Welke outdoorlaars gaat lang mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NelvR

Berichten: 39
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Welke outdoorlaars gaat lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:13

Hier nog steeds heel blij met Ariat.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke outdoorlaars gaat lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 13:15

Ik zoek eigenlijk vooral nog een paar warme halfhoge laarzen/ schoenen waar je ook warme voeten in houdt als je even stilstaat met behandelen van een paard.
Daarbij is waterdicht fijn maar iets minder belangrijk.

Amber_anne

Berichten: 6904
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:11

Muze schreef:
Ik zoek eigenlijk vooral nog een paar warme halfhoge laarzen/ schoenen waar je ook warme voeten in houdt als je even stilstaat met behandelen van een paard.
Daarbij is waterdicht fijn maar iets minder belangrijk.


De laarzen die ik in mijn vorige bericht heb gezet zijn erg warm en half hoog. Ook als je stil staat zijn ze warm

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke outdoorlaars gaat lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:13

Oh die zijn mooi. Maar twijfel of ze om m’n brede kuit gaan.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:10

Muze schreef:
Ik zoek eigenlijk vooral nog een paar warme halfhoge laarzen/ schoenen waar je ook warme voeten in houdt als je even stilstaat met behandelen van een paard.
Daarbij is waterdicht fijn maar iets minder belangrijk.
Zoo Adventure. Wel met goede, passende inlegzolen. Ik woon er ongeveer in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:20

Ik zeg toch de Wythburn van Ariat. Enige laars waar ik als koukleum nog geen koude voeten in heb gehad. Ik heb al gehad eerder: Muckboot, anwb laarzen diverse varianten, Eurostar laarzen, dunlop laarzen. Alleen in de Ariat blijven mijn voeten warm :j

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:43

Karin schreef:
FernandoO schreef:
Geloof of het niet, maar ik heb deze geweldige ‘snowboots’ van de Decathlon vorig winter gekocht. Het was even zoeken hoe ik er warme voeten in kreeg (alleen 1 paar van die huissokken was het antwoord), maar ik ben er helemaal gek op. Ze zijn waterdicht, makkelijk schoon te houden (gewoon even afspoelen indien nodig) en je kan er mee rijden. En dat voor maar €25, zeker de moeite waard om eens te proberen *\o/*

https://www.decathlon.nl/p/kinder-wande ... _/R-p-4395

Dit zijn wel de kinderlaarsjes, maar ze zijn er ook in grote mensen maten :+


De grotemensenversie: https://www.decathlon.nl/p/snowboots-da ... 54&c=ZWART

[ [url=m/HA7vks.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ben er ook erg blij mee. Die twee weken in februari dat we sneeuw en ijs hadden leefde ik zowat dag en nacht op die dingen. :D


Bleven deze ook waterdicht? ik hoor steeds dat het echt een strenge winter gaat worden hier, zelfs in het zuiden :+

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:45

Ja, zeker waterdicht :j

Alleen zou ik wel voor hogere laarzen kiezen naarmate er meer sneeuw valt :)) Deze heb ik dus per ongeluk gekocht 'voor erbij' (al een winter eerder), puur om mijn voeten warm te houden. Ik had niet verwacht dat we ook nog minstens 15 cm sneeuw in ons weiland zouden krijgen. :')

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Welke outdoorlaars gaat lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:48

Dan ga ik ze eens proberen voor erbij :D gelukkig hebben wij hier ook een Decathlon, zal eens neuzen wat ze nog meer hebben

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:36

SusanH schreef:
Ik zeg toch de Wythburn van Ariat. Enige laars waar ik als koukleum nog geen koude voeten in heb gehad. Ik heb al gehad eerder: Muckboot, anwb laarzen diverse varianten, Eurostar laarzen, dunlop laarzen. Alleen in de Ariat blijven mijn voeten warm :j

Heb grasmere laarzen maar met behandelen wil ik geen hoge laarzen

Amber_anne

Berichten: 6904
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:53

Muze schreef:
Oh die zijn mooi. Maar twijfel of ze om m’n brede kuit gaan.


Oeh dat durf ik niet te zeggen, ik heb zelf namelijk smalle kuiten

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:15

Ik heb 2x dunlop winterlaarzen gehad, beide gingen ze stuk binnen een winter en heb ik mijn geld terug gekregen. Dat waren echt de grootste miskopen ooit.
Pfiff boots, die zijn volgens mij precies dezelfde als die HKM davos. Die bleven voor de prijs best lang waterdicht, maar die hebben het 1,5 winter overleefd. Nu krijg ik alweer telkens natte sokken. Er lijkt zelfs zand in te komen via de onderkant. Wel jammer want ze zitten echt als slofjes.
Horka greenwich heb ik voor de winter van 2018 aangeschaft en heb ik nog steeds. Maar eigenlijk waren die in de winter van 2020 al lek. Om nog een winter daar op te moeten lopen wil ik mijzelf niet aandoen, die gaan de prullenbak in.

Nu de ariat wythburn gekocht, ben enorm benieuwd. Ik heb hem eerst gepast in de EJ en daar vond ik mijn normale maat wel prima zitten, maar ik hou wel van wat extra ruimte bij mijn tenen en daar werd het me net te smal. Dus ik heb een halve maat groter gekocht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:56

Muze schreef:
SusanH schreef:
Ik zeg toch de Wythburn van Ariat. Enige laars waar ik als koukleum nog geen koude voeten in heb gehad. Ik heb al gehad eerder: Muckboot, anwb laarzen diverse varianten, Eurostar laarzen, dunlop laarzen. Alleen in de Ariat blijven mijn voeten warm :j

Heb grasmere laarzen maar met behandelen wil ik geen hoge laarzen


De wythburns zijn niet hoog.

FernandoO
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 19:13

KarmaChansy schreef:
Karin schreef:

De grotemensenversie: https://www.decathlon.nl/p/snowboots-da ... 54&c=ZWART

[ [url=m/HA7vks.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ben er ook erg blij mee. Die twee weken in februari dat we sneeuw en ijs hadden leefde ik zowat dag en nacht op die dingen. :D


Bleven deze ook waterdicht? ik hoor steeds dat het echt een strenge winter gaat worden hier, zelfs in het zuiden :+


100% :j

Alleen wat Karin ook zei: ze zijn niet super hoog, dus kans is er wel dat er van bovenaf wat inkomt. Maar dat droogt dan wel weer snel op. Ik vind dat persoonlijk niet erg :D

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:00

Mountain horse classic rider vraag: zijn die in de winter met goede sokken warm ?
Als je normaal met dikke sokken vaak 39.5/40 koopt van outdoor laars, kies ik dan 39 of 38 van de mh classic rider?

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:02

Ik heb mountain horse laarzen.
Denk ook de classic? Zijn van die robuuste.
Ik vind ze niet warmer dan elk andere gewoon leren laars. Ze zijn niet gevoerd die ik heb althans.
Ik heb altijd maat 40 in schoenen en ook in die laarzen.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 30-12-21 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke outdoorlaars gaat lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:03

Ik doel op de schoenen, die lage

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke outdoorlaars gaat lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:05

Daar heb ik geen ervaring mee. Lijken me wel erg fijn :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:34

Ik heb Mountain horse laarzen, ongevoerd. Ben een echte koukleum en heb er met rijden nooit koude voeten in.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:32

Muze schreef:
Mountain horse classic rider vraag: zijn die in de winter met goede sokken warm ?
Als je normaal met dikke sokken vaak 39.5/40 koopt van outdoor laars, kies ik dan 39 of 38 van de mh classic rider?

Ik vind ze niet overdreven warm in de winter, als je lang stilstaat of rijdt vind ik ze eigenlijk te koud. Ik heb maat 37 van de schoenen en normaal 38/39.
Met dikke sokken zitten ze heel goed aangesloten, ik draag ze vaak met dunnere sokken

Anton90
Berichten: 30
Geregistreerd: 30-12-21

Re: Welke outdoorlaars gaat lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:35

Ik zweer ook bij ariat! Wel goed voor zorgen :)

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:47

Diertjec schreef:
Muze schreef:
Mountain horse classic rider vraag: zijn die in de winter met goede sokken warm ?
Als je normaal met dikke sokken vaak 39.5/40 koopt van outdoor laars, kies ik dan 39 of 38 van de mh classic rider?

Ik vind ze niet overdreven warm in de winter, als je lang stilstaat of rijdt vind ik ze eigenlijk te koud. Ik heb maat 37 van de schoenen en normaal 38/39.
Met dikke sokken zitten ze heel goed aangesloten, ik draag ze vaak met dunnere sokken


Dan is het niet wat ik zoek. Sta wel veel
Stil

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 07:52

Dan moet je voor de Wytburn van Ariat gaan. Ik kan op de Mountain horse ook niet lang staan, die heb ik echt voor rijden.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Welke outdoorlaars gaat lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 09:51

Dubarry gaat lang mee. Die vind ik z’n geld wel waard.