Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Veilige beugels

 
Profiel   

Hey!
Ik ben een tijd geleden blijven haken in de beugel, wat leidde tot een gebroken been -O-
Ik rij op verschillende paarden, Dus kan niets helemaal aan de beugels vastmaken. Ik vroeg me dus af of er een makkelijk iets is dat je op de beugel kan klikken zodat je niet blijft haken? Zo een korfje bijvoorbeeld? Het moet niet te duur zijn :j

Alvast bedankt :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:13 



 
Profiel   

Ik weet niks voor vast te klikken maar als je je veiliger voelt met bv veiligheidsbeugels kun je wel eens kijken naar van die single stijgbeugelriemen. Daar zijn de beugels gemakkelijker van te wisselen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:20 



 
Profiel   

Granoek schreef
Ik weet niks voor vast te klikken maar als je je veiliger voelt met bv veiligheidsbeugels kun je wel eens kijken naar van die single stijgbeugelriemen. Daar zijn de beugels gemakkelijker van te wisselen
Edit: never mind dit helpt nog altijd niet want je moet de hele beugelriem dan wisselen natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:21 



 
Profiel   

Wat akelig zeg.
Een halfopen beugel? Ziet er ook nog eens heel gaaf uit vind ik.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:32 



 
Profiel   

En gewoon de beugels met beugelriem en al verwisselen? Dan kun je je eigen beugels gebruiken. Zoveel tijd kost dat niet. Ik heb zelf een beugel met een uitklappend deel en monoriem. Moet hem vaak verwisselen en is altijd zo gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:34 



 
Profiel   

Toevallig laatst een hele zoektocht naar gedaan. Toen kwam ik deze tegen: [ img ]
Het is wel een Duitste site waar ik vaker bestel, maar dan zullen ze in NL ook wel te vinden zijn :)

Verder zijn de freejump beugels erg makkelijk om, om te hangen door de opening aan de bovenkant. Daar schuif je de beugelriem schuin door de opening heen zodat hij ‘vast’ zit.
Natuurlijk moet je dan wel kale beugelriemen hebben wil je dit snel doen. Hetzelfde geldt ook voor de clips hier boven..

Ik vond het compleet omhangen van beugelriem + beugels ook het fijnste. Daarbij had ik dan close contact beugelriemen (enkel).

Misschien dat je er iets aan hebt :)

Edit; zie nu net pas dat het niet te veel mag kosten. Dan vallen de freejumps denk ik wel af :+

Het enigste wat ik je nog wel mee kan geven, ga nooit op je veiligheid besparen. Niet in geld maar ook niet in tijd. Je zoekt een goedkope & snelle oplossing om niet nog een keer je been te breken (beetje overdreven natuurlijk.. :') ) maar wat stelt het nu voor om maximaal 5 minuten van je tijd kwijt te zijn door beugelriemen & beugels te vervangen als je daarmee een ongeluk kan voorkomen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:07 



 
Profiel   

https://www.agradi.nl/br-veiligheidsbeu ... ik-out.htm

Deze heb ik. Klappen gewoon open als je valt. Het is even prutsen misschien met de beugelriemen maar de veiligheid waard denk ik dan.
Je hebt ook van die schroefbare kappen voor op beugels, alleen dan moet je de beugelblokjes eruit halen en er weer in doen(Dat lijkt mij meer moeite dan beugelriemen eraan hangen).
https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... orId=10041
Deze dus. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:52 



 
Profiel   

Selina schreef
En gewoon de beugels met beugelriem en al verwisselen? Dan kun je je eigen beugels gebruiken. Zoveel tijd kost dat niet. Ik heb zelf een beugel met een uitklappend deel en monoriem. Moet hem vaak verwisselen en is altijd zo gedaan.

Dit lijkt mij ook de makkelijkste oplossing.
Overigens zou ik dan wel normale beugelriemen gebruiken, die kunnen in mijn ervaring beter tegen vaak omhangen naar een ander zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 01:36 



 
Profiel   

Dank jullie wel! Ik vraag me af of ze dit op een manege accepteren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:55 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
Dank jullie wel! Ik vraag me af of ze dit op een manege accepteren...


De maneges die ik ken doen niet moeilijk over gebruik van eigen beugels (met beugelriemen).
Als je het na gebruik maar netjes opruimt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:02 



 
Profiel   

RUI -> HAR

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:30 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
Dank jullie wel! Ik vraag me af of ze dit op een manege accepteren...


Vragen staat vrij toch? Het kost hun niks qua geld en moeite en het maakt het alleen maar veiliger.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen