Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:46

Ik heb een laarzentas van BR met gaas bovenin. Dat werkt prima. Mijn oudste paartje wordt al 9 jaar oud. Niks van schimmel of zacht leer, zien er nog steeds heel mooi uit! Ik gebruik idd niet de opblaasbare spanners. Vind ook dat die minder doen dan die zwarte plastic dingen.

Edit: Deze tas;
https://www.agradi.nl/br-laarzentas-600 ... gIlTfD_BwE

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:37

Ik trek vaak als eerst m’n laarzen uit, ga mn klusjes doen (paard eten geven, spullen schoonmaken en opruimen, stal opstrooien...) en dan gaan ze met laarzenspanners de tas in en de kast in. Tegen de tijd dat ze dus de tas in gaan zijn ze ‘droog’/‘afgekoeld’. Bij ons is het in de zadelkamer redelijk vochtig dus wil ze niet buiten een tas bewaren, dan schimmelen ze.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:14

PanamaD schreef:
Hoe bewaren jullie je laarzen dan? Als ik ze niet in een tas doe worden ze echt heel lelijk. Staan nog van alles naast ze.

En welke spanners gebruiken jullie? Ik gebruik nu nog die opblaas dingen maar kan dat er niet altijd in doen natuurlijk


ik heb beneden een ikea kast in de hal... en daar hangt een "broekenrek" in, daar hang ik ze aan op :')
Zo blijven ze bij mij jaren mooi.
Mijn wedstrijdlaarzen berg ik, als ze echt helemaal goed droog zijn, gaan wel de kast in met de bijgeleverde opblaasgevallen.

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:02

Mijn laarzen staan gewoon "bloot" in mijn kast maar wel met spanners erin. Nouja spanners, lege 1 liter spaflessen :+

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:08

Gewoon thuis op de gang

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:50

Welke DeNiro rijlaarzen zakken bij de hiel/hak niet snel in? Ik heb nu mondoni maar die zakken in en als ik aan het rijden bent zakken ze zo ver af dat mn sporen onder mn hiel komen dus niet zo fijn rijden nu wil ik graag DeNiro laarzen maar wil niet weer het zelfde probleem krijgen. Of heeft iemand nog een tip voor een ander mooi merk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:18

MaybelM schreef:
Welke DeNiro rijlaarzen zakken bij de hiel/hak niet snel in? Ik heb nu mondoni maar die zakken in en als ik aan het rijden bent zakken ze zo ver af dat mn sporen onder mn hiel komen dus niet zo fijn rijden nu wil ik graag DeNiro laarzen maar wil niet weer het zelfde probleem krijgen. Of heeft iemand nog een tip voor een ander mooi merk!


Ik denk dat je monodoni en deniro absoluut niet kunt vergelijken.

Mijn deniros zijn wel gezakt maar niet storend veel. Wil je laarzen die echt amper zakken dan zou ik kijken naar petrie of konings. Die hebben nog die harde laarzen. Die zakken amper.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:31

Mijn veter is kapot. Kan je dit laten vervangen?
Afbeelding
Heb ook al nieuwe ritsen en de rits aan dezelfde laars is ook al 2 keer op de stiknaad kapot gegaan. Terwijl de laarzen zelfs iets te ruim zijn inmiddels :+
Maar pas nieuwe dressuurlaarzen gekocht. Dus voor nieuwe spring is geen budget haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:22

Saaams schreef:
Mijn veter is kapot. Kan je dit laten vervangen?
[ [url=m/NgZEjG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb ook al nieuwe ritsen en de rits aan dezelfde laars is ook al 2 keer op de stiknaad kapot gegaan. Terwijl de laarzen zelfs iets te ruim zijn inmiddels :+
Maar pas nieuwe dressuurlaarzen gekocht. Dus voor nieuwe spring is geen budget haha


Bij iedere schoenmaker hebben ze elastische veters. Die rijg je er zo zelf door heen.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:48

Mag ik ook even binnen komen vallen? :o
Ik heb al jaren DeNiro’s, grijze en bruine. De grijze heb ik verkocht toen ik stopte met paardrijden. De bruine hadden emotionele waarde dus die heb ik in de kast bewaard. Nu zijn we 5 jaar verder en begin ik over een paar jaar weer met rijden. Maar mijn laarzen zijn inmiddels veel te wijd bij de kuiten. Heeft iemand ervaring met in laten nemen/aanpassen/versmallen? Zo ja, waar heb je dat laten doen? Tegen welke prijs? En is het resultaat naar wens geworden?

Ik heb in dit topic veel gelezen over verkleuring en twijfels over de kwaliteit, daar wil ik wel op antwoorden... ik ben nooit netjes geweest voor mijn laarzen, ik mest er mee uit, ik verzorg ze niet goed en loop er marathons op ongeveer. Toch hebben mijn grijze het altijd super volgehouden en die heb ik na jaren nog kunnen verkopen als “zo goed als nieuw”. Mijn bruine waren exact hetzelfde model, maar hebben al kapotte ritsen gehad, slijtage aan de binnenkant, zool is al eens vervangen en enorme verkleuring. Maar eerlijk gezegd; als ik nieuwe laarzen moet, zou ik direct weer voor DeNiro’s gaan <3 ze lopen fijn, rijden fijn, zelfs met mijn moeilijke voeten waar ik al meermaals aan geopereerd ben :j

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:56

Mijn nieuwe DeNiro Bellini dressuurlaarzen <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:18

Prachtig! Ik vind de service niet altijd even goed. Ze gaan ook nog wel eens kapot en zijn dan heeeeel lang weg voor reparatie. Maar.... ik blijf het de mooiste laarzen vinden.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:24

Als er iets kapot gaat ga ik altijd eerst naar de schoenmaker. Mijn rits was kapot een tijd geleden in mijn oude laarzen, was €30 kwijt en zag er weer als nieuw uit.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:30

Babootje schreef:
Prachtig! Ik vind de service niet altijd even goed. Ze gaan ook nog wel eens kapot en zijn dan heeeeel lang weg voor reparatie. Maar.... ik blijf het de mooiste laarzen vinden.

Maar dat komt ook omdat de fabriek in Italië zit. Dan duurt t eenmaal wat langer als dat die om de hoek in nl zit. Voor mn ritsen ben ik naar van rijs terug gegaan. Ook prima gemaakt en binnen week terug.

lemonyellie
Berichten: 313
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Haps

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:22

Ik heb sinds september 2017 DeNiro tricolores. Ik gebruik ze gemiddeld 4/5 keer per week en ik zag deze week dat het stukje leer naast de rits kapot aan het gaan is. Het bovenste laagje leer is er hier gewoon vanaf gesleten. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit soort dingen? Ik weet niet goed of ze dit nog zouden kunnen maken, maar ik moet zeggen dat ik vind dat dit best wel snel versleten is.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:31

Vind ik voor een dik jaar intensief gebruik niet gek, zijn het zachte of hard lederen?

Normaal kan ene goede schoenmaker en wel een stukje leer overheen zetten.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:38

De hakken van mijn eerste paar DeNiros zijn nu na ong 2 jaar versleten. Niet dagelijks gebruik. Iemand die weet wat een nieuwe hak ongeveer kost?

lemonyellie
Berichten: 313
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Haps

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:27

@_mexx_lady_ Het zijn zachte leren laarzen, ik denk dat dat misschien de reden is dat ze wat eerder slijten. De hak en de rits etc zijn nog helemaal goed! Maar dan ga ik er een keer mee langs de schoenmaker om te kijken of ze er wat mee kunnen, bedankt voor de tip!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:57

Die ervaring heb ik ook met de zacht leren laarzen, vooral op de overgang van zadel naar paard, is zo een gevoelig plekje voor die laarzen

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:25

lemonyellie schreef:
Ik heb sinds september 2017 DeNiro tricolores. Ik gebruik ze gemiddeld 4/5 keer per week en ik zag deze week dat het stukje leer naast de rits kapot aan het gaan is. Het bovenste laagje leer is er hier gewoon vanaf gesleten. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit soort dingen? Ik weet niet goed of ze dit nog zouden kunnen maken, maar ik moet zeggen dat ik vind dat dit best wel snel versleten is.


Ik denk dat dit wel onder gewone slijtage valt. Ik denk dat je ze ook wel bij de Niro kunt laten maken, maar dan zullen de kosten voor jouzelf komen.
Wij hadden na een paar x dragen ongeveer het zelfde euvel; dat was een productiefout. Daarom de laarzen terug naar Italie. Maar dat heeft dus errug lang geduurd eer ze weer terug waren.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:57

lemonyellie schreef:
Ik heb sinds september 2017 DeNiro tricolores. Ik gebruik ze gemiddeld 4/5 keer per week en ik zag deze week dat het stukje leer naast de rits kapot aan het gaan is. Het bovenste laagje leer is er hier gewoon vanaf gesleten. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit soort dingen? Ik weet niet goed of ze dit nog zouden kunnen maken, maar ik moet zeggen dat ik vind dat dit best wel snel versleten is.


Ik heb dat ook bij mijn tricolores. Het zijn ook hele zachte laarzen dus dan heb je dat sowieso al een stuk sneller + het zijn de minst dure laarzen uit het assortiment, dus dat zal vast ook wel uitmaken. Alleen zijn de mijne 4 jaar oud, waarvan zo'n 3 jaar intensief in gebruik. Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer wanneer ze precies begonnen te slijten.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:44

Ik heb er even heel erg de pest in :\
Heb dus net zaterdag mijn nieuwe op maat gemaakte DeNiro rijlaarzen opgehaald. Zaten wat strak maar kreeg ze dicht. Gelijk mee gereden en ook dat ging goed. Wel wat strak, maar niet te.

Nu wilde ik ze vandaag weer aan doen met rijden, rechts ging prima. Links kwam ik al niet in. Dus uiteindelijk boterhamzakje om mijn voet gedaan, kreeg ik ze aan. Toen kreeg ik de rits niet dicht. Hij ging gewoon niet over mijn kuit, waarschijnlijk doordat ik heb hardgelopen vanmorgen. Uiteindelijk lukte het half, splijt die rits.... Dus ik zat vast -O-. Rits ging geen kant meer op, alleen nog meer omhoog waardoor de rits nog meer ging splijten. Alles geprobeerd, zelfs vaseline erop gedaan, niets hielp |o. Toen moest uiteindelijk een stalgenoot de rits losknippen.

Ben er even helemaal klaar mee........ -O- -O- -O- -O-

minouesmee

Berichten: 7425
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:56

Ik snap niet zo goed dat je dan door blijft trekken aan de rits als je ziet dat het niet gaat? := Het is enorm zonde, maar zijn ze wel de goede maat? Ik heb nooit het probleem gehad dat ze niet dicht gingen in het begin.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:11

Ze gingen dus zaterdag nog wel dicht..

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:31

je trekt toch niet door als de rits niet dichtgaat? Dat heb ik ook gehad en nog wel eens af en toe als ik veel gelopen heb. Dan doe ik bijvoorbeeld geen rijsokken aan maar normale. En als het echt niet wil trek ik ze niet aan.