Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 43 [ 1066 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zelf een rijjasje maken #2

 
Profiel   

Wat een leuk topic dit :D Ik ga niet zelf een jasje maken, maar laat een simpel jasje van QHP aanpassen omdat ik geen passende kleur bij mijn cap kon vinden. Deze stof kwam er het dichtste bij:

[ img ]

En dit is ongeveer het idee:

[ img ]

Even een snelle schets van het idee haha. Morgen ga ik naar de lokale kledingreparatiewinkel om de opties door te spreken! Hebben jullie nog ideeën om de knoopjes te pimpen/vervangen of zouden jullie deze zo laten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 14:41 



 
Profiel   

https://www.bol.com/nl/p/prym-hulpmidde ... 4CEALw_wcB

Knopen maken van dezelfde stof

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 17:16 



 
Profiel   

Oh wauw, dat is ook erg gaaf! Bedankt voor de tip! Ik twijfel nog tussen zoiets of eventueel iets met strass en dan jetblack.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 17:24 



 
Profiel   

ik zeg strass..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 18:11 



 
Profiel   

Het jasje kan ik zaterdag weer ophalen! Ben heel benieuwd. Denk dat ik inderdaad de huidige knopen ga beplakken met strass, zijn er meer die dat hebben gedaan hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 18:13 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Ik ben er super blij mee! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 19:28 



 
Profiel   

Dat kleurt zeker mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:11 



 
Profiel   

Wat leuk !!
ik ben nieuw in dit topic. ik heb 2 jasjes 1 is een jasje van mn dromen die ik toevallig tegen kwam in een ruitersportwinkel toen we ergens waren. ook heb ik mn oude jasje nog. deze wil ik misschien gaan op pimpen.

ik heb wel een kep italia custom gemaakt passen bij mn hoofdstel en zadel.

zal binnenkort foto's plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 15:09 



 
Profiel   

Hallo!

Mijn moeder gaat ook een jasje voor mij maken! We hebben gister een patroon en stof uitgezocht. Misschien heel gewaagd maar het wordt een velours jasje met een zilverkleurige kraag. De zak randjes krijgen dezelfde kleur, evenals zilvere knoopsgaten met de knoopjes op de foto. Mochten we bij het eerste proef passen het velours niks vinden, gaan we alsnog over op andere stof. Ben heel benieuwd!

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 08:49 



 
Profiel   

Zo te zien gebruik je een patroon van een gewoon colbert. Ik heb eens ergens gelezen dat in rijjasjes de mouwen iets naar voren worden gezet. Dit vanwege de houding te paard. Als dat zo is, dan zouden gewone colberts iets te krap zitten op de rug. Weet iemand of dit zo is? Of heeft iemand al eens een wedstrijdjasje gemaakt van een colbert-patroon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 18:34 



 
Profiel   

Wij gebruiken zo'n Engels patroon, even via Google zoeken en dan heb je het zo. Kan me voorstellen dat de achternaden te strak komen te zitten idd, ik heb dat sowieso al vaak..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 01:43 



 
Profiel   

Ik heb een jasje gemaakt van een patroon van een blazer. Ik heb het jasje iets langer en de mouwen flink langer gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 12:48 



 
Profiel   

Op naaipatronen staat een jasje dat ik er eerder nog niet had gezien. Met een band om je middel. Dat kan natuurlijk weggelaten worden. Misschien ga ik dat eens proberen.
Even goed nadenken over de stof en welke accenten erop moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 19:02 



 
Profiel   

Rustig hier, maar was benieuwd of er nog mensen bezig zijn met zelf een jasje te maken? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 13:22 



 
Profiel   

nog steeds niet aan begonnen, (bloos)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 13:45 



 
Profiel   

Toevallig ben ik net bezig aan een rijjasje van softshell in de kleur petrol. :)

Het eerste naaiwerk is net gedaan.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 13:49 



 
Profiel   

wat netjes. Welk patroon gebruik je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 14:52 



 
Profiel   

Flower033 schreef
wat netjes. Welk patroon gebruik je?


Patroon van een blazer wat in de 'my image ' stond. (Ik kende het blad niet :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 15:18 



 
Profiel   

Mijne is af! Dank aan mijn lieve mama :D

[ img ]

Morgen mag die aan op wedstrijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 19:04 



 
Profiel   

Die is mooi geworden mcjv!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 19:08 



 
Profiel   

Bedankt! Ben er ook heel blij mee, hij zit ook top voor mij! Ik heb brede schouders en lange armen dus de meeste jasjes zitten echt ruk. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 19:14 



 
Profiel   

Heeft iemand toevallig nog dit patroon die ik over kan/mag nemen? Kan m namelijk nergens meer vinden/krijgen helaas...


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-20 01:15 



 
Profiel   

Na heel lang bedenken dat ik zelf een wedstrijdjasje wil maken, ga ik er nu eindelijk eens aan beginnen. Ik heb een patroon gevonden en weet welke kleur ik wil gebruiken. Nu kom ik er alleen niet uit welk soort stof handig is om te gebruiken, zowel voor de jas zelf als voor de voering. Heeft iemand toevallig advies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-20 01:33 



 
Profiel   

Wat super creatief dit allemaal, ik ga misschien ook maar eens een poging wagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:31 



 
Profiel   

Eline_pine ik zou naar een stoffenwinkel gaan. Daar kunnen ze je prima adviseren en kun je zelf ook voelen hoe de stof voelt, hoe dik het is en hoe de kleur is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 13:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 43 [ 1066 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen