draag je je sokken over of onder je broekspijpen?
over 66%  66%  [ 468 ]
onder 18%  18%  [ 130 ]
varieert 10%  10%  [ 72 ]
één paar onder onder en één paar over 2%  2%  [ 16 ]
anders... 0%  0%  [ 4 ]
sokken zijn een illusie 1%  1%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 699

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sokken over of onder je broekspijpen?

 
Profiel   

Neon schreef
Ik vraag me eigenlijk af wat het doel van paardrijsokken is :+

Ayasha schreef
Marije_jiplover schreef
Dat vraag ik me bij paardrij-shirts en -truien ed ook af :+

De paardrijsokken die ik heb zijn over het algemeen wat langer en hebben veelal een "dikkere stof" rond de voet. In laarzen en stalschoenen vind ik dat eigenlijk wel fijn. Het nut van paardrij shirts (en zeker die polo's. :=) begrijp ik ook niet maar dat zal wel liggen aan het feit dat ik met mijn bouw nooit een polo vind die past. :')

Ik heb voor in m'n werkschoenen ook sokken met een badstof dikker gedeelte bij m'n voet en die sokken functioneren ook prima in m'n rijlaarzen of rijschoenen. Die zijn toevallig wel ook van stapp, net als veel rijsokken, maar ik kies dus altijd bewust voor het "normale sok" model.
De extra hoge sokken vind ik alleen maar irritant strak zitten eigenlijk.

Ik heb de ritsen van zowel chaps als laarzen achterop zitten en geen last van rijbroek-etende ritsen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:59 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Neon schreef
Ik vraag me eigenlijk af wat het doel van paardrijsokken is :+

Dat vraag ik me bij paardrij-shirts en -truien ed ook af :+


zonder shirt kan het nogal fris worden. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:19 



 
Profiel   

Haha vroeger altijd er over, nu wisselt het

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:25 



 
Profiel   

Altijd onder...
Over heeft geen nut aangezien ik laarzen draag.
En als ik gewone jodphurs draag heb ik ze toch ook liefst onder de broek. Vind die ruitjesmotieven niet erg leuk, en vind het nogal ouderwets/boers om sokken over een broek aan te trekken. Werd ook raar bekeken in winkels als ik mijn sokken over de broek aan had.
Heb ik een rijbroek aan maar sokken eronder bekijkt werkelijk niemand me, dus sindsdien altijd onder mijn broek.

Tevens geen last van te wijde broekspijpen bij de enkels. Sluiten altijd netjes aan dus geen vreemde bobbels in de laarzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:52 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Marije_jiplover schreef
Dat vraag ik me bij paardrij-shirts en -truien ed ook af :+


zonder shirt kan het nogal fris worden. :+

Ja :+ helemaal zonder shirt wel, maar wat voegt de toevoeging "paardrij" echt toe aan een shirt?
Gewone sportshirts of willekeurige t-shirts voldoen toch ook prima?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:02 



 
Profiel   

aangezien hij bij ruiter staat ga ik uit van sokken en paardrijbroeken?

Wanneer ik laarzen ga dragen: er over.
Wanneer ik geen laarzen ga dragen: er onder

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:04 



 
Profiel   

Ik zou juist over willen vanwege de echte "ruiter look" :' maar dat klittenband jeukt dan en het zit allemaal niet lekker :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:06 



 
Profiel   

Zijn er nog mensen met broeken met klittenband? :)

Haha grapje hoor :) ik was zo blij met die nieuwe techniek. Omdat broeken altijd te kort zijn bij mij was die klittenband echt de hel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:08 



 
Profiel   

Ik hou van paardensokken, of eigenlijk kousen. Ik draag ze ook onder mijn normale kloffie, zelfs naar mijn werk. Dan wel onder mijn broek natuurlijk. Lekker warm, zo hoog, en de verdikte voetstukken zijn ook fijn. Alleen in de zomer draag ik ze niet.

Skisokken heb ik ook wel geprobeerd, maar die vind ik minder fijn. Die zijn meestal over de gehele lengte dik, en zakken bij mij altijd af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:23 



 
Profiel   

Hier altijd gewone sokken onder de rijbroek, zou het niet anders kunnen verdragen

Ooit eens een paar paardrijsokken gehad maar die raakten vast in de ritsen van mijn laarzen en die ritsen gingen veel sneller kapot 8)7

En toen ik nog van mijn werk rechtstreeks naar stal reed heb ik een paar keer moeten rijden zonder sokken, in de zomer had ik geen sokken aan en ik had mijn broek en laarzen wel ingepakt maar geen paar sokken. Heel gek gevoel zonder sokken in mijn rijlaarzen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:24 



 
Profiel   

Telpeva schreef
Neon schreef
Ik vraag me eigenlijk af wat het doel van paardrijsokken is :+

Ik heb eens gelezen dat dat handiger was om in leren rijlaarzen te kunnen komen, dat stamt nog uit de tijd dat die dingen geen ritsen of veters hadden denk ik. Dan wel de sok over de broek heen, zodat de broek niet omhoog kruipt tijdens het aantrekken van de laars


Daar gebruikten we vroeger van die plastic boterhamzakjes voor, gat er in knippen, om je voet en zo in je laars. Nog lekker warm ook ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:29 



 
Profiel   

Neon schreef
Ik vraag me eigenlijk af wat het doel van paardrijsokken is :+


Dit is ook precies mijn gedachte :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:30 



 
Profiel   

Citaat
sokken zijn een illusie 5 (1%)
Totaal aantal stemmen: 417


Wel grappig om te zien dat meer dan een procent van de bokkers niet in sokken gelooft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:31 



 
Profiel   

LindyH schreef
Ik hou van paardensokken, of eigenlijk kousen. Ik draag ze ook onder mijn normale kloffie, zelfs naar mijn werk. Dan wel onder mijn broek natuurlijk. Lekker warm, zo hoog, en de verdikte voetstukken zijn ook fijn. Alleen in de zomer draag ik ze niet.

Skisokken heb ik ook wel geprobeerd, maar die vind ik minder fijn. Die zijn meestal over de gehele lengte dik, en zakken bij mij altijd af.


Precies dit.
Had mijn antwoord kunnen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:43 



 
Profiel   

Over, maar meestal zijn dat gewoon normale lange sokken.
Vind over fijner om in mijn laarzen te schieten en ook als ik rijlaarzen aandoe zodat de broek niet tussen de rits komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:45 



 
Profiel   

poes schreef
Zijn er nog mensen met broeken met klittenband? :)

Haha grapje hoor :) ik was zo blij met die nieuwe techniek. Omdat broeken altijd te kort zijn bij mij was die klittenband echt de hel.

En als je dan je laarzen uitdeed, die klittenband in je been getekend als een hiëroglief.. brrrr

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:46 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
aangezien hij bij ruiter staat ga ik uit van sokken en paardrijbroeken?

Wanneer ik laarzen ga dragen: er over.
Wanneer ik geen laarzen ga dragen: er onder

:')


Ik zou het eerder andersom doen. Die sokken zijn super handig tegen stro etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:06 



 

Bij een gewone rijbroek draag ik ze erover, bij m'n exercise breeches eronder.

poes schreef
Zijn er nog mensen met broeken met klittenband? :)

Haha grapje hoor :) ik was zo blij met die nieuwe techniek. Omdat broeken altijd te kort zijn bij mij was die klittenband echt de hel.
Ik ben gewoon zuinig met m'n rijbroeken. |( :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:15 



 
Profiel   

Eronder, want ik draag johdpur broeken of jeansbroeken(westernruiter) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:41 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Neon schreef
Ik vraag me eigenlijk af wat het doel van paardrijsokken is :+

Dat vraag ik me bij paardrij-shirts en -truien ed ook af :+

Mijn paardrijshirts (en -vesten) hebben een iets langere mouw dan gewone sportshirts en -vesten. Omdat je bij het paardrijden met een gebogen arm zit kruipt de mouw wat op, en is een iets langere mouw fijn om de arm tot de pols bedekt te houden. Ik heb hele lange armen en bij gewone shirts is het bij mij niet ongebruikelijk dat ik een handbreedte mouw tekort kom als ik op het paard zit. Afgezien van dat dit 's winters koud is, gaat het ook trekken rond de schouders en oksels en ik vind dat heel vervelend.
Met ruitershirts heb ik daar veel minder last van.

Dit geldt uiteraard enkel voor kleding met lange mouw, met korte mouw maakt het niet uit :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:44 



 
Profiel   

Al meer dan 20 jaar onder :D
Vroeger door die vervelende klittebandjes, maar nog steeds vind ik over niet fijn.
Ik draai bijna altijd compressie rijsokken dus dat zit gewoon niet fijn, zo'n broek eronder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 23:40 



 
Profiel   

Ben ik nou de enige die sokken een outfit echt compleet vinden maken? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 06:43 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
Ben ik nou de enige die sokken een outfit echt compleet vinden maken? :')


Nee :D

Ik draag ze ook erover maar betrap mij er ook weleens op dat ik geeneens rijsokken aan heb.
Door die nieuwe broeken is het noodzaak er vanaf maar het maakt de outfit wel af vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 07:11 



 
Profiel   

Granoek schreef
poes schreef
Zijn er nog mensen met broeken met klittenband? :)

Haha grapje hoor :) ik was zo blij met die nieuwe techniek. Omdat broeken altijd te kort zijn bij mij was die klittenband echt de hel.

En als je dan je laarzen uitdeed, die klittenband in je been getekend als een hiëroglief.. brrrr


Ik heb dat nog steeds :D elke naad staat er dan echt een paar uur in gebeiteld. Leuk als je erna een kleedje aan doet en ergens naartoe moet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 09:41 



 
Profiel   

Daar heb ik als echte broekendrager absoluut geen last van. := _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 09:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen