Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Help! Welke stof voor mijn slipjas?

 
Profiel   

Jaaa!! Het is gewoon bijna zo ver!!! We gaan heel lekker in het ZZ-zwaar en dus mogen we gaan kijken naar een slipjas *\o/*

Nu is het zo dat ik een fantastische moeder heb die de meest prachtige dingen maakt op de naaimachine.Trouwjurken, galajurken, jassen, nou ja, bedenk het maar, en allemaal perfect op maat en even geweldig en mooi. Voor mijn zusje heeft ze al twee onwijs mooie, bijzondere rijjasjes gemaakt, en nu gaat ze dus mijn slipjas maken! <3

We hebben een ontwerp, het patroon is al gemaakt, alles is bedacht, maar nu, waar kopen we geschikte stof? Ik wil graag zwart, en softshell. Dat is er in vele soorten en maten, maar voor zover ik zie vooral online, te koop. Ik heb al diverse staaltjes besteld, maar de een is te dik, de ander te dun, en weer een ander rekt te weinig mee.

Is er toevallig iemand die al eens softshell stof heeft gekocht voor een rijjasje en goede tips heeft? Ik kom vooral uit op Duitse webshops, geen probleem, maar daar hebben we de perfecte stof dus nog niet gevonden. Of nog liever, kent iemand een stoffenwinkel waar we verschillende softshells geschikt voor ons doel kunnen gaan bekijken?

Wie heeft de gouden tip!?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 18:52 



 
Profiel   

Geen shoftshell maar ik ga altijd naar zo'n "kneuterig" stoffenwinkeltje en daar liggen altijd zo enorm veel rollen dat ik alleen al uit 20 soorten fleece kan kiezen :')
Of de stoffenmarkt :))

Hebben jullie niet zoiets in de buurt zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:52 



 
Profiel   

Textielstad in Tilburg heeft zeer veel keuze in stoffen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:55 



 
Profiel   

De stoffenmarkt in Utrecht is gewoon in de buurt! Is even geleden dat ik er was maar die is er nog gewoon toch hoop ik :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:59 



 
Profiel   

Soft shell is echt een dramatische stof voor een slipjas. Het is een mobiele sauna, wat een ellende. Ik heb mijn slipjas vrijwel direct teruggebracht. Ik ben voor een niet synthetische stof gegaan welke goed ademt zodat je ook op warme dagen fijn kunt rijden. Ik heb mijn jas destijds laten maken bij dezelfde zaak waar ik mijn toga’s vandaan haalde. De stof kwam uit Italië en is jaren prachtig gebleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:03 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties! De geijkte stoffenwinkels hier in de buurt hebben het niet helaas, ik ben ook wel veeleisend, wil voor deze once-in-a-lifetime jas echt gewoon heel mooie stof. Met genoeg stretch erin om het comfortabel te laten zijn. Stoffenmarkt kan ik nog eens gaan kijken, maar ik verwacht toch dat ze daar dit soort 'hogere segment stoffen' hebben liggen, maar wellicht vergis ik me daar helemaal in, het is het proberen waard!

Ik zoek het even op Secricible!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:04 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Soft shell is echt een dramatische stof voor een slipjas. Het is een mobiele sauna, wat een ellende. Ik heb mijn slipjas vrijwel direct teruggebracht. Ik ben voor een niet synthetische stof gegaan welke goed ademt zodat je ook op warme dagen fijn kunt rijden. Ik heb mijn jas destijds laten maken bij dezelfde zaak waar ik mijn toga’s vandaan haalde. De stof kwam uit Italië en is jaren prachtig gebleven.


Hmm, mijn andere rijjasjes zijn ook van softshell en ik heb dit nooit zo ervaren! Maar wel iets om nog eens goed naar te kijken in ieder geval.
Weet jij welke zaak dat was? En of ze daar ook stof los verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:05 



 
Profiel   

Ik zal morgen even de bon opduiken, die moet ik nog ergens hebben. Ze verkopen geen losse stoffen, het is een toga maker die de jas gemaakt heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:49 



 
Profiel   

Ah dank je! Dan kan ik allicht vragen wat voor een stof er is gebruikt, en kijken of zoiets dan ook een optie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 22:17 



 
Profiel   

Ik ga morgen even kijken. Volgens mij stond het op de bon. Je kunt ze sowieso dan even bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 23:08 



 
Profiel   

Hier in de buurt zit de Javro, daar zouden ze moeten kunnen helpen met de juiste stof: www.javro.nl
Zit gelijk bij de afrit Deventer aan de A1
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen