Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Exorbitante hoefsmid rekening of normaal?

Profiel   

Babootje schreef
Arthrodese operatie. Interessant. Dat is - wat ik ervan weet - het vastzetten van een gewricht. Waarom was dat nodig en hoe werkt dat dan door? Ik kan me voorstellen dat daardoor wel een andere belasting van de voet ontstaat.

Dat is 6 jaar geleden gedaan achter (de ijzers zitten voor) heeft een ongeluk gehad waarbij het bot geraakt is en vastgezet.

Ik dacht ook dat hij daardoor voor misschien anders belast maar ze zeggen daar dat dit niet het geval is. Hij is ook niet kreupel, had een haarscheur voor in de hoef. Deze was heel oppervlakkig gelukkig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-24 17:55 

Profiel   

Knap dat dat kan. Zoiets lijkt me altijd wel een mate van invloed hebben op de bewegingsafloop bij het paard, vandaar dat ik het vraag. Maar als de DA zegt dat dat niet het geval is dan kan dat prima zo zijn.
Ik kan me voorstellen dat dat bv invloed heeft op de buiging in een gewricht. Als een paard bv spat heeft en de gewrichten groeien aan elkaar, dan verdwijnt de pijn maar is er een bewegingsbeperking. En dan kan zo'n paard bv minder buiging hebben die nodig is bv in de sport.
En die heeft natuurlijk altijd ergens in het lijf invloed. Dus daar ben ik in geïnteresseerd. Zijn die schroeven er nog in of inmiddels uit het gewricht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-24 18:25 

Profiel   

Babootje schreef
Knap dat dat kan. Zoiets lijkt me altijd wel een mate van invloed hebben op de bewegingsafloop bij het paard, vandaar dat ik het vraag. Maar als de DA zegt dat dat niet het geval is dan kan dat prima zo zijn.
Ik kan me voorstellen dat dat bv invloed heeft op de buiging in een gewricht. Als een paard bv spat heeft en de gewrichten groeien aan elkaar, dan verdwijnt de pijn maar is er een bewegingsbeperking.
En die heeft natuurlijk altijd ergens in het lijf invloed. Dus daar ben ik in geïnteresseerd. Zijn die schroeven er nog in of inmiddels uit het gewricht?

Klopt ook hoor dit kan alleen bij gewrichten waar zo goed als geen beweging in zit zoals het kroon gewricht. Heb het bij paarden in ieder geval nooit ergens anders gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-24 18:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen