Forums » Over Paarden » [VMR] Vraag Maar Raak |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 3 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Exorbitante hoefsmid rekening of normaal? |
---|
Ninx | |
rien10 schreef Nou precies! Geniale mannen. Top entertainment er gratis bij. Mmm.... nou ja, kundig zeker..... de menselijke maat ontbreekt wel eens..... ze worden thuis blijkbaar niet vaak gecorrigeerd |
Laatste bericht |
Geplaatst: 08-09-24 10:09 |
hoogendroog | |
Is de kliniek mogelijk recent overgenomen door een investeringsmaatschappij? Zo ja, dan krijg je dit soort belachelijk hoge facturen.
|
Geplaatst: 08-09-24 10:09 |
DaphneR93 | |
hoogendroog schreef Is de kliniek mogelijk recent overgenomen door een investeringsmaatschappij? Zo ja, dan krijg je dit soort belachelijk hoge facturen. Niet recent maar we hebben het denk ik over dezelfde. Ik ben verder ontzettend blij met hun kunde! |
Geplaatst: 08-09-24 10:15 |
rien10 | |
Ninx schreef rien10 schreef Nou precies! Geniale mannen. Top entertainment er gratis bij. Mmm.... nou ja, kundig zeker..... de menselijke maat ontbreekt wel eens..... ze worden thuis blijkbaar niet vaak gecorrigeerd Ik heb echt hele andere ervaringen. Zeer betrokken mannen die in plat -en daardoor volkomen onverstaanbaar- Brabants overleggen. Echt, puur entertainment. |
Geplaatst: 08-09-24 10:26 |
Celebi | |
Hier is voor beslaan ook ongeveer 125 aan huis. Dat een kundige smid op een kliniek nog wat duurder is vind ik niet gek. Is de prijs die daar bovenop hoger uitvalt niet gewoon ook spoed tarief omdat je meteen mocht komen? Die spoed tarieven zijn vaak vrij prijzig.
|
Geplaatst: 08-09-24 10:33 |
DaphneR93 | |
rien10 schreef Nou precies! Geniale mannen. Top entertainment er gratis bij. Mmm.... nou ja, kundig zeker..... de menselijke maat ontbreekt wel eens..... ze worden thuis blijkbaar niet vaak gecorrigeerd [/quote] Ik heb echt hele andere ervaringen. Zeer betrokken mannen die in plat -en daardoor volkomen onverstaanbaar- Brabants overleggen. Echt, puur entertainment.[/quote] Het gaat dus niet over van Nassau geen ervaring mee, hou wel van Brabanders dus op zich prima plan |
Geplaatst: 08-09-24 10:34 |
DaphneR93 | |
Celebi schreef Hier is voor beslaan ook ongeveer 125 aan huis. Dat een kundige smid op een kliniek nog wat duurder is vind ik niet gek. Is de prijs die daar bovenop hoger uitvalt niet gewoon ook spoed tarief omdat je meteen mocht komen? Die spoed tarieven zijn vaak vrij prijzig. Uhm maandag gebeld vrijdag afspraak. Was ook geen spoed verder. |
Geplaatst: 08-09-24 10:35 |
Babootje | |
Ik vind het tarief ook fors hoog voor gewoon beslag ook al is het een heel kundige smid. Zijn het aluminium ijzers of gewone?
Ben benieuwd wat het argument hiervoor is |
Geplaatst: 08-09-24 10:40 |
Koekie73 | |
Ja erg hoog bedrag als het gaat om niet-orthopedisch beslag. Kan me niet voorstellen dat dat klopt. Ben erg benieuwd naar de specificatie
|
Geplaatst: 08-09-24 10:41 |
DaphneR93 | |
Babootje schreef Ik vind het tarief ook fors hoog voor gewoon beslag ook al is het een heel kundige smid. Zijn het aluminium ijzers of gewone? Ben benieuwd wat het argument hiervoor is Nee geen aluminium, |
Geplaatst: 08-09-24 10:49 |
MyWishMax | |
Zelfs aluminium was hier niet zo duur. Dat waren die van ons ook nog.
|
Geplaatst: 08-09-24 10:50 |
tirzasarah10 | |
Ik heb 2 jaar terug voor mijn pony plak beslag laten zetten en moest daar ook geloof ik 250 euro voor betalen. De pony is 1.09 hoog mini voeten, hij moest het ijzer niet aanpassen en paste er zo op. Plak beslag is idd duur maar het uurloon lag extreem hoog en ik stond met 30 min buiten.. voelde mij extreem genaaid. Na deze rekening heb ik mij er zelf in verdiept en kan ik nu dus netjes zelf plakken(complimenten van smid+orthopeed over gehad) en nu red hij het met hoof armor. Door dit soort rekeningen ben je snel door een spaarpot heen. Je kan er denk ik vrij weinig mee.. ontzettend balen!
|
Geplaatst: 08-09-24 11:07 |
DaphneR93 | |
tirzasarah10 schreef Ik heb 2 jaar terug voor mijn pony plak beslag laten zetten en moest daar ook geloof ik 250 euro voor betalen. De pony is 1.09 hoog mini voeten, hij moest het ijzer niet aanpassen en paste er zo op. Plak beslag is idd duur maar het uurloon lag extreem hoog en ik stond met 30 min buiten.. voelde mij extreem genaaid. Na deze rekening heb ik mij er zelf in verdiept en kan ik nu dus netjes zelf plakken(complimenten van smid+orthopeed over gehad) en nu red hij het met hoof armor. Door dit soort rekeningen ben je snel door een spaarpot heen. Je kan er denk ik vrij weinig mee.. ontzettend balen! Nou speaking about that, ik heb hier een 3 jarige met zulke slechte voeten dat er geen ijzer onder kan (wil ik ook liever niet) dus die wordt vanmiddag geplakt met Glu-shu echt geen ervaring mee dus ben heel benieuwd. Die ijzers zijn geloof ik inkoop rond de €60 voor 2 dus reken maar uit rondom. Komt natuurlijk nog uurloon bij, moet half uurtje rijden is al keer geweest om de maat op te meten. Als hij straks met zo’n rekening komt begrijp ik het. Maar zodoende weet ik wel dat die plak dingen echt een stuk duurder zijn! |
Geplaatst: 08-09-24 11:41 |
Little_Gift | |
Goh dat valt nog mee...
Hier in België is er ene die begonnen is in de kliniek en nu voor zichzelf verder gegaan is op zijn eentje dus en die rekent zo maar 390 euro voor 2 ijzers vooraan waarvan de ijzers samen (dus per set) slechts 72 euro (btw inbegrepen) bedragen van zijn ganse factuur... De rest is werkuren en consult... Hij is nog geen uur bezig geweest... OH ja en verplaatsingskosten want hij kwam aan huis terwijl hij anderhalf uur te laat was (beide keren) omdat hij van een klant kwam op nog geen 15 km verderop maar rekent wel verplaatsingskosten vanaf zijn thuisbasis en terug voor in totaal 90 euro van het factuurbedrag. Hij is 2x langs geweest op eigen aandringen in 3 weken tijd... Dus dat was dan 2 x 390 euro nadien... Absurd gewoon! |
Geplaatst: 08-09-24 13:38 |
DaphneR93 | |
Little_Gift schreef Goh dat valt nog mee... Hier in België is er ene die begonnen is in de kliniek en nu voor zichzelf verder gegaan is op zijn eentje en die rekent zo maar 390 euro voor 2 ijzers vooraan waarvan de ijzers samen (dus per set) slechts 72 euro (btw inbegrepen) bedragen van zijn ganse factuur... De rest is werkuren en consult... Hij is nog geen uur bezig geweest... Hij is 2x langs geweest op eigen aandringen in 3 weken tijd... Dus dat was dan 2 x 390 euro nadien... Absurd gewoon! OMG ja dat is echt duur betaald mijn dierenarts zelf is goedkoper. |
Geplaatst: 08-09-24 13:40 |
Little_Gift | |
DaphneR93 schreef Little_Gift schreef Goh dat valt nog mee... Hier in België is er ene die begonnen is in de kliniek en nu voor zichzelf verder gegaan is op zijn eentje en die rekent zo maar 390 euro voor 2 ijzers vooraan waarvan de ijzers samen (dus per set) slechts 72 euro (btw inbegrepen) bedragen van zijn ganse factuur... De rest is werkuren en consult... Hij is nog geen uur bezig geweest... Hij is 2x langs geweest op eigen aandringen in 3 weken tijd... Dus dat was dan 2 x 390 euro nadien... Absurd gewoon! OMG ja dat is echt duur betaald mijn dierenarts zelf is goedkoper. Vooraf gevraagd naar zijn tarief maar dat kon hij niet meedelen, factuur zou wel volgen, da's makkelijker was zijn uitleg... Facturen volgden inderdaad... NA zijn 2de bezoek in 3 weken tijd... Was meteen duidelijk waarom het makkelijker was zijn tarieven niet gelijk te noemen |
Geplaatst: 08-09-24 13:45 |
Bronsveen | |
Ik ga ook naar een kliniek ( in nederland)
Ik betaalde laatste keer €180 rondom ijzers en voor leren zooltjes En in de winter hoeft ze geen ijzers achter ,alleen voor ijzers met zooltjes €150 |
Geplaatst: 08-09-24 14:08 |
scrabbel | |
Nou ik had een hoefsmid op aanraden van dierenarts. 2 ijzers, dus vraag wat kost dat. Rekening over de 300. Als ik dat geweten had had ik hem nooit laten komen. Schijnbaar durven ze dat tegenwoordig te vragen.
|
Geplaatst: 08-09-24 14:27 |
Tinka | |
Ik ben een paar keer bij van Nassau geweest bij Visdonk, voor alleen voor ijzers. Weet niet meer precies hoe duur het was, maar meer dan 150 euro echt niet, dacht iets van 130.
|
Geplaatst: 08-09-24 15:10 |
c_alsemgeest | |
Little_Gift schreef Vooraf gevraagd naar zijn tarief maar dat kon hij niet meedelen, factuur zou wel volgen, da's makkelijker was zijn uitleg... Facturen volgden inderdaad... NA zijn 2de bezoek in 3 weken tijd... Was meteen duidelijk waarom het makkelijker was zijn tarieven niet gelijk te noemen Als in vooraf geen richtprijs weet, gaan ze echt niet aan mijn paard zitten. |
Geplaatst: 08-09-24 15:14 |
Little_Gift | |
Ja dat doe ik heus ook niet nog eens neen
|
Geplaatst: 08-09-24 15:16 |
Eef_Bam | |
Ik vind het exorbitant. Heb laatst een paard rondom op een grote en dure nederlandse kliniek laten beslaan met normale ijzers voor 161 euro ex btw.
|
Geplaatst: 08-09-24 15:31 |
c_alsemgeest | |
Little_Gift schreef Ja dat doe ik heus ook niet nog eens neen Nee begrijp ik |
Geplaatst: 08-09-24 15:36 |
pmarena | |
Oef jeetje bizar joh.... kijk aan de andere kant voor expertise betaal je ook wat.
Als ik nog geen half uurtje bij de osteopaat binnen ben, ben ik ook 95 euro lichter |
Geplaatst: 08-09-24 15:44 |
ogidni | |
StalNollie schreef Dat is wel duur inderdaad. Weet wel dat rondom ijzers tegenwoordig nogal op kunnen lopen richting de 120€. Maar dat is rondom dit is alleen voor. Ben benieuwd naar de rekening Dit is wat wij betalen voor rondom bekappen en nieuwe ijzers (alleen voor, achter ijzerloos) Maar 275 ex BTW is wel duur ja. |
Omhoog |
Geplaatst: 08-09-24 16:01 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 3 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [VMR] Vraag Maar Raak |
Inloggen |