Forums » Over Paarden » [VMR] Vraag Maar Raak |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 108 van de 112 [ 2781 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Wedstrijden kletstopic 2024 |
---|
Getup | |
Dat commentaar op je protocol over vriendelijk rijden is goud waard. Niets mooiers als dat.
En na 8 jaar weer in de dressuurring . Wat voor paard heb je ? heb maar eens een foto topic aangemaakt met foto's van m'n knappe paard ohja en kind ( zie onderschrift). Hier staan er nog 2 wedstrijden gepland , 1 op 29.09 en de andere is de finale van een competitie waarvan ik niet eens weet wanneer / waar |
Laatste bericht |
Geplaatst: 05-09-24 22:07 |
Babootje | |
SophievdV nette punten hoor! En mooi commentaar erbij. Dan heb je die ook echt verdiend.
Hier staan eind september en 2e week oktober nog wedstrijden gepland. |
Geplaatst: 06-09-24 13:48 |
SophievdV | |
Thanks
Getup: ik rijd een Don Primero x G Ramiro Z x Weltmeyer merrie van 18 jaar. We hebben allebei in het verre verleden gestart. Ik met een ander paard en zij met een andere amazone. Hadden dispensatie aangevraagd om L1 te mogen starten. Ze is ook nog drachtig, van Hitmaker (v Wynton x Cabochon) die met Jennifer Sekreve heel succesvol is in de Grand Prix. Haar overgrootmoeder heeft een Grand Prix paard gegeven en haar jongere zus (v Painted Black) een tweede bezichtigingshengst. Echt een heel leuk paard! Fanatiek en gevoelig, maar heel betrouwbaar Babootje: ja heel trots op!! Wij gaan volgend weekend weer. Het outdoor seizoen loopt op zn end maar ik vind het indoor seizoen ook echt zn charme hebben. |
Geplaatst: 06-09-24 14:12 |
Getup | |
Leuk , dat jullie weer kunnen starten. Wbt drachtig zijn: kijk je gewoon, hoe lang ze nog lekker loopt ?
Twijfel of we nog n poging doen in Luxemburg volgend weekend.... |
Geplaatst: 07-09-24 14:00 |
SophievdV | |
Getup jullie hebben ook echt een hele knappe merrie zag ik!
Blos is pas in juni uitgerekend. We zitten nu op twee maanden dracht. Vanaf een maand of vier houd ik in de gaten hoe de merrie het doet en of ze het nog vol houdt. Zodra ik verschil merk zet ik ze met verlof weg. |
Geplaatst: 07-09-24 15:49 |
Getup | |
Ja nu kan dan makkelijk nog !
Mijn freiberger is n hele fijne. Uiteraard niet gekocht om in de PSG te komen ofzo , maar ze blijft me toch verbazen. En we hebben geen bak thuis , dus we trainen misschien 2x per week dressuurmatig ( als we heel gek doen of het alleen maar regent soms wel 3 keer haha). Dus dan gaat t toch minder hard als dat je 4 - 5 x pw oefent. Maar : haar basis is * al zeg ik t zelf * echt heel goed. En dat houden we gewoon bij. Heb er gisteren wat contragalop mee gereden , dat deed ze alsof ze het elke dag doet. Wel braaf vanaf de draf aangegaloppeerd, anders doet ze met dochter ook t liefst stap - galop. |
Geplaatst: 07-09-24 15:53 |
Noukie | |
Melis, jij nog gefeliciteerd met je punten van vorig weekend! Mooie scores en ik vind die proeven met steeds uitstrekken en eenvoudige wissel ook altijd wel schakelen. Ze worden meestal ook wel vrij fanatiek van die lijntjes.
Haaksbergen is voor ons te ver, maar veel plezier daar alvast! Babootje ook nog gefeliciteerd. Jammer dan gevoel en punten in t Z2 net niet matchten. GG hoe gaat t nu met je merrie? Op de kliniek nog wat wijzer geworden? Sophie, jij ook gefeliciteerd en mooi compliment op je protocol! Ik vind het wel echt jammer dat het outdoor seizoen alweer bijna over is hoor Wij waren afgelopen weekend ook weer op pad. Ze had best spanning op de omgeving, bleef wel heel braaf meedoen, maar lukte mij niet om de proef te rijden die ik mezelf had voorgenomen te rijden. In het proces gewoon tevreden met hoe zij bleef aanpakken en ze liet ook hele mooie dingen zien. Bleken we nog 2x 2e van de 11 met 211 en 225, dus mag absoluut niet klagen! Vond de tweede proef wel overgewaardeerd, had mezelf daar lager zitten. Eerste klopte meer met mijn gevoel. Vind proef 43 ook echt lastig, moet daar echt nog het logische gevoel in zien te vinden, dat het wat vanzelfsprekender wordt allemaal. |
Geplaatst: 09-09-24 18:29 |
melis_93 | |
Sophievd dat is een mooie comeback samen!
Noukie jammer van de spanning, maar ondanks toch mooie punten en plaatsing! Gefeliciteerd! Getup wat een heerlijke foto's van een stralende combinatie! Inderdaad jammer dat het outdoorseizoen al weer ten einde loopt. Al hebben we hier in de buurt 2 verenigingen die oktober en november nog wat outdoor wedstrijden gepland hebben, allebei op max 15 minuten afstand, dus die pak ik nog wel mee wij hebben donderdag, dan 29 september clubkampioenschap, 6 oktober een outdoor, 27 oktober outdoor, 10 november indoor en 17 november weer een outdoor. 27e weet ik nog niet zeker of ik kan starten, maar verder hebben we de planning tot eind november wel rond |
Geplaatst: 09-09-24 21:26 |
SophievdV | |
Oh ja ik vind indoor dus wel een bepaalde charme hebben maar ik weet niet precies waarom
Outdoor is natuurlijk ook super leuk!! Noukie: gefeliciteerd met die nette punten!! Super! Melis: fanatiek aan het plannen zie ik ik hou daar ook wel van. Op dit moment heb ik naast het dressuurpaard nog een menpaard in de klasse M mennen dressuur lopen en nog een menpaard in de B van mennen dressuur. Die laatste heeft nu nog een veulentje aan de voet dus ik pak haar rustig op. Zondag gaat het kind op kamers en dan kan ze ook weer volledig bij komen wat bespiering betreft. Ik baal een beetje van de regen. Thuis hebben we alleen een buitenbak. Die is overigens altijd te rijden, maar ik ben wel een beetje een mooi weer amazone dus met veel wind en regen maak je mij niet blij. Heb een rijvereniging om de hoek. Daar ga ik morgen heen. Hebben jullie de paarden trouwens in pension of thuis? |
Geplaatst: 09-09-24 22:06 |
Getup | |
T regent ook behoorlijk veel en hard.
Paarden staan aan huis en heb geen bak. Moet dus met de trailer op pad ( 15 min - 25 min- ligt aan de locatie) . Dat doen we 2x pw , soms 3x. Maar meer als dat is bijna niet te doen. Noukie: wow toch mooie punten! Melis heeft mooi gepland Hier zijn in de winter geen officiële wedstrijden. Wel grote en drukbezochte wintercompetities. In België dan. In Luxemburg is niets. Ben op t moment trouwens druk met m'n pony verplegen. De kleine welsh. Door ongelukje op de wei n knieblessure. Gebroken is t niet , maar ja, er kan vanalles stuk natuurlijk. Gaat wel iets beter. Maar: vond m zaterdag ochtend op stal met n gigantisch hoofd. Vermoeden n allergische reactie op n ( bijen ?) steek. Inmiddels na n berg medicijnen zakt t iets af. Maar t is nu bij z'n neus op de zijkant open en er komt pus uit . Misschien omdat er zoveel druk en spanning op staat....hij is gelukkig vrij vrolijk. De dierenarts komt zo weer. Iemand al eens zoiets meegemaakt? |
Geplaatst: 10-09-24 07:51 |
SophievdV | |
Getup: ow jee! Nee nog nooit zoiets mee gemaakt.. wat vervelend.
Ik moest eerder ook steeds reizen om te kunnen trainen. Dat was echt max 10 minuten maar dat vond ik al vreselijk irritant. |
Geplaatst: 10-09-24 08:14 |
Keebish | |
Ik heb een vraagje, hoop dat jullie mij kunnen helpen.
De entingen van mijn paard zijn verlopen.. Oeps Nu moet vanaf 1 april dit jaar de entingen in 3-voud gegeven worden (2e na 4/6 weken en 3e na 6 maanden, als ik mij niet vergis). Aangezien ik me voor eind deze maand heb ingeschreven voor een wedstrijd, zouden de entingen met deze regeling dus nog niet rond zijn. Wat zijn de regels omtrent entingen en wedstrijden? Van een stalgenootje hoorde ik dat zij eigenlijk nooit haar paspoort hoeft te laten zien bij t aanmelden, dus wat dat betreft - klinkt een beetje raar - weet men niet dat de entingen niet in orde zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? |
Geplaatst: 10-09-24 11:43 |
Getup | |
Ja kost veel tijd.
Ok..dierenarts heeft t open gemaakt en ieuw....daar kwam veel uit. Inmiddels heeft ie n drain en n mini hoekje op de wei zodat hij wel even lekker buiten kan zijn, maar de rest m niet op kan jagen en hij niet in t draad komt. Serieus n ontsteking door n steek . Verder niets te vinden. Over laten zien van passen kan ik je niet helpen, woon niet in nl. |
Geplaatst: 10-09-24 11:45 |
MyWishMax | |
Als ze wel controleren mag je niet starten en moet je wel betalen. Als ze niet controleren kan je wel starten.
Bij kampioenschappen kunnen ze entingen van jaren geleden controleren en als er dan iets mis is en de basisenting is nooit opnieuw gegeven, ook al zijn ze daarna 10 jaar wel correct gevaccineerd hoef je alsnog niet te starten. Getup wat naar! Arme pony! |
Geplaatst: 10-09-24 11:45 |
Getup | |
Hij heeft zoveel pech hé. Eerste 5 jaar dat we m hadden was alles goed. Nu cushing ( is pas 13), wat veel verklaart hopelijk.
Dan knieblessure waarvan we alleen weten dat t niet gebroken is en verder....verrassing. En dan gestoken worden in je hoofd , daar n allergische reactie op krijgen en nog n ontsteking ook. Hij weet inmiddels wel , dat ze m echt wil helpen , want hij bleef rustig staan. Tot vorig jaar moest ie zelfs met enten de praam op , omdat ie echt niet braaf was. |
Geplaatst: 10-09-24 11:49 |
Dries1990 | |
De 2e enting kan al na 21 dagen en een week na die enting mag je officieel weer starten.
|
Geplaatst: 10-09-24 12:36 |
MyWishMax | |
Dries1990 schreef De 2e enting kan al na 21 dagen en een week na die enting mag je officieel weer starten. Even de bepaling: Citaat De basisvaccinatie is als volgt: -Per 1 april 2024 bestaat de basisvaccinatie uit 3 vaccinaties: De tweede basisvaccinatie moet minimaal 21 en maximaal 60 dagen na de eerste basisvaccinatie worden toegediend. De derde vaccinatie (1e booster) minimaal 120 dagen en maximaal 6 maanden en 21 dagen daarna. Dit geldt ook voor alle paarden waarvan de basisvaccinatie is verlopen. Nieuwe basisvaccinaties bestaan vanaf dan uit 3 vaccinaties. In de periode tussen de eerste en de tweede vaccinatie mag het paard niet op wedstrijden worden uitgebracht. In de periode tussen de tweede en de derde vaccinatie mag het paard op wedstrijd worden uitgebracht met inachtneming van lid 3c van artikel 47 van het Algemeen Wedstrijdreglement Maar dan is het dus alsnog minimaal 28 dagen niet op wedstrijd. |
Geplaatst: 10-09-24 12:44 |
Dries1990 | |
Ja klopt Mywishmax dat was ook de bepaling die ik bedoelde, officieel mag je dan dus na 4 weken weer op wedstrijd als je zo snel mogelijk laat enten… of je gokt het er op dat je niet gecontroleerd wordt natuurlijk
|
Geplaatst: 10-09-24 13:38 |
carika | |
Keebish schreef Ik heb een vraagje, hoop dat jullie mij kunnen helpen. De entingen van mijn paard zijn verlopen.. Oeps Nu moet vanaf 1 april dit jaar de entingen in 3-voud gegeven worden (2e na 4/6 weken en 3e na 6 maanden, als ik mij niet vergis). Aangezien ik me voor eind deze maand heb ingeschreven voor een wedstrijd, zouden de entingen met deze regeling dus nog niet rond zijn. Wat zijn de regels omtrent entingen en wedstrijden? Van een stalgenootje hoorde ik dat zij eigenlijk nooit haar paspoort hoeft te laten zien bij t aanmelden, dus wat dat betreft - klinkt een beetje raar - weet men niet dat de entingen niet in orde zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hier(Drenthe) alleen controle tijdens selectie & kampioenschap gehad. |
Geplaatst: 10-09-24 14:23 |
Keebish | |
carika schreef Keebish schreef Ik heb een vraagje, hoop dat jullie mij kunnen helpen. De entingen van mijn paard zijn verlopen.. Oeps Nu moet vanaf 1 april dit jaar de entingen in 3-voud gegeven worden (2e na 4/6 weken en 3e na 6 maanden, als ik mij niet vergis). Aangezien ik me voor eind deze maand heb ingeschreven voor een wedstrijd, zouden de entingen met deze regeling dus nog niet rond zijn. Wat zijn de regels omtrent entingen en wedstrijden? Van een stalgenootje hoorde ik dat zij eigenlijk nooit haar paspoort hoeft te laten zien bij t aanmelden, dus wat dat betreft - klinkt een beetje raar - weet men niet dat de entingen niet in orde zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hier(Drenthe) alleen controle tijdens selectie & kampioenschap gehad. Dat stemt mij optimistisch, aangezien ik “gewoon” een B-proefje ga starten Zal eens met mijn instructrice overleggen ook, ze heeft wel wat ervaring met die wedstrijd op die locatie. Fingers crossed Dankjewel voor alle reacties in ieder geval! |
Geplaatst: 10-09-24 20:22 |
Autumnn | |
Ik heb het eens gevraagd en paspoort hoef je niet meer te laten zien ivm de avg, laten zien is alleen op verzoek. Dat het paspoort mee moet is meer vanwege (eventueel) transport
|
Geplaatst: 10-09-24 22:22 |
Getup | |
Wat een gezeik zeg in Nederland met die AVG.
Maar dat is toch al eeuwen zo, dat je m niet meer standaard hoeft te laten zien? Hier is het soms aangekondigd, soms onaangekondigd , maar dan laat je m of zien, of je kunt naar huis. Maar goed , dit is dus ook op verzoek Heb m inderdaad altijd mee als ik met de paarden op pad ga. |
Geplaatst: 10-09-24 22:51 |
MyWishMax | |
Autumnn schreef Ik heb het eens gevraagd en paspoort hoef je niet meer te laten zien ivm de avg, laten zien is alleen op verzoek. Dat het paspoort mee moet is meer vanwege (eventueel) transport Avg is persoonsgegevens en een paardenpaspoort is geen document met persoonsgegevens. Het paspoort moet je elk moment kunnen laten zien. Dat het niet elke wedstrijd gebeurt is meer een tijd kwestie, maar absoluut geen AVG kwestie. Dat gaat daarnaast ook nog over persoonsgegevens opslaan. Een mensen paspoort tonen valt dus ook al niet onder de avg. Je moet hem sowieso bij je hebben, omdat het paspoort altijd bij het paard hoort te zijn waar deze ook is. Maar je moet hem op wedstrijd ook op elk moment op verzoek kunnen tonen. |
Geplaatst: 11-09-24 02:54 |
Getup | |
Jij verwoord het wat netter
|
Geplaatst: 11-09-24 08:17 |
SophievdV | |
Ik heb het paspoort ook altijd mee als ik met de paarden van huis ga
Gisteravond nog gereden in de binnenbak van de rijvereniging. Ging goed! Aanstaande zaterdag mogen we weer op pad. Gisterenmiddag ook mijn M menpaard gereden want zij gaat volgende week weer mee. Dat ging verbazingwekkend goed. Die merrie is zo allemachtig heet, maar als ze dan een klein beetje ontspant en dat vol houdt dan is het direct heel fijn rijden. Zij onthoudt ook proeven enzo |
Omhoog |
Geplaatst: 11-09-24 08:38 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 108 van de 112 [ 2781 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [VMR] Vraag Maar Raak |
Inloggen |