Heftige allergie voor paarden, help!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Heftige allergie voor paarden, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 09:01

Hallo,
Weet niet of ik hier goed heb geplaatst, maar ik ben er sinds kort achter dat ik allergisch geworden ben voor paarden,is getest. (Achteraf gezien loop ik er al een paar jaar mee, mag gezien ik ook een andere ziekte heb, had ik de klachten daar meer op geschoven)



Dit uit zich bij mij met verstopte holtes, druk op en jeukende oren,duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, vermoeidheid en bij een goede aanval is het alsof ik een zware griep krijg ineens met opvliegers en al erbij in combinatie met bovenstaande punten waaronder vooral duizelig en misselijk waardoor ik niet goed meer kan functioneren zo beroerd voel ik me dan.

Al aan de pillen en spray gezeten,maar niet echt succesvol helaas.
Ik ga nog naar een allergoloog, maar mijn huisarts zei dat ik er niet al te veel van moet verwachten.

Nu heb ik zelf een paard, heb hem al 13 jaar,dus die zet je niet zo even aan de kant, althans ik kan dat niet.
En ook mijn zoon werkt in de paarden en heeft een eigen paard.
Dus al zou ik geen eigen paard meer hebben, blijf ik toch in contact komen met paardenschilfers.

Jullie snappen mijn vraag natuurlijk al; ik zoek tips/ervaringen etc.om mijn Allergie te kunnen verminderen. Of kwijt te raken.
Heb natuurlijk al het een en ander opgezocht op internet en overlegd met arts, maar alle tips en ervaringen zijn heel erg welkom

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Heftige allergie voor paarden, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:07

Heb je al getest wat er gebeurd als je een week niet met paarden in aanraking komt?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Heftige allergie voor paarden, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:42

Jemig, dat is &^%$#...gebruik je anti histaminica"s? dat zou wellicht wat symptomen kunnen onderdrukken.

Is het later ontstaan of heb je het altijd al gehad zonder dat je het wist?

Misschien heeft het namelijk met histamine intolerantie te maken.

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 09:45

Ineke2 schreef:
Heb je al getest wat er gebeurd als je een week niet met paarden in aanraking komt?


Het gaat om de schilfers van paarden, die zitten in je auto, je huis etc. Volgens de arts zou t zo'n 8 maanden duren als je niet meer in contact met paarden zou komen voor je echt alle schilfers kwijt ben.
Daarbij komt dat mijn zoon werkt met paarden en dus elke dag schilfers mee brengt.

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Heftige allergie voor paarden, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:47

Honing van je lokale imker wil ook nog wel eens helpen.
Mijn oude werkgever is ook allergisch voor paarden en die heeft er 60 in de achter tuin staan. Bij haar hielp honing goed.

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 09:48

Elisa2 schreef:
Jemig, dat is &^%$#...gebruik je anti histaminica"s? dat zou wellicht wat symptomen kunnen onderdrukken.

Is het later ontstaan of heb je het altijd al gehad zonder dat je het wist?

Misschien heeft het namelijk met histamine intolerantie te maken.


Al geprobeerd, haalde niet veel uit.
Terugdenkende denk ik dat het een jaar of drie geleden langzaam is ontstaan

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 09:52

mala26 schreef:
Honing van je lokale imker wil ook nog wel eens helpen.
Mijn oude werkgever is ook allergisch voor paarden en die heeft er 60 in de achter tuin staan. Bij haar hielp honing goed.


Honing? Ik zal me er eens in verdiepen, baat het niet dan schaadt het zeker niet in dit geval en ik hou wel van honing

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Heftige allergie voor paarden, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:18

Hahaha ja. Klinkt lekker vaag he. Maar een lepel per dag en het hielp bij haar. Of hielp mee laat ik het zo zeggen. Ze slikte natuurlijk ook de gewone medicatie.

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 10:21

mala26 schreef:
Hahaha ja. Klinkt lekker vaag he. Maar een lepel per dag en het hielp bij haar. Of hielp mee laat ik het zo zeggen. Ze slikte natuurlijk ook de gewone medicatie.


Kan nog niks vinden over honing in combinatie met paardenallergie, wel in combinatie met hooikoorts en pollen allergie, maar daar heb ik geen last van.
Wasje baasecht allergisch voor paarden of voor de dingen er omheen?

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Heftige allergie voor paarden, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:24

Is echt allergisch voor paarden.
Maar wat voor de 1 helpt hoeft voor de ander niks te doen natuurlijk.
Maar wat je al zei. Baat het niet dan schaad het niet. Zeker niet met zo'n natuurlijk product

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:36

Ik verplaats dit topic naar Ruiter.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Heftige allergie voor paarden, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:39

Immunotherapie een optie? Ik ken een gezin dat dankzij deze therapie honden kan houden. Man en kinderen waren zwaar allergisch.

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:40

mala26 schreef:
Honing van je lokale imker wil ook nog wel eens helpen.
Mijn oude werkgever is ook allergisch voor paarden en die heeft er 60 in de achter tuin staan. Bij haar hielp honing goed.


Maakt het uit of het direct van een imker is of de supermarkt?
Ben zelf ook allergisch, dus klinkt wel interessant :j

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:42

Hoe houd je je paard? De mijne staat 24/7 buiten met twee anderen. Daardoor is het voor mij nog wel te doen. Op een pensionstal oid moet ik echt niet komen, dan krijg ik dezelfde klachten als jij. Helaas komt er na deze ook geen nieuwe meer voor mijn gezondheid, want ruiperiodes zijn nu met medicatie al een probleem.

Voor paard is voor zover ik weet geen hyposensibilisatiekuur. Heb her voor oa kat wel al gedaan, maar dat zorgt ervoor dat ik in een huis kan waar een kat woont. Zelf een kat nemen blijft voor mij onmogelijk.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:42

Hmm..Ik weet dat een jurylid bij het WK IJslanders zwaar allergisch is voor paarden. Maar met medicatie en alles lukt het hem wel om daar te zijn en met paarden bezig te zijn. En dus zelfs zo ver te komen dat hij jureert. Zal proberen erachter te komen wat hij precies voor medicatie heeft! Weet niet of het gaat lukken, want ik ken hem niet persoonlijk. Maar dan weet je iig dat het wel mogelijk is :)

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:44

JudithGigi schreef:
mala26 schreef:
Honing van je lokale imker wil ook nog wel eens helpen.
Mijn oude werkgever is ook allergisch voor paarden en die heeft er 60 in de achter tuin staan. Bij haar hielp honing goed.


Maakt het uit of het direct van een imker is of de supermarkt?
Ben zelf ook allergisch, dus klinkt wel interessant :j


Direct van de imker schijnt beter te zijn ivm de stofjes die er in zitten meer van je eigen omgeving zeg maar.

julia2832
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:37

Zelf ben ik niet zo allergisch als jou, maar ik weet niet of je ook last hebt van jeuk op je armen als je een paard poetst? Ik zelf heb dat wel en draag daarom het liefst lange mouwen naar de paarden! Ook poets ik liever buiten, omdat ik moet gaan niesten als ik het binnen doe. Sterkte!

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 06:56

julia2832 schreef:
Zelf ben ik niet zo allergisch als jou, maar ik weet niet of je ook last hebt van jeuk op je armen als je een paard poetst? Ik zelf heb dat wel en draag daarom het liefst lange mouwen naar de paarden! Ook poets ik liever buiten, omdat ik moet gaan niesten als ik het binnen doe. Sterkte!


Nee daar heb ik geen last van.
Dank je

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 07:35

mala26 schreef:
JudithGigi schreef:
Maakt het uit of het direct van een imker is of de supermarkt?
Ben zelf ook allergisch, dus klinkt wel interessant :j


Direct van de imker schijnt beter te zijn ivm de stofjes die er in zitten meer van je eigen omgeving zeg maar.



Honing ging om hooikoorts toch?

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Heftige allergie voor paarden, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:15

Mijn huisarts ( en vele andere artsen ) zeiden ook dat ik nooit van mijn allergie af ging raken. Totdat ik in een heel groot ziekenhuis kwam waar me verteld werd dat hooikoorts en allergie voor dieren etc altijd klachtenvrij gehouden konden worden. Het wordt pas moeilijker als je een anafalactische shock hebt gehad of als je een hele onbekende allergie hebt.

Zelf krijg ik nu iedere 2 weken een spuitje voor het long gedeelte. Voor de holtes slik ik 1 tabletje in de ochtend en 2 verschillende sprays. En voor andere symptomen slik ik nog 1 tablet in de avond en heb ik voor eventuele contact allergie een zalf liggen.

Zeker doorzoeken naar een goede arts en niet je huisarts direct geloven dat er niets meer mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:46

StonedRomy schreef:
Mijn huisarts ( en vele andere artsen ) zeiden ook dat ik nooit van mijn allergie af ging raken. Totdat ik in een heel groot ziekenhuis kwam waar me verteld werd dat hooikoorts en allergie voor dieren etc altijd klachtenvrij gehouden konden worden. Het wordt pas moeilijker als je een anafalactische shock hebt gehad of als je een hele onbekende allergie hebt.

Zelf krijg ik nu iedere 2 weken een spuitje voor het long gedeelte. Voor de holtes slik ik 1 tabletje in de ochtend en 2 verschillende sprays. En voor andere symptomen slik ik nog 1 tablet in de avond en heb ik voor eventuele contact allergie een zalf liggen.

Zeker doorzoeken naar een goede arts en niet je huisarts direct geloven dat er niets meer mogelijk is.



Welke ziekenhuis is dat als ik vragen mag?
Ik ben zelf al bij 4 verschillende artsen geweest en allemaal zeiden ze in combinatie met al die verschillende allergieën immunotherapie niks uit maakt. Ik heb namelijk ook overal last van helaas :(