Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Ariat Telluride II H2O

 
Profiel   

Zou stubben hamanol nog wat zijn voor het vetten? Ik ben maximaal gemotiveerd om mijn paar dit keer langer laten meegaan :p
Heb trouwens wel echt hele nieuwe ontvangen, leer voelt vettig. In de winkel staan ze vaak veel droger kwa leer vind ik.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-22 14:46 



 
Profiel   

Ik haal wel meer dingen bij Bever, en die zeiden dat invetten eigenlijk niet goed is voor de meeste schoenen omdat ze dan niet meer ademen. Ik heb dit spul van ze gekregen, en tot nu toe overleven ze beter dan mijn vorige paar. En nooit drogen bij de kachel, maar dat wist ik al...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-22 14:53 



 
Profiel   

Hoe vallen die quur trabajar schoenen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-22 21:09 



 
Profiel   

Muze schreef
Hoe vallen die quur trabajar schoenen?



Bedoel je qua maat?

Dat komt wel overeen met ariat.

Qua schoen vind ik ze echt k*t. Verschrikkelijk slap en lastige instap ondanks de rits.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-22 21:19 



 
Profiel   

Ik heb van ariat altijd de jodpurs in 38,5, helaas zijn deze nu te ruim voor de stalschoenen.

Ik heb nu met nieuwe korting na contact met de klantenservice een maat 38 besteld. Aangezien ruilen in de winkel zelf niet kan. Omslachtig.

Iemand interesse in de Ariats voor de kortingsprijs van €124? Anders gaan ze volgende week retour.
https://www.ej.nl/stalschoenen-ariat-te ... orId=10249

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-22 21:30 



 
Profiel   

Daan13 schreef
Muze schreef
Hoe vallen die quur trabajar schoenen?



Bedoel je qua maat?

Dat komt wel overeen met ariat.

Qua schoen vind ik ze echt k*t. Verschrikkelijk slap en lastige instap ondanks de rits.


Oh echt? Leek mij een fijne volgende stalschoen als
M’n huidige schoenen op zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 13:35 



 
Profiel   

Misschien dat ik qua schoenen nu wel lastig ben want of het is ariat of ecco ( alhoewel crocs ook heerlijk lopen) :')

Op het werk draag ik ook vaak een zooltje in de werkschoenen dus ik heb ook niet de beste voeten om mee te vergelijken :o

Via positieve berichten die oa hier op bokt zijn geplaatst heb ik zo'n paar van ej geprobeerd maar zodra ze af zijn ga ik gauw weer terug naar ariat schoenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 14:14 



 
Profiel   

iemand ervaring met deze schoenen?

https://www.ariat.com/nl/en/10001090_75 ... cAViAbKTnQ

https://www.ariat.com/nl/en/P22033_W_FO ... DARK_EARTH

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 22:26 



 
Profiel   

Ik heb ze sinds deze week binnen.
Ik heb blaren. Valt me wel beetje zwaar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 23:02 



 
Profiel   

Hier nog een Telluride fan ! De zip versie

Schoenen gaan bij mij een jaartje of 2 mee, maar ik poets ze nooit en loop er overal mee doorheen.

Ik bestel ze altijd bij Ruitersport Reinders in Hoogeveen altijd met een paar tientjes korting

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 16:27 



 
Profiel   

Heb ze jaren gehad, maar zijn altijd binnen een jaar kapot.

Je kan het niet met elkaar vergelijken, want iedereen heeft ze meer of minder aan en doet er andere dingen mee.

Ik had ze dagelijks uren aan en ging door weer, wind, modder, mest en urine. Zelfs met onderhoud ga je de slijtage niet tegenhouden.

In het begin zitten ze lekker en stevig, maar ook het voetbed vind ik binnen dat jaar echt minder worden.

Heb daarna werkschoenen gekocht, kist modellen en die bevallen goed. Enige is het profiel. De ariats sleep je geen bergen modder of mest aan mee en zijn echt goed anti slip.

Heb nu weer nieuwe nodig, want ook de werkschoenen gaan maar een jaartje mee. Heb nu een aantal besteld om te passen en te vergelijken, want in de buurt niks in mijn maat (38)
Maar mijn man werkt op werkschoenen en krijgt ze van de baas, maar krijgt ook 2 of 3x pj nieuwe. Zijn niet altijd helemaal kapot, maar slijten gebeurt gewoon als je veel op 1 paar schoenen loopt.

Met de ariats liep ik ook km's in het bos met de honden. Toen wel besloten om voor alles wat vaker te wisselen.
Draag nu met regen of nattigheid ook kaplaarzen. En 's winters gevoerde. Ook al zijn nieuwe Ariat's daar echt wel geschikt voor. Nooit koude voeten in gehad, maar ook nooit te warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 16:55 



 
Profiel   

Ik woon zowat in die schoenen, alles doe ik ermee en door alles gaan die schoenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 01:29 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik heb een jaar geleden deze schoenen gekocht.
https://www.dekroo.nl/products/ariat-te ... 2o-dames-3

Inmiddels zijn gescheurd bij beide schoenen net achter de tenen. Waar je je voet buigt zeg maar.
Ik heb ze bewust gekocht omdat ze waterdicht en robuust zijn. En voor die prijs verwacht ik eigenlijk dat ze wel langer mee gaan dan een jaar :o
Nu heb ik er wel heel de winter mee door het water en zand gebaggerd gelopen. Af en toe ingevet om ze soepel te houden, want het leer vertoonde al vrij snel scheurtjes.
Wie heeft er ook ervaring met deze schoenen?

[ [url=m/awJtq0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/k6vwVJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/axIQjE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Passen ze wel goed?
Want ik kwam erachter dat Ariat best groot valt. Ik heb normaal gesproken maat 38,5/39 en mijn Jodhpurs zijn 37,5.
Want als schoenen niet goed passen, slijten ze ook harder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 23:30 



 
Profiel   

Zeker. Ik heb ook een maatje kleiner genomen :j
Inmiddels liggen ze in de container. Jammer, want ze zitten nog steeds heerlijk, maar die gaten er in zijn toch wat onhandig :D
Voor de zomer gebruik ik nu mijn westernboots van Ariat. En voor de winter moet ik nog iets waterdichts zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:40 



 
Profiel   

Als je ze fijn vindt, zou ik ze ook voor het droge weer en werk rond de paarden gebruiken. Met nattigheid een kaplaars. Heb zelf Dunlops, gevoerd en ongevoerd.

Voor stalwerk heb ik nu Horka stal/werk schoenen met stalen neus. Waren 55 euro, nu zelfs nog korting bij agradi. Ik dacht dat het niks zou zijn, want hun laarzen vind ik niet fijn. Maar de schoen valt me 100% mee, dus eens zien hoe lang ze mee gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 08:53 



 
Profiel   

Heb mijn Ariats nu ruim anderhalf jaar, doen het nog prima. En dat op een doe-het-zelfplek,het-zelf plek met alles qua weer. Ik maak ze wel schoon na gebruik en dat is zo'n 3x per dag bij en met mijn paarden plus geef er ook nog les op. Het zijn ook mijn ultieme bos- en strandschoenen bij lange wandelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 09:02 



 
Profiel   

Ik heb dezelfde Ariats, en ze gaan al jaren mee. Ze zijn niet meer geheel waterdicht, maar zulke gaten als jij hebt, heb ik nog niet ontdekt. Ze zijn van binnen nu wel helemaal gaar, moet er nu eigenlijk wel eens afscheid van gaan nemen. Ze lopen nog wel fantastisch, kan er hele dagen mee rond scharrelen op stal. Zijn net sloffen, lekker zacht maar wel voldoende ondersteuning.

Heb als vervanger westernboots (met veter) van Ariat gekocht, maar daar krijg ik zulke akelige blaren in :o Denk dat ik die maar als rijschoen ga houden, en dan gewoon weer nieuwe sloffies koop :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 09:30 



 
Profiel   

Ja, dat heb ik met de leren versies van Ariat ook. Dat is echt een half jaar pleisters plakken. Preventief. Na een half jaar is dat voorbij en zijn het ook sloffen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 09:51 



 
Profiel   

Ah, dan ligt het dus niet geheel aan mij :D

Ik heb overigens deze:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 09:54 



 
Profiel   

Ah de lacers. Ja, dat wordt ook mijn volgende paard, dus ik ben benieuwd hoe ze bevallen. Over een tijdje dan, als ze ingelopen zijn :D
Ik heb nu deze als westernboots. Die gaan alweer een tijd mee. En niet het probleem die ik bij de Telluride heb. Alleen deze zijn net niet lekker waterdicht. Maar goed, ik moest toen ook door het zand baggeren. Dat is nu voorbij door de verhuizing met de paarden. Dus hopelijk kan ik ze nu wel gewoon in de winter dragen :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 09:56 



 
Profiel   

Ik vind de Ariats zo fijn zitten, dat ik toch echt elke keer weer daarbij terug kom. Andere stalschoenen zitten gewoon echt niet fijn.
Ik heb deze keer elke keer als ik mijn paard de hoeven met DuoHoef ging doen, mijn schoenen ook gedaan. So far, so good. Ze zijn wat “vettig” maar ze zijn nog niet gescheurd en vertonen ook nog geen tekenen daarvan en ik heb ze 23 juni 2021 gekocht. Dus we zitten nu op een jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 09:57 



 
Profiel   

Hebben jullie allemaal de ervaring dat ze wel een ruime maat te groot vallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 10:05 



 
Profiel   

Bij mij geen ruime maat. Ik heb normaal 39 en van Ariat 38,5. Gelukkig hebben ze die halve maten ook. Mijn ervaring is wel dat de leren schoenen altijd wat ruimer worden naarmate je ze uitloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 10:10 



 
Profiel   

Ja dat is zo. Toch maar eens een keertje ergens gaan passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 10:11 



 
Profiel   

Jeetje wat een scheuren! Hoe vaak vet je ze in dan, als ze door de bagger zijn geweest?

Ik heb een oud paar hoge ariats die al zeven jaar meegaan. Zijn wel best op hoor, maar ik pak ze toch nog zo nu en dan. Nog heel erg waterdicht en geen scheuren in het leer (nou ja eentje van toen ik achter een hek bleef hangen maar dat telt niet)

Mijn whytburns heb ik nu anderhalf jaar. Ik doe er ook alles mee, en het klimaat is hier anders dan in NL maar (zou je wellicht niet denken) ik denk zelfs zwaarder dan het Nederlandse voor leer.
Hier gaan zowel mijn laarzen en zadel echt twee keer per week in de leerverzorging als ik rijd zoals normaal, een dikke laag ook. Dan blijven ze echt mooi en eerlijk, het is bijna geen moeite om dat te doen.

edit: voor mij gewoon de maat die ik altijd heb. Mijn whytburns vallen precies op maat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 10:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen