Beschamend: zweetplek op kont na rijden, gouden tip?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ris
Berichten: 400
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Beschamend: zweetplek op kont na rijden, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:52

Ja een anti-zweet spray bad!!!!
(lijkt me niet echt gezond)

kido123

Berichten: 182
Geregistreerd: 17-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:40

ik zou een leren broek aan raden... want dan zie je het minder....

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:43

:+ Grappige vraag..
Ach, gewoon heel stoer met met je kont in de wind opdrogen :Y) Fris drankje er bij, opgelost ;)

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:40

je hebt een zalfje van vichy in combinatie met een deo daarvan.
als je met dat zalfje smeert zweet je minder. misschien je rug er 's avonds mee in smeren. misschien is dat iets?
of....
je kan toch best voor je van huis gaat even je rug en achterwerk inspuiten met deo (nieman die dat weet dan)

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:46

Waarom zou je niet mogen zweten dan? Je halve lijf dicht gooien met anti-transpirant lijkt me niet zo goed voor je, je lichaam moet toch op de een of andere manier afkoelen.

Bosjebloemen
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:34

Waarom praat iedereen hier over deo?
deo is er om de geur van zweet de verbergen, als je deo opspuit dan stop je niet ineens met zweten ofzo.. en zo'n anti-zweet deodorant kan je ook maar beter niet teveel van gebruiken hiervan gaan namelijk je porien dichtzitten en dan heb je puisten op je kont :D een zwarte broek is het beste denk ik of inderdaad 1 met een leren zitvlak tenzij je boven het zitvlak de zweetvlek krijgt.

M_arije

Berichten: 127
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:36

De beste tip die ik heb is een zwarte rijbroek. Zul je het er toch bijna niet in zien. En in synthetische broek nog minder.
Het zweet probleem daar doe je gewoon vrij weinig aan. Als je helemaal niet wilt zweten daar dan zal je injecties moeten krijgen in je kliertjes. maarja of dat nou zn pretje is.

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:06

Ik zou het een vragen in een ruiterzaak, er zullen er vast wel zijn die dat ook hebben.

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:18

Rijden is een sport, als je sport is het behoorlijk logisch dat je zweet. De ene zweet nu eenmaal wat harder dan de andere, maar het is toch iets waar je je gewoon bij moet neerleggen.... Ik spreek trouwens uit ervaring, ik moet zelfs geen heel zware inspanningen geleverd hebben om te zweten :+ , heb er nogal aanleg voor. Mijn tip? Zwarte rijbroek, idd eventueel met leren zitvlak. Ik had ook altijd een tweede t-shirtje bij (doe ik trouwens altijd als ik ga sporten), als ik wat gezweet had dan wisselde ik gewoon snel eventjes van t-shirt. Verder je er gewoon NIETS van aantrekken :).

De deo-tips zou ik trouwens NIET uittesten. Deo helpt tegen geurtjes, niet tegen zweet (nee, ook de anti-transpirant-deo's niet).

Anoniem

Re: Beschamend: zweetplek op kont na rijden, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:23

iets om je middel (verbandje?) zodat het zweet van je rug niet naar je kont loopt :') heb er zelf nog nooit last van gehad gelukkig hihi

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:25

Ach laten zweten zou ik zeggen, daar doe je niks tegen, trek een zwarte rijbroek aan, en het is zo goed als onzichtbaar, ik heb het ook weleens, en is heel gauw weer droog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:30

flesje water pakken en over je hoofd gieten
dat koelt af en maskeert de zweet plekken ^^

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:37

Ik heb het nog nooit gezien of gehad (DENK ik)...maar ik heb dan weer een ander frustratiepunt door dat warme weer.Ik krijg altijd een zwarte snor/grijze laag over armen en gezicht door de cobinatie van zweet en nogal droog, opvliegend zand...erg leuk om te ontdekken waarom die leuke jongen waar je daarnet mee stond te praten zo aan het gniffelen was. (wel erg effectief tegen verbranding als je geen zonnecreme bij hebt :+ )

Maar iedereen heeft dus zo wel een frustratie... helaas pindakaas, we zijn geen barbiepopjes.

Asyaa; no way dat ik mijn flesje water verspil aan de buitenkant...drinken die handel! :D

Anoniem

Re: Beschamend: zweetplek op kont na rijden, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:03

@wizewo
ik heb dat dus ook
soms wordt ik gewoon zwart ^^

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Beschamend: zweetplek op kont na rijden, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:06

hahaha ja snorren heb ik ook hoor van paard de modder afpoetsen met de warmte dan blijft het plakken aan het zweet hahaha en of zwarte snot bij het uitsnuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:07

Ragdollcat schreef:
hahaha ja snorren heb ik ook hoor van paard de modder afpoetsen met de warmte dan blijft het plakken aan het zweet hahaha en of zwarte snot bij het uitsnuiten.


zo vervelend is dat ^^
en ik werk me regelmatig het zweet in door het stalwerk of het rijden, dan stap je af, kijk je in de spiegel, en zie je zwarte piet _O-

ladylay

Berichten: 3984
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Santa Barbara, California USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:10

DE GOUDEN TIP
hele simpele oplossing. ontzettend goedkoop.
naast leren zitvlak
inlegkruisjes :)

Yaleesa_Emir
Berichten: 125
Geregistreerd: 07-07-07
Woonplaats: Hillergersberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:32

Als ik echt heel hard getraind heb heb ik het zelf ook, :o maar who cares :) Ik krijg tenminste een strak kontje ;)

hihi

Kusje Yalees

Anoniem

Re: Beschamend: zweetplek op kont na rijden, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:37

Ik heb het ook, na het rijden is de "kont" van mijn (lichtblauwe) rijbroek helemaal bruin van de combi zweet&stof. Niet charmant, maar ook niet erg genoeg om alleen maar zwarte rijbroeken te gebruiken.

Een maandverbandje of inlegkruisje helpt trouwens voor geen meter, het is echt mijn hele kont die nat/vies is en niet alleen tussen mijn benen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:40

Yaleesa_Emir schreef:
Ik krijg tenminste een strak kontje ;)


zo kan je het ook bekijken ^^

ladylay

Berichten: 3984
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Santa Barbara, California USA

Re: Beschamend: zweetplek op kont na rijden, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:44

je hebt odorex, dan zweet je niet onder je armen. ideaal spul

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:00

:P Wat super grappig, ik heb het echt nog noooit gezien bij iemand..
Maar waarschijnlijk zal ik het zelf dan ook wel hebben, ik zweet wel nl bij een les.
Volgende keer maar eens in de spiegel proberen te kijken.

Veel succes trouwens, ik hoop dat je een oplossing vind ;)

Aurelle_

Berichten: 891
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Utrecht/Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:08

Ik zie het wel vaker bij andere mensen, dus zo vreemd is het niet! Ik zou inderdaad voor een leren zitvlak kijken, voor zo ver ik weet zie je daar geen nattigheid op.

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: Beschamend: zweetplek op kont na rijden, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:39

Ik heb het ook wel eens gezien, ook bij mensen met een lederen zitvlak.. Dan gaat het wel boven het leer zitten, het loopt toch van je rug af! ;)

Misschien toch een goed absorberende onderbroek en t-shirt aan, of een zweetband om je rug heen. O:)

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:44

VivaLaVida schreef:
iets om je middel (verbandje?) zodat het zweet van je rug niet naar je kont loopt :') heb er zelf nog nooit last van gehad gelukkig hihi



Heb je niet veel aan met een natte bilspleet.
Leer, absorbeert ook vocht en daarop zou je het juist zien omdat het dan donkerder kleurt.
Ik heb het zelf ook heel erg en niet alleen met paardrijden. Het is inderdaad erg genant.
Ik heb altijd euostar broeken en op zich zie je het niet heel erg op de broeken maar wel zo'n mooie bil afdruk op de stoel of zadel :oo
Opstaan en de stoel snel omdraaien en hooooopen dat niemand het ziet :P
Tsja . . . het zij zo. Inlegkruisjes heb je inderdaad ook niets aan, die zijn veelste klein / kort.
Het grootste nadeel van de zweetreet is het doorrijden ..... nestosyl please!!!

:D lekker praatje