Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:46

Oke, echt rood dus! Ik vind de jouwe juist niet op de bovenste kleur lijken maar op de onderste kleur.
Ligt misschien aan de afstelling van mijn scherm?

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:01

Kan, maar in daglicht vind ik ze echt meer geliger lijken zoals bovenste paar. Zal eens proberen binnenkort een nieuwe foto te maken hoe ze nu zijn.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:03

Ik vond de colorcream juist vreselijk. Niet egaal te krijgen, veel teveel pigment.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:10

ambre schreef:
Ik vond de colorcream juist vreselijk. Niet egaal te krijgen, veel teveel pigment.


Ik mix deze altijd met het spul uit de verzorgingsset van Petrie. Daar wordt het heel fijn smeerbaar van.
Ik moet twee kleuren colorcream mixen omdat de een te donker is en de ander te licht, dan een berg van het andere spul erbij en smeren maar. Ongeveer 50%-50% van elk.

Anders vond ik het ook niet te doen, ik heb geen glad leer en de colorcreme bleef in de nerven zitten, dat was heel lastig verwerken en werd het niet mooi.

charlotteehx
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:26

_Snow_White schreef:
Mijn Trento's hebben ook een blauw honeycomb accent. Blijft heel mooi, is eigenlijk betere kwaliteit dan de rest van het leer :+

[ [url=m/eDahqs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb dezelfde maar dan met veters aan de voorkant :j

charlotteehx
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:31

Afbeelding
Mijn petrie Luca’s met blauw honeycomb leer op de boog en 4 strass steentjes

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 17:09

Bij deze mn laarzen zoals ze nu zijn, in schaduw en zonlicht. Ze zijn van kalfsleer en zijn inderdaad wat 'vlekkerig' zoals bruine of cognac leer kan zijn. Maar persoonlijk vind ik dat prachtig, zijn ook trainingslaarzen.Afbeelding
Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2126
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:02

Heel mooi!

_karin_

Berichten: 3912
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:54

Heel mooi inderdaad!

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:57

Weet er iemand of er ook petries zijn met een kuitmaa van 44cm? En schoenmaat 43. Normaal heb ik schoenmaat 42 ,maar ben er met paardrijlaarzen achter gekomen sat ik daar eerder neig naar de 43.

LaDonna75

Berichten: 2126
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:37

Ze zijn in elk geval op maat te malen, of ze ook in standaardmaten geleverd worden, zou je moeten opzoeken (google).

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:47

Ik ben benieuwd naar de verschillen in gebruiksduur en mooi blijven tussen de modellen Luca en Riva. Zit daar verschil in? Luca is zachter leer, net als het quick leer van deNiro denk ik?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 15:47

Ik heb de Trento (Luca zonder veters) en ik zou hem niet als trainingslaars aanschaffen. Het leer is super soepel, maar ook wel erg gevoelig voor beschadigingen.
Ik gebruik ze nu al 2 jaar als wedstrijdlaars en dan blijven ze echt in top conditie, kan er ook makkelijk de hele dag op lopen :j

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:19

Iemand ervaring met het smaller maken van Petries met een harde schacht?

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:23

Ja, heb poos geleden Anky's laten versmallen nadat ik 10 kg afgevallen was. Was heel netjes gedaan, niets van te zien. Heb het bij Petrie zelf laten doen.

charlotteehx
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:30

Hannanas schreef:
Ik ben benieuwd naar de verschillen in gebruiksduur en mooi blijven tussen de modellen Luca en Riva. Zit daar verschil in? Luca is zachter leer, net als het quick leer van deNiro denk ik?

Ik heb geen ervaring met de riva, wel met de Luca. Heb de Luca nu iets meer dan een jaartje en ze zijn nog steeds mooi, niet ingezakt en het leer blijft ook mooi!

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:38

charlotteehx schreef:
Hannanas schreef:
Ik ben benieuwd naar de verschillen in gebruiksduur en mooi blijven tussen de modellen Luca en Riva. Zit daar verschil in? Luca is zachter leer, net als het quick leer van deNiro denk ik?

Ik heb geen ervaring met de riva, wel met de Luca. Heb de Luca nu iets meer dan een jaartje en ze zijn nog steeds mooi, niet ingezakt en het leer blijft ook mooi!


Super! Met welk spul maak jij ze weer voedend na net schoonmaken?

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:39

_Snow_White schreef:
Ik heb de Trento (Luca zonder veters) en ik zou hem niet als trainingslaars aanschaffen. Het leer is super soepel, maar ook wel erg gevoelig voor beschadigingen.
Ik gebruik ze nu al 2 jaar als wedstrijdlaars en dan blijven ze echt in top conditie, kan er ook makkelijk de hele dag op lopen :j


Toch wel positief :) wat voor beschadigingen heb jij op je laars?

mlanghou
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 16:31

Vraagje:

Ik wil nieuwe petrie significant laarzen kopen.
In bruin rundleer.

Dacht dat die alleen in zwart of donkerbruin waren.
Maar ik keek net bij customize your boots, en ik zag dat rundleer nu ook in donkerblauw en cognac kan.

Ik heb wel eens gehoord dat cognac erg kan afgeven en erg oranje kan zijn.

Heeft iemand hier ervaringen met afgeven / verkleuren / kleurechtheid van donkerbruin en cognac rundleer?

Alvast bedankt!



En - oh ja - zie verschillende opties voor de boog. Ik zou graag wat van die broques gaatjes in de boog willen. Maar wel simpel. Welke zou dan het beste zijn?
Hebben jullie voorbeelden? En welke dat dan is?

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:05

Ik heb de sublime in donkerbruin rundleer. Nou heb ik de laars in eerste instantie met niet voedende crème onderhouden (verkeerd voorgelicht) waardoor het leer waarschijnlijk sneller is gaan slijten. Dus toen al, maar ook daarna, zijn donkere vlekken aan de binnenkant ontstaan (heb er in totaal misschien acht keer mee gereden, het is nogal wennen :+ ). Ik heb niet gemerkt dat de laarzen zelf afgaven.

Aan de buitenkant is de kleur nog perfect. Het is wel belangrijk een goede schoencreme in de juiste kleur bruin te vinden. De kleur donkerbruin van Petrie zelf matcht niet.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:00

Bruin en cognac verschilt per levering van kleur.
Dus de ene cognac is meer oranje dan de andere.
Hetzelfde geldt voor bruin, het ene bruin is roder dan het andere.

Deze kleuren zul je qua kleur wel wat meer moeten onderhouden dan een zwarte laars.

Over die gaatjes in de kap van de laars kan ik je niet meer informatie geven, behalve dat als je je laars hebt samengesteld in CYB en je gaat naar de volgende pagina, kun je zien wat allemaal mogelijk is en wat de meerprijs hiervoor is.

Een goede ruitershop waar je je laarzen aan kan laten meten, heeft meestal ook wel enkele voorbeelden.

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:50

Ik heb zojuist de petrie Padova aangeschaft, bij Epplejeck zijn ze nu met 30% korting. Dus een leuke aanbieding :D

Hebben jullie voor mij tips waar ik de binnenkant van deze laars mee kan schoonmaken? Aangezien dit een soort suède achtig leer is

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:18

Ik maak dat nooit schoon. := wordt bij mij ook niet vies en heb ze toch alweer een paar jaar.

MariskadeJ
Berichten: 79
Geregistreerd: 18-11-15

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:09

Heeft iemand hier allicht ervaring met het oprekken van de voet? Als dat überhaupt kan.. :o

Ik heb prachtige Petrie Olympics, zijn met hun 7 jaar oud nog altijd zo goed als nieuw. Helaas door zwangerschappen zijn mijn voeten een half maatje gegroeid, en zitten ze wonderlijk genoeg prima, alleen qua voet gewoon echt te krap. En ik kan doen wat ik wil, heb enkele maanden afgewacht, want wie weet :+ ( maar die voeten worden niet meer kleiner..

Ik lees eigenlijk alleen maar ervaring van het oprekken van de kuit. Het gaat me aan mijn hart om ze weg te doen :o Dus alle tips zijn welkom!

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:56

Misschien zooltje eruit halen? Geeft vaak net wat meer ruimte.