Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 73 van de 79 [ 1967 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen petrie rijlaarzen

 
Profiel   

Oke, echt rood dus! Ik vind de jouwe juist niet op de bovenste kleur lijken maar op de onderste kleur.
Ligt misschien aan de afstelling van mijn scherm?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 12:46 



 
Profiel   

Kan, maar in daglicht vind ik ze echt meer geliger lijken zoals bovenste paar. Zal eens proberen binnenkort een nieuwe foto te maken hoe ze nu zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:01 



 
Profiel   

Ik vond de colorcream juist vreselijk. Niet egaal te krijgen, veel teveel pigment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 15:03 



 
Profiel   

ambre schreef
Ik vond de colorcream juist vreselijk. Niet egaal te krijgen, veel teveel pigment.


Ik mix deze altijd met het spul uit de verzorgingsset van Petrie. Daar wordt het heel fijn smeerbaar van.
Ik moet twee kleuren colorcream mixen omdat de een te donker is en de ander te licht, dan een berg van het andere spul erbij en smeren maar. Ongeveer 50%-50% van elk.

Anders vond ik het ook niet te doen, ik heb geen glad leer en de colorcreme bleef in de nerven zitten, dat was heel lastig verwerken en werd het niet mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 17:10 



 
Profiel   

_Snow_White schreef
Mijn Trento's hebben ook een blauw honeycomb accent. Blijft heel mooi, is eigenlijk betere kwaliteit dan de rest van het leer :+

[ [url=m/eDahqs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb dezelfde maar dan met veters aan de voorkant :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 21:26 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn petrie Luca’s met blauw honeycomb leer op de boog en 4 strass steentjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 21:31 



 
Profiel   

Bij deze mn laarzen zoals ze nu zijn, in schaduw en zonlicht. Ze zijn van kalfsleer en zijn inderdaad wat 'vlekkerig' zoals bruine of cognac leer kan zijn. Maar persoonlijk vind ik dat prachtig, zijn ook trainingslaarzen.[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 16:09 



 
Profiel   

Heel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 10:02 



 
Profiel   

Heel mooi inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 17:54 



 
Profiel   

Weet er iemand of er ook petries zijn met een kuitmaa van 44cm? En schoenmaat 43. Normaal heb ik schoenmaat 42 ,maar ben er met paardrijlaarzen achter gekomen sat ik daar eerder neig naar de 43.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 19:57 



 
Profiel   

Ze zijn in elk geval op maat te malen, of ze ook in standaardmaten geleverd worden, zou je moeten opzoeken (google).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:37 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar de verschillen in gebruiksduur en mooi blijven tussen de modellen Luca en Riva. Zit daar verschil in? Luca is zachter leer, net als het quick leer van deNiro denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:47 



 
Profiel   

Ik heb de Trento (Luca zonder veters) en ik zou hem niet als trainingslaars aanschaffen. Het leer is super soepel, maar ook wel erg gevoelig voor beschadigingen.
Ik gebruik ze nu al 2 jaar als wedstrijdlaars en dan blijven ze echt in top conditie, kan er ook makkelijk de hele dag op lopen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:47 



 
Profiel   

Iemand ervaring met het smaller maken van Petries met een harde schacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:19 



 
Profiel   

Ja, heb poos geleden Anky's laten versmallen nadat ik 10 kg afgevallen was. Was heel netjes gedaan, niets van te zien. Heb het bij Petrie zelf laten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:23 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Ik ben benieuwd naar de verschillen in gebruiksduur en mooi blijven tussen de modellen Luca en Riva. Zit daar verschil in? Luca is zachter leer, net als het quick leer van deNiro denk ik?

Ik heb geen ervaring met de riva, wel met de Luca. Heb de Luca nu iets meer dan een jaartje en ze zijn nog steeds mooi, niet ingezakt en het leer blijft ook mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 21:30 



 
Profiel   

charlotteehx schreef
Hannanas schreef
Ik ben benieuwd naar de verschillen in gebruiksduur en mooi blijven tussen de modellen Luca en Riva. Zit daar verschil in? Luca is zachter leer, net als het quick leer van deNiro denk ik?

Ik heb geen ervaring met de riva, wel met de Luca. Heb de Luca nu iets meer dan een jaartje en ze zijn nog steeds mooi, niet ingezakt en het leer blijft ook mooi!


Super! Met welk spul maak jij ze weer voedend na net schoonmaken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 22:38 



 
Profiel   

_Snow_White schreef
Ik heb de Trento (Luca zonder veters) en ik zou hem niet als trainingslaars aanschaffen. Het leer is super soepel, maar ook wel erg gevoelig voor beschadigingen.
Ik gebruik ze nu al 2 jaar als wedstrijdlaars en dan blijven ze echt in top conditie, kan er ook makkelijk de hele dag op lopen :j


Toch wel positief :) wat voor beschadigingen heb jij op je laars?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 22:39 



 
Profiel   

Vraagje:

Ik wil nieuwe petrie significant laarzen kopen.
In bruin rundleer.

Dacht dat die alleen in zwart of donkerbruin waren.
Maar ik keek net bij customize your boots, en ik zag dat rundleer nu ook in donkerblauw en cognac kan.

Ik heb wel eens gehoord dat cognac erg kan afgeven en erg oranje kan zijn.

Heeft iemand hier ervaringen met afgeven / verkleuren / kleurechtheid van donkerbruin en cognac rundleer?

Alvast bedankt!



En - oh ja - zie verschillende opties voor de boog. Ik zou graag wat van die broques gaatjes in de boog willen. Maar wel simpel. Welke zou dan het beste zijn?
Hebben jullie voorbeelden? En welke dat dan is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 15:31 



 
Profiel   

Ik heb de sublime in donkerbruin rundleer. Nou heb ik de laars in eerste instantie met niet voedende crème onderhouden (verkeerd voorgelicht) waardoor het leer waarschijnlijk sneller is gaan slijten. Dus toen al, maar ook daarna, zijn donkere vlekken aan de binnenkant ontstaan (heb er in totaal misschien acht keer mee gereden, het is nogal wennen :+ ). Ik heb niet gemerkt dat de laarzen zelf afgaven.

Aan de buitenkant is de kleur nog perfect. Het is wel belangrijk een goede schoencreme in de juiste kleur bruin te vinden. De kleur donkerbruin van Petrie zelf matcht niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 17:05 



 
Profiel   

Bruin en cognac verschilt per levering van kleur.
Dus de ene cognac is meer oranje dan de andere.
Hetzelfde geldt voor bruin, het ene bruin is roder dan het andere.

Deze kleuren zul je qua kleur wel wat meer moeten onderhouden dan een zwarte laars.

Over die gaatjes in de kap van de laars kan ik je niet meer informatie geven, behalve dat als je je laars hebt samengesteld in CYB en je gaat naar de volgende pagina, kun je zien wat allemaal mogelijk is en wat de meerprijs hiervoor is.

Een goede ruitershop waar je je laarzen aan kan laten meten, heeft meestal ook wel enkele voorbeelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:00 



 
Profiel   

Ik heb zojuist de petrie Padova aangeschaft, bij Epplejeck zijn ze nu met 30% korting. Dus een leuke aanbieding :D

Hebben jullie voor mij tips waar ik de binnenkant van deze laars mee kan schoonmaken? Aangezien dit een soort suède achtig leer is

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:50 



 
Profiel   

Ik maak dat nooit schoon. := wordt bij mij ook niet vies en heb ze toch alweer een paar jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:18 



 
Profiel   

Heeft iemand hier allicht ervaring met het oprekken van de voet? Als dat überhaupt kan.. :o

Ik heb prachtige Petrie Olympics, zijn met hun 7 jaar oud nog altijd zo goed als nieuw. Helaas door zwangerschappen zijn mijn voeten een half maatje gegroeid, en zitten ze wonderlijk genoeg prima, alleen qua voet gewoon echt te krap. En ik kan doen wat ik wil, heb enkele maanden afgewacht, want wie weet :+ ( maar die voeten worden niet meer kleiner..

Ik lees eigenlijk alleen maar ervaring van het oprekken van de kuit. Het gaat me aan mijn hart om ze weg te doen :o Dus alle tips zijn welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 22:09 



 
Profiel   

Misschien zooltje eruit halen? Geeft vaak net wat meer ruimte.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 23:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 73 van de 79 [ 1967 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen