Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

AUWWWWW!!!! Mijn nieuwe rijlaarzen!

 
Profiel   

Hallo daar! Ik heb net nieuwe rijlaarzen met de juiste maat met de rits aan de achterkant (heel handig mag ik wel zeggen!) alleen wanneer ik mijn benen in de laarzen doe (met een béétje gefreubel) dan zeggen mijn kuiten 'auw'! Niet echt een vrolijk gevoel en ik kan ze alleen maar aan met mijn blote voeten (zonder sokken dus) (met mijn laarzen erover heen natuurlijk hahaha!) Maar ik zou zweren dat het de juiste maat is maar ik kan nergens op de laarzen de maat ontdekken omdat ze tweedehands zijn en in de winkel (daar getest of ze pasten!) gingen de laarzen soepel aan zonder pijn. Hoe raar is dat? OK, ik had ze even moeten behandelen met schoensmeer om de witte vlekken weg te halen maar nu zien ze er goed uit. Dus hoe krijg ik mijn laarzen pijnloos aan? (geen zorgen, heb nog een paar laarzen) Had ze gekocht omdat ze qua uiterlijk zo mooi waren en ze waren maar 2,50 euro omdat de winkel die ze verkocht deze week permanent gaat sluiten.


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:23 



 
Profiel   

Heb je de laarzen gepast met je rijbroek en sokken aan?

Het klinkt voor mij echt alsof ze gewoon te strak zijn. Als de voetmaat wel goed zit kun je eventueel een schoenmaker benaderen, wellicht kan die ze oprekken of er een stukje elastisch materiaal tussen zetten zodat je meer ruimte hebt voor je kuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:26 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Heb je de laarzen gepast met je rijbroek en sokken aan?

Het klinkt voor mij echt alsof ze gewoon te strak zijn. Als de voetmaat wel goed zit kun je eventueel een schoenmaker benaderen, wellicht kan die ze oprekken of er een stukje elastisch materiaal tussen zetten zodat je meer ruimte hebt voor je kuit.

Met rijbroek/sokken aan gaat het niet... Iets knelt beheurlijk... :( Wil ze echt niet wegdoen want het zijn mooie boots!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:28 



 
Profiel   

Pasten ze in de winkel wel met sokken en rijbroek? Dan zetten jouw kuiten gewoon erg uit. Ik had dit vroeger ook. Soms kwam ik er zo in en soms helemaal niet. Ik hield blijkbaar veel vocht vast in mijn benen. Enige oplossing was toch een grotere kuitmaat want dat afknellen is heel slecht voor je en doet enorm pijn natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:33 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Pasten ze in de winkel wel met sokken en rijbroek? Dan zetten jouw kuiten gewoon erg uit. Ik had dit vroeger ook. Soms kwam ik er zo in en soms helemaal niet. Ik hield blijkbaar veel vocht vast in mijn benen. Enige oplossing was toch een grotere kuitmaat want dat afknellen is heel slecht voor je en doet enorm pijn natuurlijk.

Ja wel met wat gefreubel maar toen ging het wel goed zonder pijn... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:34 



 
Profiel   

Wat heb je aan mooie laarzen waar je niks mee kan? Die staan dan mooi te wezen in de gang.

Dus of weg, of de tips van hierboven proberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:35 



 
Profiel   

Paardennamen schreef
Wat heb je aan mooie laarzen waar je niks mee kan? Die staan dan mooi te wezen in de gang.

Dus of weg, of de tips van hierboven proberen :)

Ik ga eens met de leiding bespreken of ze naar de schoenmaker kunnen om ze op te rekken en wijder te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:36 



 
Profiel   

Ik denk dat dat duurder is dan je hele laarzen helaas. Maar dat is ook niet zo moeilijk. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:38 



 
Profiel   

Ik kreeg ooit een tip volstoppen met natte kranten of toch jezelf erin frummelen en ermee in bad/douchen en dan aan je voet laten drogen.

Uiteindelijk heb ik nieuwe gekocht :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:54 



 
Profiel   

Ik heb dat ook gehad (en met ons velen, denk ik). De binnenkant wordt stroef. Er is een spuitbus voor te koop maar probeer het eerst eens met een wat dikker pantykousje. Of een zeer dunne nylon kous. Dus een hele gladde kous. Ook zou je je laarzen droog moeten bewaren. Een vochtige omgeving werkt niet goed. Ik bewaarde mijn laarzen altijd in een laarzentas. Je gebruikt bij het aantrekken toch ook wel laarzentrekkers ? Wel zo handig. Het pantykousje over je rijbroek doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:15 



 
Profiel   

jibberjabber schreef
Ik heb dat ook gehad (en met ons velen, denk ik). De binnenkant wordt stroef. Er is een spuitbus voor te koop maar probeer het eerst eens met een wat dikker pantykousje. Of een zeer dunne nylon kous. Dus een hele gladde kous. Ook zou je je laarzen droog moeten bewaren. Een vochtige omgeving werkt niet goed. Ik bewaarde mijn laarzen altijd in een laarzentas. Je gebruikt bij het aantrekken toch ook wel laarzentrekkers ? Wel zo handig. Het pantykousje over je rijbroek doen..

:') Pantykousje... maar goed dat ik een man ben en dat niemand het zal zien! (sorry maar ik moest even smakelijk lachen!) De rits zit aan de achterkant dus een laarzentrekker heb je bij deze niet nodig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:16 



 
Profiel   

jibberjabber schreef
Ik heb dat ook gehad (en met ons velen, denk ik). De binnenkant wordt stroef. Er is een spuitbus voor te koop maar probeer het eerst eens met een wat dikker pantykousje. Of een zeer dunne nylon kous. Dus een hele gladde kous. Ook zou je je laarzen droog moeten bewaren. Een vochtige omgeving werkt niet goed. Ik bewaarde mijn laarzen altijd in een laarzentas. Je gebruikt bij het aantrekken toch ook wel laarzentrekkers ? Wel zo handig. Het pantykousje over je rijbroek doen..


Dat is als er geen rits in zit.
Met rits zou het juist makkelijker moeten gaan.
Misschien ander moment vd dag proberen?
Maar ja je wilt ze aan wanneer het jou uitkomt natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:32 



 
Profiel   

CoonArt schreef
jibberjabber schreef
Ik heb dat ook gehad (en met ons velen, denk ik). De binnenkant wordt stroef. Er is een spuitbus voor te koop maar probeer het eerst eens met een wat dikker pantykousje. Of een zeer dunne nylon kous. Dus een hele gladde kous. Ook zou je je laarzen droog moeten bewaren. Een vochtige omgeving werkt niet goed. Ik bewaarde mijn laarzen altijd in een laarzentas. Je gebruikt bij het aantrekken toch ook wel laarzentrekkers ? Wel zo handig. Het pantykousje over je rijbroek doen..

:') Pantykousje... maar goed dat ik een man ben en dat niemand het zal zien! (sorry maar ik moest even smakelijk lachen!) De rits zit aan de achterkant dus een laarzentrekker heb je bij deze niet nodig!



Omarm je vrouwelijk kant TS.. wie weet wat voor moois je dit brengt }>

Of koop gewoon de unisex sokken met katoenen voetbed en een nylon schacht. ;)


Laatst bijgewerkt door SjonnieZ op 05-12-21 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:35 



 
Profiel   

Nou dames, wat zeg je me daar van? is het toch een benenkwestie, zonder sokken maar met dunne broek aan... Net wat iemand zei, vocht in de benen...

[ img ]
[ img ] Hier voel ik mijn tenen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:41 



 
Profiel   

Leren laarzen moeten wel degelijk uitlopen. Miss thuis elke dag zo nu en dan maar even op lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:46 



 
Profiel   

Weten jullie btw wat voor merk het is? Kleine letter R aan de bovenkant...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:47 



 
Profiel   

Natte krant erin doen? Misschien dat ze dan nog wat soepeler worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:51 



 
Profiel   

Cookie2222 schreef
Natte krant erin doen? Misschien dat ze dan nog wat soepeler worden

Heb al een manier gevonden, gewoon zonder sokken erin en later op dag aandoen :) Net aangehad zonder pijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:52 



 
Profiel   

Cookie2222 schreef
Natte krant erin doen? Misschien dat ze dan nog wat soepeler worden


Dit geeft idd enige verlichting. Is een oude truc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:06 



 
Profiel   

Ik zou toch proberen ze met natte kranten vochtig te maken zodat je ze gewoon altijd aan kan. Misschien rekken ze een beetje op. En inderdaad een panty kousje. Misschien goed inlopen/in fietsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:02 



 
Profiel   

CoonArt schreef
Weten jullie btw wat voor merk het is? Kleine letter R aan de bovenkant...


Ik denk rectiligne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:23 



 
Profiel   

Mooie laarzen coonart! Enne welke winkel gaat er weg in jouw buurt die rijlaarzen verkoopt? Nu ben ik benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:28 



 
Profiel   

Benoite schreef
Mooie laarzen coonart! Enne welke winkel gaat er weg in jouw buurt die rijlaarzen verkoopt? Nu ben ik benieuwd!

Nog EEN week, was een 2e hands winkel maar ze waren nu al bezig met vuilniszakken... 2nd Life heette dat. Nog tot de 11e open in Schiedam aan de Hoogstraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:34 



 
Profiel   

zorro schreef
CoonArt schreef
Weten jullie btw wat voor merk het is? Kleine letter R aan de bovenkant...


Ik denk rectiligne.

OEF! Dat waren geen goedkope laarzen gezien de prijzen... Dik tegen de 70 aan. Volgens mij heb ik model Dallas.
https://www.bol.com/nl/nl/p/rectiligne- ... 028305360/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:36 



 
Profiel   

Let er eens op of je misschien veel zout over het eten gooit.

Goede compressiekousen kunnen ook een stuk helpen om makkelijker in je laarzen te komen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen