Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De perfecte winter paarden jas

 
Profiel   

Ik gebruik nu een oude superdry tussenjaar als winterjas voor de paarden, maar dit is met dit weer helaas niet warm genoeg, en voorheen gebruikte ik altijd andere oude winterjassen. Maar deze heb ik ook niet meer. Welke (lange) winterjas dragen jullie?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 20:25 



 
Profiel   

Ik heb deze vorige week besteld bij Kramer.nl
https://www.kramer.nl/$WS/kraemer-pferd ... 98_FS.webp
Hoopte hem voor dit weekend al binnen te hebben maar helaas ligt hij nog ergens op een DHL depot in Duitsland..
Er zitten splitten in de achterkant, dus ook handig met rijden. Hoop dat hij snel binnen is :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 20:48 



 
Profiel   

Ik heb een Equiline jas met dons gevoerd. Was er sceptisch over maar zelfs met deze koude wind dit weekend blijf ik er heerlijk warm in met meerdere uren achter elkaar buiten en het rijden. Echt een hele goede investering geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 20:54 



 
Profiel   

Heb afgelopen woensdag een jas bij welkoop gekocht, een halflange kjelvik gevoerde softshell. Heel fijn en warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:00 



 
Profiel   

Ik heb er vorig jaar 1 gekocht bij Kramer. Die hebben ze niet meer maar de vervanger er van is deze:
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... antel-Lisa

Deze jas is heerlijk warm en je kunt er ook prima mee rijden vanwege de splitten met rits die je kunt openen. Echt een heerlijke jas!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:17 



 
Profiel   

Muze schreef
Heb afgelopen woensdag een jas bij welkoop gekocht, een halflange kjelvik gevoerde softshell. Heel fijn en warm

Deze ja heerlijk! Al heb ik de lange variant gekocht :D

Gisteren 4 uur buiten gestaan ermee en niet koud gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:20 



 
Profiel   

Ja tot de knie? Die heb ik ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:21 



 
Profiel   

Muze schreef
Ja tot de knie? Die heb ik ook

Ja tot de knie!

Dat vind ik een lange jas vandaar :D ! Dacht je de kortere variant bedoelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:22 



 
Profiel   

Ik heb een donsgevoerde jas van Moscow tot over de knie. Die had ik al een paar jaar geleden gekocht als gewone winterjas maar ik kon er niet goed mee op de fiets zitten. Na een paar jaar in de kast omgedoopt tot paardenjas want ik krijg snel pijn in m’n oude breuken van kou en beste keus ooit. Als ik te paard zit rits ik m open en zijn m’n benen nog lekker warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:23 



 
Profiel   

Ik heb de zoe van kramer, fijne jas met veel zakken waarin ik het ook nu niet koud heb op stal. Valt wel groot dus maatje kleiner bestellen dan je normaal doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:26 



 
Profiel   

ik heb een jas van de Welkoop.
warm,winddicht, erg blij mee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:28 



 
Profiel   

Hier gaat de Elt Saphira de 5e winter in. Ziet er nog steeds netjes uit. Als het echt koud is woon ik zo ongeveer in deze slaapzak-jas.
De jas is ongeveer knielang.

De Horka Glacier hangt hier ook aan de kapstok. Ook heerlijk warm. Deze is wat korter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:31 



 
Profiel   

Overigens heb ik ook nog een horze Charlotte. Ook heel warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:34 



 
Profiel   

De horseware coat, superwarm, lekker lang, met rij-splits zodat de achterkant over je paard valt en met een capuchon die zelfs over je cap past.
Ik voel me soms net alsof ik in een warme slaapzak naar buiten ga (maar dan zonder de awkward look)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 21:51 



 
Profiel   

callippo schreef
De horseware coat, superwarm, lekker lang, met rij-splits zodat de achterkant over je paard valt en met een capuchon die zelfs over je cap past.
Ik voel me soms net alsof ik in een warme slaapzak naar buiten ga (maar dan zonder de awkward look)


Owww doordat jij dat zo noemt van de capuchon over de cap. Dat ga ik eens testen of dat bij mijn jas ook kan.

Joh daar was ik nou nooit opgekomen 8)7

Dank voor de tip!
ALS het werkt dan hè hahahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:00 



 
Profiel   

Lizenlotte schreef
Ik heb de zoe van kramer, fijne jas met veel zakken waarin ik het ook nu niet koud heb op stal. Valt wel groot dus maatje kleiner bestellen dan je normaal doet.


Hier dezelfde. Met maat 42 een L gekocht. Vind het een heerlijke jas. Winddicht, warm en toch lekker licht. En prima mee te rijden door de splitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:35 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar met de werkkleding van mijn man deze jas mee besteld voor mezelf en de heren versie voor mijn man. Ik draag deze bij de paarden.

Het is geen dikke jas dus je kan je er fijn in bewegen(is ook met stretch). En echt wind dicht en waterdicht. Vind het een ideale jas. Ben zelf echt een koukleum maar met deze jas kom ik de winter wel door :')

https://www.wear2work.nl/dames-winterja ... lgQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:52 



 
Profiel   

Ik heb de pikeur suna gekocht met Black Friday korting, nog steeds rete duur, maar 90 van de 100 jassen is niet waterdicht en deze wel echt. Met lesgeven heb ik gewoon echt een wind en waterdichte jas nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 23:00 



 
Profiel   

Uhip maakt ook hele fijne winterjassen. +:)+ Ik heb zelf de Ice Jacket, maar die is niet volledig waterdicht, maar wel fijn voor het weer van vandaag. Uhip heeft ook waterdichte lange/korte jassen in het assortiment.

[RUI] Uhipwear ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 23:57 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort een jas van revolution race met onderlaken voor bij de paarden. Nog geen regenbui gehad, maar zou waterdicht moeten zijn haha.
Is eigenijk een outdoor jas, maar ik hoop dat deze langer mee gaat dan 1 a 2 jaar. Ik was het zo zat dat ik me een ongeluk betaalde voor een paardenjas, waar na 1 jaar al bijna het armoede van af spatte..

Ik hoop dat die outdoorhassen wat sterker zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 00:14 



 
Profiel   

Ik heb de PK Lazarro en ben er echt heel erg blij mee. Draag hem tegenwoordig overal naar toe. Met rijden simpel lang shirtje er onder en heb het dan echt giga warm. Raad ik dus zeker aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 00:52 



 
Profiel   

Oh wat ben ik blij met dit topic, ik volg zeker even mee!
Ik ben ook op zoek naar een lange (hoeft niet over de knie, maar igg geen bomber/korte modellen) warme, waterdichte en winddichte paardenjas/voor dagelijkse klussen op wei en stal. En, heel belangrijk, niet te duur! Liefst nog onder de €100.

Rijden ohz doe ik niet, maar een 2weg rits is altijd wel fijn. Met wel genoeg zakken, liefst met ritssluiting.

Heb al jaaaaaren een mountain horse jas, maar die is al wel echt op inmiddels.

Deze leek mij wel wat, had Melzazu het over,
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... antel-Lisa

leuke prijs ook, maar de slechts 2 voorzakken vind ik wat weinig... Liefst ook een binnenzak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 02:28 



 
Profiel   

Als je niet te duur wil kijk eens bij decathlon naar bijvoorbeeld ski jassen. Mijn jas komt van decathlon en super blij mee al weer 3 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 06:37 



 
Profiel   

Muze schreef
Heb afgelopen woensdag een jas bij welkoop gekocht, een halflange kjelvik gevoerde softshell. Heel fijn en warm


Ik ook, heel fijn! Wat langer, maar niet te lang

Nu voor €75.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 06:55 



 
Profiel   

Deze https://www.horze.nl/winter-paardrijjas ... l?color=BL

Behoorlijk waterdicht , warm en stevig .Sommige paardenjassen zijn mij te kwetsbaar qua stof deze kan tegen een stootje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 09:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen