Roken.. bij je paard, op je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:20

Roken op je paard, vind ik er persoonlijk niet uitzien. Ik stoor me d'r niet aan ofzo, maar als ze een brandende sigaret weggooien .

Op het erf zie ik ook vaak een brandende sigaret liggen. Ik trap hem meestal kapot, stel dat ie door de wind richting de stro en hooi opslag gaat! Moet er niet aan denken

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:31

nou ja ik rook overal op het erf.. behalfe in de stallen dan en bij hooi of stro...maar ik kijk wel altijd uit waar ik het aftik, en uitmaak.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 04:56

Ik rook ook gewoon op mijn paard, vind het zalig Tijdens het in- of uitstappen of tijdens een buitenrit.

Zie het hele probleem niet zo Er kan zóveel gebeuren. Zelfs als je de rest van je leven in bed blijft liggen, dan kan je nog iets overkomen.

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:47

Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd als ik rokende mensen op een paard zie. Je bent aan het sporten, daar hoort roken gewoon niet bij. Je ziet toch ook nooit een voetballer tijdens de wedstrijd een sigaretje opsteken? En een buitenrit is natuurlijk wel ontspanning maargoed..

En ik de stal vind ik zowiezo not done..

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:03

@ Sophie_midas: Ik vind dat je een voetbal wedstrijd niet kan vergelijken met een buitenrit o.i.d.
Er rookt toch ook niemand op z'n paard die met een wedstrijd bezig is..?

Ik rook alleen op m'n vz paard met een buitenrit, met stappen.
Als ik in de bak rij niet.

antoinetje

Berichten: 1137
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Plaatsje bij het bos :-)

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:07

Ik ben het helemaal met Karoliefje eens! je wil toch niet weten wat er gebeurt als je er iets vlam vat, of als je een bosrit aan het maken bent en een peuk weggooit, die is niet goed uit is....

Afgezien van dat allemaal vindt ik het ook een beetje respectloos naar je paard toe dat als je met hem/haar bezig bent je niet in kan houden voor een sigaret.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:52

antoinetje schreef:
Afgezien van dat allemaal vindt ik het ook een beetje respectloos naar je paard toe dat als je met hem/haar bezig bent je niet in kan houden voor een sigaret.


Heeft imo niets met respect te maken hoor

Sky_Britt

Berichten: 1173
Geregistreerd: 14-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:26

Okee ik wil ff die belachelijke senario's hier uit de weg ruimen,, als je paard eruitnaait en je hebt een sigaret in je handen kun je hem gewoon laten vallen hoor, en hij valt dan echt niet op je paard.. mocht dat wel het geval zijn dan kan die sigaret nog geen haartje verbranden aangezien je paard aan de kletter is en die sigaret dus zo weer der af is.. Mensen die in de stal roken (dat doe ik zelf niet maar dat moet iedereen zelf weten) kijken echt wel uit waar ze hun peuk neergooien en alleen als je je peuk in een hele hooibaal gooit kan er brand ontstaan.
Het heeft ook totaal niets met respect voor je paard te maken,, mijn paard heeft het waarschijnlijk niet eens door als ik op dr rug aant roke ben.. en ze zal zich er ook echt niet aan storen.
Dus zolang je je paard en anderen niet in de weg zit vind ik het prima om te roken op een paard. En ik kan ook nog eventjes vertellen hoe heerlijk het wel niet is om lekker door het bos te sjokken op je paard met een peuk in je hand (ckr in de winter )

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:10

ik rook gewoon op het erg, niet in de stallen of in de schuur
en als ik hem weg doe dan zorg ik dat ie goed uit is.
straks ligt er wel net wat hooi of wat dan ook erbij.

met ene buitenrit wil ik nog wel roken op het paard. het ziet er misschien niet uit, maar het is wel heerlijk als je lang weg bent en dat het dan kan. met in of uitstappen doe ik het niet, dan kan ik echt wel ff wachten tot het paard weer op stal staat.

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:08

Mijne is zo ongeveer hetzelfde als de topicstarter..
Als er nou een vonkje valt of weet jij veel wat er gebeurd kan er mss wel brand komen en dan ben jij en de paarden de klos!

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:06

Supah_Sky schreef:
Okee ik wil ff die belachelijke senario's hier uit de weg ruimen,, als je paard eruitnaait en je hebt een sigaret in je handen kun je hem gewoon laten vallen hoor, en hij valt dan echt niet op je paard.. mocht dat wel het geval zijn dan kan die sigaret nog geen haartje verbranden aangezien je paard aan de kletter is en die sigaret dus zo weer der af is.. Mensen die in de stal roken (dat doe ik zelf niet maar dat moet iedereen zelf weten) kijken echt wel uit waar ze hun peuk neergooien en alleen als je je peuk in een hele hooibaal gooit kan er brand ontstaan.
Het heeft ook totaal niets met respect voor je paard te maken,, mijn paard heeft het waarschijnlijk niet eens door als ik op dr rug aant roke ben.. en ze zal zich er ook echt niet aan storen.
Dus zolang je je paard en anderen niet in de weg zit vind ik het prima om te roken op een paard. En ik kan ook nog eventjes vertellen hoe heerlijk het wel niet is om lekker door het bos te sjokken op je paard met een peuk in je hand (ckr in de winter )


Mee eens

chipie17
Berichten: 411
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: op de rug van mijn paarden

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:49

getver!!

antoinetje

Berichten: 1137
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Plaatsje bij het bos :-)

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:08

Alle mensen die voor roken op en bij het paard zijn roken zelf vast ook...

Milaatjuh
Berichten: 381
Geregistreerd: 01-03-06

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:32

antoinetje schreef:
Alle mensen die voor roken op en bij het paard zijn roken zelf vast ook...


Denk het ook, anders praatten ze zichzelf tegen
dus als ze zeggen dat het niet staan of niet kan en dat ze het zelf juist wel ook doen

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:42

Bij ons is er een rookverbod in de hele manege, behalve in de kantine.
Als je buiten rookt mag je dat zelf weten.

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:10

Milaatjuh schreef:
antoinetje schreef:
Alle mensen die voor roken op en bij het paard zijn roken zelf vast ook...


Denk het ook, anders praatten ze zichzelf tegen
dus als ze zeggen dat het niet staan of niet kan en dat ze het zelf juist wel ook doen

Dat hoeft niet, er zijn ook mensen die niet roken, en er geen problemen mee hebben als iemand op z'n paard rookt.
Dus dat is niet helemaal waar..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:40

Ik persoonlijk vind roken op of bij je paard niet kunnen.
Roken doe je maar ergens anders en niet bij (je) dieren.

Zal wel komen omdat ik zelf niet rook. Evt. risico's w.b. brand vind ik wel meevallen, respectloos vind ik het ook niet, maar roken doe je maar ergens anders.

Sky_Britt

Berichten: 1173
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:50

PrideDignity schreef:
Milaatjuh schreef:

Alle mensen die voor roken op en bij het paard zijn roken zelf vast ook...


Dat hoeft niet, er zijn ook mensen die niet roken, en er geen problemen mee hebben als iemand op z'n paard rookt.
Dus dat is niet helemaal waar..


Ik rij vaak met verschillende mensen buiten,, die hebben er allemaal niets op tegen als ik een sigaret opsteek,, terwijl ze zelf niet roken.

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 20:42

Ik heb er ook niks op tegen haha

stink
Berichten: 13
Geregistreerd: 29-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:42

Laat je vverslaving lekker aan iemand anders merken wat kan dat paard ernou weer aan doen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:45

Ik vind het een vreselijk gezicht. Vraag me niet waarom. Misschien omdat ik sowieso een aversie tegen roken heb. En bovendien vind ik het maar raar dat men niet even kan wachten tot ze van hun paard zijn afgestapt.

janie
Berichten: 116
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Woerden

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:15

mmm vind het altijd een beetje vreemd staan roken op je paard ( mijn mening) en idd heeft dat ook zn risico''s.Maar ja iedereen zijn ding!

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:23

stink schreef:
Laat je vverslaving lekker aan iemand anders merken wat kan dat paard ernou weer aan doen

Die opmerking komt ook lekker intelligent over..
Reageer eens normaal

Kimberleij

Berichten: 3393
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:39

hoi bij ons op stal roken er verschillende mensen.
we gaan dan gewoon lkkr buiten op het bankje aan de bakrand zitten. en jah we roken ok op het paard maar impresiepe als de wind de goede kant opstaat heb het paard daar geen last van.

en soms stappen we af roken wij een sigaretje en de paarden grazen een beetjemaar volgens mij krijgt een paard juist dan meer rook naar binnen.

veerle123
Berichten: 382
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: Vaalbeek

Re: Roken.. bij je paard, op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:05

hey,
mijn vriendin (16jaar) waar ik altijd mee ga gaan paardrijden rookt ook.Als we buiten zijn in hetbos rookt ze ook, maar het as walt niet op het paard hoot, ze houd haar sigaret naast het paardje, in destal rookt ze ook nooi tmaar wel naast de stal

p.s. ik rook niet

veerle