Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 45 van de 52 [ 1285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 52  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic voor angstige ruiters

 
Profiel   

Jeika schreef
Ik ga er vanavond sinds 1.5 maand weer eens op. Ik moet van mezelf. Ookal is het alleen stap en draf, ik moet hier even doorheen. Eergisteren heeft hij super goed gelopen met de bijrijder. Ik vind het best spannend, maar ik denk dat ik het nooit meer ga durven als ik nu niet gewoon stop met paniekerig doen. :o



Succes! Komt helemaal goed! tip: wacht niet te lang met draven. klinkt een beetje vreemd, maar zodra ik heb gedraven voel ik geen angst meer, terwijl ik voor het draven heel gespannen ben. misschien werkt het voor jou ook wel!! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:02 



 
Profiel   

Dankjewel! Ga ik proberen! Soms heb ik ook dat ik heeeel gespannen ben, maar dat de angst eigenlijk meteen weg is als ik er eenmaal op zit. Hopelijk is dat nu het geval. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:07 



 
Profiel   

veel plezier! Ik zie nu net trouwens pas 'gedraven'.... ja, ik bedoelde dus gedraafd

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:28 



 
Profiel   

Ik zou vandaag eigenlijk er weer op gaan, maar na vanochtend een pittig gesprek bij de psycholoog gehad te hebben kon ik geen kracht opbrengen. Vrijdag moet ik echt van mezelf, ondertussen al bijna 2 weken niks gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:33 



 
Profiel   

JackieT schreef
Ik zou vandaag eigenlijk er weer op gaan, maar na vanochtend een pittig gesprek bij de psycholoog gehad te hebben kon ik geen kracht opbrengen. Vrijdag moet ik echt van mezelf, ondertussen al bijna 2 weken niks gedaan



Je kan het, succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:34 



 
Profiel   

Jeika schreef
Ik ga er vanavond sinds 1.5 maand weer eens op. Ik moet van mezelf. Ookal is het alleen stap en draf, ik moet hier even doorheen. Eergisteren heeft hij super goed gelopen met de bijrijder. Ik vind het best spannend, maar ik denk dat ik het nooit meer ga durven als ik nu niet gewoon stop met paniekerig doen. :o


:(:)
Paniekerig doen is geen aanstellerij ofzo, hoor.
En gooi de gedachte 'dat je per se zus of zo moet omdat het anders nooit meer lukt' alsjeblieft overboord. (Niets van waar.)

Als het goed voelt opstappen (al dan niet met een beperkte hoeveelheid vlinders in de buik)
en anders niet.

Er zijn meerdere wegen naar Rome/ angst kwijtraken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 19:44 



 
Profiel   

Jeika schreef
Dankjewel! Ga ik proberen! Soms heb ik ook dat ik heeeel gespannen ben, maar dat de angst eigenlijk meteen weg is als ik er eenmaal op zit. Hopelijk is dat nu het geval. :D


Dit heb ik ook hoor Jeika (of nou ja, ik heb het jaren gehad)….dan was ik in de auto al nerveus, maar zodra ik erop zat was het vaak direct weg…. :') En elke keer dacht ik, zie je nou wel waar maak je je druk om…om mezelf toch weer druk te maken de keer erna. Heel veel plezier en succes vanavond! Lat laag houden voor jezelf

Ik heb gister ook weer in de bak gereden na het debacle van vrijdag (wel gewoon in het bos gereden hoor) en doel van de dag was enkel ontspanning….bij mezelf en dus m’n paard…er waren in de kabouterhoek weer wat prikkels en dus idd gewoon eerder de volte op en met stem beloond dat hij daar met mooie lengte buiging en z’n aandacht bij mij op ging naar de andere kant (en dus de kabouterhoek vermeden) tegen de tijd dat ik ging aandraven reden we ‘opeens’ gewoon zo maar door ‘de hoek’…dus gewoon hartstikke lekker gereden. Er was nog even een schrikmoment toen iemand een zware plaat langs de bakrand liet vallen net toen ik in galop voorbij kwam :roll: dus toen hadden we even een extra stukje met meer gas eropin 2 mooie galopwissels :') , heulllll logisch, ik ben gewoon door gereden in galop, maar m’n paard was toen logischerwijs geprikkeld, dus even terug naar stap en toen in draf langs dat punt. Toen was ook de galop geen probleem meer, vond het goed opgelost zo samen met m’n paard. Ik heb vrijdag weer les, hopelijk loopt ie dan ook zo fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 19:45 



 
Profiel   

Ik leef nog. *\o/* Heb gestapt en gedraafd! Ik heb hem van te voren gelongeerd omdat hij in mijn ogen nog steeds een wilde bokkende pony is. :o maar ik denk dat dat hem juist veel meer gespannen maakt. Ik was echt heel nerveus, dat merkte hij ook meteen, want ik kon niet opstappen omdat hij maar bleef wegdraaien. Uiteindelijk zat ik en ben ik gewoon gaan rijden. Al snel al gaan draven . :j ik kreeg een halve hartverzakking bij elke versnelling, maar het ging best goed. Ik was samen met een vriendin van me, die vond dat ik moest galopperen omdat ik het nu aan het uitstellen was. Goed bedoeld, maar ik heb het niet gedaan. Galopperen komt wel weer, nu durfde ik dat gewoon niet. En ik wilde het fijn afsluiten. :) bedankt iedereen voor de tips en adviezen, doet me goed!

@JackieT komt helemaal goed! Alleen opstappen als je er een goed gevoel bij hebt, niet omdat het moet van jezelf. :)

@pallatin precies dat! De avond van te voren heb ik al buikpijn van angst om vervolgens te rijden alsof dat nooit gebeurd is. :')

Fijn dat het goed ging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:09 



 
Profiel   

Goed bezig beiden!! <3 *\o/*

Hier vandaag gelest. Was alleen. Gebeurde het een en ander toen ik Nobli ging longeren voordat ik er op ging waardoor ik eigenlijk helemaal niet meer wilde opstappen, maar eenmaal er op ging het súper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 21:00 



 
Profiel   

toppers allebei!! zo blij voor jullie!! :)) :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 21:07 



 
Profiel   

Jeika wat ontzettend goed van je, ik vind dat je trots kunt zijn op jezelf! Heb je ook nog een beetje kunnen genieten van de rit? Wat betreft longeren van te voren; ik heb het een poosje gedaan maar het maakte voor mij geen verschil. Ik loop wel altijd een paar rondjes in de bak naast m’n paard voor ik opstijg, dan kan ik ondertussen aansingelen en als ik heel veel spanning had dan neuriede ik een liedje…dan haal ik beter adem en vloeit de spanning af. Je vindt vanzelf wel wat voor jou werkt. Mijn oude instructrice maakte een praatje met me tijdens het rijden over van alles en nog wat (niet over het rijden) en dat werkte eigenlijk ook goed toen ik nog zo gespannen was. Laat je idd niet opjutten dat je ‘moet’ galopperen oid….je moet niks, behalve misschien een obstakel per keer overwinnen en dit waren er al genoeg!

@ Always wat ontzettend stoer dat je ‘gewoon’ bent gaan rijden ondanks de dingetjes die met t longeren gebeurden en zo goed gereden hebt _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 22:08 



 
Profiel   

Idd niks moet.

Bij mij stak het gisteren weer even ouderwets de kop op. Ik let dan zelf teveel op mijn omgeving waardoor ik spanning opbouw en stop met rijden, daardoor gaat mijn paard ook kijken . Heb het wel goed afgesloten voor mezelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:45 



 
Profiel   

Balen hè Susan dat t af en toe weer de kop op steekt….maar top dat je het rijden toch goed af hebt kunnen sluiten.
Ik had vanmorgen les en was toch een tikje zenuwachtig en dus m’n paard ook een tikje, maar dat was eigenlijk met twee rondjes al klaar, maarrrr hij liep niet; was niet voorwaarts en niet aan m’n been…liep met z’n staart omhoog dus er zat m wat dwars…meestal mest hij wel na een paar rondjes draf of een galopje, maar nu kwam t niet… :') dus iom de lesjuf besloten om te stoppen met de les… dit was geen doen en alleen maar frustrerend. Dus even op eigen houtje doorgereden en jawel na nog een paar rondjes mestte ie gelukkig en toen was het gaspedaal weer normaal gelukkig…en dus ook fijn af kunnen sluiten…misschien een beetje off-topic want niet echt iets met angst te maken, maar ben voor vandaag blij dat ik niet boos en gefrustreerd ben geworden omdat er niks van m’n les terecht kwam… :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 19:22 



 
Profiel   

Balen he SusanH dat het toch bij vlagen terug komt. Ben er ook bang voor dat het voor altijd wel een dingetje zal blijven. Maar wel super dat je het goed hebt kunnen afsluiten!

mars_mellow Waarom zou je in vredesnaam dat soort filmpjes kijken? Buiten dat ik het compleet respectloos vind voor de slachtoffers en hun omgeving, zie ik er ook helemaal de lol of het nut niet van in om dat te kijken...
Heb ooit eens staan helpen bij een ongeluk en het is gewoon ziekmakend hoeveel auto's je dan passeren die het dan aan het filmen zijn |o En dan te bedenken dat er dan ook nog mensen zijn die dit online zetten, het zal verdorie je partner of familielid zijn die zo gebruikt wordt voor sensatie %)
Daarbij heb ik het ook niet nodig, mijn eigen hoofd ziet de hele dag genoeg gevaar -O-

Wat fijn dat er verder zoveel successen hier worden behaald, lekker bezig met z'n allen *\o/*
En ik kan eindelijk een keertje aansluiten *\o/* *\o/*
Gister voor het eerst echt weer een les gehad sinds 15 maanden van mijn fijne juf waar we nu ook in pension staan.
En wat ging het onwijs goed en lekker! Zo fijn ontspannen kunnen rijden, ik kon zelfs voelen en loslaten. Nou dat is mij in 4 jaar nog nooit gelukt 8)7
Het fijne was dat het ook beloond werd met een heel fijn te rijden en nageeflijk paard.
Maar het allerbelangrijkste vond ik wel dat er van de afgelopen jaar aan ellende niks meer te voelen of te zien was!
Mezelf gelijk verwend met een mooie nieuwe cap 8-) En nu zien hoe ik dit gevoel ga vasthouden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 11:51 



 
Profiel   

@Maitestar! Je bent een topper en ik ben zooooo blij voor je!! Dat je nog maar lang mag nagenieten! *\o/*
Welke cap heb je gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 13:56 



 
Profiel   

Wat goed Maitestar! Misschien krijg je nu wel iedere keer een goed gevoel als je naar je cap kijkt. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:08 



 
Profiel   

Pallatin schreef
@Maitestar! Je bent een topper en ik ben zooooo blij voor je!! Dat je nog maar lang mag nagenieten! *\o/*
Welke cap heb je gekocht?


Oh man nu na alle euforie kan ik er zelfs lichtelijk emotioneel van worden. Ik hoop zo met heel mijn hart dat het grotendeels zo blijft!

Deze cap is het geworden:

[ img ]

Ik hou totaal niet van glimmertjes e.d dus deze vind ik het onwijs gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:18 



 
Profiel   

Wat fijn maitestar!!
En goed dat je niet gefrustreerd bent geworden pallatin. :)

Voor mij weer een enorme klap in m’n gezicht vandaag. Ik wilde weer rijden omdat het zo goed ging de vorige keer. En omdat hij het zo ontzettend goed deed bij de bijrijder afgelopen donderdag. Ik wilde weer stappen en draven. Wat goed ging! In het begin. We konden allebei wat meer ontspannen (dacht ik) en ik zat al weer babbelend op zijn rug. (Met in mijn achterhoofd nog steeds het onveilige gevoel.) mijn moeder was mee, ik was haar aan het uitleggen hoe je kon zien of je op het goede been lichtrijdt. :D dus ik zei zo, als je staat gaat het buitenbeen naar voren (of iets in die richting) en beeldde met mijn arm uit hoe dat zou gaan. :+ nou dat was dus blijkbaar te veel voor Kasper, want voordat ik het doorhad lag ik op de grond. Dit is precies wat mij zo bang maakt, ik heb gewoon niet door wanneer hij iets gaat doen en ik ben niet meer dezelfde ruiter als vroeger. Ik ben wel meteen weer opgestapt en heb ook weer gedraafd, beide kanten op. Maar dan eenmaal op de terugweg naar huis kwam er echt een golf teleurstelling over me heen en barstte ik in huilen uit. :o

We hebben contact op genomen met een instructrice die zelf ook veel ervaring heeft met angst. Ik ga met haar samen proberen weer met een goed gevoel te kunnen paardrijden. :)[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:16 



 
Profiel   

Gisteren een stukje buiten gereden *\o/*
Ze was heel braaf, totaal geen angst gehad, ondanks dat we een sulky tegen kwamen en ze alleen maar kon dribbelen
[ img ]

Vandaag les gehad, dat is een kwartiertje stappen van huis, toen ben ik op de heenweg afgestapt. Veel mist en een vrachtschip naast ons was te veel. Terug weer hele stuk blijven rijden.

Merk dat het bij mij vooral helpt dat ik het heb uitgesproken tegen verschillende mensen, die het herkennen. Voelt toch wat minder "raar" dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:10 



 
Profiel   

Jelka wat vervelend. Bij wie ga je lessen? De juf die mij geholpen heett komt ook uit de Achterhoek.

Mooie cap zag ik voorbij komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 06:56 



 
Profiel   

Zo, ik zit me toch even op een roze wolk. Ik wilde het graag even met jullie delen. En dan heb ik het maar opgeschreven voor mezelf, mocht ik een terugval hebben. :o

Het rijden gaat hier ontzettend goed. Na een diep dal (niet eens zozeer qua angst, maar mijn pony had na de osteopaat behandeling geen balans meer, en we kwamen de bak niet eens meer fatsoenlijk in stap door) gaat het ineens bizar goed. Hij is los en soepel, neemt in draf meteen een mooie hoofd-hals houding aan en loopt heerlijk ontspannen. En daar word ik ook ontspannen van natuurlijk. :D Ik heb in de bak eigenlijk geen angst meer. We rijden lekker recreatief rond. En waar ik het meest trots op ben.... we hebben al twee keer een paar pasjes gegaloppeerd. Zonder dat ik mijn bokriempje vasthad. Hij vond het nog wel moeilijk, maar sprong na wat gehobbel aan en liet zich heel makkelijk terugnemen (ja, je pony is flegmatiek of niet, natuurlijk). Moest even een traantje wegpinken daarna. :o

Verder gisteren een stapritje buiten gemaakt, en dat ging ook top. Vond het wel wat spannend, want het was al donker dus we gingen in een heel lichtjesparade tenue naar buiten. Maar het 90% van de tijd met lange teugel kunnen rijden, en maar 2-3 keer wat angst gehad toen hij schrok van een knal. Buiten vind ik oprecht nog veel spannender, maar misschien komen we er wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:32 



 
Profiel   

Zaterdag weer een fijne les gehad zonder spanning *\o/*
Wou zelfs appen naar mijn instructrice om 2 x in de week te lessen, maar helaas maandagmiddag het berichtje dat ze gigantisch kreupel is ;( We hopen op een hoefzweer, de hoefsmid komt zo en hopelijk kan hij wat vinden.


Britt_xxx schreef
Zo, ik zit me toch even op een roze wolk. Ik wilde het graag even met jullie delen. En dan heb ik het maar opgeschreven voor mezelf, mocht ik een terugval hebben. :o

Het rijden gaat hier ontzettend goed. Na een diep dal (niet eens zozeer qua angst, maar mijn pony had na de osteopaat behandeling geen balans meer, en we kwamen de bak niet eens meer fatsoenlijk in stap door) gaat het ineens bizar goed. Hij is los en soepel, neemt in draf meteen een mooie hoofd-hals houding aan en loopt heerlijk ontspannen. En daar word ik ook ontspannen van natuurlijk. :D Ik heb in de bak eigenlijk geen angst meer. We rijden lekker recreatief rond. En waar ik het meest trots op ben.... we hebben al twee keer een paar pasjes gegaloppeerd. Zonder dat ik mijn bokriempje vasthad. Hij vond het nog wel moeilijk, maar sprong na wat gehobbel aan en liet zich heel makkelijk terugnemen (ja, je pony is flegmatiek of niet, natuurlijk). Moest even een traantje wegpinken daarna. :o

Verder gisteren een stapritje buiten gemaakt, en dat ging ook top. Vond het wel wat spannend, want het was al donker dus we gingen in een heel lichtjesparade tenue naar buiten. Maar het 90% van de tijd met lange teugel kunnen rijden, en maar 2-3 keer wat angst gehad toen hij schrok van een knal. Buiten vind ik oprecht nog veel spannender, maar misschien komen we er wel.


Wow wat goed zeg! Lekker genieten van de roze wolk *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:37 



 
Profiel   

Gister vond ik het toch wel spannend.. Hij deed niets, keek gewoon naar wat dingen, en liep best door. hij voelde gewoon een beetje.. als een bommetje, terwijl hij heel rustig was. Ik was zelf ook wel gespannen :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:34 



 
Profiel   

Bij ons is het gelukkig een hoefzweer! Nu wachten tot hij doorbreekt...

mars_mellow schreef
Gister vond ik het toch wel spannend.. Hij deed niets, keek gewoon naar wat dingen, en liep best door. hij voelde gewoon een beetje.. als een bommetje, terwijl hij heel rustig was. Ik was zelf ook wel gespannen :


Is het dan niet je eigen spanning die je voelt opbouwen?
Als het niet gaat en de spanning wil niet afvloeien is het echt niet erg om te stoppen hoor. Misschien dat afstappen en samen even lopen ook helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:55 



 
Profiel   

maitestar23 schreef
Bij ons is het gelukkig een hoefzweer! Nu wachten tot hij doorbreekt...

mars_mellow schreef
Gister vond ik het toch wel spannend.. Hij deed niets, keek gewoon naar wat dingen, en liep best door. hij voelde gewoon een beetje.. als een bommetje, terwijl hij heel rustig was. Ik was zelf ook wel gespannen :


Is het dan niet je eigen spanning die je voelt opbouwen?
Als het niet gaat en de spanning wil niet afvloeien is het echt niet erg om te stoppen hoor. Misschien dat afstappen en samen even lopen ook helpt.


Ik denk het ook, maar hij voelde ook wel alsof hij er vandoor kon schieten, ik weet niet waarom. Ik bedoel, hij is wel jong :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 45 van de 52 [ 1285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 52  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen