Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stoerdere bruine rijlaarzen of jodhpurs

 
Profiel   

Aankomende zomer wil ik mijn pony zadelmak gaan maken, en daarna het rijden ( weer) gaan oppakken na een lange tijd niet te hebben gereden.
Hiervoor zoek ik fijne laarzen, maar ik heb vrij specifieke eisen:

Leer
Geschikt voor korte benen
Geschikt om stukken mee te lopen
Bruin
Stoerder model, denk aan iets als Ariat, mountainhorse; helaas kijk ik in geen van de mountainhorse laarzen te passen: hoogste Max 45 cm breedte 39/40 cm
Geen chique dressuurlaars ( geen lak of bling Oid)
Geen forse dressuurboog
Geschikt voor brede voet
Geschikt voor langere ritten ( uiteindelijk)en wat dressuurwerk
Outdoorlaars mag ook mits geschikt voor rijden
Budget tot ongeveer 275

Ben vooral op zoek naar ervaringen en tips.
Zo vind ik bijvoorbeeld de ariat wythburn mooi maar die zijn wel heel kort.
Busse Laval vind ik ook mooi maar misschien voor stukken lopen niet zo fijn
Ariat windemere nieuwe model weet ik niet hoe dit valt

Chaps en bijpassende (!) jodhpurs mag ook maar dan echt matchend, cognac tot iets donkerder bruin.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 17:11 



 
Profiel   

Misschien zijn Spaanse rijlaarzen iets? Stoerder, en zitten enorm lekker. Ik kan er prima gewoon mee lopen en rijden is ook geen probleem

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:50 



 
Profiel   

Kan, heb je een tip evt voor een site/ merk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:08 



 
Profiel   

https://www.valverdebotas.com :j.

Heb zowel outdoor- als rijlaarzen van ze. Kwaliteit leer is super en ze zijn erg stoer.

De website is ook in het Engels te lezen als je geen Spaans kunt. Verzendkosten waren € 15,00 naar Nederland.

Edit: Hier hebben ze ook veel keuze:
https://www.a-alvarez.com/en/horse_ridi ... n_footwear

Onder "hunting" en dan footwear vind je nog hele stoere outdoorlaarzen. Ik heb deze:
https://www.a-alvarez.com/en/hunting/fo ... ther-boots


Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 01-02-23 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 22:02 



 
Profiel   

Ariat wythburn Tall, is er ook. Die zijn hoger dan de gewone wythburn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 22:04 



 
Profiel   

SensaHorses schreef
Ariat wythburn Tall, is er ook. Die zijn hoger dan de gewone wythburn.


Die zijn gevoerd.. en dan zomers te warm.. denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 22:44 



 
Profiel   

Bij welke voetmaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 22:56 



 
Profiel   

Oeps!
Maat 39 of heel soms 40 ( van wandelschoenen en sneakers van Nike heb ik 40)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 22:57 



 
Profiel   

Kijk eens naar Toggi laarzen. Ik weet niet of ze (makkelijk) buiten de UK te verkrijgen zijn, maar ze voldoen volgens mij aan je omschrijving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 22:58 



 
Profiel   

In sommige modellen heeft Mountain Horse nog de short/wide
Maar helaas niet in het stoerdere model als bv de Wild River

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 23:00 



 
Profiel   

Ja ik heb contact met mountain horse zelf gehad, maar ze tipten me de souvereign.
Mooie laars , maar niets voor mij.

Toggi ken ik niet ga even zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 23:03 



 
Profiel   

https://www.agradi.nl/mountain-horse-pr ... -brown.htm

Ik heb deze. Lopen en rijden erg prettig. Ik draag ze zomer en winter. Stoere look en bestand tegen stalwerk. Als je ze af en toe schoon maakt en behandelt met leder balsem blijven ze netjes maar gaan niet glanzen. De aluminium neuzen hebben zich al bewezen tegen een shire die er op ging staan. Erg prettig want ik loop meer naast de paarden dan dat ik er op zit. Het profiel is vierkant, wijd uit elkaar geplaatst en langs de randen onder een hoek. Dus veel grip en toch geschikt voor in de stijgbeugels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 23:13 



 
Profiel   

Die zijn ook mooi, maar ik zoek bij jodhpurs matchende chaps.. om het nog lastiger te maken, haha.

Of hele donkerbruine jodhpurs want ik heb wel donkerbruine chaps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 23:15 



 
Profiel   

Ik heb deze erbij. Ik kan dit weekend wel even foto's maken
https://www.agradi.nl/riding-world-chap ... -bruin.htm

Deze heb ik ook overwogen
https://www.agradi.nl/moretta-korte-cha ... -brown.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 01:46 



 
Profiel   

Dankjewel.

De Spaanse laarzen zijn ook mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 10:05 



 
Profiel   

Minder populaire keuze, maar ik ben er ontiegelijk blij mee: Ariat Telluride wandelschoenen. Zit een mini hakje op en ik rij er dus gewoon mee met een paar chaps. Stoere schoen, bruin, loopt geweldig. Klinkt wel aardig te voldoen aan je eisen. Ik weet dat veel mensen ze te grof vinden om mee te rijden, maar ben er echt heel blij mee en ze passen prima in mijn beugels. Had in het begin nogal vaak dat ik stukken moest wandelen en ik kreeg vreselijke blaren van al mijn jodphurs als ik er echt mee moest lopen. Uiteindelijk dus deze schoenen gekocht en die draag ik vanaf het voorjaar tot laat in de herfst op stal en met rijden. Kan er uren op lopen en heb dus ook nooit meer de zorg dat ik af moet stappen en blaren krijg. Wel met chaos erover omdat het geheel dan wat gladder is en de ronde veters soms los gingen met rijden.


Laatst bijgewerkt door Celebi op 02-02-23 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 10:11 



 
Profiel   

Zoiets misschien?

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 10:15 



 
Profiel   

Ik rij ook gewoon met m’n tellurides.

Een kennis van mij combineert ze met chaps. Ik draag tegenwoordig Jophur broeken en in de zomer soms een gewone rijbroek en dan zonder chaps, gaat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 10:38 



 
Profiel   

Eerlijk gezegd heb ik zeker interesse in tellurides: lees er alleen wat mindere ervaringen over? Door de blub hoef ik niet; dan doe ik even regenlaarzen aan.

Kitty: Oeh ook leuk, de bovenste 2 tenminste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:06 



 
Profiel   

Muze schreef
Eerlijk gezegd heb ik zeker interesse in tellurides: lees er alleen wat mindere ervaringen over? Door de blub hoef ik niet; dan doe ik even regenlaarzen aan.

Kitty: Oeh ook leuk, de bovenste 2 tenminste.


Ik doe zo’n 3 jaar ermee en dan zijn ze door bovenaan de dikke teen en is het voetbed ook minder.
Ik draag ze om te rijden, door de blubber te gaan om de hond uit te laten en bij wandelingen.
Van poetsen heb ik nooit gehoord. Af en toe de slang er op om de blubber er af te spuiten, meer niet.
Ik noem ze m’n slofjes ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:12 



 
Profiel   

Ik had eerder Horka Jackson schoenen en chaps, misschien voor jou ook wel geschikt.

Linkje naar de chaps: https://www.agradi.nl/horka-chaps-jackson-bruin.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:13 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Muze schreef
Eerlijk gezegd heb ik zeker interesse in tellurides: lees er alleen wat mindere ervaringen over? Door de blub hoef ik niet; dan doe ik even regenlaarzen aan.

Kitty: Oeh ook leuk, de bovenste 2 tenminste.


Ik doe zo’n 3 jaar ermee en dan zijn ze door bovenaan de dikke teen en is het voetbed ook minder.
Ik draag ze om te rijden, door de blubber te gaan om de hond uit te laten en bij wandelingen.
Van poetsen heb ik nooit gehoord. Af en toe de slang er op om de blubber er af te spuiten, meer niet.
Ik noem ze m’n slofjes ;)



Oké dat klinkt dan wel positief.
Ook voor iets brede voet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:18 



 
Profiel   

miccamaaike schreef
Ik had eerder Horka Jackson schoenen en chaps, misschien voor jou ook wel geschikt.

Linkje naar de chaps: https://www.agradi.nl/horka-chaps-jackson-bruin.htm


Vond je de schoenen fijn? Ook voor stukken lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:21 



 
Profiel   

Muze schreef
SjonnieZ schreef
Ik doe zo’n 3 jaar ermee en dan zijn ze door bovenaan de dikke teen en is het voetbed ook minder.
Ik draag ze om te rijden, door de blubber te gaan om de hond uit te laten en bij wandelingen.
Van poetsen heb ik nooit gehoord. Af en toe de slang er op om de blubber er af te spuiten, meer niet.
Ik noem ze m’n slofjes ;)



Oké dat klinkt dan wel positief.
Ook voor iets brede voet?


Dat durf ik niet te zeggen.. mss kan een andere bokker daar antwoord op geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:46 



 
Profiel   

Ik had altijd smalle voeten maar sinds ik de Tellurides heb gekocht en daar zo'n beetje alleen nog maar op liep is mijn voet breder geworden. Pas m'n smalle schoenen nu niet lekker meer. Denk dus wel dat ze breed genoeg zijn. Maar je kunt ze gewoon passen bij de EJ bijvoorbeeld. Bij mij zijn ze nog helemaal heel na ongeveer een jaar non stop elke dag ermee lopen op stal inclusief wekelijkse intensieve ritten en normaal rijden in de bak. 1x ingevet misschien ook. Zijn ook goed waterdicht. Toen ik ermee het water in ging met mijn paard bleven mijn voeten droog, tot ik zo diep was dat het over de enkel naar binnen liep. :')

Voor echte winterse blubber heb ik nu regenlaarzen, daar zijn ze gewoon niet hoog genoeg voor, dan loopt het water naar binnen als je tot over je enkels wegzakt of de plassen dieper worden. Ben echt heel tevreden. Vind het jammer dat ze er niet in het zwart zijn. Heb nu zwarte chaps met bruine schoenen. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 12:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen