Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 314 van de 333 [ 8302 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 333  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Profiel   

Die Bucas zou ik mee uitkijken als ie zo strak komt te staan. De mijne kreeg er lelijke wondjes van. Als de hals aanzet lager begint dan de hoge voorsluiting van die deken dan is het onvermijdelijk dat de deken naar beneden getrokken wordt met eten. Daar is de maat nog niet eens zo bij betrokken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 08:44 

Profiel   

MyWishMax schreef
Die halsen hebben zelfs ruinenkuddes overleefd hier. Vind het klittenband fijner als andere merken. Maar ik heb wel alleen een 0 grams hals. Eventueel nog een fleece of BOT hals voor eronder.

Mmmm gelijk de eerste nacht is de hals er al afgetrokken….

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 12:34 

Profiel   

Ik heb nog een HH highneck in maat 175 opgedaan, maar die vind ik dan weer te klein...

[ img ]

[ img ]

Heb een Lemieux Kudos in twee maten besteld en een Dominick in een maat 180. Misschien is dat zo'n tussenmaat die wel goed zit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 15:16 

Profiel   

Ik heb de Amigo bravo XL maat 183. Maar nu wil ik ook graag een hals er op hebben voor het in regenen. Maar welke maat heb ik nodig? Ze heeft wel iets meer hals dan de meeste andere paarden maar niet gigantisch. Gezien ik nooit een hals heb gekocht heb ik totaal geen idee welke maat ik zou moeten hebben.

Even een foto voor het idee:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 17:56 

Profiel   

Ik heb een nieuw paard, met dekenmaat 185.
Momenteel een amigo hero gekocht, dag oud maar op de naad achter al volledig losgelaten.
Ik heb EJ er al over gemaild.

Maar dat terzijde zoek ik dus eigenlijk op kort termijn een kwalitatief goede deken maar bij voorkeur niet de hoofdprijs gezien haar 3 jarige leeftijd. Zal er nog wel eens iets stuk gaan of ze groeit er straks uit.

Welke dekens vallen (naast amigo) goed op smalle paarden, met wel schoft?
Ik vind die van kramer prachtig maar daar is ze denk ik nog te smal voor & ze zijn praktisch niet leverbaar zag ik..

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 18:48 

Profiel   

Wat slecht zeg :-(

Is Nika niks voor je? Zijn sterke en fijne dekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 19:27 

Profiel   

Petrichor schreef
Ik heb de Amigo bravo XL maat 183. Maar nu wil ik ook graag een hals er op hebben voor het in regenen. Maar welke maat heb ik nodig? Ze heeft wel iets meer hals dan de meeste andere paarden maar niet gigantisch. Gezien ik nooit een hals heb gekocht heb ik totaal geen idee welke maat ik zou moeten hebben.

[ Afbeelding ]

M van Horseware valt best ruim, dat zal waarschijnlijk wel passen, en anders L proberen.
Mijn Lipizzaner heeft ook dekenmaat 6.0 geen XL , van Horseware halzen M en van Bucas halzen L

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 19:37 

Profiel   

Petrichor schreef

[ Afbeelding ]

De XL-hals in maat M past bij die maat deken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 20:01 

Profiel   

Nika was bij mij heel snel lek.
EJ dekens lagen als een huis bij mijn PRE

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 20:04 

Profiel   

Ik heb een ongevoerde Nika en die heeft heel veel regen gehad de afgelopen 2 jaar en nog steeds droog. Bij mij zijn de Amugo’s binnen 3 weken niet meer waterdicht en Rambo gaf enorme kale schouders bij mijn wat smallere paarden en pony’s

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 21:00 

Profiel   

Petrichor schreef

[ Afbeelding ]

Ik heb op advies van Dochorse een Amigo Xl hals in maat M bij een deken maar 6,3 (191 cm).
Dat past perfect!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-24 22:11 

Profiel   

Als een bucas deken binnen 10 minuten na het opleggen scheef gaat zitten, is dit dan 100% een verkeerde optie?
De deken lijkt verder goed te zitten, niet te schuren, alleen ik vind de deken vrij kort aan de zijkanten (blotere buik dan bij andere merken) en hij trekt scheef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-24 07:00 

Profiel   

Dan is die te groot daar gaat die scheef van trekken.

De deken moet de billen een stukje bloot laten dan ligt die goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-24 07:24 

Profiel   

De deken is niet te lang, ik heb verschillende maten geprobeerd en bij elke maat zakt het scheef helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-24 07:31 

Profiel   

Polar schreef
De deken is niet te lang, ik heb verschillende maten geprobeerd en bij elke maat zakt het scheef helaas.

Doet Bucas ook bij mijn paard. Verder blijven de dekens goed liggen, maar bucas hangt altijd scheef bij hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-24 08:28 

Profiel   

Dan zou ik voor een ander merk gaan kijken want dan lijkt het niet de goede pasvorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-24 08:30 

Profiel   

Heeft iemand ervaring met de Rambo optimo oude model en de nieuwe? Ik heb een oud model en die past mijn paard perfect maar de buiksingels zijn wel eigenlijk net te strak en amper te verstellen. Heb er nu singel verlengers aan en dit is een prima oplossing maar als het nieuwe model wel ruimer is of meer verstel mogelijkheden misschien toch denken aan vervangen.
Mijn paard is aan de maat met 1,75 groot en wel wat breder gebouwd maar niet dik o.i.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-24 10:39 

Profiel   

[ img ]
[ img ]

Deze gaan retour voor een maat groter. De Rambo liners in dezelfde maat als de dekens piepen er onderuit. En ik vind het allemaal net wat krap. Ook op de kont blijft ie er bovenop liggen ofzo, niet op de kont zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 17:27 

Profiel   

Een maat groter lijkt me echt te lang, wellicht een ander model wat beter past?
Op de 1e foto lijkt het rond de hals ook wat open te staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 17:32 

Profiel   

Ik denk ze pasvorm gewoon niet geschikt is. De deken is namelijk niks te kort. Juist aan de lange kant. Een grotere gaat lekker aan de schoft en schouders zitten trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 17:33 

Profiel   

Het zijn 2 verschillende paarden hè :-)
Hij komt niet tot de staartaanzet bij beiden. De liners wel. Daarom piepen ze er ook onderuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 17:41 

Profiel   

MyChoice schreef
Het zijn 2 verschillende paarden hè :-)
Hij komt niet tot de staartaanzet bij beiden. De liners wel. Daarom piepen ze er ook onderuit.

Dat had jk gezien bij beide zit de deken niet mooi.

Amigo valt ook smal ik zou kijken naar rambo pf rhino.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 17:45 

Profiel   

Foto 1 zou misschien net kunnen qua lengte, maar ik vind die op het paard van foto 2 wel te kort. Maar een maat langer is wrs veel te lang.

Zit hier met hetzelfde probleem met een Rhino 0 gram en een Amigo 250 gram, de Amigo is echt te kort, de Rhino zullen de meningen over verdeeld zijn, maar met een dikke liner wel echt te kort. Heb een maat groter geprobeerd, veel te lang. :roll:

Dus ben ook op zoek naar tips. Ik zit te kijken naar een Rambo wug. Heb het idee dat die ruimer valt in dezelfde maat. Ik wil perse een 50 gram, dus mijn opties zijn wat beperkt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 18:23 

Profiel   

Het 2e paard zou een maatje groter wellicht passen, voor het eerste paard word dat echt te lang vrees ik.

Ik meende dat de liners in dezelfde maat vaak onderuit piepen. Doet die hier ook ietsjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 18:40 

Profiel   

Ik zal morgen nog eens keer rustig passen en kijken :-) bedankt voor jullie input!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-24 18:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 314 van de 333 [ 8302 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 333  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen