Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 41 van de 43 [ 1066 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zelf een rijjasje maken #2

 
Profiel   

Wat leuk en begrijpelijk dat het wat duurder is om het met de hamd te maken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-16 14:37 



 
Profiel   

Kun je eigenlijk geen blazer kopen in bijv de H&M of de Zara ouzo en die dan een beetje pimpen? Wat is dan eiblijk het verschil en wat zou er dan moeten veranderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-16 16:12 



 
Profiel   

Ik ben deze week begonnen met een rijjasje te maken! Ik had een simpele colbert van de zeeman gekocht en daar ook een tijdje mee gereden op wedstrijd. Opzich prima, niks speciaal voor die paar keer op de manege. Nu vond ik hem maar saai, en wou hem wat pimpen... En ik ben helemaal gek van de korte slipjassen! Dus zo gezegd zo gedaan... Nog lang niet af, moet nog aanpassen op maat, nieuwe zomeb leggen etc, maar het is al het idee waar het om draait! Tips zijn welkom! :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-16 08:53 



 
Profiel   

Beste mensen, ik breek hier even in.

Ik ben ( met enige spoed) op zoek naar een slipjas.
de gewone maten passen net niet( of soms helemaal niet)
ik van model Br maat 46.

Weten jullie iemand die binnen redelijke termijn een slipjas kan maken die ook nog redelijk betaalbaar is?

Reacties via PB indien mogelijk!

Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-16 14:13 



 
Profiel   

peetje82 schreef
Beste mensen, ik breek hier even in.

Ik ben ( met enige spoed) op zoek naar een slipjas.
de gewone maten passen net niet( of soms helemaal niet)
ik van model Br maat 46.

Weten jullie iemand die binnen redelijke termijn een slipjas kan maken die ook nog redelijk betaalbaar is?

Reacties via PB indien mogelijk!

Bedankt!


kan je niet de meest passende halen en die bij een kleding maker of een kennis die handig is met een naaimachine dan laten vermaken? of is het verschil (dat het te klein is) heel erg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-16 17:14 



 
Profiel   

peetje82 schreef
Beste mensen, ik breek hier even in.

Ik ben ( met enige spoed) op zoek naar een slipjas.
de gewone maten passen net niet( of soms helemaal niet)
ik van model Br maat 46.

Weten jullie iemand die binnen redelijke termijn een slipjas kan maken die ook nog redelijk betaalbaar is?

Reacties via PB indien mogelijk!

Bedankt!


Je zou kunnen informeren bij N-studio in Steenwijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-16 11:49 



 
Profiel   

leuk idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 18:40 



 
Profiel   

ik ben inmiddels voorzien door een naaister hier niet ver vandaan.
Had voorbeeld jas mee dus was al wat makkelijker.
Voor de kerst heeft ze m klaar.

Bedankt iig om mee te denken en te reageren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-16 12:40 



 
Profiel   

hoihoi,

is er iemand die het model heeft van Jean Hardy 106 heeft?
Het is overal uitverkocht :( :( :( :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-17 18:52 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort een zwart wedstrijdgiletje. Hij past lekker, maar is wat vormeloos. Heeft hier iemand een tip hoe ik hier een beetje taille in kan creeëren? p.s. Ik ben een leek op dit gebied, dus ik zoek iets simpels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 19:07 



 
Profiel   

Je zou er zon bandje met een aantrekgesp aan kunnen maken, maar als je hem dan strakker aantrekt krijg je wel wat vouwen. Denk dat dat de simpelste oplossing is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-17 15:06 



 

Ik schop dit topic weer even omhoog als dit mag.
Ik ben opzoek naar een jasje met paarse accenten. Ik kan eigenlijk niets vinden dus dacht er over er zelf één te laten maken. Ik wil graag zelf een jasje kopen en hier paarse knopen en eventueel kraag etc op aan laten brengen. Enige wat ik kan vinden is een site waarbij een jasje 500/600 euro kost... Dat word me wat te gek. Heeft iemand nog goeie tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-18 14:32 



 
Profiel   

Amy schreef
Ik schop dit topic weer even omhoog als dit mag.
Ik ben opzoek naar een jasje met paarse accenten. Ik kan eigenlijk niets vinden dus dacht er over er zelf één te laten maken. Ik wil graag zelf een jasje kopen en hier paarse knopen en eventueel kraag etc op aan laten brengen. Enige wat ik kan vinden is een site waarbij een jasje 500/600 euro kost... Dat word me wat te gek. Heeft iemand nog goeie tips?


Je kunt toch zelf een jasje kopen en deze bij een kleermaker laten vermaken? Dan ben je echt geen 500/600 kwijt :P Vooral niet als je je jasje via MP scoort. Knopen, stof kun je ook makkelijk via internet of in een winkeltje speciaal daarvoor kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-18 15:04 



 
Profiel   

Ik ga binnenkort ook samen met mijn oma een jasje maken. Het plan is om iets in de richting van een korte slipjas te maken, voorbeeldje bijgevoegd. Mijn oma is coupeuse geweest dus die kan er aardig wat van :D ik heb hier ook al hele gave jasjes voorbij zien komen!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-18 15:28 



 
Profiel   

Ik ben ook bezig met een jasje, donkerblauw met gouden accenten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-18 17:47 



 
Profiel   

Eens kijken of we hier weer wat leven ingeblazen kunnen krijgen! :))

Aangezien ik wat vragen heb en hier vast mensen zijn die wel een idee hebben. Ik ben namelijk op zoek naar wat voor stoffen er gebruikt worden voor een rijjasje, wie kan me hier mee helpen? Wat voor soort stof voor de voering en voor de buitenzijde? Welke stoffen hebben jullie en verschil in zomer en winter?

Heeft er iemand ervaring met shoftshell? Hoe zit dat en blijft dat lang mooi? Zijn er ook mensen die er zelf één gemaakt hebben van shoftshell?

En iets heel anders, maar wellicht dat iemand het weet. De siliconen die gebruikt wordt op rijbroeken, kan je daar ook aankomen? Ik heb heel wat zitten zoeken, maar helaas nog niets kunnen vinden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 16:43 



 
Profiel   

rechtsonder in het topic zoeken op softshell en dan krijg je dit [RUI] Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-18 01:23 



 
Profiel   

Ik heb mijn jasje gemaakt van hele dunne wol ( voor maatpakken enzo) en gevoerd met voeringstof. Jasje is ook verstevigd met paardenhaar. Staat super chic!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-18 08:05 



 
Profiel   

Ik ben bezig met een jasje waarvan de stof een wolmix is en gewoon normale voeringsstof. Voor de kraag en accenten heb ik een speciale stof gekocht met een glitter detail.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-18 14:47 



 
Profiel   

YvonneV schreef
rechtsonder in het topic zoeken op softshell en dan krijg je dit [RUI] Zelf een rijjasje maken #2


Dat had ik inderdaad gedaan, maar niet echt antwoord wat ik zoek. Namelijk of het lang mooi blijft en goed blijft zitten.

Wol/wolmix kom ik veel tegen, dus daar eens naar gaan kijken. Bedankt alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-18 16:39 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook maar even aan voor goede ideeën...
Ik heb mijn jasje laten pimpen met biesjes etc en achter zijn er 2 splitten ingezet met stof erachter in dezelfde kleur als de biesjes. Dan valt het een beetje mooi over mn achterwerk heen..
Echter is de stof die er tussen is gezet een beetje slapjes..
Als ik aan het rijden ben zijn het net 2 wapperende zakdoekjes... staat erg slordig vind ik.
De naaister had het idee om er dan weer donkere stof tussen te zetten..zelfde kleur als jasje en dan wel biesjes .... omdat het dan niet zo opvalt...
Hebben jullie leuke en vooral handige ideeën?

Even een foto en een filmpje wat ik bedoel;
[ img ]

https://youtu.be/f_DCPvAQ9oM

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 13:07 



 
Profiel   

ik zou gaan voor de donkere stof, hoe stug je het ook maakt, die lichte stukken blijven veel aandacht trekken vermoed ik.

Ze zou de donkere stof ook kunnen voorzien vlieseline waardoor deze wat steviger wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 18:37 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar het patroon Jean Hardy 875. Nergens meer te krijgen. Vandaar een poging in dit topic, ondanks dat de laatste reactie van meer dan een jaar geleden is. Wie heeft dit patroon beschikbaar? of een ander goed patroon voor een jasje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-19 15:23 



 
Profiel   

Weet iemand waar je een goed patroon kan vinden voor een wedstrijdjasje? Ik wil het gewoon een beetje uitproberen dus ik wil er ook niet te veel aan besteden :D

Ik ben opzoek naar iets een beetje moderns zonder allerlei tierlantijntjes en strikjes.

Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 15:35 



 
Profiel   

Gewoon een patroon van een blazer gebruiken.
Daar zijn er genoeg van op naaipatronen.nl bijvoorbeeld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 16:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 41 van de 43 [ 1066 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen