Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 133 van de 134 [ 3336 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met celerisrijlaarzen

 
Profiel   

Ik heb de Rita gehad, die is in zn geheel wel vrij soepel, daarna vooral de bia's. Met extra verharde buitenkant en zonder verharde buitenkant. Van beide was de binnenkant en voet enz fijn zacht.
Ik ben met alle paren direct op t paard gestapt, en reed er iedere keer zo mee weg. Totaal geen pijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 23:16 



 
Profiel   

Het ligt volgens mij ook aan de kleur, ik heb toen een wat dikker soort leer gekozen om een reden die ik niet meer weet. geen idee of dat nu nog zo is maar er zat toen wel wat verschil in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 10:18 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Heb vandaag voor het eerst mijn Celeris laarzen aangehad, ze zijn prachtig maar maak we wel zorgen, ik kan onmogelijk opstijgen met deze laarzen want krijg mijn knie niet genoeg gebogen. Heb ze nu maar even thuis aangehad en even gelopen en op de bank gezeten maar kan niet mijn knie 90 graden hebben, ik heb geen idee hoe ik op het paard kom als ik de buiging niet kan maken.. misschien hakverhogers gaan helpen? iemand tips. ze zijn aangemeten dus moet toch goed zijn. Denk dat ik er prima mee kan rijden, als ik er maar eenmaal op zit, maar kan niet eens het krukje opstappen of de trap op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 09:35 



 
Profiel   

Probeer anders met opstappen de rits klein stukje open te hebben.
Ze moeten een hoog genoeg zijn in je knieholte. Met dragen zakken ze nog 1a 2 cm Dit kun je inderdaad tijdelijk opvangen met een hakje. Enkel zit je wreef dan strakker tegen de laars aan. Niet ideaal vind ik.

Laarzen zijn wel waanzinnig mooi trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 10:04 



 
Profiel   

VWestra schreef
Probeer anders met opstappen de rits klein stukje open te hebben.
Ze moeten een hoog genoeg zijn in je knieholte. Met dragen zakken ze nog 1a 2 cm Dit kun je inderdaad tijdelijk opvangen met een hakje. Enkel zit je wreef dan strakker tegen de laars aan. Niet ideaal vind ik.

Laarzen zijn wel waanzinnig mooi trouwens!


dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 10:11 



 
Profiel   

Was bij mij ook zo en ik heb inderdaad hakverhogers gebruikt hiervoor.
Probleem opgelost :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:45 



 
Profiel   

ik heb nu de hakverhogers scheelt wel wat.. dan nog moet t inzakken maar ik heb hoop als paar dagen af en toe op loop dat gebeurd. Rits open helpt niet helaas.. prikt nog steeds. Heb iig wat goedkopere kortere laarzen gehaald met korting.. die zijn ook handig voor als ik n keer een sprongetje maak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:04 



 
Profiel   

Oké lady’s !

Ik heb vandaag toch laarzen aan laten meten bij Celeris en samen laten stellen.

Stalgenootjes hebben ook Celeris. Instructeur ook en bij hun hebben ze allemaal goede en mooie laarzen
Duurt alleen 12 weken voor ze er zijn. En dan daarna gaan we voor het 2e paar.

Ben heel benieuwd. Hopelijk bij mij ook een goede ervaring

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 19:13 



 
Profiel   

*Negeert de rode letters*

Ik ben bezig met het samenstellen van Celeris laarzen. Twijfel alleen heel erg over het model.
Nu heb ik al Rita's, maar wil misschien overstappen naar Bia/Bella.
Kunnen jullie iets zeggen over de hardheid van de schacht? Moesten jullie ze erg inlopen?
Ik heb ooit een keer laarzen met harde schacht gehad en kon daar echt niet aan wennen. Vandaar mijn voorzichtigheid.

En heeft er iemand ervaring met een schapenwollen voeting? Wil dat graag voor de winter, maar twijfel tussen hele/halve laars of alleen voet.

Dank alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-23 12:26 



 
Profiel   

ik heb de rita met een harde en zachte schacht. heb altijd een zachte gehad en wilde voor het dressuurzadel met een harde schacht. maar heb geen last gehad van de harde schacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-23 14:10 



 
Profiel   

Dank voor je antwoord! En heb je het idee dat de laarzen met een harde schacht mooier blijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-23 14:38 



 
Profiel   

Ik heb de Bia zonder extra harde schacht en vind ze al hard genoeg. Ben blij dat ik ze zo heb gekozen toen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-23 19:12 



 
Profiel   

Ik heb verschillende bia's maar niet met extra verharde schacht. Ze zijn idd al hard zat, al merk ik een heeeel minimaal verschil tussen mijn bruine en mijn zwarte qua hardheid. Maar zeker niet storend of iets. Ze blijven verder ook heel mooi in model.
Ik weet even niet meer of mijn 1e paar wel verharde schacht had, of dat ik het een keer bij iemand anders gevoeld heb. Het is echt kneiter hard dan :+ (alleen de buitenkant van je kuit, voet en binnenkant is zacht) zelf vind ik het niet direct een must.

Heb geen voering verder, maar hoe koud het ook is eigenlijk nooit koude voeten of benen. Denk dat dit ook vooral komt door dat ze gewoon goed passen en niet afknellen. (Vroeger wel standaard met die afknellende petries, afzien :7 )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-23 21:16 



 
Profiel   

Is hier iemand van De Niro naar Celeris gegaan? En hoe bevalt dat?
Ik heb mijn huidige wedstrijdlaarzen al meer dan 10 (!) jaar, dus wil een keer iets anders. Denk zoiets als dit of met een strass randje, en dan de voet ook lak [ img ]

Prijsverschil is wel aanzienlijk.. Zou ik er spijt van krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-23 21:51 



 
Profiel   

Ik heb Celeris en Petrie in precies dezelfde kleur (bruin/cognac) en eerlijk is eerlijk, de binnenkant van mijn Petries ziet er na bijna tien jaar beter uit dan mijn Celeris na ongeveer drie jaar qua kleur. De Celeris zijn echt wel "beschadigd".
Maar daar is het prijsverschil ook wel naar.
En als ik dit topic lees, verschilt het ook per gebruiker.

Ondanks dat ben ik wel heel tevreden en heb ik net twee paar (winter- en wedstrijdlaars) besteld.
Een tip, voor inspiratie bezoek de insta van Celerisuk. Zij hebben veeeeel meer voorbeelden in de vastgezette stories dan Benelux. Ook op hun website kan je de kleuren beter vergelijken met goede voorbeeldfoto's :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-23 22:09 



 
Profiel   

Ik heb ook altijd Petries gehad maar ben over de Celeris laarzen meer te spreken tot nu toe, 3 jaar in gebruik. De rits is mega stevig en leer houd zich goed. Vriendin heeft zowel DeNiro als 2 paar Celeris maar is ook blij met allemaal.

en wat je zegt na 10 jaar wil je toch een keer iets anders. Je kunt bijna 2 paar Celeris kopen waar je 1 paar DeNiro voor hebt. Dan is het ook niet erg/juist leuk om na 5/8 jaar weer te kunnen wisselen van laars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-23 08:01 



 
Profiel   

Ik heb vorige week een paar wedstrijdlaarzen laten aanmeten bij Celeris, kan niet wachten haha! Ik heb al een paar van Celeris, ik heb ze al een jaar of zeven denk ik, en ze zijn nog steeds top, zelfs nog nooit een rits hoeven laten vervangen. Ik ben dus echt heel tevreden over het merk. Ik heb ook De Niro's, die heb ik al wel tien jaar en die zijn ook nog steeds supermooi, heb ook nagevraagd bij De Niro wat het zou kosten wat ik wilde en dan kwam ik op zo'n 1400 euro uit... Dat werd me echt te gek, en daarnaast vertelde degene in de winkel dat De Niro niet meer de echt robuuste kwaliteit van tien jaar geleden was, nog steeds goed, maar niet te vergelijken met de laarzen die ik heb.
Ik heb overigens ook nog simpele zwarte Petries, dat zijn mijn trainingslaarzen en daarmee stamp ik net zo makkelijk door de modder als het nodig is. Ik onderhoud ze wel heel goed, en dan kunnen ze dat ook prima aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-23 09:51 



 
Profiel   

Ik denk dat wij bij dezelfde pasdag waren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-23 10:30 



 
Profiel   

Simbaa schreef
Ik denk dat wij bij dezelfde pasdag waren :D


Oh dat zou goed kunnen! Ik was in Soest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-23 12:43 



 
Profiel   

Ik heb vandaag mijn eerste celerislaarzen opgehaald <3

Ze zitten perfect !!! Echt heel mooi geworden.
Met bijpassende sporenbandjes en riem.

Ik heb wel bij het aanmeten de hoogte 2cm hoger laten doen omdat ik ze graag goed hoog wil hebben. En ze zitten nu precies goed.

Ik ben heel tevreden ! Nu nog mee rijden *\o/*


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-23 14:24 



 
Profiel   

Prachtige keuze Mijouxx.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-23 15:25 



 
Profiel   

Mocht iemand nog op zoek zijn naar Celeris laarzen, ik verkoop de mijne voor 350 euro. Tweemaal gedragen maar ik pas ze niet.

Kuit zo’n 37-37.5
Hoogte 48
Voetmaat 38-38.5


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-23 17:47 



 
Profiel   

Vandaag 2 paar laarzen besteld *\o/*

Mijn oude laarzen zijn inmiddels al 6,5 jaar oud, doen het nog prima en zien er nog mooi uit…maar ben toe aan wat nieuws. laatst 1 rits laten vervangen en aan de binnenkant wordt het leer wat dun, maar kunnen nog mooi gebruikt worden met zulk nat weer als nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-23 18:10 



 
Profiel   

Hoi! Ik wil ook graag mijn ervaring delen ;)

Eind augustus heb ik laarzen laten aanmeten bij Celeris. De levertijd zou uiterlijk 12 weken zijn ivm zomerstop bij de fabriek. Na (ruim) 19 weken heb ik ze gisteren eindelijk op kunnen halen.

De wachttijd was bij mij dus ontzettend lang maar ondanks dat ben ik echt tevreden. De laarzen zitten als gegoten *\o/*


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-24 13:08 



 
Profiel   

Erg mooi! Ik heb de mijne verkocht. 2x gedragen en ze waren gewoon niet okay aangemeten. Inmiddels andere rijlaarzen besteld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-24 13:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 133 van de 134 [ 3336 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen