Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

De zoektocht naar een body protector.

 
Profiel   

Een juiste bodyprotector.

Ik heb een 3 jarige merrie , waar ik binnenkort voor het eerst opga. Omdat ik eerst in de planning had om het door iemand te laten doen , had ik nog niet echt nagedacht over een bodyprotector. Maar nu begint het toch wel te kriebelen om het zelf op te pakken.

Maar omdat ik best angstig kan zijn om hard te vallen ( ongeluk met mijn andere paard) , wil ik graag een bodyprotector hebben. Nu heb ik al wat rondgekeken , maar er zijn zoveel modellen / merken dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Budget is max rond de 100 euro.



Laatst bijgewerkt door C_arola op 23-07-21 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Titel verduidelijkt

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 18:10 



 
Profiel   

Naar de winkel gaan en passen. Eigenlijk het standaard advies in alle cap en bodyprotector topics.
Ik heb een airowear, wel wat duurder, maar zit prettig. Veel mensen zijn tevreden over sir lancelot, maar die zat mij niet goed.

Enige nadeel van de airowear vind ik de klittenbandjes onder m’n bovenarm, die schuren soms wat aan één kant. Had ik met m’n ouderwetse pagony niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 18:13 



 
Profiel   

Ik ben naar de decathlon gegaan en heb daar een body protector uitgekozen . Ze zitten best fijn. En uiteindelijk is het toch maar voor in begin. Of eventueel in begin op buitenrit.
Ik was denk ik rond de 80 euro gesteld. En het was zeker een goedgekeurde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 18:15 



 
Profiel   

Passen is de beste methode.

Sir Lancelot vond ik erg fijn.
Veel blokjes dus ook aardig in vorm aansluitbaar. Daarvoor had ik 1 die geen blokjes had en dat zat meer als een plank.

Als je gaat passen, vraag dan of je op zo'n zadelbok/zadel mag zitten. Het voelt anders aan dan wanneer je staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 19:48 



 
Profiel   

Inderdaad heengaan en passen. Ik kwam op de Lancelot uit, bij andere merken had ik het gevoel gewurgd te worden. Heeft niks met kwaliteit te maken, maar met welke maat jij hebt, en je bouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 20:28 



 
Profiel   

Hier racesafe, ook met blokjes en goed verstelbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:06 



 
Profiel   

Ik vind die van sir lancelot erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:34 



 
Profiel   

Ik vind usg erg fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:37 



 
Profiel   

@Kitobeer

Decatlon valt voor mij eigenlijk wel af , dat valt toch wel meer onder de categorie beginners , en niet al te lang mee sporten. Ik maak zeker veel gebruik van fietskleding van de Decatlon , maar als je iets langer als een uur gebruikt krijg ik overal last van. Ben bang dat dat met een bodyprotector hetzelfde verhaal gaat zijn. Dan koop ik liever een bodyprotector van Harry's horse die in dezelfde prijscategorie ligt.



Op de rest van de reacties: Ik ga uiteraard heen om te passen , hoop alleen wel met de coronamaatregelen dat ze mij op kunnen meten , maar zal dat voor de zekerheid thuis nog even doen.

Ik zie de naam Sir Lancelot vaak voorbij komen , dus zal die zeker ook gaan passen. Wel iets duurder , maar op veiligheid moet je niet gaan besparen wat dat betreft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 22:14 



 

Ik heb een Racesafe ProRace waar ik erg tevreden over ben, hoewel die ook wel vrij aan de prijs zijn. Je hebt ze in verschillende diktes, waarbij ik denk dat een level 2 of zelfs een 1 wel voldoende is voor “gewoon” rijden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 23:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen