Forums » Over Paarden » [VMR] Vraag Maar Raak |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 16 van de 21 [ 508 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Waar is Gylana! |
---|
Telpeva | |
Ik herinner mij ook niks over paarden beleren in Spanje, verwar je ts wellicht met iemand anders?
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 17-09-24 16:38 |
DuoPenotti | |
sexysusie schreef Het gaat erom dat gylana ontvreemd is van de laatste eigenaresse, dus er een paard in de handel is die daar niet hoort te zijn. Ik zeg niet dat ik er het beste voor kan zorgen. Ik heb het liefst dat ze gewoon ingeslapen was. Degene waar ik nu mee te maken heb daar is ze dus al paar keer terug gekomen omdat diegene haar als rijpaard wilde verkopen wat dus niet kan. Daarnaast heeft deze persoon verschillende namen gebruikt. Niet helemaal zuiver dus. Deze persoon heeft haar gewoon van de ene naar de andere gestuurd als rijpaard terwijl hij al ingelicht was dat dat niet kon. Ik mag ook niet eens even langs komen om te kijken hoe het met haar gaat. Daarop zegt hij haar de dag ervoor al naar Frankrijk gestuurd te hebben. Toevallig kom ik daar in de herfst langs onder weg naar Spanje om paarden te trainen met een vriendin van mij maar ook dan hoor je niks. Als je niks te verbergen hebt kun je gewoon antwoord geven. Het klopt allemaal van geen kant dus nee ik laat het nog niet rusten. Voor diegene die zich druk maken om de crowdfunding, ik heb iedereen gesproken ondertussen en die hopen allemaal nog dat gylana terug kan komen dus dat ze geld nog niet terug hoeven. Dus mijn zoektocht gaat nog door. En ik hoop dat ik haar op een mooie goede plek mag vinden. ik denk dat het hier om gaat maar vind erg ver gaan het zo allemaal aan elkaar te breien |
Geplaatst: 17-09-24 16:41 |
karijn | |
Haar spaarpot is, als ik het me goed herinner, bedoeld voor de beesten die ze nu nog in eigendom heeft. Ze komt er liever niet aan maar had toch een beetje eruit gehaald. De rest wilde ze met crowdfunding binnenhalen.
Alleen is het paard dus vertrokken naar een redelijk onbekende bestemming ergens in Frankrijk. |
Geplaatst: 17-09-24 19:35 |
Telpeva | |
Thanks DP, dat stuk had ik blijkbaar gemist.
Uit dat stuk tekst vallen imo geen conclusies te trekken. |
Geplaatst: 17-09-24 19:47 |
Mano29 | |
office schreef 200 euro is er opgehaald er liepen twee donatie acties maar ze heeft gezegd dat ze die mensen benaderd heeft en dat ze het geld niet terug willen. Wel jammer voor dat paard die had inmiddels lekker bij ts kunnen wonen.Maar helaas…..zo gaat de paarden handel. Ik heb ook gedoneerd,maar mij heeft ze niet benaderd hoor. Ik had gedoneerd op gofundme,de 2e die ze had geopend. |
Geplaatst: 17-09-24 23:51 |
Popstra | |
Ik vind dit maar een raar verhaal geworden. Jammer vooral voor mensen die een steentje bij hebben gedragen.
Dat dit op Bokt word toe gestaan vind ik best wat van. Iedereen kan wel een sneu topic openen en ..toevallig.. een gofundme hebben lopen en hier zieltjes winnen om hun "projectjes" te financieren. Vervolgens hoor je niks meer. |
Geplaatst: 18-09-24 09:06 |
sexysusie | |
Jeetje het is ook nooit goed, eerst maar zeuren dat ik de acties voor geld moet stoppen. Dan zet ik die op pauze is het ook weer niet goed. Daarnaast heb ik hier in de berichten aangegeven dat wie geld terug wil dat terug kan krijgen. Degene die ik persoonlijk ken heb ik benaderd maar hoeven nog niet terug. Daarnaast was er nog maat 1175 beschikbaar diegene die wou storten die €450,- ging niet door. En naar Spanje gaan met vriendin is geen vakantie vieren. Is gewoon werken. Ik strijd door en blijf zoeken. En hoop echt dat ze goed plek heeft, maar zolang ik dat niet weet zoek ik verder en ga ik door. Iedereen maakt er maar wildwest verhaal van. Gelukkig weet ik zelf beter en kan ik mijzelf altijd nog recht in de ogen aankijken. Voor iedereen die wel helpt en zinnige antwoorden geeft mijn dank is zeer groot!!
|
Geplaatst: 18-09-24 10:14 |
Little_Gift | |
sexysusie schreef Jeetje het is ook nooit goed, eerst maar zeuren dat ik de acties voor geld moet stoppen. Dan zet ik die op pauze is het ook weer niet goed. Daarnaast heb ik hier in de berichten aangegeven dat wie geld terug wil dat terug kan krijgen. Degene die ik persoonlijk ken heb ik benaderd maar hoeven nog niet terug. Daarnaast was er nog maat 1175 beschikbaar diegene die wou storten die €450,- ging niet door. En naar Spanje gaan met vriendin is geen vakantie vieren. Is gewoon werken. Ik strijd door en blijf zoeken. En hoop echt dat ze goed plek heeft, maar zolang ik dat niet weet zoek ik verder en ga ik door. Iedereen maakt er maar wildwest verhaal van. Gelukkig weet ik zelf beter en kan ik mijzelf altijd nog recht in de ogen aankijken. Voor iedereen die wel helpt en zinnige antwoorden geeft mijn dank is zeer groot!! Je maakt het er zelf naar Suzy... Deze persoon heb je niet benaderd. Eerst zei je iedereen benaderd te hebben, nu verander je dit naar "de mensen die je kent"... Ik zeg al van het begin dat je jezelf continu tegen spreekt en dingen telkens verdraaid worden tot het wel weer past... Hoe langer, hoe duidelijker dat ook voor anderen wordt natuurlijk ... Mano29 schreef Ik heb ook gedoneerd,maar mij heeft ze niet benaderd hoor. Ik had gedoneerd op gofundme,de 2e die ze had geopend. Bovendien stond er op je facebook heel duidelijk dat je die 450 ontvangen had op 12 augustus en schreef je zelf dat je daardoor dus al op 605 euro zat... |
Geplaatst: 18-09-24 10:36 |
Tieneke | |
Er is een imo ethisch verschil tussen actief geld teruggeven en de houding aannemen van "wie het wilt,moet het maar komen vragen".
|
Geplaatst: 18-09-24 10:44 |
Paardenfann4 | |
Wat is er nu precies aan de hand met het paard, jij hebt er tot Z2 mee gereden alleen hoger ging niet, maar ze was niet kreupel. Dus het paard zou prima voor minder hoge doelen ingezet kunnen worden, maar ze is als fokmerrie ingezet. Nu lijkt er een nieuwe blessure te zijn en moest het paard naar de slager, wat die nieuwe blessure precies is en of het beter kan worden dat weet ook niemand volgens mij? Als fokmerrie zou ze toch nog wel kunnen functioneren, dan is ze toch nog steeds wel waardevol en niet slachtrijp? Dus dan is het toch niet zo raar dat het paard niet naar de slager gebracht wordt.
|
Geplaatst: 18-09-24 10:46 |
sexysusie | |
sexysusie schreef Als je je paard op laat halen voor de slacht wordt pas betaald als paard geslacht is. Gaat namelijk om aantal kilo’s wat ze er van kunnen gebruiken. Dus laatste eigenaresse heeft nog niks betaald gekregen. Zij laat echter alles maar gebeuren en doet niks meer. Dus of zij zo betrouwbaar is weet ik niet. Ik denk nu dat zij de grootste oplichter is. Ik heb de crowdfunding op pauze gezet dus kan niet meer gestort worden op dit moment. Diegene die geld terug willen kunnen geld terug krijgen. Ik ga echter verder en zal dit niet laten rusten. Iedereen staat steeds direct klaar met zijn verhaal, maar ik weet niet direct wie er als onbekenden gedoneerd hebben. 1 had pb gestuurd met dat ze gedoneerd had en die heeft keurig eerder al bericht gehad en nu weer over of ik geld terug moet storten. Die op gofundme gestort had wist ik zo niet meer wie dat was maar vandaar ook dat bericht hierboven! Maar dat hebben de meesten dan weer niet gelezen blijkbaar. En voor diegene die roept beetje raar om te zeggen dat ze dan hun geld terug moeten vragen ipv dat ik er achter aan ga. Ik weet dus niet van iedereen wie het is, daarom dus bovenstaande bericht neergezet. En daarnaast ben ik rete druk met allemaal berichten plaatsen in Frankrijk Spanje Duitsland België Nederland noem maar op. Ik zit geen moment stil naast mijn gewone werk, gezin en huishouden. Ik spreek mijzelf niet tegen jullie interpreteren van alles. Dit is laatste keer dat ik er zo op in ga. Ik meld hier alleen als er nieuws is of antwoord te geven op normale vragen. Fijne dag gewenst aan iedereen. |
Geplaatst: 18-09-24 10:56 |
sexysusie | |
Paardenfann4 schreef Wat is er nu precies aan de hand met het paard, jij hebt er tot Z2 mee gereden alleen hoger ging niet, maar ze was niet kreupel. Dus het paard zou prima voor minder hoge doelen ingezet kunnen worden, maar ze is als fokmerrie ingezet. Nu lijkt er een nieuwe blessure te zijn en moest het paard naar de slager, wat die nieuwe blessure precies is en of het beter kan worden dat weet ook niemand volgens mij? Als fokmerrie zou ze toch nog wel kunnen functioneren, dan is ze toch nog steeds wel waardevol en niet slachtrijp? Dus dan is het toch niet zo raar dat het paard niet naar de slager gebracht wordt. Ze is bij de eigenaar na mij opgepakt voor werk na de veulens daar. Dat ging twee keer helemaal mis. En zijn er mensen keihard afgevallen.na de eerste keer hebben ze toen alles op foto’s laten zetten waarbij irritatie op en rondom facet gewricht te zien was. Deze hebben ze laten inspuiten. Na de tweede keer zat er irritatie op de aanhechting van de pezen bij het sprongewricht en ook deze hebben ze toen laten inspuiten. Daarna zouden ze haar weer oppakken en dan zo snel mogelijk verkopen. Ik heb toen gezegd misschien is het nu niet eerlijk meer om haar als rijpaard te verkopen. Ze kan blijkbaar het werk toch niet meer aan nu. Anders had ze die irritaties niet. Nu ja dat hebben ze wel gedaan en die laatste eigenaresse is er dus ook mee aan de slag gegaan en toen ging het dus helemaal mis. Nee dit heb ik eerder niet verteld, omdat het niet aan de orde was op dat moment om daar iets over te zeggen. Ik denk zelf persoonlijk dat fokken een gokje is of dat nog goed gaat ivm haar irritaties, maar dat het misschien nog zou kunnen. En op moment dat laatste eigenaresse haar naar slacht wou doen liep ze echt heel slecht en verging ze van de pijn. |
Geplaatst: 18-09-24 11:09 |
Little_Gift | |
Als je onbekende mensen kan bereiken om ze te laten doneren, dan kan je ze ook bereiken om ze te informeren.
Nergens staat namelijk openbaar een post van jou aan degenen die doneerden, om zich bekend te maken of contact met jou op te nemen. Je kon ook dat namelijk op je facebook als oproep plaatsen, niet enkel de gofundme linken hé |
Geplaatst: 18-09-24 11:49 |
Fly_high | |
sexysusie schreef En voor diegene die roept beetje raar om te zeggen dat ze dan hun geld terug moeten vragen ipv dat ik er achter aan ga. Ik weet dus niet van iedereen wie het is, daarom dus bovenstaande bericht neergezet. En daarnaast ben ik rete druk met allemaal berichten plaatsen in Frankrijk Spanje Duitsland België Nederland noem maar op. Ik zit geen moment stil naast mijn gewone werk, gezin en huishouden. Je had wel tijd zat naast je werk en huishouden om gofundme op te zetten en overal en nergens om donaties te vragen, dan heb je net zo goed tijd om die mensen te benaderen om het geld terug te betalen Dat je berichten nog steeds loopt te plaatsen is een aparte keuze, je hebt blijkbaar geen geld om dat paard terug te kopen dus wat wil je daarmee bereiken stel voor dat je Gylana gevonden hebt ergens in het buitenland, en dan wat? |
Geplaatst: 18-09-24 11:53 |
germie | |
Om hoe veel personen gaat het die gedoneerd hebben? Als het maar om 15 ofzo gaan is het niet veel werk om die te benaderen lijkt mij.
Verder snap ik ergens wel dat als jij het paard verkocht hebt als recreatiepaard dat het bij een ander toch een hele tijd goed kan gaan en dat men toch probeert er weer verder mee te komen. Er zijn immers genoeg voorbeelden waar een blessure met een andere ruiter verdwijnt. Net als inspuiten, als dat werkt, wat is er dan mis mee? Het was en is niet meer jouw paard. Wie zegt dat de nieuwe eigenaren het alleen om het geld doen? Die zijn er misschien wel net zo aan gehecht als dat jij was. En als de laatste eigenaar inslapen als enige optie zag, wat is daar dan mis mee? Want hoe eerlijk is het om een paard wat mogelijk tijdens de dracht pijn krijgt de dracht uit te laten zitten? En daarna nog 3-6 maanden het opvoeden van het veulen? Want dat is waar je naar moet kijken. Verder, als je geen 3000 euro hebt om een paard terug te kopen, hoe denk je dan een paard te onderhouden? En er evt. mee te fokken? Alleen met de hengst van de buurman en geen complicaties lukt het om bijna gratis een veulen op de wereld te zetten, maar ja, voor dit vermeerderen heb je geen stamboekpapier nodig. Dan heb je ook geen goede fokmerrie nodig. En als je niet gaat fokken, een paard wat niet geheel gezond is kost altijd meer in onderhoud dan eentje die gewoon gezond is. 3000 euro per jaar ben je snel kwijt aan onderhoud voor een paard. Heb je dat geld wel? En als je gaat werken om paarden te trainen in Spanje, hoe lang ben je dan van huis weg? Want je moet de verzorging van je huidige paarden natuurlijk ook regelen. Ergens werken om paarden te trainen betekent al snel dat je voor minstens een half jaar weggaat. En als ik dan een kritische vraag mag stellen, wat heeft Gylana dan aan jou als je haar teruggevonden en gekocht hebt? |
Geplaatst: 18-09-24 12:36 |
Elisa2 | |
Wat een gezeik hier zeg! TS wil dit paard kopen om een lijdensweg in de handel te voorkomen. Als ze te slecht is wordt ze ingeslapen.
Doneren kan anoniem dus beetje lastig om die mensen te achterhalen. Ik heb ook gedoneerd en ben gewoon netjes benaderd. Ik zou het liefst zien dat TS het paard alsnog kan vinden en kopen. Inspuiten en snel als goed verkopen is iets wat helaas vaker gedaan wordt in het lagere segment handel. Alles om er nog een paar duizend extra uit te halen ten koste van het paard. |
Geplaatst: 18-09-24 14:04 |
BigOne | |
Ts, jij hebt haar verkocht als zijnde fokmerrie en “ lichte wandeling mogelijk” dus heel licht recreatief werk.
Volgende eigenaar fokt er ook twee veulens mee en blijkbaar paard toch niet geschikt voor lichte wandeling. Die willen paard naar slacht doen maar hebben die haar de handel ingegooid of heeft iemand anders dat gedaan? |
Geplaatst: 18-09-24 14:11 |
rien10 | |
Paardenfann4 schreef Wat is er nu precies aan de hand met het paard, jij hebt er tot Z2 mee gereden alleen hoger ging niet, maar ze was niet kreupel. Dus het paard zou prima voor minder hoge doelen ingezet kunnen worden, maar ze is als fokmerrie ingezet. Nu lijkt er een nieuwe blessure te zijn en moest het paard naar de slager, wat die nieuwe blessure precies is en of het beter kan worden dat weet ook niemand volgens mij? Als fokmerrie zou ze toch nog wel kunnen functioneren, dan is ze toch nog steeds wel waardevol en niet slachtrijp? Dus dan is het toch niet zo raar dat het paard niet naar de slager gebracht wordt. Persoon verkoopt paard. Klaar. Einde verhaal. Toch? |
Geplaatst: 18-09-24 15:54 |
Paardenfann4 | |
Blijkbaar niet anders was ze hier niet op zoek naar het paard.
|
Geplaatst: 18-09-24 15:57 |
Petpa | |
rien10 schreef Paardenfann4 schreef Wat is er nu precies aan de hand met het paard, jij hebt er tot Z2 mee gereden alleen hoger ging niet, maar ze was niet kreupel. Dus het paard zou prima voor minder hoge doelen ingezet kunnen worden, maar ze is als fokmerrie ingezet. Nu lijkt er een nieuwe blessure te zijn en moest het paard naar de slager, wat die nieuwe blessure precies is en of het beter kan worden dat weet ook niemand volgens mij? Als fokmerrie zou ze toch nog wel kunnen functioneren, dan is ze toch nog steeds wel waardevol en niet slachtrijp? Dus dan is het toch niet zo raar dat het paard niet naar de slager gebracht wordt. Persoon verkoopt paard. Klaar. Einde verhaal. Toch? Helemaal mee eens. Verkoop is einde zeggenschap. En dat is het dan. |
Geplaatst: 18-09-24 16:01 |
GabberGill | |
Wat een aparte reacties staan er weer tussen zeg.
Ze heeft zo goed als iedereen benaderd en ik denk dat deze meid een heleboel aan der koppie heeft. Ze was heel dichtbij en heeft nu geen zicht meer op de situatie, wat een ...gevoel moet dat geven zeg. Dan ook nog al die verhalen van Bokkers die van alles erbij halen wat niet van toepassing is. En een bokker die hier openbaar vermeld dat zij niet benadert is waardoor er gelijk weer aannames zijn. Gelukkig is er nog een bokker die wel degelijk benadert lijkt te zijn. Daarbij blijf ik erbij! Het doel van de growdfunding is niet van tafel! Het dier is alleen niet meer in beeld en ik hoop oprecht dat het dier weer in beeld komt. Dan weer het oude verhaal Geen geld wel paard waar denk je dat van te doen? Ze heeft al gezegd hoe ze dit doet. Ik zat in hetzelfde schuitje! Had er 2 staan en moest er 1 terugkomen en ik kon de aanschaf zeker niet betalen, maar de ruimte had ik en de rest maandelijks kon ik betalen. Het bij elkaar sparen en zelf bekostigen gaat helaas lastiger en duurt lang en soms is die tijd er niet |
Geplaatst: 18-09-24 16:19 |
Little_Gift | |
Neemt niet weg dat er voor de tig mensen die benaderd werden, ook genoeg dus niet benaderd werden.
Plus neemt ook niet weg dat zwart op wit staat op facebook TS dat zij wel 450 euro rechtstreeks ontvangen heeft. Daar is nooit een rechtzetting over gepost dus dan heeft ze die toch ook gewoon ontvangen anders zou ze dat toch zeker op haar facebook vermeld hebben dat dit toch niet door ging hé... Net wat ik dus al zei... Het is niet gek dat TS amper iets ophaalde met haar crowdfunding aangezien transparantie al van meet af aan moeilijk blijkt voor ts |
Geplaatst: 18-09-24 16:47 |
mylittlejoy | |
Het geheel is gewoon heel shady, sorry.
Er zijn bovendien zoals ik het zie twee GoFundMe acties opgezet; eentje stond in het onderschrift van TS en daar is 175 euro opgehaald; een tweede is te vinden via het FB profiel in het onderschrift van TS en daar is 25 euro opgehaald. Die laatste is op 1 september, al nadat in ieder geval ikzelf had aangegeven dat als ze het paard niet kon vinden de GoFundMe moest stoppen. In plaats daarvan heeft TS een nieuwe GoFundMe opgezet via FB. Overigens lijkt het helemaal niet zo lastig om donateurs terug te betalen: https://support.gofundme.com/hc/nl-nl/a ... rugbetalen Citaat Als je geld hebt ingezameld wat niet langer nodig is en je het nog niet naar je bank hebt overgemaakt, kun je je donateurs terugbetalen. Deze actie is onomkeerbaar, dus doe het alleen als je zeker weet dat je de donateurs echt wilt terugbetalen voordat je verder gaat met het verzoek. Je donateurs ontvangen hun geld gemiddeld binnen 7-10 werkdagen terug. (Weekends en feestdagen niet meegerekend.) Dus ja, ik heb serieuze bedenkingen bij de motieven van TS inmiddels. |
Geplaatst: 18-09-24 17:01 |
sexysusie | |
Ik heb een via gofundme gestart omdat 1 iemand dan wel wou doneren. Weet alleen niet meer via welke social kanaal dat kwam, maar zal proberen die berichten weer op te zoeken.
Ik stop alleen niet met zoeken dus ja in die zin ben ik ook niet verplicht om de acties te stoppen, maar was gezeik zo zat van al die mensen die niet kunnen lezen en alleen maar zeiken om het zeiken. Dus waarom zou ik geld dan terug storten. Er was dus 1 donatie van wie ik niet wist wie het was en dat was dus diegene die hier net reageert op bokt. Als ze geld terug wil kan ze dat terug krijgen, geen enkel probleem. En die €450,- zou rechtstreeks over gemaakt worden door iemand, maar die trok haar terug door gezeik van mensen. Helemaal prima, maar ja toen was dat er dus niet meer. En wil je iets weten dan ben je van harte welkom bij mij thuis voor een face to face gesprek. Ik licht alles graag uit als je het niet snapt. |
Geplaatst: 18-09-24 17:21 |
Petpa | |
Maar TS, als je haar vindt.
Wat dan? Is er voldoende geld om haar te kopen + medische zorg voor haar te betalen? |
Omhoog |
Geplaatst: 18-09-24 17:47 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 16 van de 21 [ 508 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [VMR] Vraag Maar Raak |
Inloggen |