Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Witte vlekken op rijlaarzen...

 
Profiel   

Ja. Hoe krijg ik dat nou weg? Op mijn rijlaarzen zitten van die rare witte (kalk???) vlekken maar hoe krijg ik die van mijn laarzen af?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:19 



 
Profiel   

Meestal zijn dat vochtplekken :-) meestal met wat vet wel weg te krijgen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:21 



 
Profiel   

dat is mogelijk zweet/huidvet van het paard. Gewoon schoonmaken met water en eventueel leerzeep en daarna goed invetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:21 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:26 



 
Profiel   

Dat lijkt vocht of bij echt pech schimmel.

Even goed poetsen met en daarna invetten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:27 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Dat lijkt vocht of bij echt pech schimmel.

Even goed poetsen met en daarna invetten ;)

Kijk, daarom vraag ik het ook! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:31 



 
Profiel   

Heb je de laarzen lang niet aangehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:39 



 
Profiel   

Lijkt op schimmel? Waar bewaar je de laarzen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:50 



 
Profiel   

Wassen met zadelzeep en dan invetten met gekleurd schoensmeer

Weet niet of je alles er mee weg krijgt, maar dan krijg je wel het beste resultaat.

Het lijkt inderdaad schimmel, kan je een drogere en warmere plek vinden voor je laarzen om te bewaren? Want dit komt door kou en vocht en weinig gebruik/poetsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:58 



 
Profiel   

Nee, heb de laarzen nog niet aangehad en ik bewaar ze gewoon in een hoekje van mijn studio. :) Gevaarlijke laarzen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:22 



 
Profiel   

Schimmel kan geen kwaad als de laarzen van leer zijn. Te droog en warm geeft eerder problemen!

Gewoon schoonmaken met een natte doek, afdrogen en daarna goed aan de lucht laten drogen (niet naast de verwarming zetten!) en dan met goede schoenpoets behandelen. Goed uitpoetsen, anders laat je zwarte strepen achter op je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:14 



 
Profiel   

Dreamybol schreef
Schimmel kan geen kwaad als de laarzen van leer zijn. Te droog en warm geeft eerder problemen!

Gewoon schoonmaken met een natte doek, afdrogen en daarna goed aan de lucht laten drogen (niet naast de verwarming zetten!) en dan met goede schoenpoets behandelen. Goed uitpoetsen, anders laat je zwarte strepen achter op je paard.

Maar welke kleur? Laarzen zijn zwart. Zadelzeep heb ik, schoenpoets niet. :( Ik heb geen verwarming, wel vloerverwarming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:19 



 
Profiel   

Dan zwarte poets halen, liefst vd schoenmaker, maar action heeft ook best goeie!
Zadelzeep is niet eens echt nodig voor laarzen, gewoon water en een (oude) vaatdoek is ook prima.
Dat schoon en droog maken moet eigenlijk na elk gebruik. Dat zul je ook wel doen als ze in je studio staan. Ik stop ze in mijn kast op stal, dan schiet het schoonmaken er nog weleens bij in. Het echte poetsen met schoenpoets hoeft niet elke keer.

Zorg met vloerverwarming in elk geval dat de schachten van de laarzen daar niet direct op liggen. Sowieso is het beter om er steunen (of gewoon lege colaflessen) in te zetten zodat ze mooi in vorm blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:07 



 
Profiel   

Dreamybol schreef
Dan zwarte poets halen, liefst vd schoenmaker, maar action heeft ook best goeie!
Zadelzeep is niet eens echt nodig voor laarzen, gewoon water en een (oude) vaatdoek is ook prima.
Dat schoon en droog maken moet eigenlijk na elk gebruik. Dat zul je ook wel doen als ze in je studio staan. Ik stop ze in mijn kast op stal, dan schiet het schoonmaken er nog weleens bij in. Het echte poetsen met schoenpoets hoeft niet elke keer.

Zorg met vloerverwarming in elk geval dat de schachten van de laarzen daar niet direct op liggen. Sowieso is het beter om er steunen (of gewoon lege colaflessen) in te zetten zodat ze mooi in vorm blijven.

Ik heb van die laarzenspanners. Btw, alvast hele goeie tips zeg! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:00 



 
Profiel   

Dit is idd vocht, ik had dit ook steeds bij mijn leren laarzen. Wat daar heeft geholpen: eenmalig schoonmaken en heel goed laten drogen, daarna invetten en vervolgens niet meer met een nat doekje aan zitten. Want elke keer als ze nat werden kreeg ik toch weer plekken. Modder borstel ik af als het droog is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 23:13 



 
Profiel   

Combi billendoekjes voor babies en leerpoets. Resultaat: ALS NIEUW!

[ img ]
[ img ]

SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINEY! *-:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:48 



 
Profiel   

Kan ik trouwens schoenpoets ook voor een ZADEL gebruiken? (ook leer!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:54 



 
Profiel   

Dat zou ik niet doen! Producten voor zadels en laarzen hou ik zelf gescheiden. Geen zadelzeep of vet op laarzen en geen producten voor laarzen op de zadels.

Dit was overigens idd vocht schimmel. Dit kan op zich geen kwaad. Beter iets te vochtig dan te droog wat dat betreft.

Als het groen wordt heb je wel pech dat zit echt in het leer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:57 



 
Profiel   

CoonArt, je laarzen zien er waanzinnig mooi uit, goed gedaan!!

Schoenpoets op een zadel is voor het leer niet slecht, maar hoe goed je dat ook uit gaat wrijven en op gaat poetsen, schoenpoets blijft afgeven dus tenzij je altijd een zwarte rijbroek draagt, gaat elke rijbroek anders zwart worden...

Ik zou dus geen schoenpoets op zadel gebruiken, maar blank leervet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:58 



 
Profiel   

Nickeltje schreef
CoonArt, je laarzen zien er waanzinnig mooi uit, goed gedaan!!

Schoenpoets op een zadel is voor het leer niet slecht, maar hoe goed je dat ook uit gaat wrijven en op gaat poetsen, schoenpoets blijft afgeven dus tenzij je altijd een zwarte rijbroek draagt, gaat elke rijbroek anders zwart worden...

Ik zou dus geen schoenpoets op zadel gebruiken, maar blank leervet.
YIKES! Dus gewoon ZADEL zeep voor ZADELS. Maar kan ik schoenpoets ook voor leren hoofdstellen gebruiken?


Laatst bijgewerkt door CoonArt op 03-12-21 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:22 



 
Profiel   

Ehh, kan je bij mij ook komen poetsen? Ik wil ook zulke glimmende laarzen! Ha ha, fijn dat het gelukt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:23 



 
Profiel   

rien10 schreef
Ehh, kan je bij mij ook komen poetsen? Ik wil ook zulke glimmende laarzen! Ha ha, fijn dat het gelukt is.

Hoeveel krijg ik ervoor?? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:28 



 
Profiel   

_/-\o_ _/-\o_
CoonArt schreef
rien10 schreef
Ehh, kan je bij mij ook komen poetsen? Ik wil ook zulke glimmende laarzen! Ha ha, fijn dat het gelukt is.

Hoeveel krijg ik ervoor?? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:39 



 
Profiel   

Als je zwarte schoenpoets op je hoofdstel gebruikt wordt het hoofd van je paard zwart.
Je zou wel alleen de buitenkant kunnen doen als het leer niet meer mooi is, anders blank leervet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 12:49 



 
Profiel   

MirandaMalik schreef
Als je zwarte schoenpoets op je hoofdstel gebruikt wordt het hoofd van je paard zwart.
Je zou wel alleen de buitenkant kunnen doen als het leer niet meer mooi is, anders blank leervet.

Oeh nee, bad idea dus... Dan maar leervet...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 12:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen