Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke outdoorlaarzen?

 
Profiel   

Ik ben ook op zoek. Vraagje over de lage uitvoering van de winterversie van de Ariat Wythburn. Haak je met rijden dan niet met de bovenkant van de laars tegen de onderkant van je zadel? Dressuurzadel in mijn geval.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 12:28 



 
Profiel   

Heb ik nog niet gehad, en heb toch al op 4 verschillende zadels gereden ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:21 



 
Profiel   

Ja ik heb dat bij ons dressuurzadel. Als ik op de pony van onze dochter rijdt (veelzijdigheidszadel) heb ik daar geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 10:36 



 
Profiel   

Ik heb nu 4 paar outdoorlaarzen en de afgelopen jaren verschillende andere merken geprobeerd. Maar overal krijg ik koude voeten in. Heb nu elektrisch verwarmde zooltjes met afstandsbediening besteld. Kan niet wachten tot ze binnen zijn en ik ze kan proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 10:42 



 
Profiel   

Kun je laten weten hoe die bevallen? Dan heb ik een leuk kerstkado voor mijn vriend, die heeft altijd koude voeten := Waar heb je die gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 10:54 



 
Profiel   

Ja doe ik.
Ik heb deze besteld
https://www.bol.com/nl/p/currero-verwar ... androidapp

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 11:01 



 
Profiel   

dit is ook wel een topic voor mij, ik zoek outdoor/rijlaarzen met een goed voetbed, zou mooi zijn als ze ook met rijden kunnen.
Ik heb gehad: Muckboots: binnen een jaar stuk.
Dubarry's, daar ben ik nu met mn tweede paar bezig, dit loopt fijn, al zou het nog beter kunnen.. en wil ze ook niet meer als "door de modder" laarzen gebruiken.
Ariats: die zonder rits/veter zitten voor mij te los, daarmee loop ik dan én mn hakken mee open en krijg heel erg veel last van mn rug doordat ze te los zitten(probleem is ook dat voor de juiste voetmaat ik niet in de laars kan komen, dus tegen de tijd dat ze uitgelopen zijn zitten ze niet meer goed)
ANWB-laarzen: te "slap" voetbed, vaak te brede laars.

Heeft iemand ervaring met Mountain Horse laarzen? Het voetbed lijkt daarvan aardig prettig te zijn.

Ik heb voor "blubberlaarzen" nu Decatlon jachtlaarzen, die zitten tot nu toe nog het fijnste, voor rubberlaarzen dan, ik heb dan alsnog last van mn rug, maar in de categorie rubberlaarzen doen ze het goed..

Die rubberlaarzen van de vorige pagina heb ik ook gezien, die spraken mij ook wel weer aan.. maar tja, duur, zeker als ik daarnaast ook nog een paar "rij-outdoor" laarzen wil :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 11:20 



 
Profiel   

Kun je in die van de decathlon geen zootjes doen om het voetbed aan te passen naar wat wel fijn zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 11:27 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Kun je in die van de decathlon geen zootjes doen om het voetbed aan te passen naar wat wel fijn zit?


Ik draag al steunzolen er in :+
Maar ik ga wel ff met de podotherapeut overleggen of het nog verder aangepast kan, met veel laarzen en schoenen heb ik een probleem..
Vaak met laarzen zonder veters is het probleem dat het ergens te ruim is en daardoor te veel speling geeft, dat is bij deze laarzen niet.
Enige waar ik écht fijn op loop zijn Lowa Renegades, maar die worden weer niet blij van alle modder en nat gras,maar ook met waterplassen is dat geen toffe optie.. anders zou ik dat gewoon blijven doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 11:32 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels trouwens de Horka Greenwich gekocht. De reviews waren best wel positief, veel mensen zeggen er zonder problemen mee door de diepe modder te banjeren.. en enkelen zeggen dat ze toch snel water doorlaten. Dus ik ga ze testen en ben benieuwd!
Ze zitten in ieder geval heerlijk. Ik heb geen makkelijke voeten, en vrij smal, maar hier kon ik zo mee weglopen zonder ze hoeven in te lopen, en mijn voeten bleven afgelopen weekend lekker warm bij temperaturen rond het vriespunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 11:58 



 
Profiel   

Dank Zipperdepip en Ceetje_bokt. Weer informatie waar ik iets mee kan! Nou nogeen winkel waar ik alle smalle modellen kan passen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:34 



 
Profiel   

Celebi schreef
Coentjuh schreef
Sinds gisteren mijn trouwe berg/wandelschoenen van de Scapino verruild voor mijn outdoorlaarzen die nu 1 winter gedragen zijn. Maar jeetje ik moet daar echt weer aan wennen hoor. Ik heb er zooveeeel gepast en dit waren tot nu toe de beste, maar het lopen kost zoveel energie. Kan er echt niet mee rennen ofzo.

Snap ook nog steeds niet precies waar het probleem ligt bij mij. Misschien dat het niet goed aansluit bij de enkel en daardoor mijn voorvoet en mijn kuiten beide een eigen leven lijden? Ik weet het echt niet?

Glippen jullie bij outdoorlaarzen er echt niet uit aan de achterkant bij jullie enkels? Heb alleen ik dat probleem? Willen jullie er eens opletten komende dagen :D


Dit heb ik dus ook.. Zo erg dat ik blaren krijg en nu zelfs littekens boven mijn hielen heb. Vreselijk en wat een pijn elke dag gehad. Vorig jaar van stal gewisseld en daar was het best droog in de winter en kon ik met Ariat schoenen de winter en zomer door. Dat was zo'n verademing! Droeg ze ook echt uren per dag. Helaas nu weer op een blubber stal met diepe plassen. Moet echt weer (snel) over op laarzen maar weet gewoon niet wat ik moet kopen. Heb al zoveel gepast bij de ANWB, EJ, etc. Ik moet het echt passen in een winkel want de kans dat het niet past is zoveel groter dan wel. Ben radeloos. Iemand ideën?


Het "wippen" van de hiel kan je voorkomen door een hielzooltje te gebruiken, zo een soort wigje dat alleen onder je hiel komt. Eventueel of al dan niet in combi met een gewoon inlegzooltje dat eventueel iets dikker is.
Vaak is het omdat de laars aan de wreef niet genoeg aansluit of de laars rond de hiel te ruim valt. Veel mensen vallen ook nét tussen 2 maten in en dan heb je dat probleem al sneller. Een maatje kleiner zou dat oplossen maar dan zullen je tenen wrs klem lopen haha. Dus dan is een iets te grote maat en hielwippen de enige uitkomst :Y)
Simpele en goedkope oplossing om toch je huidige laarzen te kunnen gebruiken zonder open geschaafde hielen. Tenminste, hier is het wel zeker de oplossing voor dit probleem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:43 



 
Profiel   

Las een vraag over Mountain Horse laarzen, ik heb inmiddels mijn 2e paar rijlaarzen en ook.1 paar jodphurs gehad van Mountain Horse. Ze zitten heerlijk. Zijn nu 6 jaar oud en na dagelijks gebruik beginnen ze nu wel echt op te raken, maar schoenmaker heeft ze nog op weten te lappen deze zomer. Ik heb de Spring River.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:44 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Dank Zipperdepip en Ceetje_bokt. Weer informatie waar ik iets mee kan! Nou nogeen winkel waar ik alle smalle modellen kan passen :')

Mijn laarzen komen bij Van Os in Ridderkerk vandaan. Alle die ik genoemd heb. Super fijne mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:55 



 
Profiel   

SusanH schreef
Las een vraag over Mountain Horse laarzen, ik heb inmiddels mijn 2e paar rijlaarzen en ook.1 paar jodphurs gehad van Mountain Horse. Ze zitten heerlijk. Zijn nu 6 jaar oud en na dagelijks gebruik beginnen ze nu wel echt op te raken, maar schoenmaker heeft ze nog op weten te lappen deze zomer. Ik heb de Spring River.


Bedankt voor je antwoord! klinkt goed, ik ben ook aan het kijken naar de spring river.
Je hebt het dan over de laars toch? Bij de plaatjes van de schoenen met veters heb ik ook al heel vaak staan kwijlen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:08 



 
Profiel   

BillyJ schreef
Het "wippen" van de hiel kan je voorkomen door een hielzooltje te gebruiken, zo een soort wigje dat alleen onder je hiel komt. Eventueel of al dan niet in combi met een gewoon inlegzooltje dat eventueel iets dikker is.
Vaak is het omdat de laars aan de wreef niet genoeg aansluit of de laars rond de hiel te ruim valt. Veel mensen vallen ook nét tussen 2 maten in en dan heb je dat probleem al sneller. Een maatje kleiner zou dat oplossen maar dan zullen je tenen wrs klem lopen haha. Dus dan is een iets te grote maat en hielwippen de enige uitkomst :Y)
Simpele en goedkope oplossing om toch je huidige laarzen te kunnen gebruiken zonder open geschaafde hielen. Tenminste, hier is het wel zeker de oplossing voor dit probleem!


Eigenlijk geloof ik niet helemaal in dit soort hulpmiddelen want laten we eerlijk zijn, de laars past dan eigenlijk gewoon niet goed. Fijn dat het daar wel een oplossing is.

Ik heb trouwens al steunzolen sinds m'n 11e dus kom sowieso al iets hoger uit ;-)

Dank Ceetje_bokt. Ridderkerk helaas niet in de buurt, maar als iemand iets weet in omgeving Zuid-Limburg met een groot assortiment, hoor ik het graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 11:49 



 
Profiel   

Ik heb de Covalliero laarzen besteld waarbij mensen in de reviews zeggen dat ze smal vallen. Ik hoop dat het wat voor me doet. Alle andere schoenen vond ik te duur om te gokken of als goede blubberlaarzen te kopen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 12:35 



 
Profiel   

siskeh schreef
SusanH schreef
Las een vraag over Mountain Horse laarzen, ik heb inmiddels mijn 2e paar rijlaarzen en ook.1 paar jodphurs gehad van Mountain Horse. Ze zitten heerlijk. Zijn nu 6 jaar oud en na dagelijks gebruik beginnen ze nu wel echt op te raken, maar schoenmaker heeft ze nog op weten te lappen deze zomer. Ik heb de Spring River.


Bedankt voor je antwoord! klinkt goed, ik ben ook aan het kijken naar de spring river.
Je hebt het dan over de laars toch? Bij de plaatjes van de schoenen met veters heb ik ook al heel vaak staan kwijlen...


Ja ik heb de laarzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 08:01 



 
Profiel   

Die Covalliero laarzen zijn inderdaad vreselijk smal, maar niet op de juiste plek. Ze leken wel aardig te zitten maar na het uitmesten van de stal en even 15 minuten longeren kon ik niet meer lopen van de pijn in mijn voeten.. Ik hoop dat ik dit met een dun zooltje kan opvangen, maar veel zool mag er niet in want dan knelt mijn voet af. :') Een hiel zooltje wellicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:31 



 
Profiel   

He wat een tegenvaller Celebi. Het is ook eigenlijk zo jammer dat je schoeisel eerst niet goed kan uitproberen. In dagelijks gebruik merk je vaak pas dat het wel of niet goed is. Ook zo met spijkerbroeken.

Waar knelt het ergens af bij je voet? Even nieuwsgierig omdat jij misschien wel hetzelfde voetprobleem heb als ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 11:18 



 
Profiel   

Na Ariat en zoo adventure laarzen kom ik toch uit bij:

https://www.decathlon.nl/p/dameslaarzen ... LUQAvD_BwE

Degelijke rubber laarzen. Net zo comfortabel. Echt waterdicht, geen onderhoud en vooral gaan langer mee.

Die leren laarzen zijn ontzettend fijn en leuk. Maar iedere dag nat worden kunnen ze eigenlijk gewoon toch niet tegen. Dus modder of je paarden iedere dag in de wei zetten zorgt er toch voor dat ze na een jaar al echt slechter worden.
Ik heb nog wel een paar zoo adventures voor als ik een kleine beetje leuker voor de dag wil komen maar merk dat ik nu toch gewoon altijd mijn rubber laarzen pak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 11:22 



 
Profiel   

Het knelt bovenop mijn voet. Boven de enkel is er namelijk nog steeds (iets) teveel ruimte over maar bovenop mijn voet is het strak. Met een zooltje erin was het echt te krap, zonder zooltje ging het net maar kwam mijn hiel toch nog iets omhoog. Gelukkig is de binnenkant van de schoen wel glad en stevig in verhouding met de outdoor laarzen dus ik verwacht geen blaren boven mijn hiel. Maar had ook geen enorme pijn in de rest van mijn voet verwacht.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 11:32 



 
Profiel   

pol013 schreef
Na Ariat en zoo adventure laarzen kom ik toch uit bij:

https://www.decathlon.nl/p/dameslaarzen ... LUQAvD_BwE

Degelijke rubber laarzen. Net zo comfortabel. Echt waterdicht, geen onderhoud en vooral gaan langer mee.

Die leren laarzen zijn ontzettend fijn en leuk. Maar iedere dag nat worden kunnen ze eigenlijk gewoon toch niet tegen. Dus modder of je paarden iedere dag in de wei zetten zorgt er toch voor dat ze na een jaar al echt slechter worden.
Ik heb nog wel een paar zoo adventures voor als ik een kleine beetje leuker voor de dag wil komen maar merk dat ik nu toch gewoon altijd mijn rubber laarzen pak.


Ik heb deze ook, dat zijn de eerste rubberlaarzen waar ik semi-gelukkig van word :+ gelukkig in de categorie rubberlaars..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 15:36 



 
Profiel   

Celebi schreef
Het knelt bovenop mijn voet. Boven de enkel is er namelijk nog steeds (iets) teveel ruimte over maar bovenop mijn voet is het strak. Met een zooltje erin was het echt te krap, zonder zooltje ging het net maar kwam mijn hiel toch nog iets omhoog. Gelukkig is de binnenkant van de schoen wel glad en stevig in verhouding met de outdoor laarzen dus ik verwacht geen blaren boven mijn hiel. Maar had ook geen enorme pijn in de rest van mijn voet verwacht.. :')


Ik had deze ook besteld. Heb ze na passen thuis even aan gehad, maar idd veel te strak en geen goede vorm. Toen ik ze terug bracht bij EJ zeiden ze ook dat ze die heel veel terugkrijgen.
Ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn muckboots colt ryder die nu hun 5e winter in gaan. Daarnaast heb ik nu de Harry’s horse Toronto erbij gekocht, heerlijk warm en zaten meteen fijn. Wel met rits, dus voor hele diepe blub denk ik niet geschikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 15:49 



 
Profiel   

Even een vraagje. Ik heb van de week m'n bestelde Dublin River III laarzen ontvangen en ik vind ze prachtig <3 alleen ik vind ze bij de enkel en voet erg ruim zitten.
Qua voetmaat zijn ze goed (dat schuift niet of zo), maar met een stukje door huis lopen voelde het alsof ik m'n hele voet omhoog kan tillen met iedere stap zeg maar. :+

Zijn er hier mensen die deze hebben en weten of dat met een zooltje opgelost zou zijn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 20:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen