Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Exorbitante hoefsmid rekening of normaal?

Wat een geld...

En dat had wellicht voorkomen kunnen zijn door een goede smid/bekapper, die had gezorgd dat de scheur niet verder was gegaan, icm kennis over huisvesting/voer&training door de eigenaar zelf.. Scheuren in hoeven ontstaan door een reden, en die is altijd te linken aan de bovenstaande 3.

Maar goed, TS, je bent wakker, en heb gekozen voor een dure quick-fix.

Staat hier op bokt ontzettend veel informatie van echte paardenmensen over voer, voeten, huisvesting en training die je in de toekomst dit soort uitgaven kunnen behoeden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 20:27 

Profiel   

Nielojram schreef
Wat een geld...

En dat had wellicht voorkomen kunnen zijn door een goede smid/bekapper, die had gezorgd dat de scheur niet verder was gegaan, icm kennis over huisvesting/voer&training door de eigenaar zelf.. Scheuren in hoeven ontstaan door een reden, en die is altijd te linken aan de bovenstaande 3.

Staat hier op bokt ontzettend veel informatie van echte paardenmensen over voer, voeten, huisvesting en training die je in de toekomst dit soort uitgaven kunnen behoeden.

Dit is een grap mag ik hopen? Je hebt het niet tegen een puber hoor. Scheur komt door een trauma en mijn eigen hoefsmid wilde voor de zekerheid de expertise van hun. Die is zelf smid van de Nederlandse top springpaarden, en ik denk dat 99% kan dromen van mijn huisvesting en verzorging. Echte paardenmensen ook hoe arrogant wil je zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 20:36 

DaphneR93 schreef
Dit is een grap mag ik hopen? Je hebt het niet tegen een puber hoor. Scheur komt door een trauma en mijn eigen hoefsmid wilde voor de zekerheid de expertise van hun. Die is zelf smid van de Nederlandse top springpaarden, en ik denk dat 99% kan dromen van mijn huisvesting en verzorging. Echte paardenmensen ook hoe arrogant wil je zijn.

Jij opent een topic en verwacht meningen.
Dit is de mijne.
Puur gebaseerd op jouw info die je hier geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 20:57 

Profiel   

Nielojram schreef
Wat een geld...

Is dit serieus?
Beetje vreemde reactie te doen of de almachtige wijsheid van Bokt-leden iemand kan ‘behoeden’.
Zo belerend dat het grappig is, eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 20:58 

Profiel   

LadyFiesta schreef
Nielojram schreef
Wat een geld...

Is dit serieus?
Beetje vreemde reactie te doen of de almachtige wijsheid van Bokt-leden iemand kan ‘behoeden’.
Zo belerend dat het grappig is, eigenlijk.

Echt he, waarschijnlijk jaloers met een hobbelpaard in de kast

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 21:00 

Profiel   

Nielojram schreef
DaphneR93 schreef

Jij opent een topic en verwacht meningen.
Dit is de mijne.
Puur gebaseerd op jouw info die je hier geeft.

Ik verwacht geen mening over mijn huisvesting en verzorging van de paarden die ik hier op stal heb staan. Tenzij je helderziende bent weet jij daar namelijk niks van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 21:04 

Profiel   

Nielojram schreef
Wat een geld...

Heb je het tegen een kleuter ofzo?
Jeeeezes precies een predikant aan het woord...
Je hebt zelf geen paarden neem ik aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 21:14 

Profiel   

49 jaar oud en bekend als bitch....
Zegt genoeg toch?

@ts ik hoop dat je morgen wat duidelijkheid krijgt want ik vind het ook belachelijk. Bij zulke prijzen moeten ze vooraf gewoon een prijsopgave doen om gezeur achteraf te voorkomen en om de klant de keuze te geven om iets wel, of niet te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 21:22 

Profiel   

Gezien de kliniek waar je bent geweest, vind ik het geen vreemde prijzen. Het is daar alles behalve goedkoop en zeker als je dan de kunde van hun smid hebt, dan betaal je daar fors voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 21:37 

Profiel   

_Anke_ schreef
Gezien de kliniek waar je bent geweest, vind ik het geen vreemde prijzen. Het is daar alles behalve goedkoop en zeker als je dan de kunde van hun smid hebt, dan betaal je daar fors voor.

Zeker waar, het is een zeer vooraanstaande kliniek met ontzettend veel expertise. Aan kennis en kunde echt niks te klagen. Misschien klopt het ook wel hoor dan zal ik dat horen morgen. Vind de verhouding alleen een beetje afwijken van een andere rekening van hun. Had er eentje nml die moest onder algehele narcose ondersteboven op de ok tafel voor controle van een wond en gipswissel en daar betaalde ik bijna hetzelfde voor. Daar was 5 man intensief mee bezig veel langer en de narcotica is ook best prijzig inkoop. En dat tegenover 2 ‘simpele ijzers’ en 30 min. Rekening is overigens ook al betaald hoor als het zo is dan is het zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 21:47 

Profiel   

Nou we hebben een uitslag }:0 Receptie heeft het nagevraagd en volgens hun hoefsmid is dit orthopedisch beslag. Dat het een standaard fabrieksijzer is schijnt hier geen rol te spelen. Ik laat het verder rusten, maar blijft gevoelsmatig aan de exorbitante kant :D

Hierbij een foto van de goudstaven.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:22 

Profiel   

Pfoe wat een geld. Het ijzer ziet eruit alsof het breakover beslag is? Althans de voorkant lijkt ingesmeed te zijn.

Ik betaal bij visdonk voor een pony bekappen en voor ijzers en m'n andere pony bekappen iets meer dan 208 euro. Dat vind ik altijd al even slikken. Voorheen was ik voor 3 pony's aan huis bekappen 75 euro kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:29 

Profiel   

Van Nassau doet ook Break-over. € 200,-- rondom op ijzers, voor op B-O.
Het is gewoon rete duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:31 

Profiel   

Wat een enorm bedrag!
Goed dat je het hebt nagevraagd!
Jammer dat het geen vergissing blijkt te zijn :+
Maar wel goed om te weten dat het klopt.
Hopelijk kan je eigen smid de volgende behandeling weer op zich nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:35 

Profiel   

Ik zou het denk ik niet kunnen laten om dan toch even te zeggen.

Ontzettend bedankt voor de snelle service. Jullie kunnen denk ik wel begrijpen dat er niks meer gedaan wordt zonder prijsopgave vooraf. 275 euro voor 2 ijzers zonder zooltjes of andere zichtbare bijzonderheden vind ik zeer boven proportioneel. Dit had op zijn minst even aangegeven mogen worden dat dit de kosten gingen zijn, verbeterpunt voor jullie.
Dure les voor mij.... altijd vooraf de prijs vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:48 

Profiel   

Sky_As schreef
Ik zou het denk ik niet kunnen laten om dan toch even te zeggen.

Ontzettend bedankt voor de snelle service. Jullie kunnen denk ik wel begrijpen dat er niks meer gedaan wordt zonder prijsopgave vooraf. 275 euro voor 2 ijzers zonder zooltjes of andere zichtbare bijzonderheden vind ik zeer boven proportioneel. Dit had op zijn minst even aangegeven mogen worden dat dit de kosten gingen zijn, verbeterpunt voor jullie.
Dure les voor mij.... altijd vooraf de prijs vragen.

Dit zou ik dan weer juist niet doen. TS geeft aan dat ze altijd kosteloos kan bellen voor een consult, dat is niet overal. Dan zijn ze toevallig wat duurder met de hoefsmid. Volgende keer zelf vooraf vragen naar een richtprijs kan dit ook voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:51 

Profiel   

En zo komen ze er altijd mee weg en kunnen ze vragen wat ze willen...
Het is gewoon een belachelijke prijs die nergens op slaat.

En les voor ts, voortaan altijd bij alles de prijs opvragen vooraf....

Ik vraag me vooral af, als je dit geweten had, had je er dan op de kliniek ijzers onder laten zetten, of had je dan gewacht op je eigen smid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:55 

Profiel   

Maar betekent het dan niks dat ze gratis mee kijken naar röntgen oid? Ik zou daar dankbaar voor zijn en de volgende keer altijd vooraf vragen "Hebben jullie een richtprijs."

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:59 

Profiel   

In de kliniek kreeg ik twee rekeningen. Een van Visdonck en een van Van Nassau. Dus er werd niet gratis gefotografeerd of gekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:01 

Profiel   

Natuurlijk is dat fijn.
Al heb ik liever dat ik daar 25 euro voor moet betalen dan 275 voor 2 ijzers.

Wellicht komt het omdat wij paarden en koeien hebben... En daar al zo veel onverklaarbaar prijsverschil in zit... Zo vind ik dat je met kleindieren vaak ook genaaid wordt waar je bij staat. Vaak spelen ze ook gewoon op emotie. En dan heb ik het eigenlijk niet over de dierenarts, want die doen vaak ( ook echt niet allemaal en altijd) hun best. Maar het hele concept er achter, zeker als het in handen is van een grote partij.

Gelukkig hebben wij altijd meedenkende dierenartsen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:07 

Profiel   

Heb je de bon ook gevraagd zou vragen of ze deze even opsturen/mailen daar moet dan alles opstaan hoe er geteld is

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:34 

Profiel   

Orthopedisch wattuh?
Je kan er niets meer mee maar dit is natuurlijk echt van de zotte!

Mijn paard staat op orthopedisch beslag (dubbellip, memoryfoampad en wigzool) en ik betaal € 202,00 bij een kliniek in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:39 

Profiel   

Nielojram schreef
Wat een geld...

Ga je nu serieus beweren dat ze haar info beter van Bokt kan halen dan van een gerenomeerde kliniek?
Het gaat over een te duur uitgevallen rekening, niet over gebrek aan kennis!

Wat een aanname doe jij over de TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:54 

Profiel   

Sky_As schreef
Natuurlijk is dat fijn.
Al heb ik liever dat ik daar 25 euro voor moet betalen dan 275 voor 2 ijzers.

Wellicht komt het omdat wij paarden en koeien hebben... En daar al zo veel onverklaarbaar prijsverschil in zit... Zo vind ik dat je met kleindieren vaak ook genaaid wordt waar je bij staat. Vaak spelen ze ook gewoon op emotie. En dan heb ik het eigenlijk niet over de dierenarts, want die doen vaak ( ook echt niet allemaal en altijd) hun best. Maar het hele concept er achter, zeker als het in handen is van een grote partij.

Gelukkig hebben wij altijd meedenkende dierenartsen...

Yep, bij kleinvee, bij de een kost een krop-operatie 38,00 euro bij de ander 410,00 !!
Je moet tegenwoordig echt eerst een prijs opgave vragen anders ben je zo de sjaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:57 

Profiel   

jeetje.. je paard moet maar goed op dat goud van hem passen.

balen TS. maar weinig aan te doen voor nu.
hopelijk werkt het wel voor je paardje

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 16:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen