Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke outdoorlaarzen?

 
Profiel   

Ik heb deze, heel blij mee. Ik heb een vrij smalle voet en de meeste outdoorlaarzen zijn vrij breed en lomp. Deze niet en zitten ook lekker.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:03 



 
Profiel   

Nog even een aanvulling op de Covalliero's. Ze zijn niet waterdicht. {:)-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:10 



 
Profiel   

Serieus, die van mij zijn niet lek te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 01:28 



 
Profiel   

Ja geen idee.. liep gewoon door een natte bak een kwartiertje te longeren, voelde ze zo vollopen. Alsof de voering helemaal vol zoog. Dat neopreen liet echt meteen bij het eerste contact water door leek wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 03:41 



 
Profiel   

Hier goede ervaring met de Muck Boots Colt Ryder. Lekker warm, goed voetbed voor zo’n rubber laars.
Wel zijn ze zwaar en lomp aan je voeten. Toen ik daar aan gewend was vond ik dat prima gaan.

In de winter rijd ik er ook mee, dat gaat prima voor buitenritjes. In een natte/spattende buitenbak vind ik het ook fijn. Je moet er niet echt verfijnde dressuurhulpen mee willen geven :+ Je hebt niet meer het ‘fingerspitzen gevoel’ in je voeten. Maar ze geven wel stabiliteit aan je been en enkels, ik vind ze vergelijkbaar of beter dan stalschoenen.

Over lek raken, dat is bij mij idd ook gebeurd, maar na een jaar of vier, vijf. Daarbij zijn ze iedere winter ook gebruikt zijn voor uitmesten, in de mesthoop staan etc. Er kwamen een soort barstjes in het rubber, waar het voorste stuk iets buigt als je je voet afrolt zeg maar. Als je dan in een plas staat, heb je later natte plekken in je sok.

Qua maat, ik heb normaal 39/40, bergschoenen maat 6. Ik heb nu de Colt Ryder mt 41 met dikke sokken. Dat klost nog iets lomper rond. Daarvoor had ik de Colt Ryder 39/40 met normale sokken. Dat was op zich warm genoeg en iets minder lomp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:41 



 
Profiel   

siskeh schreef
pol013 schreef
Na Ariat en zoo adventure laarzen kom ik toch uit bij:

https://www.decathlon.nl/p/dameslaarzen ... LUQAvD_BwE

Degelijke rubber laarzen. Net zo comfortabel. Echt waterdicht, geen onderhoud en vooral gaan langer mee.

Die leren laarzen zijn ontzettend fijn en leuk. Maar iedere dag nat worden kunnen ze eigenlijk gewoon toch niet tegen. Dus modder of je paarden iedere dag in de wei zetten zorgt er toch voor dat ze na een jaar al echt slechter worden.
Ik heb nog wel een paar zoo adventures voor als ik een kleine beetje leuker voor de dag wil komen maar merk dat ik nu toch gewoon altijd mijn rubber laarzen pak.


Ik heb deze ook, dat zijn de eerste rubberlaarzen waar ik semi-gelukkig van word :+ gelukkig in de categorie rubberlaars..


Maakt een wereld van verschil he. Deze of van die 15 euro, koude, oncomfortabele prullen.
Ik had ooit in een driedubbele uitverkoop een paar hunter regenlaarzen gescoord. Toen kwam ik er pas achter hoe fijn en comfortabel rubber laarzen potentieel kunnen zijn. Maar zoals met alles versleten deze ook gewoon. Toen was ik te gierig om zoveel geld uit te geven voor rubber laarsjes en kocht een paar van de boerenbond. Ik kon wel |( zo vreselijk zaten die toen.
Dus in de categorie: optimale gemak, comfort en prijs schaal ben ik super blij met deze van de decathlon. En voor deze prijs kan ik er nog overheen komen dat ze na 1,5 jaar dagelijks gebruik (de paarden staan aan huis) beginnen de slijten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:50 



 
Profiel   

Ik wil heel graag de wythburnes met rits. Trek je die ook hup, zo over een spijkerbroek aan? En is de teen beschermd tegen lompe paardenvoetjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:34 



 
Profiel   

pol013 schreef
siskeh schreef


Ik heb deze ook, dat zijn de eerste rubberlaarzen waar ik semi-gelukkig van word :+ gelukkig in de categorie rubberlaars..


Maakt een wereld van verschil he. Deze of van die 15 euro, koude, oncomfortabele prullen.
Ik had ooit in een driedubbele uitverkoop een paar hunter regenlaarzen gescoord. Toen kwam ik er pas achter hoe fijn en comfortabel rubber laarzen potentieel kunnen zijn. Maar zoals met alles versleten deze ook gewoon. Toen was ik te gierig om zoveel geld uit te geven voor rubber laarsjes en kocht een paar van de boerenbond. Ik kon wel |( zo vreselijk zaten die toen.
Dus in de categorie: optimale gemak, comfort en prijs schaal ben ik super blij met deze van de decathlon. En voor deze prijs kan ik er nog overheen komen dat ze na 1,5 jaar dagelijks gebruik (de paarden staan aan huis) beginnen de slijten.


Waren deze van Hunter prettiger dan Decathlon?
Ik moet zeggen, mijn eerste paar kwam ik na een "relatief korte"(nog binnen een jaar, maar écht niet 2 weken ofzo) periode achter dat ze lek waren, twijfelde heel lang of ik nou zweetvoeten had of ze toch écht lek waren.
Bij goede inspectie gaatje gevonden, Decathlon een berichtje gestuurd en een paar nieuwe gekregen <3
Daar word ik dan wél blij van *\o/*

Er zijn wel meer "zwaardere" laarzen, zo had ik ook een paar van engelbert-strauss die waren wel erg zwaar en ging door halve hoge kuitmaat én wat ruim om de kuit ook nog wel eens wat modder/water in met gespetter. Volgens mij zijn die ook met 1 seizoen al weer gesneuveld door scheuren..
En vaak vind ik ze vreselijk breed(en stevig), of vreselijk slap(maar beter qua breedte)... beide verschrikkelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:48 



 
Profiel   

Celebi schreef
Ja geen idee.. liep gewoon door een natte bak een kwartiertje te longeren, voelde ze zo vollopen. Alsof de voering helemaal vol zoog. Dat neopreen liet echt meteen bij het eerste contact water door leek wel.


Neopreen is nooit waterdicht! Bij geen enkele schoen of laars.

De rubber voet is nu bij mij nog steeds 100% na flink intensief gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:37 



 
Profiel   

@siskeh: nee ik denk even comfortabel. Beide hebben dikker rubber, een degelijke zool en een smallere schacht (met gespje). Maar beide vertoonden na 1 á 2 jaarhaarscheurtjes waardoor en een drupje water binnen komt als je door de waterbak heen stampt. Maar heb geleerd dat dat gewoon het lot is van alles wat dit 'werk' moet doen. Dit type laars biedt nog het langste weerstand.
En ik moet er standaard een zooltje in leggen. Maar dat komt omdat ik redelijk smalle voeten heb.

Al zit ik nu naar de vuurrode hunters te kijken. Leuk :D


Laatst bijgewerkt door pol013 op 09-12-22 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:36 



 
Profiel   

[ img ]

Er staat toch echt waterdichte thermolaarzen op de site. Of neopreen nou wel of niet waterdicht is, als er staat dat het waterdicht is dan verwacht ik dat ze waterdicht zijn. Meestal zit er dan een membraan in. Dat hebben mijn handschoenen ook, de buitenstof is niet waterdicht, het membraan wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:37 



 
Profiel   

Muckboots zijn ook niet waterdicht bij hun neopreen!
Ik snap wel wat je zegt, maar als er een membraan in zou zitten dan heb je dat natuurlijk niet voor 35/40€. Lukt het niet om het water te beperken tot enkel hoogte? En vervelend dat ze te krap aan je wreef zijn, misschien een maatje groter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:38 



 
Profiel   

pol013 schreef
@siskeh: nee ik denk even comfortabel. Beide hebben dikker rubber, een degelijke zool en een smallere schacht (met gespje). Maar beide vertoonden na 1 á 2 jaarhaarscheurtjes waardoor en een drupje water binnen komt als je door de waterbak heen stampt. Maar heb geleerd dat dat gewoon het lot is van alles wat dit 'werk' moet doen. Dit type laars biedt nog het langste weerstand.
En ik moet er standaard een zooltje in leggen. Maar dat komt omdat ik redelijk smalle voeten heb.

Al zit ik nu naar de vuurrode hunters te kijken. Leuk :D



Oww top bedankt voor je antwoord! dan hoef ik niet direct naar Hunter te kijken(behalve voor de leuk) voor meer comfort! De prijzen zijn iets hoger, maar in de aanbieding is het verschil klein.

Ik draag als het éven kan gewoon mn wandelschoenen, dus in zoverre scheelt het nog weer een beetje voor mn rubberlaarzen, 2 jaar hoop ik ook wel dat ze volhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:15 



 
Profiel   

Celebi schreef
Nog even een aanvulling op de Covalliero's. Ze zijn niet waterdicht. {:)-:(


Hier ook niet! Heb ze nog geen maand :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:20 



 
Profiel   

MRIIIS schreef
Celebi schreef
Nog even een aanvulling op de Covalliero's. Ze zijn niet waterdicht. {:)-:(


Hier ook niet! Heb ze nog geen maand :(


De rubberen voet?
Zonde zeg, dat er blijkbaar dus per paar verschil in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 19:29 



 
Profiel   

Ja de rubberen voet. Echt superbalen, was er heel blij mee want ze waren ook lekker warm :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 20:14 



 
Profiel   

Misschien kun je ze ruilen voor een ander paar. De mijne zijn nog steeds waterdicht tijdens water-ballet longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:18 



 
Profiel   

Celebi schreef
Het knelt bovenop mijn voet. Boven de enkel is er namelijk nog steeds (iets) teveel ruimte over maar bovenop mijn voet is het strak. Met een zooltje erin was het echt te krap, zonder zooltje ging het net maar kwam mijn hiel toch nog iets omhoog. Gelukkig is de binnenkant van de schoen wel glad en stevig in verhouding met de outdoor laarzen dus ik verwacht geen blaren boven mijn hiel. Maar had ook geen enorme pijn in de rest van mijn voet verwacht.. :')

He jammer joh toch niet de oplossing voor jou. Had hem wel op mijn lijstje van 'smalle voeten-laars' gezet maar weet niet of ik ze zelf geprobeerd had ivm de lage prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 12:04 



 
Profiel   

Niet echte paarden outdoor laarzen, maar ik loop nu een week op deze en ben erg blij:
https://www.welkoop.nl/dunlop-blizzard- ... 44_1193499

Dus als iemand gewone rubberen (warme) laarzen zoekt raad ik deze aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 12:32 



 
Profiel   

Nou bokkers, ik heb inmiddels een pas-dagje gedaan voor mijn smalle voeten.

Het is dat ik bang ben dat ze snel kapot gaan, en ze daarom niet gelijk gekocht had en onder mijn kussen had gelegd... Maar ik heb voor het eerst Muck boots (Arctic Sport tall) aan gehad *\o/* .

En ja zoals een bokker hierboven zei.. daar werd ik echt blij van! Lopen echt lekker en zijn niet zwaar. Heb ook de lage, Arctic Weekend geprobeerd, maar die gaan te laag zijn bij ons ivm modder en daarnaast vond ik de Sport eigenlijk lekkerder zitten!

Daarna de Horka's geprobeerd. Highlander, hoe leuk die er ook uit ziet, wat een brede flubberlaars is dat toch, totaal geen steun. Greenwich korte model van de standaard outdoorlaars. Blijf dat zelfde probleem houden - te veel ruimte bij wreef. En eigenlijk te laag ivm modder hierzo. Net als de volgende, ook te laag: Chesterfield valt idd wat smaller. Maar raar voetbed, eigenlijk zit het voor geen meter vergeleken met Muck.

Woodwalker Lady moet ik nog proberen. Sh!t, is net de aanbieding vervallen. Zijn deze ook lichtgewicht of zwaarder dan de Mucks, wat is het verschil?

Zit er garantie op Muck?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-22 21:59 



 
Profiel   

De woodwalker zijn qua gewicht vergelijkbaar met de Arctic weekend: behoorlijk licht dus. De gewone Arctic zijn iets zwaarder. Voor mij was het uiterlijk ( de gespjes <3 ) maar vooral het grove profiel de doorslaggevende factoren. Lopen vergelijkbaar. Ik ben nogal onhandig en bij het wandelen vind ik een grip erg belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-22 22:52 



 
Profiel   

Nu voor mij en mijn man Durbarry laarzen 2e hands via marktplaats gekocht.
Ze zitten heel goed, ook voor mijn man met steunzolen. Wel 1 maat groter voor mijn man gekocht.
Ik heb een hele lange metalen schoenlepel om erin te komen, ik heb ze met rits.
Mocht de zool er onder uit vallen dan heb ik gelezen dat een vervangende zool (ongeveer €130,-) beter bestand is tegen scheuren.
Je kunt ook instellen op marktplaats als er van een merk in een maat iets wordt aangeboden.

Niet water dicht maar rij echt al jaaaren met de Mountain horse sportive high rider, top laarzen, 1 maat groter dan ik normaal draag.

Als stalschoenen Ariat, maar de kwaliteit is in de jaren wel achter uitgegaan, zolen en het leer. Max. 1 jaar en dan zijn ze echt stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-22 23:46 



 
Profiel   

Fijn zeg! Ik ben net zo’n sloffende gelaarsde kat met muckboots. Die dingen vallen echt heel raar. Ze lijken met de specificaties zoals de warme en de dikke zool wel heel fijn. Wat ik vaak hoor is dat de rand rubber/neopreen op een gegeven moment scheurt. En ook dit neopreen is niet waterdicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-22 00:09 



 
Profiel   

Ik ben ook geen fan van muck boots. Heb ze wel om mee uit te mesten, maar als ik ze lang aan heb bijv. ook met wandelen of grondwerk dan krijg ik toch zere voetjes. Dus na het uitmesten verwisselen ik ze graag voor mijn ariats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-22 15:15 



 
Profiel   

Ik schop dit topic weer even omhoog. Vorig jaar was ik heel blij met mijn Ariat Windermeres maar helaas moet ik nu concluderen dat ze niet meer waterdicht zijn.. Gelukkig ben ik daar een week voor einde garantie achter gekomen dus ik krijg wel mijn geld terug *\o/*
Maarja, wat nu? Ik hoop toch eigenlijk wel laarzen te vinden die het een jaar of 3 volhouden (waterdicht dus). Maar hoe vind ik die?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-23 17:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen