Forums » Over Paarden » [VMR] Vraag Maar Raak |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 303 van de 314 [ 7826 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306 ... 314 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5. |
---|
Fayyah19 | |
Of de Amigo Mio maar dat is geen stevige deken
https://hypostore.nl/mio-all-in-one.htm ... gK-RfD_BwE |
Laatste bericht |
Geplaatst: 07-09-24 15:52 |
MyChoice | |
Ik heb een Nika spacers voor de regenachtige dagen tussen de 15-20 graden. Bovenkant 1680 denier en de rest is een soort mesh stof waardoor ze niet te warm komen te staan. Ik vind hem ideaal voor mijn pssm paarden.
|
Geplaatst: 07-09-24 21:11 |
Capriootje | |
Ik weet dat veel mensen vorig jaar op zoek waren naar een 50 grams liner.
Deze kwam ik net tegen, ik weet niet of het past onder horseware dekens oid qua bevestigingen maar misschien proberen waard, of alleen aan de achterkant bevestigen bijv. https://www.horze.nl/staldekens-onderde ... ?color=531 |
Geplaatst: 09-09-24 11:30 |
MyChoice | |
Geplaatst: 09-09-24 12:01 |
xxxmh | |
Maar welke maat heb ik dan nodig als ik de 183 wil?
|
Geplaatst: 09-09-24 12:12 |
xxxmh | |
En die 50 grams liner zie ik nergens op de website van horseware zelf. Vertrouw die loesdou denk ik niet helemaal haha.
|
Geplaatst: 09-09-24 12:14 |
Capriootje | |
xxxmh schreef En die 50 grams liner zie ik nergens op de website van horseware zelf. Vertrouw die loesdou denk ik niet helemaal haha. Ik wist ook niet dat ze hem hadden maar wie weet komt het eraan of iets dergelijks. Anders is die van horze misschien een goed alternatief |
Geplaatst: 09-09-24 12:21 |
MarjanB | |
Loesdau is een gewone goede Duitse ruitersport zaak. Niks mis mee
|
Geplaatst: 09-09-24 12:51 |
Saaams | |
xxxmh schreef Maar welke maat heb ik dan nodig als ik de 183 wil? [ Afbeelding ] Volgens mij de 130? Want ik heb 175/125 (horseware) want bucas is standaard 175/130. Dus dan js 183/130 bij horseware. |
Geplaatst: 09-09-24 13:03 |
Bagheera_206 | |
Niet alles wat te koop is van Horseware staat op de site. Mss dat dit weer iets samen is met Loesdau? Ze hebben volgens mij ook een deken laten "rebranden" voor Kramer en er zijn nog de ras specifieke dekens.
|
Geplaatst: 09-09-24 13:07 |
Petrichor | |
Even een vraag voor mijn stalgenoot: bestaan de Bucas liners ook in 300 gram in Big Neck? Wij hebben beide gezocht maar in 300 gram geen Big Neck liner kunnen vinden.
|
Geplaatst: 09-09-24 14:00 |
DuoPenotti | |
xxxmh schreef En die 50 grams liner zie ik nergens op de website van horseware zelf. Vertrouw die loesdou denk ik niet helemaal haha. was dat idd niet een speciale samenwerking oid? Ooi eens ergens gelezen lijkt me fijn, maar heb van alles de xl. zou dat met de liner toch kunnen? |
Geplaatst: 09-09-24 14:03 |
mavantos | |
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Horseware Rambo Supreme Lite regendeken in maat 191/6'3. Die heb ik over n.a.v. overlijden van mijn paard. Maximaal een maand gebruikt en professioneel gewassen.
|
Geplaatst: 09-09-24 16:51 |
Svmfoto | |
Hoi hoi.
Ik ben zins kort trotse eigenaar van een 1 jarige merrie. En ja de winter komt eraan met het slechte weer. En nu wil ik graag een regen deken voor haar halen voor het echt slechte natte weer. Maar goed die maten kom ik niet echt uit. Ik heb haar vandaag opgemeten Schoft hoogte is ze 141 Van schoft tot staart is 116 En van schouder tot achterhand is 140. En tot zo ver kom ik er met de maten dus niet echt uit want de maten die ik vind zijn of net te klein of juist echt veel te groot. Een beetje te groot is geen ramp gezien ze nog vol in de groei is natuurlijk. Wie o wie kan mij helpen hiermee |
Geplaatst: 09-09-24 21:50 |
mavantos | |
Svmfoto schreef Hoi hoi. Ik ben zins kort trotse eigenaar van een 1 jarige merrie. En ja de winter komt eraan met het slechte weer. En nu wil ik graag een regen deken voor haar halen voor het echt slechte natte weer. Maar goed die maten kom ik niet echt uit. Ik heb haar vandaag opgemeten Schoft hoogte is ze 141 Van schoft tot staart is 116 En van schouder tot achterhand is 140. En tot zo ver kom ik er met de maten dus niet echt uit want de maten die ik vind zijn of net te klein of juist echt veel te groot. Een beetje te groot is geen ramp gezien ze nog vol in de groei is natuurlijk. Wie o wie kan mij helpen hiermee Een jaarling hoort lekker buiten te spelen met andere (jonge) paarden zonder deken. Weerstand opbouwen |
Geplaatst: 09-09-24 22:13 |
Nouvel | |
Ik zou een jaarling ook nog even lekker zonder deken laten om weerstand op te bouwen.
Alleen om medische redenen doe je zo’n jong paardje een deken op. Vaak gaan ze toch spelen en rennen als ze buiten zijn en dan warmen ze vanzelf wel op. |
Geplaatst: 10-09-24 06:54 |
Svmfoto | |
Nouvel schreef Ik zou een jaarling ook nog even lekker zonder deken laten om weerstand op te bouwen. Alleen om medische redenen doe je zo’n jong paardje een deken op. Vaak gaan ze toch spelen en rennen als ze buiten zijn en dan warmen ze vanzelf wel op. Ben ik het ook helemaal mee eens. Gaat ook echt niet om dat ik bang ben dat ze het koud heeft. Maar ze heeft relatief veel open plekjes steeds van het spelen wat logisch. Maar zou het zonde vinden als dat in het extreem natte weer zoals vorige winter ontwikkeld tot regenrot. Daar ging het mij meer. Deken zal dan ook alleen op gaan bij dus lange dagen achter elkaar met extreem regen. Ben namelijk zelf ook voorstander van jonge spul zo lang mogelijk zonder |
Geplaatst: 10-09-24 11:54 |
DuoPenotti | |
Maar ontwikkelt rainrot dan bij kleine wondjes?
Oprechte vraag. Ik heb nog nooit een paard met rainrot gehad dus weet er niet alles van. Dacht dat het alleen door verstikking kwam. Te warme deken of te dikke vacht nog in de lente. |
Geplaatst: 10-09-24 12:21 |
Svmfoto | |
DuoPenotti schreef Maar ontwikkelt rainrot dan bij kleine wondjes? Oprechte vraag. Ik heb nog nooit een paard met rainrot gehad dus weet er niet alles van. Dacht dat het alleen door verstikking kwam. Te warme deken of te dikke vacht nog in de lente. Mij is geleerd dat het kan ontstaan met erg nat weer wanneer de natuurlijke oliën van de vacht minder goed werken. Waardoor de bacteriën dus makkelijker in de wondjes kunnen trekken. Een pony bij ons heeft het gehad en is oprecht geen pretje voor het paard. |
Geplaatst: 10-09-24 13:05 |
prugelpiet | |
Een jaarling hoeft geen deken op. Ook niet als die soms wondjes heeft. Gewoon zorgen dat ze niet 24/7 in de regen staan zonder schuilmogelijkheid. Rainrot krijgen ze echt niet zomaar, dat gebeurt meestal door dekens op natte paarden.
|
Geplaatst: 10-09-24 13:08 |
MyWishMax | |
En sowieso als de weerstand laag is. Het kan zowel met als zonder deken gebeuren, beide als het te vochtig blijft en ze dus lagere weerstand hebben.
Ik heb bijvoorbeeld weer nooit rainrot meegemaakt bij de paarden met dekens, wel bij aantal zonder dekens met dikke vacht en wat oudjes kf juist jonge dieren die al ziek waren. Maar het kan dus bij beide. Deken voorkomt het niet. Zorgen dat ze schuilmogelijkheden hebben en weerstand goed is wel meer. |
Geplaatst: 10-09-24 13:22 |
maartje0987 | |
Weten jullie welke dekens allemaal een stay dry voering hebben. Ik ken alleen Bucas maar hij moet op een brede quater komen dus dat zal wel niet passen dus ik zoek een alternatief.
|
Geplaatst: 10-09-24 18:49 |
Ladygiroc | |
Als je angst rainrot is moet je juist geen deken op doen, dat verstikt nog meer.
Nee hoor, puppypaarden lekker zonder deken. Ook al tel ik met mijn cremello de jaren af want die ziet er uit in de winter, alleen daarom zou ik al een deken willen |
Geplaatst: 10-09-24 19:32 |
xxxmh | |
Heeft iemand deze: Amigo Zomerdeken Stable?
|
Geplaatst: 11-09-24 14:36 |
xxxmh | |
Heeft iemand deze: Amigo Zomerdeken Stable?
Paard is geschoren en staat (behalve vandaag en morgen) met vliegendeken. Met temperaturen van 20 graden prima maar als het wat frisser wordt (15 graden ofzo) maar wel droog vind ik regendeken te warm zeker op stal dus dacht misschien is dit wel iets? |
Omhoog |
Geplaatst: 11-09-24 14:38 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 303 van de 314 [ 7826 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306 ... 314 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [VMR] Vraag Maar Raak |
Inloggen |