Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Groot ovaal hoofd zoekt cap!

 
Profiel   

Wie o wie kan mij in de juiste richting sturen? Na 16 jaar heb ik het rijden weer opgepakt, en weer sta ik voor het drama wat “passende cap” heet en die er ook nog een beetje fatsoenlijk uit ziet.

Max €150

Ik heb een grote maat, 59/60 en een ovaal hoofd. Bij mijn zoektocht naar skatehelm had ik altijd de issue dat er teveel ruimte boven m’n oren zat.

Op de manege een fijne cap geleend, maar geen idee welk merk het was (en hij was wel erg warm)

Zie foto



Alvast bedankt voor het meedenken!


Laatst bijgewerkt door Trexmex op 30-01-23 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 10:10 



 
Profiel   

Uvexx, en dan is het per model nog verschillend ;-)
Uvex Perfexxion II zit als gegoten, heb ook de suxxeed maar die lijkt mee gemaakt voor ronde hoofden en zit dus ook een stuk minder fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 10:39 



 
Profiel   

keeyzie schreef
Uvexx, en dan is het per model nog verschillend ;-)
Uvex Perfexxion II zit als gegoten, heb ook de suxxeed maar die lijkt mee gemaakt voor ronde hoofden en zit dus ook een stuk minder fijn.


Thanks! Ik ga de Perfexxion eens passen, dan m’n budget maar flexibel maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 11:16 



 
Profiel   

De BR Viper en de Back on Track Lynx, beide geschikt voor ovale hoofden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 11:20 



 
Profiel   

Yup ik heb ook een groot ovaal hoofd en een BR Viper :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 11:22 



 
Profiel   

Prince schreef
Yup ik heb ook een groot ovaal hoofd en een BR Viper :j


Thanks! Ga ik die ook proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:53 



 
Profiel   

Hier ook een Uvex Perfexxion II, enige comfortabele cap tot nu toe. Charles Owen zou je ook nog kunnen proberen. Samshield heeft ovale liners geloof ik.

De Uvex Elexxion kun je overslaan, die is echt heel erg rond.. helaas :+ Ik had er 1 gewonnen en had hoop dat hij zou passen (omdat de andere Uvex dus perfect zit), maar hij is echt niet fijn. Krijg er onwijs hoofdpijn van en hij sluit niet aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:57 



 
Profiel   

@Ghostattack, dat had ik dus met de suxxeed... die gebruik ik amper omdat de perfexxion zo heerlijk zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:27 



 
Profiel   

Uvex Exxential II met Mips kan ik je sterk aanraden. Binnen budget en zo luchtig. Heb ook een back on track eq3 lynx die ok is, maar eerlijk? De Uvex is veel luchtiger en fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:32 



 
Profiel   

Uvex! Weet even niet welk type ik heb, maar dat is het enige wat ik goed pas :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:32 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
Uvex! Weet even niet welk type ik heb, maar dat is het enige wat ik goed pas :+


Hier precies hetzelfde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:33 



 
Profiel   

Thanks allemaal! Ik heb zojuist via Agradi een bestelling gedaan van drie caps om te passen aangezien de fysieke winkels in de buurt niet alles op voorraad hebben (wil een bruine cap).

Uvex Perfexxion
Uvex Elexxential
Back on Track Lynx

Ben heel benieuwd!!


Laatst bijgewerkt door Trexmex op 30-01-23 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:43 



 
Profiel   

Tessarex87 schreef
Thanks allemaal! Ik heb zojuist via Agradi een bestelling gedaan van drie caps om te passen aangezien de fysieke winkels in de buurt niet alles op voorraad hebben (wil een bruine cap).

Uvex Perfexxion
Uvex Elexxion
Back on Track Lynx

Ben heel benieuwd!!

Jammer voor mij dat je een bruine wilt. :P
Ik heb nog een zwarte Lynx cap liggen 4x gebruikt. Helaas kan ik er niet aan wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:45 



 
Profiel   

Cchanny schreef
Tessarex87 schreef
Thanks allemaal! Ik heb zojuist via Agradi een bestelling gedaan van drie caps om te passen aangezien de fysieke winkels in de buurt niet alles op voorraad hebben (wil een bruine cap).

Uvex Perfexxion
Uvex Elexxion
Back on Track Lynx

Ben heel benieuwd!!

Jammer voor mij dat je een bruine wilt. :P
Ik heb nog een zwarte Lynx cap liggen 4x gebruikt. Helaas kan ik er niet aan wennen.


Haha indd jammer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:52 



 
Profiel   

Uvex, casco en lamicell zitten bij mij goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:54 



 
Profiel   

LiannePuthzy schreef
Uvex, casco en lamicell zitten bij mij goed


Casco had ik vroeger, die iedereen 20 jaar geleden had zeg maar. Uber mega champignon hoofd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:57 



 
Profiel   

Als je de Uvexxen om wat voor reden toch niet fijn vindt, dan kan ik ook nog Equithème afraden. Zelf ook ovaal hoofd en zowel Uvex als Equithème zitten goed. Helaas, want ik wilde eigenlijk een Casco, die vind ik het mooist. Daar is mijn hoofd dus te ovaal voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 18:26 



 
Profiel   

Hier de zelfde zoektocht bezig, dus ik volg even.
De caps die hier aangeraden worden, hebben die zo’n draaiknop achteraan? Want die vind ik vreselijk!

Nu een oude cap van kavalkade, zit heerlijk, maar na15j ben ik toch een nieuwe aan het zoeken, ook ovaal en zelfde maat (59-60), en zoek ook een bruine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 19:29 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Hier de zelfde zoektocht bezig, dus ik volg even.
De caps die hier aangeraden worden, hebben die zo’n draaiknop achteraan? Want die vind ik vreselijk!

Nu een oude cap van kavalkade, zit heerlijk, maar na15j ben ik toch een nieuwe aan het zoeken, ook ovaal en zelfde maat (59-60), en zoek ook een bruine.


Misschien is Charles Owen wat voor je :j die heeft verschillende modellen zonder draaiknop. Nu heb ik geen ovaal hoofd maar juist een rond hoofd en CO knelde mij altijd vreselijk opzij :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:00 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Hier de zelfde zoektocht bezig, dus ik volg even.
De caps die hier aangeraden worden, hebben die zo’n draaiknop achteraan? Want die vind ik vreselijk!

Nu een oude cap van kavalkade, zit heerlijk, maar na15j ben ik toch een nieuwe aan het zoeken, ook ovaal en zelfde maat (59-60), en zoek ook een bruine.


Vind ik persoonlijk ook mooier, maar kwam elke keer alleen op boven genoemde modellen uit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:04 



 
Profiel   

Tessarex87 schreef
tengeltje11 schreef
Hier de zelfde zoektocht bezig, dus ik volg even.
De caps die hier aangeraden worden, hebben die zo’n draaiknop achteraan? Want die vind ik vreselijk!

Nu een oude cap van kavalkade, zit heerlijk, maar na15j ben ik toch een nieuwe aan het zoeken, ook ovaal en zelfde maat (59-60), en zoek ook een bruine.


Vind ik persoonlijk ook mooier, maar kwam elke keer alleen op boven genoemde modellen uit..


Ik riep ook altijd dat ik een cap zonder draaiknop wilde. Maar sinds ik de Uvex heb, ben ik zo blij! Hij zit zo comfortabel en je voelt die hele knop niet eens. Ik vind het juist ideaal, nog even extra aandraaien zodat hij netjes aansluit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:09 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Hier de zelfde zoektocht bezig, dus ik volg even.
De caps die hier aangeraden worden, hebben die zo’n draaiknop achteraan? Want die vind ik vreselijk!

Nu een oude cap van kavalkade, zit heerlijk, maar na15j ben ik toch een nieuwe aan het zoeken, ook ovaal en zelfde maat (59-60), en zoek ook een bruine.

Je hebt ze bijna niet meer zonder draaiknop .. Ik was ook een zoektocht gestart.

Alleen hele dure willen ze nog wel eens zonder hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:29 



 
Profiel   

Ver boven budget maar in mijn tijd bij Divoza raden wij altijd de Sameshield aan, een smalle maar lange cap. Wellicht staat er iets om MP, je kan de binnenkant namelijk gewoon vervangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:32 



 
Profiel   

Toen we nog in Noorwegen woonde had ik voor m’n kids bij de Horze betaalbare caps vonden zonder draaiknop, maar geen idee meer wel merk het was..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:33 



 
Profiel   

SolarHertog schreef
Ver boven budget maar in mijn tijd bij Divoza raden wij altijd de Sameshield aan, een smalle maar lange cap. Wellicht staat er iets om MP, je kan de binnenkant namelijk gewoon vervangen.


Ik ben helemaal van Vinted en MP, maar een cap koop ik toch echt liever nieuw ivm eventuele impact of zwakke plekken. Ik zag elders een topic over een Antara (?) cap met wijde klep, zooo sjiek!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen