Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 43 van de 43 [ 1066 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43
Plaats een nieuw onderwerp

Zelf een rijjasje maken #2

 
Profiel   

Even dit topic weer wat leven inblazen hoor.

Ik heb mijn nieuwe jasje af.
Donkergrijs met lichtgrijze kraag.
Ook maar een bijpassende plastron en tuigonderlegger gemaakt :Y)


[ img ]

Heeft er nog iemand wat leuks gemaakt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 06:00 



 
Profiel   

[ img ]
Deze heeft mn moeder gemaakt voor mijn dochter

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 20:59 



 
Profiel   

Vivi_belfor schreef
Wie hebben er plastron patronen die ze met mij zouden willen delen :)


Heb je inmiddels patronen? Dan zou ik ze ook heel graag willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 15:26 



 
Profiel   

Sunshinedaan schreef
Even dit topic weer wat leven inblazen hoor.

Ik heb mijn nieuwe jasje af.
Donkergrijs met lichtgrijze kraag.
Ook maar een bijpassende plastron en tuigonderlegger gemaakt :Y)


[ [url=m/SmO4Jx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeft er nog iemand wat leuks gemaakt?

heb je een patroon van je plastron?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 15:26 



 
Profiel   

sophieex schreef
Sunshinedaan schreef
Even dit topic weer wat leven inblazen hoor.

Ik heb mijn nieuwe jasje af.
Donkergrijs met lichtgrijze kraag.
Ook maar een bijpassende plastron en tuigonderlegger gemaakt :Y)


[ [url=m/SmO4Jx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeft er nog iemand wat leuks gemaakt?

heb je een patroon van je plastron?


Nee, maak ik zelf uit mijn hoofd.
Uittekenen, proberen en uitwerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 19:57 



 
Profiel   

Gaaf dat grijze jasje met die plastron! <3

En dat jasje met die paarse accenten, geweldig!!

Mijn moeder is momenteel ook bezig met een nieuw jasje. Kraag is nog niet naar haar zin en de voering moet er nog in. Hopelijk red ze het met haar werk zodat ik hem 26 augustus aan kan op wedstrijd! :))


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 12:50 



 
Profiel   

Super tof al die creaties hier! Nu begint het bij mij ook te kriebelen om eens een poging te wagen.

Ik heb al even zitten zoeken naar patronen, ook in het Engels, maar ik vind nog niet echt wat ik zoek. Waarschijnlijk nog net niet de juiste term gebruikt. Ik zoek een patroon voor een getailleerd jasje, met afgeronde "hoeken" aan de voorkant. En liefst niet te laag uitkomend met de kraag, ik heb liever een wat hoger gesloten jasje.
Kan iemand mij helpen met het zoeken van een patroon? Of kan het inderdaad ook van een colbert patroon? Ik ben dan bang dat het al snel wat gaat trekken aan de achterkant, dat heb ik met jasjes uit de winkel al...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 09:32 



 
Profiel   

Bnet schreef
Super tof al die creaties hier! Nu begint het bij mij ook te kriebelen om eens een poging te wagen.

Ik heb al even zitten zoeken naar patronen, ook in het Engels, maar ik vind nog niet echt wat ik zoek. Waarschijnlijk nog net niet de juiste term gebruikt. Ik zoek een patroon voor een getailleerd jasje, met afgeronde "hoeken" aan de voorkant. En liefst niet te laag uitkomend met de kraag, ik heb liever een wat hoger gesloten jasje.
Kan iemand mij helpen met het zoeken van een patroon? Of kan het inderdaad ook van een colbert patroon? Ik ben dan bang dat het al snel wat gaat trekken aan de achterkant, dat heb ik met jasjes uit de winkel al...



Ik kan vanmiddag even voor je vragen waar het patroon van deze vandaan komt als moeders thuis is. :)

Inmiddels al een heel stuk verder en voering erin, enkel nog knopen en sierrandjes (nu is die nog zo “kantoor”), en hier en daar moet hij nog afgewerkt worden. <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 11:11 



 
Profiel   

Mooi jasje hoor mcjv!
Kragen zijn altijd een 'pain in the ass' vind ik :')

Ik gebruik het patroon van een blazer/ colbert en pas de hoogte van de bovenste knoop aan.
Aangezien ik zeer weinig boezem heb, gaat dat bij mij altijd zo wijd staan. Als de knoop iets hoger zit, valt het wat netter.

[ img ]

Wil graag nog zo'n zelfde maken, maar dan donkerblauw.
Is al geknipt, maar iets met tijd... :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 06:26 



 
Profiel   

Thanks Sunshinedaan! Inmiddels is moeders al ietsjes verder, maar het werd te donker om de steentjes op de kraag af te maken.

[ img ]

Een blauwe zou denk ik ook heel erg gaaf staan! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 08:51 



 
Profiel   

Ik schop toch dit topic weer even omhoog.

Inmiddels heb ik een patroon gevonden waar ik een jasje van wil gaan maken. Dit zal een leerproject worden, want enorm veel ervaring heb ik niet op de naaimachine, maar gelukkig mijn schoonmoeder en mijn moeder wel, en die hebben beide al toegezegd te willen helpen.

Maar, nu kom ik in de fase dat ik langzaamaan eens naar stofjes ga kijken. Wat voor stof is geschikt voor een rijjasje? En wat draagt fijn? Wel of geen stretch? En wat voor materiaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 15:10 



 
Profiel   

Stretch is moeilijker volgens mijn moeder, ik zal even aan haar vragen of ze wat tips heeft. :)

Hier nog mijn jasje van hierboven in actie :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:12 



 
Profiel   

Ik vind Gabardine of Punta di Roma heel fijn voor een jasje.

Of gewoon softshell. Daar hoeft ook geen voering onder, kreukt niet, rafelt niet... ideaal voor de winter:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:15 



 
Profiel   

Mooi jasje geworden mcjv! Past ook goed bij je cap!

Softshell zat ik inderdaad ook aan te denken, misschien wel wat warm voor de zomer en in de winter mogen we al in een IJslandse trui starten, haha! Maar is wel een "makkelijke" stof om te verwerken inderdaad.
Ik heb in softshell nog niet dé kleur gevonden, maar wel nog twee staaltjes besteld zojuist.

Gabardine heb ik inmiddels ook een paar mooie staaltjes van liggen, dus als de softshell het niet wordt, ga ik daarvoor denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:13 



 
Profiel   

Welk patroon ga je gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 15:57 



 
Profiel   

Deze: https://www.textielstad.nl/patronen/dames/blazer/simplicity-patroon-1421-h5.html, maar dan met twee splitten aan de achterkant. Ik heb begrepen dat dat niet heel lastig is om aan te passen.

Het patroon geeft een hele range aan mogelijke stoffen, dus dat maakt het niet makkelijker!

Ik neig nu naar een bordeauxrode gabardine.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 16:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 43 van de 43 [ 1066 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen