Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Korte broek of toch niet...?

 
Profiel   

Britta31 schreef
Bij de manege waar ik les had hing een foto van een geplette teenslipper voet.Maakte wel indruk.

Wat heeft dat met je broek te maken?


Ik loop zeker veel in korte broek rond, 1x op bbp gereden in korte broek en toen aan beide kanten mijn kuiten ontveld ;( blijkbaar gaat dan net boven mijn western laarzen niet goed bij de singel...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:39 



 
Profiel   

Ja hoor, ook wel in een zomerjurkje. Leuk met klompen of jodphurs er onder. :')
Ik zie er dan ook elke zomer beeldig uit met veel huidskleur verschillen en de nodige krassen en blauwe plekken op arme en benen.

En zonder zadel stap ik ook rustig zo op om even een rondje om te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:41 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ja hoor, ook wel in een zomerjurkje. Leuk met klompen of jodphurs er onder. :')
Ik zie er dan ook elke zomer beeldig uit met veel huidskleur verschillen en de nodige krassen en blauwe plekken op arme en benen.

En zonder zadel stap ik ook rustig zo op om even een rondje om te gaan.


Hahahaaa..... ik loop ook zo met jurkje en dan met sokken en mijn charmante paardenschoenen. Beeldig 8-) !!!

Wil graag naast bruine armen, ook bruine benen. Maar blauwe plekken krijg ik niet meer dan anders, die krijg ik ook, met lange broek :+ . Steekbeesten vinden mij niet zo erg lekker dus daar heb ik niet zoveel last van. In september komen er wel nare steekvliegen, die ook dwars door je kleding heen prikken... Het zij zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:46 



 
Profiel   

Twiggy2008 schreef
Jessix schreef
Ja hoor, ook wel in een zomerjurkje. Leuk met klompen of jodphurs er onder. :')
Ik zie er dan ook elke zomer beeldig uit met veel huidskleur verschillen en de nodige krassen en blauwe plekken op arme en benen.

En zonder zadel stap ik ook rustig zo op om even een rondje om te gaan.


Hahahaaa..... ik loop ook zo met jurkje en dan met sokken en mijn charmante paardenschoenen. Beeldig 8-) !!!

Wil graag naast bruine armen, ook bruine benen. Maar blauwe plekken krijg ik niet meer dan anders, die krijg ik ook, met lange broek :+ . Steekbeesten vinden mij niet zo erg lekker dus daar heb ik niet zoveel last van. In september komen er wel nare steekvliegen, die ook dwars door je kleding heen prikken... Het zij zo.


Ja ik heb ze aan huis staan, dus ben er de hele dag door wel een paar keer. Ik zit ook in het bos en blijf gerust aan de bramen hangen etc. Inderdaad mysterieuze blauwe plekken (echt geen idee waar ik die allemaal oploop) heb ik het hele jaar door alleen zien mijn collega's ze enkel in de zomer. Er is me al een paar keer gevraagd wat ik nou allemaal doe thuis! :') Ik ben dus echt een lady! 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:49 



 
Profiel   

Jep altijd. Hekel aan lange broeken in de warmte. Rij zomers gewoon op m'n zadel in korte broek of barebackpad. Wel altijd dichte schoenen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:08 



 

Ibbel schreef
Er zijn Amerikanen die de Tevis-cup (24-uurs endurancewedstrijd over 100 mijl) in korte broek rijden. Op een Westernzadel. Met gympies.

Dus er zijn mensen die dat doen. Maar ik vermoed dat je ze in NL niet (veel) tegen zult komen.
Zijn toch een beetje prinsesjes op de erwt in Nederland. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:14 



 
Profiel   

Als ik ga rijden zeker niet. Eigenlijk op stal enz en trainen vanaf de grond vaak wel maar wanneer de dazen erg actief zijn heb ik een lange broek aan die beesten prikken me anders lek :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:55 



 
Profiel   

Als ik ga rijden geen korte broek. Dochter wel, maar die pakt dan de barebackpad. Wel altijd goede dichte schoenen aan. Ik heb speciale zomer rijbroeken, van de decathlon. Die zijn niet duur en stof is ademend. Ideaal voor warme dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:59 



 
Profiel   

Ja hoor. Te paard alleen zonder zadel. Met zadel heb ik een rijbroek aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:32 



 
Profiel   

Korte broek of jurkje, waarom niet. Sneakers, jodphurs of klompen eronder en gaan, tis geen modeshow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:34 



 
Profiel   

marleen_88 schreef
Korte broek of jurkje, waarom niet. Sneakers, jodphurs of klompen eronder en gaan, tis geen modeshow.

Same :D

Niet op het paard, ja misschien zonder zadel. Maar met rijden heb ik altijd een rijbroek aan. Maar als het warm is... is een korte broek altijd prima.
Maar dan inderdaad met prachtige niet sierlijke paardenschoenen er onder :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:36 



 
Profiel   

Om de stal en wei uit te mesten ed: ja. Wel vervelend met al die vliegen, maar soms is het gewoon té warm voor een lange broek haha.

Rijden: met zadel: hell no. Auw haha.
Zonder zadel: ja hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:45 



 
Profiel   

Die zeldzame keer dat ik een korte broek aan heb doe ik dat ook gewoon bij de paarden ja. Of als het heel warm is.
Ik rij ook gewoon met korte broek, met westernzadel is dat een stuk minder pijnlijk dan bij een Engels zadel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:51 



 
Profiel   

Ja hoor gewoon korte broek aan zodra dat kan en voor de vliegen gewoon wat vliegen spray.
Thuis heb ik een douche.

Ik doe ook helemaal mee met de mode: hempje, korte broek en legerkisten. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:31 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Ja hoor gewoon korte broek aan zodra dat kan en voor de vliegen gewoon wat vliegen spray.
Thuis heb ik een douche.

Ik doe ook helemaal mee met de mode: hempje, korte broek en legerkisten. :')


Of klompen :') ik ook tenzij ik echt ga rijden maar de rest gewoon in korte broek

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:33 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Ik niet. Alles moet mij altijd steken. Bij paarden gewoon altijd een rijbroek. Er zijn prima dunne koele broeken.



Welke dunne rijbroeken gebruik jij? Ben nog opzoek :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 13:49 



 
Profiel   

Gewoon de goedkoopste, is een rijlegging. Kosten volgens mij 19,95 per stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:11 



 
Profiel   

Ben sowieso niet zo'n fan van korte broeken, vind dat dus echt niet comfortabel. Doe dan eerder een lange broek met croptop of hempje aan. Buiten de paarden sandalen voor extra verkoeling, maar als ik bij paarden in de buurt kom draag ik eigenlijk altijd mijn jodphurs.

Als het echt warm wordt, dan heb ik wel de dunste/luchtigste paardrijbroek die ik heb aan. Hoewel ik momenteel een jeans rijbroek draag, rij vanavond pas als de zon weg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 12:20 



 
Profiel   

Voor klusjes rondom de paarden wel. Maar als ik ga rijden niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 02:22 



 
Profiel   

Ik heb deze week een paar keer met korte broek gereden, met bareback pad uiteraard. Vroeger, nog op de pony, heb ik één keer een korte broek in combinatie met zadel geprobeerd en ik heb nog nooit zo kort op een paard gezeten, wat deed dat pijn zeg.. :+ Maar met bareback pad is het echt heerlijk, maandagavond ben ik ermee op buitenrit geweest en dinsdagavond fijn gereden op het land. Donderdag wel met rijbroek en zadel gereden op buitenrit. Gistermiddag niet gereden maar wel in de korte broek paard afgespoeld (en mezelf ook, sommige mensen kunnen dat en zelf droog blijven maar ik niet _O- ). Gek genoeg ben ik deze week niet gestoken, meestal heb ik direct muggenbulten. Maar ze steken ook gewoon door de rijbroek en soms zelfs schoenen heen, dus daarvoor hoef ik de korte broek niet in de kast te laten. Echt heerlijk hoor, met dit weer! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 05:25 



 
Profiel   

flver schreef
Hoi hoi,

Ff een snel vraagje tussen door. Doen jullie in de zomer een korte broek aan?

groetjesss :)

Waarom wil je dat weten? En dan wanneer en waar? Ik bedoel hier rondom huis wel, maar naar de winkel niet bijvoorbeeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 08:03 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Bij de manege waar ik les had hing een foto van een geplette teenslipper voet.Maakte wel indruk.


Ik snap dat echt niet. Ik heb wel een korte broek aan. Maar gewoon mijn rij schoenen of wandel schoenen er onder. Ik zie het ook bij ons die teen slippers. Ik voel het al als ik het zie. Ik hoop dat ik nooit z'n domme keuze maak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 08:33 



 
Profiel   

pillow schreef
flver schreef
Hoi hoi,

Ff een snel vraagje tussen door. Doen jullie in de zomer een korte broek aan?

groetjesss :)

Waarom wil je dat weten? En dan wanneer en waar? Ik bedoel hier rondom huis wel, maar naar de winkel niet bijvoorbeeld


Waarom niet naar de winkel? Bij 30+....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 08:34 



 
Profiel   

Bij de paarden eigenlijk niet. Ik heb ook eczeem op mijn enkels wat wel eens open gaat en dat wil ik liever wel een beetje afdekken. En daarnaast wordt ik helemaal lekgestoken en ben ik zo onhandig dat ik het vast voor elkaar krijg om mijzelf met een mestvork of iets te prikken :') kan natuurlijk ook met broek maar goed ik ben daar gewoon te onhandig voor.

En paardrijden met korte broek zit volgens mij niet zo comfortabel. Je huid gaat dan ook zo plakken.


Ik heb zomer paardrijbroeken ik kan er prima mee uit de voeten , maar ben ook niet op stal tijdens de meest warme uren. Is daardoor prima te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 08:42 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Bij de manege waar ik les had hing een foto van een geplette teenslipper voet.Maakte wel indruk.


Met dichte schoenen kunnen die tenen nog net zo kapot zijn alleen blijven de onderdelen bij elkaar :D

Hier rijdt ik ook alleen in lange broek. Rij ook niet met echte korte broek temperaturen. Ik men en doe verder alles gerust in korte broek. Wel altijd dichte schoenen ivm gras en prikbeesten enz.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 09:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen