Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 21 [ 508 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar is Gylana!

Profiel   

Mondy schreef
Als dat zo zou zijn zo het dier gestolen zijn en kan er daadwerkelijk politie op afgestuurd worden.

Hang me er niet aan op

Maar wat ik me g
Herinner is er ergens gezegd dat de vrouw die haar liet ophalen nog altijd op der geld wacht
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-24 16:02 

Profiel   

GabberGill schreef
Mondy schreef
Als dat zo zou zijn zo het dier gestolen zijn en kan er daadwerkelijk politie op afgestuurd worden.

Hang me er niet aan op

Maar wat ik me g
Herinner is er ergens gezegd dat de vrouw die haar liet ophalen nog altijd op der geld wacht

Je moet ook nooit je paard meegeven zonder dat er afgerekend is!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-24 16:57 

Profiel   

Zou de zoektocht staken en gedoneerde geld terugstorten, ik ben ook ooit gestopt met zoeken, verkocht is verkocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-24 22:44 

Profiel   

sexysusie schreef
palousa_boy schreef
Officieel zal de merrie hier in Frankrijk ingeschreven moeten worden, zeker als ze als fokmerrie gebruikt gaat worden. De vraag is natuurlijk of ze via de officiële wegen gaan.

Mocht ze idd hier staan en ze krijgt een Frans nummer, dan zou ik haar makkelijk terug moeten kunnen vinden in de database, daar waar ze nu nog niet tevoorschijn komt.

Die Mike zegt me zo snel niks maar ik ken ook niet iedereen hier :+

Ja precies, maar ben bang dat zij niks registreren.

Die Mike woont in Rucphen, adres bij mij bekend. Maar is al apart verhaal dat hijzelf land heeft in Frankrijk en dan ook nog zo ver weg. Maar ja er wordt zoveel gelogen en bedrogen. Je weet ook niet of het waar is.

Kun je mij t adres in pb doorgeven? Ik woon in rucphen nml en kan ff langs rijden om te kijken of ik haar zie staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 10:16 

Profiel   

Die man zal daar gewoon wonen. Als adres bekend is en hij zou de merrie gestolen hebben dan kan daar de politie op af.

We horen nu zoveel vage dingen bij elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 11:20 

Profiel   

Mondy schreef
Die man zal daar gewoon wonen. Als adres bekend is en hij zou de merrie gestolen hebben dan kan daar de politie op af.

We horen nu zoveel vage dingen bij elkaar.

Dit soort zaken hebben vaak meerdere kanten en word dan al snel een civiele zaak daar doet de politie weinig mee en is advocaten dingetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 14:28 

Profiel   

Als hij idd gestolen zou hebben. Maar waar staat dat ? Is er aangifte gedaan ? de beste man word hier met naam en woonplaats genoemd .

Ik vind een doneer actie zonder zicht (meer) op het doel waarvoor je de actie start ook een vorm van stelen . Het zou je sieren de actie te stoppen zolang je niet weet waar ze is.
Ik hoop echt dat je haar weer vind . Maar nu ze spoorloos is , heb je t geld ook niet meer nodig toch ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 15:26 

Profiel   

Nee lees ik ook nergens van gestolen.
Oke een kreupel paard doorverkopen als gezond is iets wat niet kan.
Maar als hij dat niet doet doet hij niks verkeerd.
De prijs mag hij ook maken wat hij wil.
Zuur maar meer ook niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 15:31 

Profiel   

Ergens helemaal aan het begin meen ik mij te herinneren dat ze een bericht tikte in de zin van

Degene waar het paard is opgehaald heeft duidelijk gezegd dat het dier geslacht moest worden en wacht nu nog op haar geld.

Het moment dat dat waar is dan is dat natuurlijk wel een puntje waar wat over gezegd kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 16:23 

Profiel   

als dat is wel, maar ook weer niet voor ts, hoe rot ook, ze staat er compleet buiten nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 16:51 

Profiel   

Ik zie de woorden ontvreemd, opgelicht en bestolen gebruikt worden door TS. Maar nergens dat iemand geen geld heeft gekregen... Daardoor denk ik dat er afspraken niet na zijn gekomen (naar de slacht brengen), maar dat is volgens mij niet oplichting als in de zin van strafbaar dacht ik.

Ergens vraag ik mij ook af als "eigenaresse nummer 3" eerst heeft verteld dat ze al was ingeslapen, of je er wel vanuit kunt gaan dat ze nu wel de waarheid heeft verteld. Volgens mij zijn er weinig handelaren die paarden kopen enkel om naar de slacht te brengen? Maar dat kan ik mis hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 17:36 

Profiel   

Vroeger,toen er nog advertenties in kranten en tijdschriften stonden, las ik geregeld van iemand die alle soorten paarden te koop vroeg, ze thuis kwam ophalen, "discrete afhandeling", en meteen betaling.Maar dan heb je je paard aan die persoon verkocht en wat hij er verder mee doet daar heb je dan niets meer over te zeggen. Die zal ze ,als hij ze nog goed vindt, zeker "voor het leven" verkopen want dan brengen ze immers meer op dan "voor de dood". Kijk, als je je paard verkoopt, er was overdracht, maar jij hebt het afgesproken geld niet gekregen, dan is er sprake van diefstal ja. Dan zou de bedrogen ex-eigenaar daar aangifte van moeten doen als reclameren bij de niet-betalende koper niet helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 17:56 

Profiel   

Ja want je geeft gewoon even een paard mee aan iemand die nog niet heeft betaald!?
Dan moet je er wel verdomd graag snel van af willen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 17:58 

Profiel   

Ik heb het hele topic teruggelezen maar ik lees nergens dat TS zegt dat er niet voor het paard betaald is.
Er staat wel een naam + adres in dit topic van iemand die beticht wordt van oplichting.
In mijn optiek is dat niet correct.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 18:37 

Profiel   

Petpa schreef
Ik heb het hele topic teruggelezen maar ik lees nergens dat TS zegt dat er niet voor het paard betaald is.
Er staat wel een naam + adres in dit topic van iemand die beticht wordt van oplichting.
In mijn optiek is dat niet correct.

Er zijn ook wat dingen verwijdert en gewijzigd.

Ik hoop dat de TS nog reageert en dit dan even kan verhelderen.

Sowieso namen en adressen gooien zo online is niet oke

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 23:35 

Profiel   

Paard was van ts, kon niet meer de sport in, ze heeft er twee veulens bij gefokt en verkocht als fokmerrie, diegene heeft haar aan de slager verkocht. Paard is niet geslacht maar werd onder “ gezond” in het handels circuit gedumpt. Ts heeft spijt, wil paard redden maar die vorige eigenaresse? Is die ook op zoek ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 23:39 

Profiel   

BigOne schreef
Paard was van ts, kon niet meer de sport in, ze heeft er twee veulens bij gefokt en verkocht als fokmerrie, diegene heeft haar aan de slager verkocht. Paard is niet geslacht maar werd onder “ gezond” in het handels circuit gedumpt. Ts heeft spijt, wil paard redden maar die vorige eigenaresse? Is die ook op zoek ?

Nou dat is het stukje wat ik me afvroeg toen in hoeverre dit paard aan de slacht is verkocht. Alleen dat stukje kan ik niet meer vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 23:54 

Profiel   

Zo leek het wel maar nu is het blijkbaar zo dat die het paard naar de slacht zou doen maar dit blijkbaar niet gedaan heeft. Dus niet de handelaar zit waarschijnlijk fout maar de vorige eigenaar die zegt het dier te slachten maar dit dus niet doet. Maar ts had haar beter als pure fokmerrie kunnen verkopen ipv fokmerrie /recreatie/wandelpaard. Maar hoe boos kwaad of verdrietig ts ook is, verkocht is verkocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 23:58 

Profiel   

BigOne schreef

Tussen degene waar TS aan verkocht en de handelaar zit nog een persoon, en die heeft TS wijsgemaakt dat het paard ingeslapen was.
Persoonlijk denk ik meegegeven/verkocht met de belofte dat het paard voor de dood wegging (omdat degene dat zelf niet kon/durfde), de handelaar het papier/de resultaten zag en dacht er nog een slaatje uit te kunnen slaan.

Maar dat is mijn gedachte en ook hoe het helaas toch regelmatig gaat in de handel van dergelijke paarden (ooit goed gepresteerd, maar nu eigenlijk te geblesseerd om nog ergens voor te dienen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-24 08:04 

Profiel   

Maar ik dacht ergens te hebben gelezen (zal nog is terugkijken) dat de persoon waar het paard heen is gegaan op vakantie ging en het dier op heeft laten halen voor de slacht, maar er zit nog een persoon tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-24 08:24 

Profiel   

Als je je paard op laat halen voor de slacht wordt pas betaald als paard geslacht is. Gaat namelijk om aantal kilo’s wat ze er van kunnen gebruiken.
Dus laatste eigenaresse heeft nog niks betaald gekregen.

Zij laat echter alles maar gebeuren en doet niks meer. Dus of zij zo betrouwbaar is weet ik niet. Ik denk nu dat zij de grootste oplichter is.

Ik heb de crowdfunding op pauze gezet dus kan niet meer gestort worden op dit moment. Diegene die geld terug willen kunnen geld terug krijgen.

Ik ga echter verder en zal dit niet laten rusten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 18:39 

Profiel   

Jaaa zie je dat stukje had ik dus gelezen ergens en weet niet meer waar. Dus eigenlijk is het paard "als haar verhaal klopt" gewoon gestolen een soort van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 19:21 

Profiel   

Een soort van verduistering maar ook niet helemaal.

Maar daar staat ts buiten.
Want dat is niet haar overkomen.

Hopen dat iemand weet waar ze is. Meer kan er nu helaas niet. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 19:26 

Profiel   

GabberGill schreef
Jaaa zie je dat stukje had ik dus gelezen ergens en weet niet meer waar. Dus eigenlijk is het paard "als haar verhaal klopt" gewoon gestolen een soort van.

Jep

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 19:31 

Profiel   

sexysusie schreef
Als je je paard op laat halen voor de slacht wordt pas betaald als paard geslacht is. Gaat namelijk om aantal kilo’s wat ze er van kunnen gebruiken.
Dus laatste eigenaresse heeft nog niks betaald gekregen.

Zij laat echter alles maar gebeuren en doet niks meer. Dus of zij zo betrouwbaar is weet ik niet. Ik denk nu dat zij de grootste oplichter is.

Ik heb de crowdfunding op pauze gezet dus kan niet meer gestort worden op dit moment. Diegene die geld terug willen kunnen geld terug krijgen.

Ik ga echter verder en zal dit niet laten rusten.

Zo werkt dat niet. De handelaar krijgt van de slager gewoon een prijs als het dier nog leeft. Dus niet achteraf de kiloprijs die word zo ingeschat.

Dus even ter verduidelijking je belt de slager op en je zegt hebt een b pony 123 goed in het vlees ( of niet ) dan vraag je wat die nog opbrengt en dan vraagt de slager aan jou of er een geldige pas bijzit. Zit die erbij geeft hij jou een prijs zit die er niet bij willen ze vaak met de knip dicht slachten voor dierentuin. (Dus zonder geld)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 19:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 21 [ 508 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen