Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenspullen in een appartement (in de winter)

 
Profiel   

Er zijn vast meer bokkers die in een appartementje wonen en hun paardenspullen mee moeten nemen in huis.

Eigenlijk wil ik mijn paardenspullen, en dan voornamelijk jassen en schoenen/laarzen, niet in huis hebben, omdat ik liever niet wil dat mijn hele huis naar paard ruikt. Aangezien ik een appartement heb, heb ik dus ook geen bijkeuken ofzo om de spullen neer te zetten. In de zomerperiode ligt een groot deel in de auto en mijn jodphurs op stal. Maar in de auto en op stal is het natuurlijk niet verwarmd. En in de winter een ijskoude jas of laarzen aantrekken is niet helemaal een pretje :brr:

Nu twijfel ik of er niet toch een manier is om de spullen mee te nemen in huis zodat ik mijn warme voeten in warme laarzen kan stoppen. De beste opbergoptie thuis is de fietsenberging beneden, maar daar blijft het spul natuurlijk ook koud. Dus nu wil ik eens kijken of er misschien een optie is om iets van kast of opbergkist in huis te zetten die mijn spullen warm houdt, maar ook de paardenlucht er binnen houdt.

Misschien wil ik iets wat helemaal niet mogelijk is :+ Maar wellicht is er iemand die hier de ideale oplossing voor gevonden heeft?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:11 



 
Profiel   

Hier inderdaad hetzelfde, hebben geen grote woning en delen onze opgang met meerdere buren.
In het begin had ik 2 jassen rekken hangen, en dan 1,5 meter uit elkaar. Maar dan nog konden onze niet-paarden vrienden ruiken aan de jas dat er een paardengeur aan zat. Grrr
Nu heb ik het dit jaar dus zo ingericht:
https://www.bol.com/nl/nl/p/mobiele-opvouwbare-kledingkast-zwart-met-5-legplanken-180-cm-camping-zolder-kast/9300000007726293/
Heb geurdingen opgehangen aan de binnen en buitenkant van de kast.
En op de bodem een afsluitbare doorzichtig plastic bak staan waar ik de schoenen en laarzen in kan doen. Want deze ruiken het ergst.

Kan niet 100% zeggen dat het werkt, want daarvoor staat het nog te kort. Maar wellicht heb je er ook iets aan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:32 



 
Profiel   

Ik heb woon ook in een appartement en heb mijn paardenspul in de meterkast staan (jas+ outdoorlaarzen). Is dat een optie voor je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:56 



 
Profiel   

Ik heb een aparte (kleding)kast in de 2e slaapkamer staan waar het gross van de paardenzooi in ligt. Voornamelijk kleding, maar ook wat halsters en touwen, borstels, longeersingel, paar dekens en wat andere "kleine" dingen.
Dekjes liggen voornamelijk op die kast (in zo'n opbergtas met rits vd IKEA), een paar hoofdstellen hangen in het washok/meterkast. Maar moet ook heel eerlijk zeggen dat mijn winterlaarzen en cowboylaarzen gewoon bovenop het schoenenrek staan en mn rijlaarzen ernaast. En de 2 meest gedragen jassen hangen gewoon aan de kapstok tussen de rest. Moet heel eerlijk zeggen dat het mij nooit is opgevallen dat het echt heel erg naar paard ruikt, mijn vriend heb ik er ook nog nooit over gehoord...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:03 



 
Profiel   

Ik heb geen extra kamer dus dat kan helaas niet. En als ik de spullen al ruik, dan de mensen die op bezoek komen helemaal.

Een plastic bak heb ik inderdaad aan gedacht. Maar de meterkast nog niet! Die zit hier op de gang, dus voor mij scheelt dat zeker. Hopelijk ruikt dan niet de hele gang en krijg ik geen ruzie met de buren. Maar misschien is een combi wel een goede, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:23 



 
Profiel   

heb je geen schuur?
ik heb een appartement,maar wel een schuur en daar de meeste paardenspullen in :j
heb wel zakken voer in een kamertje binnen staan,maar dat ruik je niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:25 



 
Profiel   

In een opbergbak en dan in de meterkast lijkt me de beste optie. Of in een een vacuüm opbergzak :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:34 



 
Profiel   

Ik heb een skipak voor de winter en overall voor de zomer. Die trek ik altijd over mn kleding aan als ik op stal ben. Dan ga ik altijd weer schoon naar huis. Pakken hang ik in mn kast. Laarzen/schoenen wissel ik ook om op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:44 



 
Profiel   

Woon wel buitenaf maar mijn laarzen staan in de cv kast.. geurbuideltje er in en werkt voor mij voldoende..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:45 



 
Profiel   

Ik heb een paardenkast in m'n kamer waar dekjes hangen, paardenjassen etc. Maar ik vind het niet stinken.... Dekjes zijn dan wel gewassen maar de jassen niet :)

Verder heb ik veel in m'n auto liggen wat ik met veel regelmaat wissel/nodig heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:46 



 
Profiel   

De (fietsen)berging heb ik wel, maar die is beneden in de parkeergarage en dus koud. Daar ligt inderdaad wel de rest van de paardenzooi wat niet op stal ligt.

De gang boven is wel warm, dus ik ga morgen de meterkast eens uitvoerig bekijken en opmeten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:52 



 
Profiel   

Of je laarzen nog extra ineen laarzen tas doen.. en je zool effe extra afborstelen.. Dan moet het wel mee vallen volgens mij...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 23:06 



 
Profiel   

Geen balkon waar je een kist kunt plaatsen?
Met wat isolatie aan de binnenkant prima te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 23:27 



 
Profiel   

Waarom stinken je spullen zo dan? Mijn schoenen staan gewoon in de keuken en mijn jas hangt gewoon aan de kapstok. Zodra ik hem ruik gooi ik hem in de wasmachine. Ik ben hoogsensitief dus ik ruik heul goed. Ruim boven gemiddeld maar dit gaat prima. Hoor van de niet paardenmensen ook nooit klachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 23:33 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Waarom stinken je spullen zo dan? Mijn schoenen staan gewoon in de keuken en mijn jas hangt gewoon aan de kapstok. Zodra ik hem ruik gooi ik hem in de wasmachine. Ik ben hoogsensitief dus ik ruik heul goed. Ruim boven gemiddeld maar dit gaat prima. Hoor van de niet paardenmensen ook nooit klachten.

Paarden vooral buiten denk ik?
Paarden die een aantal uur binnen staan ruiken flink meer dan buitenpaarden is mijn ervaring. Binnenstallen zijn weer anders dan buitenboxen.

Hangt ook van de grote van je stal af, wat je moet doen (mesten, voeren etc) en hoeveel paardeb. En ja, er zijn mensen die schoon van stal komen. Die categorie val ik zelf ook niet onder. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 23:38 



 
Profiel   

Sunnda schreef
pluisje88 schreef
Waarom stinken je spullen zo dan? Mijn schoenen staan gewoon in de keuken en mijn jas hangt gewoon aan de kapstok. Zodra ik hem ruik gooi ik hem in de wasmachine. Ik ben hoogsensitief dus ik ruik heul goed. Ruim boven gemiddeld maar dit gaat prima. Hoor van de niet paardenmensen ook nooit klachten.

Paarden vooral buiten denk ik?
Paarden die een aantal uur binnen staan ruiken flink meer dan buitenpaarden is mijn ervaring. Binnenstallen zijn weer anders dan buitenboxen.

Hangt ook van de grote van je stal af, wat je moet doen (mesten, voeren etc) en hoeveel paardeb. En ja, er zijn mensen die schoon van stal komen. Die categorie val ik zelf ook niet onder. :P


Ik heb ze nu sinds driekwart jaar inderdaad veel buiten (alleen in de wintermaanden snachts op stal) maar ik heb 7 jaar lang op een pensionstal gestaan waar ze snachts op stal stonden. Elke dag zelf de stal uitgemest (vlas) hooinetten gevuld ed maar ook daar stonk ik niet. Ze stonden om een voormalig varkensstal dus geen luxe accomodatie met hoog plafond en perfecte beluchting.

Stro stallen vind ik heel ranzig maar op vlas ruik je er niks van aan je kleding en schoenen hoor. Misschien is het idee om over te stappen op andere stalbedekking dan is het probleem opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 23:43 



 
Profiel   

Er zijn van die kleding zakken met een rits. Misschien is dat een optie voor je paarden jas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 00:22 



 
Profiel   

Chantalla schreef
De (fietsen)berging heb ik wel, maar die is beneden in de parkeergarage en dus koud. Daar ligt inderdaad wel de rest van de paardenzooi wat niet op stal ligt.

De gang boven is wel warm, dus ik ga morgen de meterkast eens uitvoerig bekijken en opmeten :+



koop een kersenpitten zakje, even in de magnetron.
dan is het warm en doe je die even in je laarzen of schoenen.
of je loopt even heen en weer en net voordat je weg gaat zet je even je schoenen en jas binnen?
maar heb je niet dat je schoenen wel meteen warm worden van je voeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 06:42 



 
Profiel   

Wat ik deed was spul wel in de auto laten liggen aan jassen en laarzen. Dan eerst even simpele gympies en een jas aan en dan rijden met je auto naar stal en lekker warm de verwarming aan. Daar ter plekke kun je dan je opgewarmde schoenen en jas aan doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 06:56 



 
Profiel   

Ik vind mijn spullen niet stinken, wel ruiken :+ maar andere mensen denken daar anders over. Dat mijn auto naar paard ruikt vind ik niet zo erg, huis is een ander verhaal.

Mijn paard staat 24/7 buiten op een soort paddock paradise dus van stalbedekking is geen sprake. Wel van uitmesten van de paddock. Ook als het regent en daarvan gaat het meestal niet naar bloemetjes ruiken. En ik ben nooit zo van het wassen van paardenjassen gezien de waterdichte laag. (Ik weet hoe je dat kan doen en hoef daar verder geen tips voor)

Ik heb gister al even gekeken naar iets en kwam deze tegen: https://www.ikea.com/nl/nl/p/dimpa-opbe ... lsrc=aw.ds. Denk dat het zoiets wordt en dan in de meterkast. Ik heb standaard al gympen aan in de auto en zo kan ik alles makkelijk meeslepen en misschien de auto ook nog een beetje schoon houden :D Ik zit namelijk niet lang genoeg in de auto om mijn jas en schoenen in die tijd warm te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:24 



 
Profiel   

Chantalla schreef
Ik heb geen extra kamer dus dat kan helaas niet. En als ik de spullen al ruik, dan de mensen die op bezoek komen helemaal.

Een plastic bak heb ik inderdaad aan gedacht. Maar de meterkast nog niet! Die zit hier op de gang, dus voor mij scheelt dat zeker. Hopelijk ruikt dan niet de hele gang en krijg ik geen ruzie met de buren. Maar misschien is een combi wel een goede, bedankt!


Bij ruikt alleen de meterkast naar paard, in mn gang ruik ik of bezoek er niks van. Je zou kunnen overwegen er dan nog zo’n automatische geurverspreider in te zetten die om t uur afgaat o.id.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:52 



 
Profiel   

Hier ook een (klein) appartement. Ik heb al mijn paardenspullen in de cv kast staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 21:26 



 
Profiel   

Ik heb mijn jas en laarzen in een bigshopper. Ik ruik het nooit eigenlijk als het daar in zit. Anders een plastic afsluitbare bak van de action, dan ruik je ook niks.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 22:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen