Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkers in het buitenland met paard?

Profiel   

Ik woon in Zuid-Afrika, maar heb mijn paard hier gekocht. Ik geloof ook niet dat ik een paard vanuit Nederland zou importeren :o . Ik denk dat in dit geval het verschil te groot zou zijn tussen de twee landen om voor een paard (zeker een paard wat al wat ouder is) aan te passen? Geen idee of dat ook zo is!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-24 08:22 

Profiel   

Sinds anderhalf jaar woon ik in Nieuw-Zeeland. Onze hond is meegekomen vanuit NL, een paard importeren laat ik wel uit mijn hoofd :Y)
Ik heb hier een tijd paardgereden maar na een ongeluk is paard verkocht. In de toekomst komt er wel weer een rijpaard. Buiten rijden is hier veelal in het buitengebied langs de weg of op farms. Bossen zijn hier nagenoeg onbegaanbaar door de begroeiing en er zijn best wat mooie gebieden waar je te paard niet mag komen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-24 08:36 

Profiel   

Ik zit in Frankrijk, in de bergen van de Cantal.
Mijn 3 Shetlanders lopen op een stuk land van 2 hectare wat ik huur, verdeeld over 4 stukken, direct naast mijn huis.
Als ik rijpaarden zou hebben kun je hier eindeloos rijden in de bergen, bossen en uitgestrekte hoogvlaktes.
[ img ]

In elk stuk land heb ik een jaarrond stromende beek waardoor de pony's altijd vers drinkwater hebben.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-24 08:39 

Profiel   

Ik woon nu 13 jaar in Oostenrijk (Osttirol), maar ik heb helaas geen paarden meer. Wel heel lang gehad, dus ik kan wel meepraten over voor en nadelen etc.

Ik zit hier in echt berggebied midden in het Nationaal Park Hohe Tauern. Je zou denken dat je hier fantastisch kunt rijden, maar het is extreem beperkt. Veel is te stijl of te stenig. Je hebt bijna geen paden waar je eens lekker kunt galopperen en de winters zijn lang. Zonder binnenbak wordt je hier in de winter niet blij, want je kunt geen kant op als het glad is.

En voor mij de belangrijkste reden dat ik nu geen paarden meer heb is dat het hier ontzettend lastig is om behandelaars te vinden. Geen goeie veeartsen, geen hoefsmid te vinden en zeker geen goede.
En dan hebben we het nog niet gehad over zadelpassers, tandarts, osteo etc.
Ik moest ze allemaal van ver laten komen, waardoor het altijd eeuwig duurde en extreem duur werd.
En laat ik maar niet beginnen over de pensionstallen hier. Er is er geen 1 waar genoeg klopt zodat je er je paard met een echt goed gevoel achter laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-24 08:54 

Profiel   

Ik woon ook in Oostenrijk, al 15 jaar, in het zuiden van Ober-Österreich: voor alle Kroatiengangers, niet ver van de A9 richtig het zuiden :D

Wij hebben 7 minishettys aan huis, geen grotere paarden om te rijden. Bij ons zijn er wel wat meer mogelijkheden om uit te rijden dan in Ost-Tirol bij Crazycat en inderdaad is het in het noorden van Ober-Österreich, Mühlviertel, het ruiterparadijs.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-24 19:58 

Profiel   

Ik volg :)

Leuk jullie verhalen en foto’s.
Voorlopig zitten we nog aan Nederland gebonden, maar over een jaartje of 10 zijn we in principe vrij om te gaan en staan waar we willen.
Verhuizen naar het buitenland zien we zeker als optie.

We wonen nu al met paarden aan huis op 6500m2 aan een klein rustig bos, maar omwille van nog meer rust, ruimte en beter weer zou het best kunnen dat we een keer verder gaan kijken dan Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-24 20:36 

Profiel   

_Roxanne schreef
Sinds anderhalf jaar woon ik in Nieuw-Zeeland. Onze hond is meegekomen vanuit NL, een paard importeren laat ik wel uit mijn hoofd :Y)
Ik heb hier een tijd paardgereden maar na een ongeluk is paard verkocht. In de toekomst komt er wel weer een rijpaard. Buiten rijden is hier veelal in het buitengebied langs de weg of op farms. Bossen zijn hier nagenoeg onbegaanbaar door de begroeiing en er zijn best wat mooie gebieden waar je te paard niet mag komen.
[ [url=m/RFVveP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dQsMIG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zzQDIL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En op het strand rijden ? is dat te ver of kan/mag dat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 13:55 

Profiel   

Marije112 schreef
Ik woon in Zuid-Afrika, maar heb mijn paard hier gekocht. Ik geloof ook niet dat ik een paard vanuit Nederland zou importeren :o . Ik denk dat in dit geval het verschil te groot zou zijn tussen de twee landen om voor een paard (zeker een paard wat al wat ouder is) aan te passen? Geen idee of dat ook zo is!

ik denk dat het qua import heel moeilijk zal zijn maar vaak qua klimaat ect past paard zich best makkelijk aan; toen ik vanuit Nederland naar Italie verhuisde dacht ik ook dat hij erg zou moeten wennen aan het warme weer maar dat viel reuze mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 13:56 

Profiel   

Nickee_ooe schreef
Ik woon ook in Oostenrijk, al 15 jaar, in het zuiden van Ober-Österreich: voor alle Kroatiengangers, niet ver van de A9 richtig het zuiden :D

Wij hebben 7 minishettys aan huis, geen grotere paarden om te rijden. Bij ons zijn er wel wat meer mogelijkheden om uit te rijden dan in Ost-Tirol bij Crazycat en inderdaad is het in het noorden van Ober-Österreich, Mühlviertel, het ruiterparadijs.

[ [url=m/FGYOK1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow wat een uitzicht. En dat het dan best veel verschilt qua buitenrijden en mogelijkheden met waar Crazycat woont. Je zou denken zelfde land dus zal niet veel schelen.
Ik woonde tijdje in Bayern aan Oostenrijkse grens; daar kon je wel mooi buitenrijden maar wat Crazycat vertelt over pensionstalling was daar ook; het was heel duur maar geen kwaliteit (denk aan slecht hooi en weinig weide mogelijkehden ect ) maar gelukkig was het daar weer makkelijk om huis te vinden zelfs huur waar paarden aan huis konden staan. Hoefsmid en goede dierenarts redelijk makkelijk te vinden. Hoe is dat bij jou : dierenarts, hoefsmid in de regio?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 14:00 

Profiel   

Hoeven doe ik al lang zelf, ik vond dat de hoefsmid zo slecht werk leverde dat ik me er zelf in ben gaan verdiepen. Volgens mij zijn er idd niet veel in de buurt.
Dierenartsen zijn op 20-30 min afstand en de kliniek op ruim 1 uur rijden.

Qua hooi: we maken zelf hooi en verkopen een deel. We hebben een klant die elke week ruim 1 uur naar ons rijdt voor 10 baaltjes hooi, (ze hebben niet meer plek op de huidige stalling om hooi op te slaan) omdat de hoooikwaliteit bij hun in de buurt zo slecht is. Veel boeren zijn overgestapt op silo/kuil of grote rondballen hooi. Wij maken nog die kleine baaltjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-24 06:40 

Profiel   

Sassy4barrel schreef
_Roxanne schreef
[ [url=m/RFVveP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dQsMIG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zzQDIL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En op het strand rijden ? is dat te ver of kan/mag dat niet?

Op het strand rijden mag op best veel plekken, maar ik zit net in een stuk zonder zandstrand. Daarvoor zou ik een uurtje met de trailer moeten, en dat moet je paard wel zeehond-proof zijn :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-24 07:40 

Profiel   

Ik kom het topic even binnen vallen, voor diegene die in frankrijk wonen hoe bevalt het om de paarden aan huis te houden? En hoe vallen de kosten in vergellijking met de paarden in nl aan huis houden? Hoe zit het met wet en regelgeving voor het houden van paarden? En het importeren van paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-24 14:44 

Profiel   

In Frankrijk: aan huis zijn de kosten lager dan in Nederland. Hooi koop je hier nog voor 3 euro per baaltje, en vaak wordt het dan nog geleverd ook. Pension geen idee van, ik huur land direct naast huis.
Wat bedoel je met wet en regelgeving? Je moet ze hier net als in Nederland gechipt en geregistreerd hebben, maar geen UBN nummer.
Importeren van NL-FR bedoel je? Dat is in feite vrij eenvoudig, zeker via een transporteur aangezien die alles voor je regelt. Je hoeft dan alleen zelf je paard nog aan te melden hier in Frankrijk nadat hij afgeleverd is.

Voor de pony's is het een hele verbetering. Een van mijn drietal heeft artrose in de knieën van de achterbenen. Voor hem hebben de hellingen absoluut een positief effect, doordat zijn spieren veel sterker zijn geworden. In Nederland had hij echt vaak pijn en draafde hij nauwelijks nog, hier zie ik hem dagelijks draven. Het gras is ook van betere kwalitiet, paard-wise dan. Veel meer natuurlijk grasland vol met kruiden, niet of nauwelijks Engels raaigras waar NL vol mee staat.
Ik heb een goede dierenarts op 20 minuten en de hoefjes bekap ik zelf, deed ik in NL ook al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-24 15:20 

Profiel   

Ik heb mijn 3 paarden vanuit Nederland mee genomen. Transport met een bedrijf gedaan, die hebben alle papierwerk gedaan, geen omkijken meer aan.
Daarna is hier de dierenarts geweest om van de paarden en honden de chip en paspoorten te controleren. Uiteindelijk moest ik toch zelf nog van alles aanleveren bij de instanties, maar dat was niet zo moeilijk.
De 1e winter was wel moeilijk voor de paarden, zijn veel afgevallen, maar nu gaat dat goed. En veel insecten hier, had ik in Nederland minder last van, woonde in de polder, niet zo ver van de kust.
De kosten zijn hier wel een stuk lager, we huren 6 hectare voor 600 euro per jaar. Baal hooi kost 3 euro, grote balen zijn een stuk voordeliger, maar kunnen wij niet vervoeren.
Dierenarts kost ongeveer hetzelfde als in Nederland.
De prijzen van paarden liggen hier trouwens een stuk lager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-24 15:26 

Profiel   

Bedankt voor de reacties! Ik ga dit met mijn man overleggen, we zijn aant kijken of we naar Frankrijk willen emigreren.. maar zouden dan wel graag onze paarden aan huis willen/eigen beheer.. :o

Hier kan ik dus zeker wat mee! Bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-24 16:00 

Profiel   

Bedenk vooral ook dat Frankrijk groot is en er veel verschil is qua klimaat en waarschijnlijk ook in kosten. Paarden houden in zuid Frankrijk is heel anders dan paarden houden in het noorden. Import is in ieder geval heel simpel en wetgeving is niet heel bijzonder daarin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-24 16:17 

Profiel   

lizy29 schreef
Bedenk vooral ook dat Frankrijk groot is en er veel verschil is qua klimaat en waarschijnlijk ook in kosten. Paarden houden in zuid Frankrijk is heel anders dan paarden houden in het noorden. Import is in ieder geval heel simpel en wetgeving is niet heel bijzonder daarin.

Bedankt, het zal sws niet al te zuidelijk worden, aangezien m'n man slecht tegen de enorme hitte kan...we zitten nu in midden frankrijk, voor onze vakantie en dit is denk ik qua temp wel prima voor m'n man.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-24 18:03 

Profiel   

Wij wonen in het zuiden, maar omdat we in de bergen wonen is het een stuk koeler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-24 18:28 

Profiel   

Wat een interessant topic. Leuk om te lezen wat iedereen voor avonturen is aangegaan met hun paarden. Stoer hoor!

Wij kijken ook stiekem wel eens om ons heen of een buitenlands avontuur wat voor ons is. Wellicht met de mogelijkheid om de paarden dan ook in onze 'achtertuin' te houden. Op meer dan 5000 vierkante meter. O:)

Maar tot nu toe nog niet de moed kunnen vinden om alle vastigheid achter ons te laten en de grote stap te wagen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 10:11 

Profiel   

kevinsky schreef
Wat een interessant topic. Leuk om te lezen wat iedereen voor avonturen is aangegaan met hun paarden. Stoer hoor!

Wij kijken ook stiekem wel eens om ons heen of een buitenlands avontuur wat voor ons is. Wellicht met de mogelijkheid om de paarden dan ook in onze 'achtertuin' te houden. Op meer dan 5000 vierkante meter. O:)

Maar tot nu toe nog niet de moed kunnen vinden om alle vastigheid achter ons te laten en de grote stap te wagen. :=

Wij willen wel graag Piet Piraat als buren! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 10:31 

Profiel   

Zodra de kinderen klaar zijn met school emigreren wij naar Tsjechië. Dit hebben we sinds dit jaar besloten.
We hebben er al een huis, deze gaat uiteindelijk de verkoop in. Het plan is om in hetzelfde dorp grond te kopen aan de rivier, een huis te laten bouwen en tot die tijd in ons huidige tsjechische huis te verblijven. De paarden kunnen dan (hopelijk) alvast op de nieuwe plek wonen en anders is er een pensionstal in het dorp waar we terecht kunnen.

We hebben redelijk mazzel dat de oom van mijn (tsjechische) partner burgemeester is in het dorp.
Wat de paarden betreft maak ik me totaal niet druk, het klimaat is vergelijkbaar met NL.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 11:49 

Profiel   

Ik woon in zuid west Portugal.Ik ben in 1999 naar Portugal verhuisd en heb in het centrum en noorden gewoond en nu dus het zuiden. Het noorden is beter geschikt, want het hele jaar groen en het wordt niet zo heet.
Ik ben trouwens pas een Fcebook pagina begonnen voor Nederlandssprekenden met paaden in Portugal, voor vragen en ervaringen. https://www.facebook.com/groups/458982880244720

Maar als ik eerlijk ben, zou ik denk ik liever in Wales wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 12:42 

Profiel   

Forcalquier schreef
Zodra de kinderen klaar zijn met school emigreren wij naar Tsjechië. Dit hebben we sinds dit jaar besloten.
We hebben er al een huis, deze gaat uiteindelijk de verkoop in. Het plan is om in hetzelfde dorp grond te kopen aan de rivier, een huis te laten bouwen en tot die tijd in ons huidige tsjechische huis te verblijven. De paarden kunnen dan (hopelijk) alvast op de nieuwe plek wonen en anders is er een pensionstal in het dorp waar we terecht kunnen.

We hebben redelijk mazzel dat de oom van mijn (tsjechische) partner burgemeester is in het dorp.
Wat de paarden betreft maak ik me totaal niet druk, het klimaat is vergelijkbaar met NL.

Ik heb een tijdje met m’n paard in Tsjechië verbleven . Heerlijk , goed weer, goed hooi en veel buitenrijdmogijkheden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 17:49 

Profiel   

Lusitana schreef
Ik woon in zuid west Portugal.Ik ben in 1999 naar Portugal verhuisd en heb in het centrum en noorden gewoond en nu dus het zuiden. Het noorden is beter geschikt, want het hele jaar groen en het wordt niet zo heet.
Ik ben trouwens pas een Fcebook pagina begonnen voor Nederlandssprekenden met paaden in Portugal, voor vragen en ervaringen. https://www.facebook.com/groups/458982880244720

Maar als ik eerlijk ben, zou ik denk ik liever in Wales wonen.

Is Wales mooi met paarden?

Portugal is ook wel super interessant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 17:50 

Profiel   

Wales is de bakermat van de Welshpony, die daar gewoon ook hier en daar in het wild worden gehouden. Er is nog veel ongerepte natuur en stille weggetjes.
Waar ik nu woon was het afgelegen en stil, de weg voor mijn huis was een onverharde weg, maar is nu geasfalteerd en wordt ook meteen flink gebruikt, het wordt volgebouwd met hotels en resorts en de toeristen houden nul komma nul rekening met paarden op de weg dus het zoer seizoen is altijd wat spannender als je de weg op wilt. Maar goed, dat is natuurlijk overal verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 18:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen