Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Busse Laval laarzen?

 
Profiel   

Budgetlaars....nou, heb wel eens EJ laarzen gehad, van 150€ ofzo, en die deden het prima.

T lijkt me toch duidelijk, dat er bij de cognac laarzen een probleem zit. Ken wat mensen met deze laarzen, die er echt wel tevreden mee zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 21:01 



 
Profiel   

Ik heb deze laarzen nu een paar maanden in het bruin. Gezien de populariteit van deze laarzen en busse in het algemeen in Duitsland kan de levertijd oplopen. Fijne laarzen. Betere kwaliteit dan een gemiddelde petrie waarvan de ritsen en drukkers altijd snel kapot gaan. Zit ook een fijne zool in. Leer in kleur is altijd gevoeliger dan zwart. Ik ben er erg tevreden over. Mooie hoge en smalle laars. Ik heb hoge wreef en stap er zo in. Ik ga er nog een paar zwarte bij bestellen. Let op busse adviseerde mij een maat kleiner te nemen. Bij halve maat ook naar beneden afronden. De hoogte is excact aan de achterkant gemeten zonder boog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 22:05 



 
Profiel   

Vorig jaar heb ik de blauwe gekocht als trainingslaarzen helaas nog niet veel mee kunnen rijden door omstandigheden maar wel heel tevreden over de laarzen.
Ik heb de petrie Melbourn ook gehad en dat vond ik ook heel fijne laarzen en ook wel vergelijkbaar met deze van busse, enkel vind ik het voetbed van de busse een stuk fijner. Het leer is zacht maar alsnog stevig genoeg en ik pas eindelijk eens in een standaard maat ookal zijn ze misschien voor het mooie een cm te laag maar voor training vind ik dat persoonlijk minder erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 22:34 



 
Profiel   

Ik heb ze ook in het bruin en de mijne zijn helaas al na maar 3 keer dragen verkleurd aan de binnenkant, precies zoals iemand anders hier ook al liet zien. Ik denk niet dat de mijne terug kunnen omdat ik ze vorig jaar al heb gekocht, dus heeft iemand ms een tip om die verkleuring zelf te verhelpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 19:14 



 
Profiel   

Zijn deze er ook In lak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 19:43 



 
Profiel   

Lizenlotte schreef
Ik heb ze ook in het bruin en de mijne zijn helaas al na maar 3 keer dragen verkleurd aan de binnenkant, precies zoals iemand anders hier ook al liet zien. Ik denk niet dat de mijne terug kunnen omdat ik ze vorig jaar al heb gekocht, dus heeft iemand ms een tip om die verkleuring zelf te verhelpen?


Oewhf... ik ben benieuwd! Ik heb ze vorige week gekocht en nu 1x mee gereden. Ook de bruine, ik ga het in de gaten houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 22:21 



 
Profiel   

Die van mij zijn gewoon eigenlijk te hoog, terwijl ze " maar " 46 cm hoog zijn. Mn andere laarzen 49 en 50 cm hoog. Maar n hakje er in kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 20:32 



 
Profiel   

Ik had de lagere maat geprobeerd, dat zou volgens meten moeten passen, maar viel te laag uit. Nu de normale hoogte gepast, dat zat mooi. De blauwe zijn ook erg mooi van kleur, daar stuurden ze in de winkel ook wat op aan ipv de cognac, maar die is nu net zo mooi... :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 20:44 



 
Profiel   

Even een schopje :D

Ik denk erover om deze laarzen aan te schaffen. De kuitmaat is alleen 1,5 tot 2 cm te krap. Ik hoop er eigenlijk op dat ze door de elastiek en de veters zouden kunnen passen.

Heeft iemand er ervaring mee met hoever deze te verstellen zijn? En rekt de laars nog uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 14:24 



 
Profiel   

Hoi,
Hier een positieve ervaring.
Het leer/elastiek rekt wel echt veel hoor. Foto’s zijn +- een uurtje uit elkaar genomen.
Zou ze als je tussen 2 maten in zit de krappere pakken.


Hier had ik ze net aan
[ img ]

Een klein uurtje later
[ img ]


Ze sluiten voor nog niet helemaal. Maar dat vind ik niet storend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-22 18:13 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar huidige ervaringen met deze laars.
Aangezien ik echt korte onderbenen heb en ook geen smalle kuit pas ik veel laarzen niet.
Ik rijd recreatief ( bos, soms bak) en zoek liefste niet te dure bruine/ cognac laarzen waar ik ook goed stukjes mee kan lopen.
En die dus ook in kortere en wijdere maten te koop zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:33 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds blij met de mijne na 2,5 jaar. Ik vind ze nog steeds mooi, ze lopen heerlijk en er zit echt veel Speling in de kuitwijdte door de veters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 13:14 



 
Profiel   

Dankje. Ik twijfel een beetje of leren rijlaarzen wel echt prettig gaan zijn met ( lange) bosritten. Zijn ze, eenmaal ingelopen, echt comfortabel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:15 



 
Profiel   

Ik heb ze nu denk ik zo'n 1,5 jaar en ik ben er echt mega tevreden over! Heb de veter 2x moeten vervangen omdat deze is geknapt bij mijn enkel maar dat is natuurlijk vrij logisch. Voor mij zijn het mijn trainingslaarzen en de laarzen voor het springen en het crossen dus ze krijgen niet de beste verzorging :') maar gaan nog altijd goed mee! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:58 



 
Profiel   

Ik heb de blauwe sinds Juli 2021 geloof ik. Het leer aan de binnenkant is erg lelijk geworden qua kleur, leer zelf is nog ok. Vorige maand heb ik nieuwe ritsen laten zetten want deze waren kapot gegaan.
Verder zitten ze nog steeds erg comfortabel maar duurzaam zou ik ze niet noemen :+
Ik geef eerlijk toe, ik poets mijn laarzen niet wekelijks maar wel regelmatig
Ik rij er ongeveer een 2, 3 keer per week mee.

Ooit eens gemaakt voor een ander topic, maar hier zie je de slijtage:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 16:25 



 
Profiel   

Binnenkant is bij mij idd ook heel lelijk geworden maar verder vind ik ze heerlijk! (Ik heb bruine)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 17:01 



 
Profiel   

Ik heb ze niet hoeven inlopen, ze zaten meteen comfortabel. Met kapotte ritsen en geknapte veters heb ik ook nog niks te maken gehad, wel is de binnenkant idd ook bij mij lelijk geworden. Ik poets niks en rij 2 keer per week. Ik heb ook de bruine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 18:21 



 
Profiel   

Ik heb de blauwe, ook iets langer dan 1,5 jaar nu. Moet zeggen dat ik ze nog prima vind! De binnenkant is inderdaad wat gesleten, maar nog prima! Kapotte veters en/of ritsen heb ik ook nog niet gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 18:24 



 
Profiel   

Hier toevallig vorige week een rits laten maken, na 2,5 redelijk intensief gebruik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:29 



 
Profiel   

Bij mij twee paar na 1 jaar versleten, gaten in de binnenkant en de rits knapte steeds open onder de sluiter. Ben er altijd zuinig op. Pas aan na het zadelen en uit zodra ik terug in de stal was. Ik ben overgestapt op andere laarzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 22:36 



 
Profiel   

Klinkt over t algemeen best positief.. zijn ze ook voor brede voeten geschikt?
Ik twijfel beetje of m’n kuiten er niet een beetje als ingesnoerde worstjes uit gaan zien met die veters, dat je er als t ware juist de aandacht naar trekt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:47 



 
Profiel   

Dat valt wel mee. :D Mijn kuiten zijn ook niet de slankste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 16:29 



 
Profiel   

ik moet jullie even waarschuwen”. Let alsjeblieft op me de haakjes, daar kun je je paard goed zeer mee doen.

Ik had mijn laarzen vandaag aan tijdens het springen. Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan, kan mezelf achteraf wel voor m’n kop slaan…

Toen ik afstapte zag ik dat mijn paard een schaafwondje had.
Doordat ik en mijn paard niet lekker uitkwamen, bleef ik achter in de beweging. Ik denk dat daarbij door de beugelriem de haakjes van de laars open zijn gegaan, waarschijnlijk dat ik bij het neerkomen met de haakjes langs zijn buik geschaafd heb. Het plekje zit precies op de hoogte van die haakjes. Vind het zo sneu, hij deed zo enorm goed zijn best. Dit heeft ie niet verdiend…


Ik laat voortaan tijdens het springen m’n mooie veterlaarzen in de kast staan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-23 23:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen