Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beschamend: zweetplek op kont na rijden, gouden tip?

 

Een zweetreet? Hahahaha veeg me op :') Iedereen bedankt voor de tips!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-09 22:54 



 
Profiel   

Tsja, ik geef het beestje altijd maar een naam ;)

Maar als je alles geprobeerd hebt, laat het ons dan weten wat echt helpt!!!!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-09 22:56 



 
Profiel   

bontje is niet duur hoor.35 euro bij de looier of idd zwarte rijbroek...

anders als een speer naar de wc rennen en onder zo n blaasding gaan staan met je gat (whoejaaajjjjjaa ziet t voor zich)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-09 22:58 



 
Profiel   

connie1964 schreef
bontje is niet duur hoor.35 euro bij de looier of idd zwarte rijbroek...

anders als een speer naar de wc rennen en onder zo n blaasding gaan staan met je gat (whoejaaajjjjjaa ziet t voor zich)



*lol* dan moet je ook niet te dicht op zo'n blower gaan staan anders gaat je voorkant er zoals jou avantar uitzien ;) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-09 23:34 



 
Profiel   

Ook een (kunst)leren zit helpt niet, evenmin katoenen shirt in broek, of leren zadel.....
Denk dat je zult moeten kiezen tussen niet rijden, of onderste boven op je peerd gaan staan... dan loopt het zweet naar je nek en heb je niet zo'n vlek op je achterste...

ps achterste voren helpt evenmin :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-09 23:40 



 
Profiel   

Ik doe bijna altijd een extra broekje onder mijn rijbroek, bijv een gymbroekje of een verkorte legging.
Maar dat doe ik alleen als het super warm is of benauwd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-09 20:00 



 
Profiel   

Apart probleempje.....

Ik rij tegenwoordig met zo'n 'cool' shirtje. Dat is een soort gaasachtige stof waar wind doorwaait. Na het rijden heb ik dan ook geen natte rug meer, geen zweetplekken bij oksels en ook niet aan de voorkant. Alles droog! Die stof gebruiken hardlopers ook altijd.

Misschien dat het helpt zodat je over je hele lijf minder zweet omdat het cooler is?
Je hebt hele leuke van Equi theme.

En misschien heb je zoiets ook wel in een broek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-09 08:55 



 
Profiel   

Het zelfde principe in een broek is het eerder besproken hardloop/fietsbroekje(fietsbroekje heeft vaak een lap in het kruis, of dat zo lekker is bij het rijden?). De loopshirtjes waar Yvonne het over heefd zijn trouwens niet eens duur. Geloof iets van 8 euro bij bv decathlon. Kruidvat/liddl heeft ook regelmatig sportkleding. daarvan is de kwaliteit in ieder geval goed genoeg om uit te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-09 11:25 



 
Profiel   

Leren zitvlak, zwarte broek, fietsbroek; het is allemaal al gezegd! Maar ik zou als ik jou was gewoon je rijbroeken die je hebt aan blijven doen en maar denken ' jammer dan, ik heb tenminste lekker getraind met mn paard '! :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-09 11:30 



 
Profiel   

En donkere rijbroek, en vooral geen synthetisch spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-09 09:43 



 
Profiel   

Sorry als iemand dit al gezegd heeft maar ik las je vraag en dacht meteen aan deze "hippe" rijbroek van de decathlon, hahaha, er zit een soort van gleuf met gaatjesstof boven je bilspleet. dus hopelijk heb je geen hoog oplopende bilspleet ;) maar hier de link, volgens mij de oplossing! http://www.decathlon.nl/NL/rijbroek-tra ... 70242606/#

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-09 09:51 



 
Profiel   

Liek_ schreef
Allemaal hartstikke bedankt voor de antwoorden!

Een schapenbontje klinkt ideaal maar lijkt me erg duur, én ik heb toch een nieuwe rijbroek nodig dus ik ga dan maar op pad voor een zwarte met leren kont ;) Bedankt iedereen!!


Een echt schapenbontje kost iets van 50 a 60 euro.
Is niet echt duur, als je echt van je zweetplekken af wil, en je rijcomfort (daar heb ik hem voor gekocht) wil verbeteren. Neem geen syntetische wol, maar de echte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-09 15:40 



 
Profiel   

Ik heb er niet veel verstand van, maar een rijbroek met een ruit lijkt mij dat het ook niet opvalt wanneer het nat is... Van Cavallo oid, met een donkere ruit...!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-09 21:11 



 
Profiel   

Donkerkleurige rijbroek lijkt me het beste dan valt het niet op

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-09 11:40 



 
Profiel   

een bontje zou ik juist niet doen, krijg je echt een warme kont van, reed er altijd expres mee in de winter tegen koude-bips

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-09 12:47 



 

AnnebelleVD schreef
Sorry als iemand dit al gezegd heeft maar ik las je vraag en dacht meteen aan deze "hippe" rijbroek van de decathlon, hahaha, er zit een soort van gleuf met gaatjesstof boven je bilspleet. dus hopelijk heb je geen hoog oplopende bilspleet ;) maar hier de link, volgens mij de oplossing! http://www.decathlon.nl/NL/rijbroek-tra ... 70242606/#


Goeie tip, hier ga ik eens naar kijken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-09 12:50 



 
Profiel   

AnnebelleVD schreef
een bontje zou ik juist niet doen, krijg je echt een warme kont van, reed er altijd expres mee in de winter tegen koude-bips



Juist niet, ik rij er hier elke dag mee in 32 graden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-09 16:55 



 
Profiel   

Hahaha echt mooi die broek van Decathlon, heb die nog niet gezien, benieuwd of t werkt!

Verder: No big deal, en je gaat toch geen deo op je kont spuiten? :P
Neem dan een andere (korte) broek mee als je nog langer op stal blijft.
K neem ook wel eens een schoon shirtje mee voor na t rijden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-09 21:28 



 
Profiel   

Een ANKY rijbroek.. die zijn van speciale stoffen gemaakt die het vocht naar buiten afvoeren zodat je geen zweetplekken krijgt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-09 22:30 



 
Profiel   

Ik zou idd geen deo en wet ik het allemaal op je kont gaan spuiten :') ik zou er niet zo moeilijk over doen joh!
Gewoon lekker laten gaan!
Als je je er toch voor schaamt, droge broek mee nemen naar stal en aantrekken na het rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-09 07:51 



 
Profiel   

Inlegkruisje in je onderbroek op de plek waar je zweet, of anders een truitje of een t-shirt om je middel knopen na het rijden!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-09 08:08 



 
Profiel   

ladypaard schreef
zag laatst een rijbroek van tuffrider, welke gemaakt is van bamboe, en ideaal zou zijn voor vocht afdrijven. ik heb zelf altijd leren zit, dus niks te zien, maar krijg altijd schuurplekken en heb daarom naar deze broek zitten kijken.


even de link, zit er echt over te denken deze maar te bestellen, maar heeft iemand er al ervaring mee (materiaal??)?
http://equimundi.com/product/57/Rijbroe ... _full_seat

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-09 09:00 



 
Profiel   

Kymalin schreef
Inlegkruisje in je onderbroek op de plek waar je zweet, of anders een truitje of een t-shirt om je middel knopen na het rijden!?


dat zit toch voor geen meter lijkt me :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-09 11:27 



 
Profiel   

Er staat ook een shirt om je middel knopen NA het rijden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-09 11:57 



 
Profiel   

Kymalin schreef
Er staat ook een shirt om je middel knopen NA het rijden ;)


Ik bedoel de inlegkruisjes in je broek, bedoel aan 1 tje bij je doos zul je wel niet genoeg hebben :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-09 12:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen