Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cchanny

Berichten: 8843
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:17

Tessarex87 schreef:
Cchanny schreef:
Heb je al eens gekeken naar rubberen rijlaarzen? Die zijn over het algemeen wat korter.


En is met een jodhpur broek rijden wel toegestaan? Dan hoef je geen chaps of laarzen te dragen, maar gewone jodhpur schoenen


Jodphurbroek? Dat ken ik niet, heb je een linkje?

Rubberen rijlaarzen is geen optie ivm stomme voeten. Heb altijd Western gereden dus nooit hoeven dealen met de harde waarheid van mijn korte pootjes :+


https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... rijbroeken
Dit zijn jodhpur rijbroeken.

Die zie je veel bij IJslandse ruiters. :) Ik rij er ook mee, vind ze heerlijk.


Mkango schreef:
Jodhpurs zijn deze afzichtelijke dingen, met een bandje die je over je jodhpur boots trekt: https://www.onlineforequine.co.uk/le-mi ... g-breeches Maar in jouw geval misschien wel het meest praktisch. :) Te paard ziet dat er zo uit.

Jeetje onder welke steen heb jij gelegen :')
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 08-02-23 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt

maitestar23

Berichten: 658
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:18


Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 15:18

IcePrincess schreef:
Tessarex87 schreef:
Ben zelf creatief en handig met naaimachine, veel tassen etc. Ben geneigd zelf iets te gaan maken


Waarom deze dan niet gewoon aanpassen? Heel veel hoeft er niet aan veranderd te worden toch? Naad langs het elastiek loshalen en bij de enkel innemen, zal ook minder omhoog je knieholte in kruipen als ze mooi met je kuit meevormen. Eventueel van de lengte nog een stukje afhalen, zal iets lastiger zijn maar afhankelijk van hoe handig je bent met naaimachine is dat ook vast goed te doen!

Het zijn iig erg mooie chaps!


Ga ik nog even over nadenken.. ik heb een jodhpurbroek gevonden die ik erg gaaf vind, en waar mijn western hartje stiekem ook blij van word. Mogelijk dat ik nieuwe ritsen aanschaf deze chaps ga aanpassen en inkorten.

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 15:20


mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:23

oh herkenbaar probleem, ik had dat ook altijd. Ik heb nog een paar echt leren chaps liggen in volgens mij redelijk korte lengte en denk wel aardig jouw breedte, heb me toen ook kleurenblind gezocht. Rij zelf helemaal niet meer, dus wellicht kan ik ze wegdoen. Zal de lengte eens opmeten voor je, wellicht kun je ze overnemen mochten ze toevallig passen.

maitestar23

Berichten: 658
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:24


Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 15:27

mystery1980 schreef:
oh herkenbaar probleem, ik had dat ook altijd. Ik heb nog een paar echt leren chaps liggen in volgens mij redelijk korte lengte en denk wel aardig jouw breedte, heb me toen ook kleurenblind gezocht. Rij zelf helemaal niet meer, dus wellicht kan ik ze wegdoen. Zal de lengte eens opmeten voor je, wellicht kun je ze overnemen mochten ze toevallig passen.


Als je dat eens zou willen doen? Graag!

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 15:29

maitestar23 schreef:
Er zit elastiek in, ze rekken echt wel een stuk mee.


Passende lengte is het belangrijkste :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:33

Cchanny schreef:
Mkango schreef:
Jodhpurs zijn deze afzichtelijke dingen, met een bandje die je over je jodhpur boots trekt: https://www.onlineforequine.co.uk/le-mi ... g-breeches Maar in jouw geval misschien wel het meest praktisch. :) Te paard ziet dat er zo uit.

Jeetje onder welke steen heb jij gelegen :')
Ik woon al bijna 7 jaar niet meer in Nederland en heb ook al in geen 4 jaar meer nieuwe rijkleding gekocht. En de rijkleding die ik koop, koop ik bij winkels voor de rensport, dus ik rijd of hierin of in een spijkerbroek. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-02-23 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Berichten: 8843
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:34

Tessarex87 schreef:
IcePrincess schreef:

Waarom deze dan niet gewoon aanpassen? Heel veel hoeft er niet aan veranderd te worden toch? Naad langs het elastiek loshalen en bij de enkel innemen, zal ook minder omhoog je knieholte in kruipen als ze mooi met je kuit meevormen. Eventueel van de lengte nog een stukje afhalen, zal iets lastiger zijn maar afhankelijk van hoe handig je bent met naaimachine is dat ook vast goed te doen!

Het zijn iig erg mooie chaps!


Ga ik nog even over nadenken.. ik heb een jodhpurbroek gevonden die ik erg gaaf vind, en waar mijn western hartje stiekem ook blij van word. Mogelijk dat ik nieuwe ritsen aanschaf deze chaps ga aanpassen en inkorten.

Zou eerst aan de manege vragen of het is toegestaan :)
Voordat je het voor pietsnot koopt

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:38


Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 16:08

@Cchanny dat is indd wel handig :)

pjer
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:18

Ik heb bij de kramer deze gekocht: https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijlaarzen ... ette-bruin en die gaan tot 3xl. Mijn kuitomvang is 47cm en het past precies.

Overigens verkoopt kramer ook diverse jodhpur broeken die erg fijn zijn. Ik zou voor een met leren zitvlak gaan want dat leer loopt door tot je enkels en beschermt daar ook. Goede kans dat de manege dat prima vind.

Maar wat ik me ook afvraag, mag je daar niet met bv ariat fatbaby's rijden? dat zijn in principe gewoon rijlaarzen alleen wat korter.

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:30

Ik heb ongeveer dezelfde afmetingen als jij. Je zou voor chaps bij Kieffer kunnen kijken en dan type Arlene. Ik dacht dat Agradi ze verkoopt.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:34

[/quote]Ik woon al bijna 7 jaar niet meer in Nederland en heb ook al in geen 4 jaar meer nieuwe rijkleding gekocht. En de rijkleding die ik koop, koop ik bij winkels voor de rensport, dus ik rijd of hierin of in een spijkerbroek. :')[/quote]


Over lelijk gesproken :D

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:42

Mkango schreef:
Jodhpurs zijn deze afzichtelijke dingen, met een bandje die je over je jodhpur boots trekt: https://www.onlineforequine.co.uk/le-mi ... g-breeches Maar in jouw geval misschien wel het meest praktisch. :) Te paard ziet dat er zo uit.


hunk?

dat zijn toch wel voorbeelden van jodhpur broeken die niemand draagt.
zat heel leuke jodhpur broeken, zelf rij ik altijd in een jodhpur broek, met eronder korte botten en de rekkers steek ik in mijn schoenen ipv erover.

de 'normale' jodhpur rijbroeken lopen onderaan wijd uit en zijn alles behalve afzichtelijk?

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 18:09


Marie111
Berichten: 4669
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:26


miereneter

Berichten: 2530
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:57

Een hele goedkope versie van de Ariats Ascents hierboven (maar dan met mesh in plaats van stof) zijn deze van Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/minichaps-sc ... mc=8391054

Ik reed hier vroeger mee, zat meer als een sok dan als een laars. Ik heb juist weinig kuit, dus na verloop van tijd gingen ze bij mij afzakken. Maar voor mijn smalle enkels waren ze perfect. Misschien voor als de jodhpurbroek toch niet de oplossing is.

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 20:01

Marie111 schreef:
Tessarex87 schreef:


Mag dat? Omdat je eerder schreef dat je met jodhpurs en chaps of laarzen moet rijden?
Bij de manege waar ik rijd, mogen jodhpurbroeken dus niet.

En ook ik adviseer je chaps zonder dressuurboog.

Ik heb deze in het zwart en passen ook prima om mijn dikke en ronde kuiten met korte benen.

https://www.divoza.com/nl/ruiter/paardr ... -minichaps


Ik moet max 42 in lengte hebben.. deze zijn helaas veeeel te lang


Afbeelding

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:02


Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 21:08


Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 22:04

Mkango schreef:
Jodhpurs zijn deze afzichtelijke dingen, met een bandje die je over je jodhpur boots trekt: https://www.onlineforequine.co.uk/le-mi ... g-breeches Maar in jouw geval misschien wel het meest praktisch. :) Te paard ziet dat er zo uit.



Of zo;



Afbeelding

(Niet alleen Engelse ponyruiters zeg maar ;) )

Ik had ook stevige kuiten en korte pootjes, toen ik nog reed reed ik redelijk vaak met jodphurbroek en jodphurschoen combinatie.
Het merk Elt vond ik fijn qua broeken.

Inmiddels is paardlief 29 en met pensioen, en ben ik mede door medische sores een eind zwaarder. Dus rijden is een beetje over zeg maar (is ook niet echt veilig meer, medisch gezien)


Maar het kan dus prima, jodphur combinatie.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Korte ronde benen, ik geef gauw op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 00:40

Heb je je western laarzen nog, mag je daar niet mee rijden?

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 12:36

Mensen! Ik heb de jodhpurbroek al binnen en ik ben fan!!

Hij is wel een stukje lager dan mijn gewone broek dus een riem om, en ik moet hem zoals verwacht inkorten, maar afgezien daarvan zit ie super!

**\O/**


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding