Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor jas past bij een lange rijrok?

 
Profiel   

Ik heb 'm tot nu toe alleen gedragen als ik ging rijden, maar als het echt koud is overweeg ik ook om hem gewoon zo aan te trekken. Enige nadeel is dat je dan iets minder snel kunt bewegen voor mijn gevoel (bij bijv. grondwerk of longeren).
Bij mij duurde het ook even tot ik er comfortabel mee was om er in te lopen, maar het ging mij vooral om de functie (dat ik het warm heb) en niet wat anderen er van vinden. Veel mensen hebben er ook nooit van gehoord en bij mij op stal vind iedereen hem mooi en twee mensen hebben er ook al een "besteld" (mijn moeder maakt ze), dus ze vallen wel in de smaak. Misschien breng je mensen wel op ideeën :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:29 



 
Profiel   

Ik moet de rok nog bestellen. De vest voor erop heb ik al wel :D !

Ik denk dat je een trendsetter op stal gaat zijn! Ik zou le er niks van aantrekken hoor.

Zelf plan ik de rok ook te dragen bij wandelingen, samen dan met mijn wollen vest en wollen kousen. Lijkt me warm en chique.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:12 



 
Profiel   

Ik werd al gek aan gekeken met oorwarmers. :+ Maar ik ga het ook wel gewoon doen haha. Even er doorheen! Enige wat ik me afvraag is hoe handig (of liever gezegd onhandig) het gaat zijn als ik over het pad naar achteren ga lopen. Is vrij modderig en er liggen overdag vrij veel hopen mest. Ben bang dat die rok overal achter blijft hangen. :r Ben nogal klein dus dat ding hangt vrij laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:33 



 
Profiel   

Celebi schreef
Ik werd al gek aan gekeken met oorwarmers. :+ Maar ik ga het ook wel gewoon doen haha. Even er doorheen! Enige wat ik me afvraag is hoe handig (of liever gezegd onhandig) het gaat zijn als ik over het pad naar achteren ga lopen. Is vrij modderig en er liggen overdag vrij veel hopen mest. Ben bang dat die rok overal achter blijft hangen. :r Ben nogal klein dus dat ding hangt vrij laag.


Haha , nou zie ik een beeld voor me dat je met die rok prima dienst kan doen als piste sleper _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 06:51 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Celebi schreef
Ik werd al gek aan gekeken met oorwarmers. :+ Maar ik ga het ook wel gewoon doen haha. Even er doorheen! Enige wat ik me afvraag is hoe handig (of liever gezegd onhandig) het gaat zijn als ik over het pad naar achteren ga lopen. Is vrij modderig en er liggen overdag vrij veel hopen mest. Ben bang dat die rok overal achter blijft hangen. :r Ben nogal klein dus dat ding hangt vrij laag.


Haha , nou zie ik een beeld voor me dat je met die rok prima dienst kan doen als piste sleper _O-


Multi functioneel zo'n ding. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 08:39 



 
Profiel   

Kun je niet net zoals bij trouwjurken: een lusje aan de binnenkant eraan naaien, ietsje hoger een knoopje, en dan kun je het lusje in het knoopje hangen tijdens het lopen en hangt de rok wat hoger boven de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 08:59 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Kun je niet net zoals bij trouwjurken: een lusje aan de binnenkant eraan naaien, ietsje hoger een knoopje, en dan kun je het lusje in het knoopje hangen tijdens het lopen en hangt de rok wat hoger boven de grond.


Ga ik eens naar kijken! Geen idee of dat er een beetje fatsoenlijk uitziet met deze dikke geplooide stof, maar zeker een goed idee. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:15 



 
Profiel   

Je zou denken, dat zijn trouwjurken toch ook vaak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:00 



 
Profiel   

Oke, ik weet dat mijn topic al maanden niet gebruikt is, maar ik wilde jullie toch even meenemen in de outfits die ik recent gebruikt heb bij de rijrok. Want geloof het of niet, al die maanden heb ik dat ding niet uit de kast gehad, maar tijdens Halloween durfde ik het eindelijk aan. En, succes! Zo'n succes dat ik er dit, opeens flink koude, weekend gelijk ook mee heb gereden in de buitenbak. Wat een warme benen had ik, zo fijn. Toen heb ik er een warme trui met thermoshirt bij gedragen. Voor echte winterse ritten zal ik gewoon terug gaan vallen op mijn fijne winterjas en wat minder modieus rondhobbelen. Ik bedacht me namelijk later ook dat ik een airbag vest draag met rijden en je dus nauwelijks nog iets ziet van een leuke jas/trui. :')


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 17:23 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik doe letterlijk al mijn jassen erop, staat allemaal prima. Ook met bodywarmer kan gewoon
En als het regent doe ik mijn regenjurk erover voor dubbele bescherming :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 17:51 



 
Profiel   

Ziet er heerlijk warm uit! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 18:53 



 
Profiel   

Door omstandigheden heb ik me nooit de rijjok aangeschaft die ik van mijn man als verjaardagskado mocht kopen, maar ik blijf het prachtig vinden !

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 22:00 



 
Profiel   

Wat ziet dat er heerlijk warm uit, ik zit er ook al een tijdje naar te kijken maar iets houdt me tegen. Vooral eigenlijk denk ik omdat er nog zo'n lap stof op je paard zijn kont ligt wat dan gaat wapperen in draf/galop. Die bordeaux rode van Dorine lijkt me wat dat betreft fijner, niet zo'n lap stof achter het zadel. Waar kan ik die rijrok vinden Dorine?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 22:44 



 
Profiel   

De mijne heeft dat ook niet. Die van Covalliero is kort van voor en achteren en valt dus net over het zadel heen en verder niet over je paard. Het zat in ieder geval als een huis tijdens de dressuurles van het weekend. Stap, draf, galop, dorzitten en lichtrijden was allemaal geen enkel probleem. Wapperde ook nauwelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 23:52 



 
Profiel   

Oh wat goed om te horen, op de promotie foto lijkt het namelijk wel alsof hij aan de achterkant nog een stuk op de kont ligt. Toch maar eens over nadenken dan… blijft de bevestiging aan je benen ook goed zitten?
Misschien komt er wel een leuke Black Friday aanbieding

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 00:08 



 
Profiel   

Hier ook gewoon met de normale winterjas. Ik zeg ook telkens dat ik er niet slanker of charmanter van wordt, maar als het me warm houdt is het helemaal prima :D

Ik heb ook die van Covalliero. Bij mij valt ie over de achterkant van mijn zadel, maar niet heel ver over mijn paard. Dat was voor mij ook een ding want mijn merrie heeft het warm zat.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 07:15 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Wat ziet dat er heerlijk warm uit, ik zit er ook al een tijdje naar te kijken maar iets houdt me tegen. Vooral eigenlijk denk ik omdat er nog zo'n lap stof op je paard zijn kont ligt wat dan gaat wapperen in draf/galop. Die bordeaux rode van Dorine lijkt me wat dat betreft fijner, niet zo'n lap stof achter het zadel. Waar kan ik die rijrok vinden Dorine?


Valt mee hoor! Die van mij wappert totaal niet. Ook niet in draf/galop. Het zijn redelijk zware rokken.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 07:50 



 
Profiel   

Als je een (letterlijk) zware kwaliteit rok hebt wappert er niks hoor :n Mijn rok van Klesarven gaat echt helemaal nergens heen, in geen enkele gang. Ligt als een huis.

Zal binnenkort even een fotootje plaatsen van rijrok + Anky jas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 09:24 



 
Profiel   

Captain schreef
xSCWx schreef
Wat ziet dat er heerlijk warm uit, ik zit er ook al een tijdje naar te kijken maar iets houdt me tegen. Vooral eigenlijk denk ik omdat er nog zo'n lap stof op je paard zijn kont ligt wat dan gaat wapperen in draf/galop. Die bordeaux rode van Dorine lijkt me wat dat betreft fijner, niet zo'n lap stof achter het zadel. Waar kan ik die rijrok vinden Dorine?


Valt mee hoor! Die van mij wappert totaal niet. Ook niet in draf/galop. Het zijn redelijk zware rokken.
[ [url=m/oeeKld.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die is mooi Captain! Welk merk is dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 21:45 



 

xSCWx schreef
Wat ziet dat er heerlijk warm uit, ik zit er ook al een tijdje naar te kijken maar iets houdt me tegen. Vooral eigenlijk denk ik omdat er nog zo'n lap stof op je paard zijn kont ligt wat dan gaat wapperen in draf/galop. Die bordeaux rode van Dorine lijkt me wat dat betreft fijner, niet zo'n lap stof achter het zadel. Waar kan ik die rijrok vinden Dorine?
Gelukkig heb jij een paard dat daar wel aan gewend is, gezien zijn verleden. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 22:16 



 
Profiel   

Haha ja, dat is wel zo maar ik zoek het toch liever niet op. Ik doe ook de uitrij/reflectie deken op en af als ik erop zit maar dat mag niet meer van mijn instructrice := hij heeft er niks van maar ja, zal je net zien dat hij het eens wel in zijn kop krijgt :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 00:07 



 
Profiel   

Daar heeft je instructrise toch niks over te zeggen? :? Daarnaast kunnen ze ook schrikken van hun eigen schaduw. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 06:55 



 
Profiel   

Als je alles gaat vermijden wat mogelijk griezelig is worden paarden vaak juist schijterds. Maar dat is slechts mijn idee. Ik heb nu ook een jong paard die heel explosief kan reageren als haar iets niet aanstaat, dus ben daar wel voorzichtig mee. Laatst bijna gezandhapt omdat er een kat langsliep 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 07:59 



 
Profiel   

Ik denk dat ik toch overstag wil gaan voor iets van een mantel/cape om te dragen bij de rijrok. Iets wat waterdicht is en lekker warm, maar ik heb geen idee waar je zoiets kunt bestellen? Klesarven ken ik, maar dat is best duur en dan komen de verzendkosten er ook nog bij. Iemand een ideetje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 17:57 



 
Profiel   

Hier laatst ook in de combi ijslandse trui en rijrok <3

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 09:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen