Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:24

sterreke98 schreef:
Waar ik stiekem ook heeel erg naar uit kijk, mondoni laarzen in het blauw <3 of polo's (met veter :9 ) zal wel onhaalbaar zijn vrees ik haha. Maar ik zou de eerste zijn die ze haalt als het ooit gebeurt haha



Ik heb er is in het blauw gezien. Denk van lipica?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:44

Ja klopt, maar ik heb speciale maten nodig die buiten hun 'standaard' maten vallen. En ik zat eerder naar Celeris te kijken, maar het is allemaal zooo duur :c

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:18

Anoniem schreef:
Ik zag ze er niet bij staan, van daar dat ik het vroeg :). Maar dan ga ik ze binnenkort even bekijken in de winkel.


Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op jouw vraag. De eerste divoza zit voor mij op (bijna) 2 uur rijden, dus ik ga niet even langs om te kijken.

Ik vind de Wakefield een erg mooie laars, maar ik pas alleen in de 'bredere' maten van divoza. Helaas heb ik een klein voetje en een stevige kuit.

Kun je mij misschien laten weten als je bent geweest bij welke maattabel de Wakefield past? Of misschien weet iemand anders hier wat het antwoord is?

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:42

Gisteren men rits stuk getrokken van men laars :') niet slecht meegegaan voor toch al een 2,5 jaar (ruw) gebruik van me. Ga de ritsen laten maken en dan kunnen we weer verder met de botten :p

xjanabananax

Berichten: 103
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:51

Hoi hoi,
Ik ben aan het overwegen een mondoni laars aan te schaffen. Ik heb nu 1,5 jaar horka laarzen die super rijden maar ik kan er nog geen 10 minuten op lopen... Ik wil dus een zachte leren laars voor een betaalbaar prijsje. Ik heb Newhaven, wakefield, kendall of eventueel keighley op het oog. Zijn er mensen die ervaring met deze laarzen hebben? Hoe houden ze zich als stallaars? En lopen ze fijn? (en kunnen de zooltjes uit de laars worden gehaald? :+ )

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:59

xjanabananax schreef:
Hoi hoi,
Ik ben aan het overwegen een mondoni laars aan te schaffen. Ik heb nu 1,5 jaar horka laarzen die super rijden maar ik kan er nog geen 10 minuten op lopen... Ik wil dus een zachte leren laars voor een betaalbaar prijsje. Ik heb Newhaven, wakefield, kendall of eventueel keighley op het oog. Zijn er mensen die ervaring met deze laarzen hebben? Hoe houden ze zich als stallaars? En lopen ze fijn? (en kunnen de zooltjes uit de laars worden gehaald? :+ )


Als je laarzen wilt om op te lopen zou ik voor outdoor laarzen gaan of een goede jodphur van bijvoorbeeld Ariat. Rijlaarzen zijn niet gemaakt om veel op te lopen.

xjanabananax

Berichten: 103
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:29

MoniekV schreef:
xjanabananax schreef:
Hoi hoi,
Ik ben aan het overwegen een mondoni laars aan te schaffen. Ik heb nu 1,5 jaar horka laarzen die super rijden maar ik kan er nog geen 10 minuten op lopen... Ik wil dus een zachte leren laars voor een betaalbaar prijsje. Ik heb Newhaven, wakefield, kendall of eventueel keighley op het oog. Zijn er mensen die ervaring met deze laarzen hebben? Hoe houden ze zich als stallaars? En lopen ze fijn? (en kunnen de zooltjes uit de laars worden gehaald? :+ )


Als je laarzen wilt om op te lopen zou ik voor outdoor laarzen gaan of een goede jodphur van bijvoorbeeld Ariat. Rijlaarzen zijn niet gemaakt om veel op te lopen.


Bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb een paar fijne jodphurs en een paar outdoor laarsjes van de anwb voor de winter (allemaal zelf voor gewerkt hoor :D ) Ik vind het echter fijn af te wisselen en niet de hele tijd van schoen te hoeven wisselen als ik bijvoorbeeld met laarzen wil rijden maar ook nog even de stal moet mesten, spullen op te ruimen en mijn pony naar de wei te brengen (dit is ongeveer 10 minuten lopen maar met mijn maflinger ongeveer 20 minuten :P )

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:42

Ik trek altijd mn laarzen aan als ik heb opgezadeld en als ik heb afgezadeld gaan ze weer uit, na een paar keer ben je het zo gewend. Veel op rijlaarzen lopen is gewoon echt zonde van je laarzen.

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:19

xjanabananax schreef:
MoniekV schreef:


Als je laarzen wilt om op te lopen zou ik voor outdoor laarzen gaan of een goede jodphur van bijvoorbeeld Ariat. Rijlaarzen zijn niet gemaakt om veel op te lopen.


Bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb een paar fijne jodphurs en een paar outdoor laarsjes van de anwb voor de winter (allemaal zelf voor gewerkt hoor :D ) Ik vind het echter fijn af te wisselen en niet de hele tijd van schoen te hoeven wisselen als ik bijvoorbeeld met laarzen wil rijden maar ook nog even de stal moet mesten, spullen op te ruimen en mijn pony naar de wei te brengen (dit is ongeveer 10 minuten lopen maar met mijn maflinger ongeveer 20 minuten :P )


Ik heb al jaren de Kendalls en ben hier heel tevreden over omdat ze zo heerlijk soepel zijn en ik kan er dan ook lang op lopen. Het mesten van de stal is echter funest voor de laarzen, door het zachte leer zal de urine het leer snel aantasten, ik deed dit namelijk op het begin wel altijd. Later ben ik dus ook gaan wisselen en nu gebruik ik de rijlaarzen echt alleen nog voor het rijden.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:46

Zou toch ook jezelf aanwennen om dan even te wisselen als je aan het afzadelen bent. Je doet dan veel langer met je laarzen :j

Zelf was ik echt fan van de Kendal's :j

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:05

Ik heb de Mondoni field laarzen. Daar kun je opzich wel mee lopen. In het begin deed het heel erg zeer :')
Maar als ze eenmaal uitgelopen zijn zitten ze heerlijk.

Ik probeer ze na het rijden altijd te wisselen, maar als ik op de fiets naar de paarden ga neem ik niet nog een paar schoenen mee dus dan gebruik ik alleen mijn laarzen, gaat prima

Anoniem

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:46

Ik vind Kendal prut. Zou het niet aanraden.

xjanabananax

Berichten: 103
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:58

Bedankt voor alle antwoorden! :) Ik denk dat ik voor de kendall of wakefield ga, even kijken wat lekkerder zit. Met stal mesten bedoel ik overigens niet heel de stal leeghalen en weer opnieuw opstrooien hoor, dit doe ik niet met laarzen (niet helemaal duidelijk van mijn kant misschien :D ), gewoon even de hopen eruit, hij wordt vaak gemest dus het is meestal niet veel :+ Nog wel een must voor mij is dat de standaard inlegzolen eruit gehaald kunnen worden, kan dit bij de mondoni laarzen?

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:33

Ik heb de Kendall en wakefield. Kendall is een soepele laars, Wakefield is een mega klus om in te lopen (stug). Als ik lang met de Wakefield loop dan beschadig ik mijn enkel of mijn hak. Mischien gebruik ik ze ook te weinig. De Kendall is zo soepel dat ik geen beschadigingen krijg, maar zo soepel dat het inderdaad wat snel inzakt of gaat slobberen. Ik heb nu al twee jaar de kendall voor trainen en de wakefield voor concour. Kendalls gaan bij mij een jaar mee. Rij er alleen mee, verder niet.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:42

De kendal is bij mij anderhalf jaar meegegaan. Heb hem nu weer gekocht. Ik vind het erg fijne laarzen!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:39

@danieleejody: is de Wakefield qua maatvoering hetzelfde als de Kendall, of zijn ze verschillend? Of in andere bewoording: heb je de laarzen in dezelfde maat?

Ik zou graag de Wakefield kopen, maar op internet valt de maat van de Wakefield niet terug te vinden. Helaas heb ik geen mogelijkheid om even te gaan passen (lees: 1e divoza winkel op 2 uur rijden)

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:39

Ik heb dezelfde maat van Kendall & Wakefield.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:57

Daniellejody schreef:
Ik heb dezelfde maat van Kendall & Wakefield.


Dankjewel voor je antwoord!

Mint
Berichten: 107
Geregistreerd: 16-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:39

mirriezz schreef:
@danieleejody: is de Wakefield qua maatvoering hetzelfde als de Kendall, of zijn ze verschillend? Of in andere bewoording: heb je de laarzen in dezelfde maat?

Ik zou graag de Wakefield kopen, maar op internet valt de maat van de Wakefield niet terug te vinden. Helaas heb ik geen mogelijkheid om even te gaan passen (lees: 1e divoza winkel op 2 uur rijden)


Dat ken ik...ik ben nu zelf ook aan het uitkijken naar een paar Divoza laarzen, maar de dichtstbijzijnde winkel is 2u en half hiervandaag. Eventjes gaan passen is dus geen optie

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:36

Voor die prijs zou ik het toch doen. Ik ben naar de 'dichtsbijzijne divoza' (+- 3u) gereden om de laarzen te gaan passen, en ik heb ze ook meteen mee kunnen nemen. Zoek iets leuks in de buurt en maak er een daguitstapje van? :D

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:42

The_Cat schreef:
Voor die prijs zou ik het toch doen. Ik ben naar de 'dichtsbijzijne divoza' (+- 3u) gereden om de laarzen te gaan passen, en ik heb ze ook meteen mee kunnen nemen. Zoek iets leuks in de buurt en maak er een daguitstapje van? :D

Als je (bijna) zeker weet dat je wel in een laars past, dan geen probleem inderdaad. Maar als het geheel de vraag is (ik ga ook eerst nog eens zelf meten of er een kans is dat ik pas), is het een beetje zonde om heen te rijden, de 2 grootste laarzen aan te trekken en dan weer teleurgesteld die 2 uur terug te rijden.

Ik heb een lastige voet voor laarzen in het algemeen en de kuiten ben ik nog wat moeilijker in... Dat maakt het een hele zoektocht naar mooie laarzen.
Als ik denk dat ik in de laarzen pas, dan ga ik eens een tripje plannen.
Hebben ze bij elke divoza winkel eigenlijk altijd alle maten en modellen in huis, of is het verstandig voor een specifieke maat even te mailen/bellen van tevoren?

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:52

Ik wist het ook niet zeker, heb namelijk ook nogal wat bredere kuiten. Maar wou het gewoon getest hebben omdat ik het wel een leuke prijs vond voor de laarzen. Heb toen met een vriendin er een leuke dag van gemaakt.

Ik heb inderdaad wel gebeld om te vragen of ze de laars naar keuze wel in de maten hadden, zodat ik niet die uren gereden had voor niets

marielle98

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:07

heb zelf wakefield, zitten erg lekker..

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:42

marriejelle schreef:
heb zelf wakefield, zitten erg lekker..


goed om te horen! Ik heb uitgevonden dat ik (als het goed is) precies in de XW-maat pas *\o/* Echt heel blij mee dat er een kans is dat ik in de laarzen pas. (wel beschamend overigens om te merken hoe dik mijn kuiten zijn -O- )

Ik heb echt heel erg de neiging om ze met de huidige korting te bestellen, maar ik denk dat ik toch maar even wacht tot de kerst! Hopelijk hebben ze dan weer korting (meestal wel dacht ik)

brittkalijn

Berichten: 77
Geregistreerd: 18-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:44

Ik heb de Wakefield (junior) vorige week gekocht met de aanbieding en vind ze heel erg mooi, maar de laars is geleverd met enkele deuken. :Y) Weten jullie of ik de korting opnieuw krijg als ik terug ga met de laarzen?
En ik ga de laarzen 1x per week gebruiken, maar is het slecht als ik ze aandoe op de fiets al? Weet niet hoe ik ze anders mee moet krijgen, heb namelijk ook al een BP die mee moet.. ik doe ze na het rijden wel meteen uit, mn jodphurs kan ik wel meenemen opzich! Maar is het niet zonde?