Forums » Over Paarden » [VMR] Vraag Maar Raak |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 104 van de 110 [ 2727 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 110 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Wedstrijden kletstopic 2024 |
---|
DiscoDipp | |
Deempjexxx schreef Bedankt discodipp! Ik ga me nog even weer verdiepen haha.. iedereen zegt ook wat anders. Artrose is wel een beetje iets waar je in een zwembad word gegooid zonder ladder. Ik kom er niet uit Jaa ik snap het haha! Is ook gewoon even zoeken daar wat bij jouw paard werkt. Ik werk zelf in de diergeneeskunde en heb een hele opleiding kwa voeding/bewegingsleer achter de rug, heel blij dat ik dat heb gedaan. Maar echt pittig hoor! Laat staan als je er zo ingesmeten wordt. Doe er vrij weinig mee, maar als ik er iemand een beetje mee kan helpen dan ben ik al blij |
Laatste bericht |
Geplaatst: 08-08-24 21:49 |
Puppetje | |
Ik wil graag meekletsen hier.
Ik ga morgen voor het eerst L1 starten met mijn 4 jarige ruin. We hebben een heftige periode achter de rug. Begin maart ben ik van hem afgevallen en tijdens het opstaan haalde hij uit naar een ander paard, maar daar zat ik nog tussen. Ik heb toen 2 ribben en 2 ruggenwervels gebroken. Ik ben nog steeds wat angstig om te vallen, maar ik durf er al steeds meer aan te rijden. Het doel voor morgen is eigenlijk alleen maar opstappen en kijken of ik de baan rond kom. Acht jaar geleden heb ik voor het laatst gestart in het Z2 met mijn vorige paard. Ik ben stiekem best nerveus, maar mijn doelen zijn laag. Het kan dus alleen maar meevallen..... |
Geplaatst: 08-08-24 22:48 |
Enzo_Ollie | |
DiscoDipp schreef Deempjexxx schreef Bedankt discodipp! Ik ga me nog even weer verdiepen haha.. iedereen zegt ook wat anders. Artrose is wel een beetje iets waar je in een zwembad word gegooid zonder ladder. Ik kom er niet uit Jaa ik snap het haha! Is ook gewoon even zoeken daar wat bij jouw paard werkt. Ik werk zelf in de diergeneeskunde en heb een hele opleiding kwa voeding/bewegingsleer achter de rug, heel blij dat ik dat heb gedaan. Maar echt pittig hoor! Laat staan als je er zo ingesmeten wordt. Doe er vrij weinig mee, maar als ik er iemand een beetje mee kan helpen dan ben ik al blij Ik ben in ieder geval blij met de suggestie! Twijfel alleen nog tussen de boswellia en groenlipmossel. Wij gaven onze oude hond met artrose altijd groenlipmossel, daar deed hij het echt super op. Nu kreeg ik gister ook deze aangeraden: https://dierapotheek.com/synopet-horse- ... KsQAvD_BwE Omdat mijn ervaring met groenlipmossel dus heel positief is, ben ik daarnaar naar geneigd maar ja voor hetzelfde geld werkt het niet. Maar boswellia klinkt ook als dat het zou werken. Hij krijgt nu synovium motion jmt, had iemand aangeraden waarbij haar paard het super op deed maar ik merk niks verschil. @puppetje succes vandaag!! Oef dat is heftig, ik kan me voorstellen dat je inderdaad daardoor wat angstig bent, ervanuitgaande dat het lukt krijg je misschien na vandaag wel weer een stukje extra vertrouwn! |
Geplaatst: 09-08-24 08:25 |
MyWishMax | |
Ik heb juist aantal onderzoeken gelezen dat je eigenlijk een supplement wilt met Hyaluronzuur, glucosamine, Chondroïtine en dan is msm ook nog fijne toevoeging. En het is belangrijk dat je een supplement gebruikt waar voldoende in zit, dat gaat nog wel regelmatig mis. Veel betalen voor iets wat eigenlijk te weinig bevat.
Niks mis met inspuiten, als er een ontsteking zit wil je die juist wegnemen want dat kan het bot juist extra aantasten. Het maakt niet meer kapot, het is alleen geen wondermiddel. Het hangt er en al vanaf wat er ingespoten wordt en je kan het niet onbeperkt doen. Of dat kan wel, maar moet je niet willen. Er zijn juist zaken met artrose en ontstekingen daardoor waarbij het echt juist extreem slecht is om niet in te spuiten. Het is alleen altijd een kwestie van en en, niet inspuiten en verder niks veranderen. Mijn pony's hadden beide artrose in de benen en beide hebben nog gewoon in de sport gelopen. Hoewel de 2e het op foto's minder ernstig had was het bij hem klinisch veel heftiger. Waarschijnlijk omdat er ook meer speelde. Maar hebben nog wel aantal jaren serieus kunnen rijden, juist training bleef erg belangrijk. Hier helaas nog aan het stappen. Bij controle liep ze 100 procent regelmatig, niet meer gevoelig met palperen maar er zat toch kleine beschadiging. Was wel al aan het herstellen, maar dus toch stappen en september weer op controle. Voordeel van de zomer is dat ze gewoon lekker buiten staat en die bodem is beter als de paddocks nu. Hoewel ik haar altijd gewoon naar buiten heb laten gaan, voor haar is binnen blijven gevaarlijker dan het risico op een keer rennen buiten. Ze voelt zich alleen erg goed en we hebben regelmatig discussies over het nut van stappen, dus met mooie weer stappen we veel op het erf In de bak betekent elke hulp zowat galop op het moment en wil niet te veel corrigeren want juist fijn dat ze graag wilt hahaha |
Geplaatst: 09-08-24 09:15 |
Enzo_Ollie | |
@mwm dat is ook balen! wel 'fijn' dat er wat zichtbaar is, dan kan je daar tenminste naar handelen
|
Geplaatst: 09-08-24 09:22 |
Apple | |
Puppetje schreef Ik wil graag meekletsen hier. Ik ga morgen voor het eerst L1 starten met mijn 4 jarige ruin. We hebben een heftige periode achter de rug. Begin maart ben ik van hem afgevallen en tijdens het opstaan haalde hij uit naar een ander paard, maar daar zat ik nog tussen. Ik heb toen 2 ribben en 2 ruggenwervels gebroken. Ik ben nog steeds wat angstig om te vallen, maar ik durf er al steeds meer aan te rijden. Het doel voor morgen is eigenlijk alleen maar opstappen en kijken of ik de baan rond kom. Acht jaar geleden heb ik voor het laatst gestart in het Z2 met mijn vorige paard. Ik ben stiekem best nerveus, maar mijn doelen zijn laag. Het kan dus alleen maar meevallen..... Welkom en alvast heel veel plezier morgen Snap dat je nog een beetje huiverig bent na je val, dat is niet niks wat je er aan over hebt gehouden |
Geplaatst: 09-08-24 12:05 |
DiscoDipp | |
MyWishMax schreef Ik heb juist aantal onderzoeken gelezen dat je eigenlijk een supplement wilt met Hyaluronzuur, glucosamine, Chondroïtine en dan is msm ook nog fijne toevoeging. En het is belangrijk dat je een supplement gebruikt waar voldoende in zit, dat gaat nog wel regelmatig mis. Veel betalen voor iets wat eigenlijk te weinig bevat. Niks mis met inspuiten, als er een ontsteking zit wil je die juist wegnemen want dat kan het bot juist extra aantasten. Het maakt niet meer kapot, het is alleen geen wondermiddel. Het hangt er en al vanaf wat er ingespoten wordt en je kan het niet onbeperkt doen. Of dat kan wel, maar moet je niet willen. Er zijn juist zaken met artrose en ontstekingen daardoor waarbij het echt juist extreem slecht is om niet in te spuiten. Het is alleen altijd een kwestie van en en, niet inspuiten en verder niks veranderen. Mijn pony's hadden beide artrose in de benen en beide hebben nog gewoon in de sport gelopen. Hoewel de 2e het op foto's minder ernstig had was het bij hem klinisch veel heftiger. Waarschijnlijk omdat er ook meer speelde. Maar hebben nog wel aantal jaren serieus kunnen rijden, juist training bleef erg belangrijk. Hier helaas nog aan het stappen. Bij controle liep ze 100 procent regelmatig, niet meer gevoelig met palperen maar er zat toch kleine beschadiging. Was wel al aan het herstellen, maar dus toch stappen en september weer op controle. Voordeel van de zomer is dat ze gewoon lekker buiten staat en die bodem is beter als de paddocks nu. Hoewel ik haar altijd gewoon naar buiten heb laten gaan, voor haar is binnen blijven gevaarlijker dan het risico op een keer rennen buiten. Ze voelt zich alleen erg goed en we hebben regelmatig discussies over het nut van stappen, dus met mooie weer stappen we veel op het erf In de bak betekent elke hulp zowat galop op het moment en wil niet te veel corrigeren want juist fijn dat ze graag wilt hahaha Hier ben ik het niet meer eens Gezien het bewezen is dat bijvoorbeeld injectie met de combinatie corticosteroïden en hyaluronzuur juist een gewricht meer aantasten. Dit is trouwens de Hy-50 wat in de springpaarden veel gebruikt wordt. Maar zoals je zegt het gaat erom wat je precies injecteert. Maar van cortico’s is op de lange duur al bewezen dat het in veel gevallen averechts werkt. Hyaluronzuur voeren ben ik het wel mee eens, maar wat je al zegt, vrij prijzig. De enige die ik ken, die daadwerkelijk door de hoge bulk density goed opgenomenen wordt is die van Ker TN. Maar schrik je niet van de prijs Fijn dat ze wel weer goed loopt! En jammer van de beschadiging, hopen dat deze snel weer heelt! Altijd moeilijk om zo’n energiebom rustig aan te laten doen, dan is naar buiten laten vaker beter dan binnen houden inderdaad! Ik kan trouwens wel even zoeken naar degene die heel veel onderzoeken heeft gedaan naar atrose/inspuiten/lichaamsgebruij e.d. Wellicht interessant om te delen? Ik ben even haar naar kwijt, is een Finse professor in iedergeval. |
Geplaatst: 09-08-24 13:16 |
Babootje | |
Puppetje schreef Ik wil graag meekletsen hier. Ik ga morgen voor het eerst L1 starten met mijn 4 jarige ruin. We hebben een heftige periode achter de rug. Begin maart ben ik van hem afgevallen en tijdens het opstaan haalde hij uit naar een ander paard, maar daar zat ik nog tussen. Ik heb toen 2 ribben en 2 ruggenwervels gebroken. Ik ben nog steeds wat angstig om te vallen, maar ik durf er al steeds meer aan te rijden. Het doel voor morgen is eigenlijk alleen maar opstappen en kijken of ik de baan rond kom. Acht jaar geleden heb ik voor het laatst gestart in het Z2 met mijn vorige paard. Ik ben stiekem best nerveus, maar mijn doelen zijn laag. Het kan dus alleen maar meevallen..... Welkom Puppetje. Zo dat is pittig... Kan me voorstellen dat je het volle vertrouwen nog niet zo 1 2 3 terug hebt. Succes in ieder geval!! |
Geplaatst: 09-08-24 13:38 |
Lumi | |
Puppetje schreef Ik wil graag meekletsen hier. Ik ga morgen voor het eerst L1 starten met mijn 4 jarige ruin. We hebben een heftige periode achter de rug. Begin maart ben ik van hem afgevallen en tijdens het opstaan haalde hij uit naar een ander paard, maar daar zat ik nog tussen. Ik heb toen 2 ribben en 2 ruggenwervels gebroken. Ik ben nog steeds wat angstig om te vallen, maar ik durf er al steeds meer aan te rijden. Het doel voor morgen is eigenlijk alleen maar opstappen en kijken of ik de baan rond kom. Acht jaar geleden heb ik voor het laatst gestart in het Z2 met mijn vorige paard. Ik ben stiekem best nerveus, maar mijn doelen zijn laag. Het kan dus alleen maar meevallen..... Jemig wat een verhaal. Hopelijk heb je vandaag een fijn rondje gereden! |
Geplaatst: 09-08-24 14:15 |
Deempjexxx | |
Jaaaa discodipp super interessant.
Kwa inspuiten zijn er dus ook zoveel verschillende verhalen (even weer het zwembad verhaal) dat je gewoon niet meer weet wat nu wel goed is. Als laatste redmiddel hou ik inspuiten aan, maar ik hoop dat hij zo lang mogelijk op ijzers met siliconen goed blijft lopen en dat als dat niet meer voldoende werkt het inspuiten het kan verlichten. Second opinion dierenarts zei ook artrose maar nog milde vorm. Hopen dat het lang mild blijft. Hij heeft al 1.5 week niet gedraafd, maar ben eigenlijk zo benieuwd hoe hij nu loopt.. maar moeten nog 3 weken wachten Poppetje, welkom. Wat heftig zeg! Ik snap dat je dan angstig bent om te vallen. Heel veel succes morgen |
Geplaatst: 09-08-24 14:17 |
denisesilver | |
Oei Puppetje, dat is niet niks. Succes in ieder geval op wedstrijd!
|
Geplaatst: 09-08-24 14:59 |
Puppetje | |
We hebben het overleefd, laten we het daar op houden. Hij wilde niet in de buurt van C komen of in de hoeken. Dan komt toch mijn angst weer om de hoek kijken en hou ik hem van voren vast en ga ik knijpen. Uiteindelijk wel 2 proeven kunnen rijden, maar met een paar keer 0 en 1 gaat het hard naar beneden.
Ik ben wel heel trots dat we het gedaan hebben en ik weet nu hoe hij reageert op spanning. Dat valt reuze mee dus hopelijk kan ik de volgende keer meer ontspannen. Kreeg wel allemaal complimenten over mijn paard en dat is altijd leuk! Mijn vorige paard had ook artrose en werd ook ingespoten. Ook iets met hyaluronzuur en corticosteroiden. Hij is 3x ingespoten en daarna hield het wel op eigenlijk. Er was nog een injectie die hij kon krijgen, maar hij had zoveel last van andere dingen dat inslapen eerlijker was. Hij heeft na de injectie elke keer toch 6 maanden goed gelopen. Ik was er toen wel tevreden over. |
Geplaatst: 09-08-24 23:30 |
denisesilver | |
Je bent in ieder geval weer op pad geweest. Fijn dat het qua gedrag bij spanning allemaal meeviel!
|
Geplaatst: 10-08-24 08:24 |
Getup | |
De kop is eraf , en je hebt overleefd . Hopelijk de volgende keer wat minder spanning en angst
|
Geplaatst: 10-08-24 09:22 |
Flubberboot | |
Puppetje schreef We hebben het overleefd, laten we het daar op houden. Hij wilde niet in de buurt van C komen of in de hoeken. Dan komt toch mijn angst weer om de hoek kijken en hou ik hem van voren vast en ga ik knijpen. Uiteindelijk wel 2 proeven kunnen rijden, maar met een paar keer 0 en 1 gaat het hard naar beneden. Ik ben wel heel trots dat we het gedaan hebben en ik weet nu hoe hij reageert op spanning. Dat valt reuze mee dus hopelijk kan ik de volgende keer meer ontspannen. Kreeg wel allemaal complimenten over mijn paard en dat is altijd leuk! Mijn vorige paard had ook artrose en werd ook ingespoten. Ook iets met hyaluronzuur en corticosteroiden. Hij is 3x ingespoten en daarna hield het wel op eigenlijk. Er was nog een injectie die hij kon krijgen, maar hij had zoveel last van andere dingen dat inslapen eerlijker was. Hij heeft na de injectie elke keer toch 6 maanden goed gelopen. Ik was er toen wel tevreden over. Welkom!! Stoer dat je het wel even gedaan hebt!! Je bent erop blijven zitten en je bent samen met hem een ervaring rijker! Op naar de volgende Hier eens een paard gehad met artrose in de nek die we ingespoten hebben. Alleen was het inspuiten bij haar zo heftig dat we besloten hebben het niet meer weer te doen. Ze is daarna wel dik 8 jaar goed geweest nog! Maar geen ervaringen met inspuiten in de voet. Balen van de artrose Deempje!! Hopelijk werken de ijzers voldoende! |
Geplaatst: 10-08-24 10:09 |
Deeks93 | |
Artrose heb ik gelukkig geen ervaring mee maar hoor er altijd wisselende verhalen over. Hoor wel vaak dat mensen magnesium dan bijvoeren en ook vaak van de homeopaat.
Poppetje dapper dat je bent gegaan en knap dat je m van A tot C hebt uitgereden! Die punten vergeet je snel genoeg weer maar de ervaring blijft bij je! Ik heb de eerste proef weer opgegeven na 2 jaar! Door mijn spierziekte kan ik nog geen 2 proeven en ben ik al lang blij dat we weer gaan. 25 augustus gaan we! Wat voor hoofdstelnummer gebruiken jullie? Ik merk als jury dat ik veel nummers slecht leesbaar vind maar wil als ruiter wel iets moois ofzo… vind die dingen best lelijk, was me nog niet echt opgevallen. |
Geplaatst: 10-08-24 11:00 |
Noukie | |
Puppetje, sowieso al goed gedaan omdat je gegaan bent! Wat een naar ongeluk heb je gehad zeg, dus hartstikke goed dat jullie alweer op weg zijn samen. Volgende keer gaat t vast alweer makkelijker.
MWM, fijn dat het beeld bij de controle al beter was, maar toch even eruit weer dus Hopelijk knapt ze goed op Deeks, ik herken wat je zegt mbt leesbaarheid van de nummers. Daarom heb ik toch maar gewoon een simpele witte rechthoek met alleen nummers op mn dekje zonder bling of iets. Leuk dat je weer op pad kan ondanks je eigen fysieke problemen, veel plezier alvast! Hier eigenlijk altijd wel goede ervaring met inspuiten, ook op langere termijn. Eens dat wat niet nodig is niet gedaan hoeft te worden, maar ben er niet per se huiverig van. Hier is deze maand weinig te starten in de buurt (logisch in de vakantie) dus ik train rustig even door. Opzich ook prima, kunnen we de nieuwe klasse eerst beter bevestigen. Volgende week wel proefgerichte clinic, daar heb ik heel veel zin in! |
Geplaatst: 10-08-24 11:55 |
MyWishMax | |
Puppetje, toch super gedaan! Heel knap!
Deeks, ik heb vrij simpele bruine van anky, maar heb ze wel op dekje zitten en op beide kanten. Geen bling oid en heb ook nog witte die een slag groter zijn en eigenlijk alleen maar nummers. Maar zichtbaarheid is idd een ding, vooral bij degene die vooral gemaakt zijn voor de mooi haha. Soms zijn die nummers zo klein dat je echt op 1 meter maximaal kan lezen. Of ze weerkaatsen al het licht en zijn daardoor onleesbaar. Alvast succes weer! Ik zou ook beter maar 1 proef rijden door ziekte, maar doe eigenwijs altijd wel 2. Voor de rest is hersteltijd even lang, ik weet vooraf dat ik dagenlang plat lig en extra in rolstoel, maar daar heb ik mazzel mee dat het achteraf geen verschil maakt. Super fijn dat je weer kan gaan! Noukie, even door trainen is ook niet verkeerd. Helemaal niet met die debiele hitte af en toe Hier ook 1 gehad met hals artrose die juist door te laat inspuiten meteen ernstig blijvend geblesseerd was. De ontsteking heeft het bot zo extreem aangetast dat er dus botwoekering ontstaan was en ataxie door zenuwen die verdrukt waren zowel door ontsteking als door botwoekering. Als dat meteen ontdekt en behandeld was was er geen of bijna geen artrose geweest en ook niet alle bijkomende schade. Zo heb ik nog wel meer soorten blessures meegemaakt waarbij inspuiten toch ook echt noodzakelijk was voor het welzijn van het paard. Zowel korte als lange termijn. Niet zozeer (alleen) vanwege de artrose oid maar wel de ontstekingen en pijn die daarbij komt kijken en gevaar van die ontsteking. |
Geplaatst: 10-08-24 12:15 |
melis_93 | |
DemiSisa ideaal zo'n oefenrondje in het M1. Kan je mooi kijken hoe jullie ervoor staan
Welkom terug Deeks, leuk dat jullie weer aan het optrainen zijn voor de ZZ-L! Enzo-Ollie wat gaaf! Ben je bij dressuur en springen geweest? Puppetje welkom! Wat een nare val zeg.. Snap dat je best wat nerveus bent, veel succes! Mwm balen dat er toch een kleine beschadiging zat.. Hopelijk in september groen licht om weer op te pakken! Puppetje dat klinkt toch als een mooie en leerzame ervaring voor beide! Heb je een foto van je paard? Ik heb een vrij simpel zwart hoofdstelnummer op het dekje zitten zonder bling of lak, volgens mij van HB? |
Geplaatst: 10-08-24 18:59 |
Puppetje | |
Dit is Pearl Jam, een 4 jarige ruin van Kardieno x Glock's Zonik.
Hij is nu ongeveer 1.71 en hopelijk komt daar nog iets bij. |
Geplaatst: 10-08-24 20:26 |
GabberGill | |
Ik ga zo weer even bijlezen want ik zag paarden die niet lekker liepen voorbij komen en zelfs 1 die niet meer in de sport kon lopen volgens mij. Wat heftig!
Ook iemand die na een gemene val weer gestart is en langzaam het vertrouwen terugkrijgt. Nu had ik gewoon een oprechte vraag. Ik zie zovaak mensen die in de 20 aan winstpunten in een klasse rijden. Zijn hier mensen die dat doen en zo ja waarom? Ik ben gewoon echt nieuwsgierig naar de reden. Ik ga zelf altijd bij de 10 over omdat ik het nut van het doorrijden niet zie, maar ben dan benieuwd waarom sommige die afweging wel maken. |
Geplaatst: 11-08-24 02:18 |
GabberGill | |
Deeks93 schreef Wat voor hoofdstelnummer gebruiken jullie? Ik merk als jury dat ik veel nummers slecht leesbaar vind maar wil als ruiter wel iets moois ofzo… vind die dingen best lelijk, was me nog niet echt opgevallen. Ik zat met een vriendin van mij te praten over de ernst van die nummers en dat ik hem ooit ga vergeten of dat ik ruzie heb met het op en af doen. We hebben toen gekeken of je het kan laten graveren en zij heeft hem nu dus op een dekje laten graveren. Die heeft 3 dekjes om te starten en nooit meer gezeik met zoiets en het is vrij duidelijk. |
Geplaatst: 11-08-24 02:22 |
Getup | |
Ik heb verschillende nummers, ronde voor aan het hoofdstel en vrij grote voor op het dekje
|
Geplaatst: 11-08-24 07:49 |
different1 | |
GabberGill schreef Deeks93 schreef Wat voor hoofdstelnummer gebruiken jullie? Ik merk als jury dat ik veel nummers slecht leesbaar vind maar wil als ruiter wel iets moois ofzo… vind die dingen best lelijk, was me nog niet echt opgevallen. Ik zat met een vriendin van mij te praten over de ernst van die nummers en dat ik hem ooit ga vergeten of dat ik ruzie heb met het op en af doen. We hebben toen gekeken of je het kan laten graveren en zij heeft hem nu dus op een dekje laten graveren. Die heeft 3 dekjes om te starten en nooit meer gezeik met zoiets en het is vrij duidelijk. Je hebt dan wel een probleem wanneer het secretariaat je een ander nummer geeft omdat er meerdere met hetzelfde nummer zijn... |
Geplaatst: 11-08-24 08:42 |
MyWishMax | |
Ik rijd door bij 10 winst, omdat ik niet rijd voor de winstpunten. Ik wil zelf tevreden zijn over proeven, wedstrijden starten die we leuk vinden en ruim klaar zijn voor minimaal 1 maar liever 2 klasses hoger.
Daarnaast wil ik makkelijk meerdere keren 65% en ook een keer 70% kunnen rijden. Met huidige merrie scoor ik erg goed en zou ik regelmatig binnen 2 of 3 wedstrijden over mogen,maar dan vind ik de proeven nog niet vanzelfsprekend genoeg. Het moet voor mij voelen alsof de proeven echt simpel zijn en een wedstrijd ondanks het reizen, losrijden en 2 proeven simpeler is als een zware training thuis, zowel qua lengte als qua zwaarte. Vooral voor het paard zodat het leuk is en blijft en ze enthousiast blijft met meegaan. Ik mag ook versneld promoveren dus had de 10 winst niet eens nodig, maar zag het nut er niet van. Vind bij dit paard punten in de 180 ook niet goed genoeg, dan heb ik niet goed gereden en blijf ik dus langer erin tot ik wel de punten kan rijden consequent die ik minimaal wil. En een keer lager omdat ik iets verpest of omdat we onze dag niet hebben kan gebeuren, maar gemiddeld wil ik stuk hoger zitten voordat ik nadenk over promotie. Complimenten van jury zijn heel fijn, maar ik ben te verwend geraakt dat we die ook krijgen bij voor mij mindere proeven. Wel doel om die te blijven krijgen. Bij sommige van de vorige paarden was het beter om ritme te blijven houden qua meenemen en boeide de winstpunten me ook niet, dus bleven we starten tot we klaar waren. Of het nu 10 winst of 25 was. Ik doe seizoenen over een klasse zodat we thuis de tijd hebben om vooruit te blijven werken. Voor mij is sneller overgaan het paard overhaasten want de oefeningen aanleren is het probleem niet, de kracht ontwikkelen duurt wel langer en daar geef ik ze de tijd voor en blijf tussendoor starten omdat ik het leuk vind en kijken of ik proeven kan rijden op de manier die ik wil. Zo heb ik wel altijd paarden die leerden dat invlechten leuk was en die beter gingen lopen ingevlochten en helemaal zodra er voorgelezen wordt. en echt vrolijk zijn als ze mee gaan Nummers zitten gewoon in de wedstrijdtas en controleer ik met definitieve startlijst en maak ze dan op dekje. Inderdaad voor het geval dat je een ander nummer krijgt en ik vind borduren zonde. |
Omhoog |
Geplaatst: 11-08-24 09:30 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 104 van de 110 [ 2727 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 110 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [VMR] Vraag Maar Raak |
Inloggen |