Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:10

Gisteren Mondoni Kendalls gekocht, zwart met bruine biesjes. Blij mee! Heb een paar vraagjes: hoe snel zijn ze ingelopen/ingezakt? Ze zitten prima maar nog wel wat strak. En wat doen jullie qua onderhoud? Mijn oude laarzen (Felix Bühler) maakte ik schoon met lederdressing en dan af en toe wat zwarte schoensmeer als ik ze netjes wilde hebben. Die laarzen waren al heel soepel, van vrij dun leer, daarom heb ik ze bijna nooit met vet gedaan, dan zouden het naar mijn idee bijna afgezakte sokken worden ;-)

Herman97

Berichten: 431
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: In het Noorden des Lands

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:42

Ik had ze ook en ze zaten eigenlijk meteen goed. Ze zakken best redelijk snel in en dat oprekken, sja dat ligt eraan hoevaak en hoe lang je ze draagt. Ik zou zeggen .... doe ze in huis aan als je bv voor de tv zit of als je iets in huis moet doen. Ik heb ze op die manier "ingelopen" zeg maar. Heb nu net een week mijn Lipica's op maat gemaakt en die zitten ook al fijn op paard.
De Kendall s maakte ik na het rijden schoon met leerdoekjes van de Action en vette ze dan goed in, maar als je ze elke dag draagt zou ik dat niet doen. Ik deed het op maandag en vrijdag. Twee keer in de week dus. Ze zagen er na ruim een jaar gedragen te hebben nog zeer netjes uit. Ik deed ze ook pas aan als mijn paard gezadeld was en alleen zijn hoofdstel nog aan moest en meteen weer uit als ik mijn zadel in de kast hing. Dus niet met afspuiten en uitmesten. Misschien ben ik een zeikerd maar ik vind dat super zonde .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:05

My_Chimanga schreef:
Ah, ik lees hier dus dat de Bath laarzen er echt niet meer zijn?
Suuuuuper balen! Waarom zijn ze daar mee gestopt?!
Ik vind ze geweldig fijn, goede maatvoering en in cognackleur met een betaalbare prijs!! Ik wilde nieuwe halen maar kon ze al niet meer vinden… :(

Iemand suggesties voor vergelijkbare?

Jammer he :n Vond ze zoooooo fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:06

Mijn plains zijn vandaag overleden trouwens. Na 5 jaar trouwe dienst is de rits kapot gegaan. Maar ga het niet meer laten maken denk ik, rest van de laars zal ook niet lang meer meegaan vrees ik :')

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:33

Ik kom ook weer eens even binnenvallen... Eindelijk na jaren mountain horse's (van die lompe ja..) ga ik op zoek naar een paar knappe laarzen.
De MH's zijn wel een van de weinige waar mijn korte dikke pootjes inpassen...

Ik lees wel veel goede reviews over de Kendal maar ook over de Kingston's.
Vind ze allebei wel mooi.
Denk dat ik er maar 'even' heen moet om te gaan passen denk ik..

Hier iemand met korte pootjes? Gaan ze passen? Heb schoenmaat 40, en kuitmaat dito...

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:45

Dabo schreef:
Ik kom ook weer eens even binnenvallen... Eindelijk na jaren mountain horse's (van die lompe ja..) ga ik op zoek naar een paar knappe laarzen.
De MH's zijn wel een van de weinige waar mijn korte dikke pootjes inpassen...

Ik lees wel veel goede reviews over de Kendal maar ook over de Kingston's.
Vind ze allebei wel mooi.
Denk dat ik er maar 'even' heen moet om te gaan passen denk ik..

Hier iemand met korte pootjes? Gaan ze passen? Heb schoenmaat 40, en kuitmaat dito...


Ik heb ook korte pootjes en heb al jaren Mondoni, ik heb hoogte maat 44/45.
Gewoon even passen inderdaad. Ik heb beide modellen en vind ze beide fijn.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:09

Dankje voor je info, Capriootje! Op de site van divoza zie ik hoogte 47 staan, bij beide laarzen. Is dit gemeten met of zonder de hak? Mijn eigen onderbeen is geen 47... wel wat korter! Hoop zo dat ze gaan passen.
Morgen ff bellen naar Staphorst of ze voorradig zijn, en als ik ze bestel om te passen of ik niet aan de koop vastzit.. ;)

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:50

Volgensmij inclusief hak, en ik heb beide ingereden met een hakje erin. Die kan je er zo bij kopen en dan zitten ze net even beter als ze net wat te hoog zijn. :)

Je kan online de winkel voorraad zien toch? Als je kleur en maat aanklikt staat er ergens 'voorraad' volgensmij. Ruilen kan altijd wel volgensmij.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:19

Hmm bij de Kingston staat 'beperkt', en de Kendal is helemaal uitverkocht (wel bestelbaar)..
Ik bel morgen wel even, wil ze echt gewoon passen, durf het niet aan om ze online te bestellen..
Ruilen kan dan inderdaad wel maar ja, tegen wát dan :P

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:07

Ik ben ze dus zaterdag wezen passen in Staphorst! Ze pasten allebei, mijn keuze is gevallen op de kendal :-)
Deze heb ik dus zaterdag avond online besteld, toen kon je al met korting bestellen (25%)
Nu even wachten tot ik ze binnen heb.... Snel hoop ik! (zouden rond 9 Juni binnenkomen) :D :D

ShiningStar1
Berichten: 971
Geregistreerd: 18-10-09
Woonplaats: België

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:33

Hoe zit het eigenlijk met de breedte van de kuit, rekken die nog uit? En zakken ze nog wat in?
Mijn andere botten waren 45 hoog en 37 breed maar dat was iets te hoog en te smal. Ik had interesse in de Wakefield maar deze zijn 46 hoog en 38 breed :)

ikkelies

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Den haag,Groningen

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:03

er zit elastiek langs de rits dus ze rekken wel iets mee.
Bij mij zijn ze ook wel wat ingezakt maar ja kan ook een hakje er in kopen zodat je minder last hebt van de hoogte in het begin

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:29

Joehoooeeeeeeee! Na laaaaaaaaaaaaang wachten eindelijk mn bruine Kendals binnen! Ze zitten godzijdank als pantoffeltjes... *\o/* *\o/*

Er zit inderdaad elastiek langs de rits dus er is nog wat ruimte... Maar de ritsen van de Wakefields waren naar mijn ervaring echt prut, dus denk niet dat ze heel veel kunnen hebben eigenlijk. Of ze inzakken weet ik niet, vind het leer vrij hard, weet niet of dat veel zakt! Mijn andere (verschillende soorten) laarzen zijn veel soepeler, een paar is echt veel ingezakt, een ander paar niet. De lakkers draag ik alleen op wedstrijd dus die worden bijna nooit gedragen en zijn dus ook nog geen mm ingezakt :D

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:44

Ik had mijn Kendals afgelopen maandag al binnen! :) uiteraard meteen ff uurtje aangetrokken om ze hier thuis in te lopen. Paard loopt helaas niet zuiver, dus ik zal ze nog even niet te paard dragen.
Maar ik denk dat ze snel genoeg wat inzakken en 'gevoegd' zijn. Vind ze prachtig! :D :D

Anoniem

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:05

Hallo, mag ik mij misschien melden.

Heb 1 paar Mondoni Kendal rijlaarzen, mooie laarzen voor die prijs. Niet in hoeven te lopen, zaten meteen lekker. Moesten wel wat inzakken. Heb wel 2(!) maanden moeten wachten eer ik ze had, volgens Divoza moesten ze nog helemaal gemaakt worden. Nou prima dan wacht ik wel. Na driekwart jaar hadden de ritsen het ineens begeven, hebben we laten maken bij de schoenmaker, heeft hij netjes gedaan. Toch spaar ik volgende keer door voor een beter merk.

Van de maten die op internet staan klopt trouwens geen hol, volgens die maten zou ik net aan in een 40R passen qua hoogte en breedte, maar ben thuisgekomen met een 41H...

Heb de Wakefields ook gepast maar vond ze echt vreselijk, een vormeloos hard stuk leer. Ben benieuwd of iemand hier ze heeft, eventueel met foto?

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:52

Hier eigenaar van Wakefields, Kendal en Glamour. Kendal fijne laarzen, fijn leer... maar die wakefields... Nee dat zijn net gipsbenen. Heb ze vijfmaal aangehad en één keer zelfs een wondje op mijn enkel door dat harde leer. Vind ze trouwens na vijf keer dragen al behoorlijk "gebruikt" er uit zien. Doe mij de kendals maar. Enige nadeel daarvan vindt ik dat ze behoorlijk zakken in de loop van de tijd, maar vindt het leer echt super fijn.

De wakefields:

Afbeelding

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:56

Ik wou graag de field laars. Ben ik naar divoza Heteren gegaan, niet mijn maat. Schoenmaat wel maar mijn kuit kwam werkelijk niet in zelfs de grootste kuitmaat. Vriendin van mij had laatst dus het zelfde. Heel jammer want verder vind je niet zo snel mooie laarzen voor die prijs! Nu heb ik dus Ariat wat me wel een rib uit m'n lijf heeft gekost, maar die pas ik wel. Hoop dat ik ooit na mijn Ariat laarzen Mondoni's kan vinden die ik ook daadwerkelijk pas

Anoniem

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:26

Hmm ik vind de Wakefields er beter uitzien op de foto op de site dan in het echt.

Jamer dat je geen Mondoni's hebt kunnen vinden, xxSaschaa. Ik moet toegeven dat ik ook een flinke tijd gezocht heb maar nu passen m'n laarzen dan ook perfect.

Vind de Mondoni Blyth ook erg gaaf! Iemand die die toevallig heeft?

SMGL
Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:32

Hopelijk komen ze ook ooit in maat 44 :')
Heb nu maar de gaithers van Petrie (kansas) gedaan, met mondoni jodhpurs.

MonetteFoto

Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:33

Ik heb de mondoni bah maar ze zijn helaas niet meer te krijgen

Anoniem

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:33

Mondoni Bah, die ken ik nog niet. :D

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:37

Afbeelding
Mijn geverfde Plain's! Nieuw gekocht en geverfd, hebben daarna 1,5 jaar niks gedaan. Vorige week voor het eerst gebruikt. Deze foto is genomen na 3 keer rijden.

MonetteFoto

Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:36

Haha Yezzi stomme autocorrectie ;-) de mondoni Bath natuurlijk :-D

MonetteFoto

Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:37

Hoe heb je ze geverfd LiiNd_Y?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:52

LiiNd_Y schreef:
[ Afbeelding ]
Mijn geverfde Plain's! Nieuw gekocht en geverfd, hebben daarna 1,5 jaar niks gedaan. Vorige week voor het eerst gebruikt. Deze foto is genomen na 3 keer rijden.



......je bent briljant en brengt me op ideeën.