Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Korte ronde benen, ik geef gauw op..

 
Profiel   

cissy schreef
Heb je je western laarzen nog, mag je daar niet mee rijden?


Nee helaas.. al mijn spullen van vroeger zijn verwoest door brand.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 11:37 



 
Profiel   

Tessarex87 schreef
Mensen! Ik heb de jodhpurbroek al binnen en ik ben fan!!

Hij is wel een stukje lager dan mijn gewone broek dus een riem om, en ik moet hem zoals verwacht inkorten, maar afgezien daarvan zit ie super!

**\O/**


[ [url=m/X2kG3w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EI7wIf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v3rO9W.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/swllkf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die ziet er heel comfortabel uit! Ben benieuwd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:26 



 
Profiel   

Nog nooit gezien eig zo’n jodhpur broek. Maar het staat je wel :)

Zijn die litsen onderaan niet moeilijk als je wisselt naar andere schoenen? Ik wissel bvb snel tussen jodhpurs en laarzen wanneer ik klaar ben met rijden en stallen ga mesten. Is dat te doen of helemaal omkleden dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:47 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Nog nooit gezien eig zo’n jodhpur broek. Maar het staat je wel :)

Zijn die litsen onderaan niet moeilijk als je wisselt naar andere schoenen? Ik wissel bvb snel tussen jodhpurs en laarzen wanneer ik klaar ben met rijden en stallen ga mesten. Is dat te doen of helemaal omkleden dan?



Ik doe ze zelf om mijn sokken, of gewoon helemaal niet :=

In mijn nieuwste jodphur broek zitten geen eens meer lussen aan :o Bij kramer zitten ze vast met knopen, kan je ze er ook zo afhalen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:56 



 
Profiel   

Die lussen voorkomen dat je broek omhoog kruipt (en dus met kale kuiten tegen je paard of zadel komt)


Sommige mensen dragen de lus over de sok en in de schoen, anderen houden de lus om de schoen (onderdoor dus)


Ik vind dit soort broeken heerlijk zitten.

Het geeft wel iets minder houvast/stabiliteit dan laars of chap.
En dan is het persoonlijk of je dat juist prettig vindt (meer vrijheid) minder prettig (minder stevigheid/stabiliteit) of dat het je om het even is.

Ik vond het zowel voor als nadelen hebben.

Meer voor- dan nadelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:58 



 
Profiel   

Ik zou even wachten met inkorten tot je er een keer mee op het paard hebt gezeten. Ik had de mijne ook ingekort en die is nu eigenlijk te kort. Passend maken voor op het paard is toch net anders dan passend terijl je loopt/op een stoel zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:54 



 
Profiel   

pjer schreef
Ik zou even wachten met inkorten tot je er een keer mee op het paard hebt gezeten. Ik had de mijne ook ingekort en die is nu eigenlijk te kort. Passend maken voor op het paard is toch net anders dan passend terijl je loopt/op een stoel zit.


Goede tip! Dankjewel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 14:01 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]


De decathlon chaps in maat XL short. Niet de mooiste en weet niet hoelang ze volhouden, maar ze passen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 20:12 



 
Profiel   

Tessarex87 schreef
[ [url=m/yU9Gr4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1SxidP.jpg]Afbeelding[/url] ]


De decathlon chaps in maat XL short. Niet de mooiste en weet niet hoelang ze volhouden, maar ze passen!


Ik heb ze al zeker 3 jaar. Inmiddels draag ik ze niet meer, aangezien ik 20kg kwijt ben en mijn laarzen weer pas

Maar ze zijn echt heel duurzaam! Weinig slijtage. Ik reed er 4/5 keer pw mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 20:51 



 
Profiel   

Ik vind de spullen van de decathlon vaak wel verrassend goede kwaliteit.
Heb een aantal rijbroeken van rond de 20 - 25 euro. Die gaan nu het 4e jaar in :) en heb ze bijna dagelijks aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 08:41 



 
Profiel   

hoi

ik heb ook korte en dikke kuiten en dan ook nog maat 36/37.

Ik moest altijd op maat gemaakte laarzen hebben, helaas was de laatste keer echt niet goed opgemeten en waren de laarzen vanaf het begin al te strak. Toen laten verbouwen en toen waren ze weer te ruim.. Erg zonde van laarzen die ruim 600 euro kosten.

Nu heb ik chaps van rocky mountain die goed zitten. Vaak op agradi wel te vinden. En ik heb laatst bruine laarzen gekocht bij https://www.friesepaardenspullen.nl/ voor nog geen 200 euro. Enige wat is dat het leer echt wel ander kwaliteit is dan mijn petrie's en dat bij de boog iets open staat. Maar voor de rest sluit de laars goed aan. En vind ik dat soepelere leer wel prettig.

Wie weet dat in toekomst weer aandurf om laarzen op maat te maken. Maar voor nu ben ik blij met mijn bruine laarzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 09:18 



 
Profiel   

Cchanny schreef
Ik vind de spullen van de decathlon vaak wel verrassend goede kwaliteit.
Heb een aantal rijbroeken van rond de 20 - 25 euro. Die gaan nu het 4e jaar in :) en heb ze bijna dagelijks aan


Yess hier dezelfde ervaringen met decathlon!
Al heb ik wel geen broeken van 25 euro gevonden, maar 40 euro is nog steeds erg goedkoop :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 11:09 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Cchanny schreef
Ik vind de spullen van de decathlon vaak wel verrassend goede kwaliteit.
Heb een aantal rijbroeken van rond de 20 - 25 euro. Die gaan nu het 4e jaar in :) en heb ze bijna dagelijks aan


Yess hier dezelfde ervaringen met decathlon!
Al heb ik wel geen broeken van 25 euro gevonden, maar 40 euro is nog steeds erg goedkoop :)

De nieuwe die ik vorig jaar heb gekocht zijn inderdaad duurder dan de eerste lichting broeken die ik had :)
Maar ze zijn inderdaad nu rond de 40 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 11:23 



 
Profiel   

Mocht je toch rijlaarzen willen, zoek eens naar Mountain horse sovereign.
Die hebben extra wide en valt denk ik nog wel in je maat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 12:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen