Zelf een rijjasje maken #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:07

Iemand enig idee waar soft shell stof te krijgen is in omg Amersfoort?
Wil er best een stukje voor rijden!

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 07:27

Ik haal stof meestal op de markt. Bij internet gaat het wat lastig, je kan het niet goed zien en belangrijker, niet voelen!

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:26

Ik stof ook maar ben dat softshell Nog niet tegen gekomen.

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:34

Even een vraag, heb de laatste pagina's doorgelezen maar niet echt een antwoord gevonden. Omdat veel wedstrijdjasjes bij mij op de schouder trekken wil ik een jasje laten maken door mijn oma. Nou is mijn oma natuurlijk al wat ouder en met Engels moet je bij haar niet aan komen zetten. Alle patronen die ik op naaipatronen.nl heb kunnen vinden voor rijjasjes zijn in het Engels... Weten jullie een naaipatroon voor een springjasje met dubbele split in het Nederlands? Of is de Engelse eigenlijk zo simpel dat het voor zich spreekt voor iemand die wel veel ervaring met naaien heeft?
Vond dit patroon wel wat, maar is natuurlijk in het Engels http://www.naaipatronen.nl/sport-en-dan ... -5004.html

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:18

Even een binnenkomer kan helaas ook niet alle pagina's lezen
Nu leek het me moeder en ik erg leuk om zelf ook een jasje te maken maar waar halen jullie je patronen vandaan en welke ?

Evenaals de stof . Wou graag soft schell stoffen jasje maken in de omgeving Rotterdam
Dus als iemand wat weet graag !

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:20

Ik ben ooit eens een website tegengekomen waar je knoopjes, kraagjes, etc. voor het pimpen van je rijjasje/paardenspullen kon bestellen.
Weet iemand hier welke site ik bedoel, of waar dat mogelijk is? :)

lunaxssox
Berichten: 44
Geregistreerd: 31-07-14

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:46

wauw super leuke jasjes <3

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:52

Wij hebben het engelse ook opgegeven. Wat een rot patroon. Zijn gewoon over op een blazer met splitten uit de knip mode. Helemaal top tevreden. Ga eens googelen of er een stoffenspectakel is in de buurt. Dat is echt enorm groot,allemaal kramen en als je dan niet kan slagen...

liespr

Berichten: 283
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:03

Mijn zus is bezig met het maken van een jasje voor me!

Afbeelding

Hij is bijna af, de onderkant moet nog vast en de knopen moeten er uiteraard nog op. De onderkant van de kraag is gemaakt van de lichte, glimmende stof.

Voor de oplettende kijkers: De schouders van het jasje zijn inderdaad scheef, net zoals de mijne. Hij is echt op maat gemaakt dus.

Ik ben helemaal verbluft door het (vind ik) mooie resultaat :o

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:09

Ja erg mooi zeg!

Ed_Pin
Berichten: 894
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:56

Hoi Iedereen!

Ik heb gister na een hele hoop zoeken naar op maat gemaakte jasjes
van JUULS of Lamantia besloten ZELF mijn jasje te gaan maken.

Rij nu in het blauwe Spooks jasje. Softshell, erg fijn maar wil weer wat nieuws met leukere accenten!
Nu ga ik vanavond even met een oud dekbedovertrek mijn houdige jasje 'namaken' en kijken of ik hem smaller krijg op de heupen en of het uberhaupt zinvol is.

vind 600 euro voor een jasje echt BIZAR..

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:35

Ik ook Ed_Pin, zeker gezien de maat waarin de paardenmode aan trends onderhevig is...
Ik ga een Harry's Horse jasje in kobalt blauw kopen en die pimpen. Witte biesjes eraf, een leuke kraag er op. Uiteraard wat diamantjes.
Ideetjes zijn meer dan welkom! Ga het niet zelf doen, ben vreselijk onhandig met een naaimachine (ik naaide een broekspijp verkeerd -.- ) en wacht nog even tot December met kopen van het jasje :)

Ed_Pin
Berichten: 894
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:40

Ik heb zelf ook nog eens het rottige dat ik niet het aller makkelijkste postuur heb al denkt iedereen van wel met maatje 34...

Maar heb brede schouders (jasjes 38) en de rest taile endergelijk is maatje 32..
Dus de jasjes zitten bij mij of te ruim in de taile of te krap op de schouders..
dus vandaar ook dat ik hem op maat wil maken/hebben zodat ie gewoon in ze geheel helemaal lekker zit =)

xemmaxx
Berichten: 264
Geregistreerd: 24-03-14

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:54

Hoi allemaal , ik wil ook een nieuw wedstrijdjasje en zag een mooie op de eerste pagina en dan die blauwe met paarse, weet iemand op welke pagina die stond ? het is de 3e foto van boven. owja en weet iemand wat ongeveer de kosten zijn ? alvast bedankt!

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:46

echt leuke dingentjes maken jullie!!

Iriis_

Berichten: 1157
Geregistreerd: 13-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:29


Au3

Berichten: 584
Geregistreerd: 24-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:37

xemmaxx schreef:
Hoi allemaal , ik wil ook een nieuw wedstrijdjasje en zag een mooie op de eerste pagina en dan die blauwe met paarse, weet iemand op welke pagina die stond ? het is de 3e foto van boven. owja en weet iemand wat ongeveer de kosten zijn ? alvast bedankt!

Hoi hoi,
Dat is mijn jasje, tenminste dat was hij , ik heb hem verkocht. Hij is niet in de winkel te koop, want het is een customized Anky Classic. Maw zelf verbouwd. Ik heb er andere klepjes en een ander kraagje opgezet en alle knopen vervangen.
Het was/ is one of a kind

Sabine_95

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: De Krim (Overijssel)

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:54

Nou ik doe een poging tot het patroon vertalen. Maar poeh wat een opgave!

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:54

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben...

Ik ben op zoek naar een goedkoop jasje, met een goede pasvorm. Voor mij is dat tot op heden de Harry's Horse Saint Tropez gebleken. Is lang genoeg op de armen en zit gewoon heel erg mooi bij mij!
Ik ben 1.86m en de meeste gewone jasjes hebben een waardeloze lengtemaat. De gewone maat van HH is uitstekend!

Nu wilde ik eerst het kobaltblauwe jasje, maar ben ik gaan twijfelen. Afgelopen week een ander jasje van HH gepast maar die zat nergens naar, te kort op armen en rug en zat niet mooi over mijn borsten (flinke D/kleine E). M'n moeder vindt felle kleuren niet bij de dressuursport horen, die is van het zwart, blauw en grijze. Bruin waarschijnlijk ook, maar dat vind ik niet mooi :P

Helaas is de lichtgrijze versie niet in mijn maat verkrijgbaar (gaat maar tot L).

Dus dan blijven de kobaltblauwe, donkerblauwe en zwarte over. Mijn belangrijkste doel is om het jasje op te pimpen. Dus ik ben benieuwd wat jullie er mee zouden doen om er toch een kleuriger geheel van te maken (zonder dat ik als clown rondrij uiteraard :P )

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:24

als je een beetje googled kom je het rij jasje in het grijs wel tegen in maat xl xx en xxxl


maar kobaltblauw vind ik zelf een hele gave kleur staat nog nog op mijn verlanglijstje

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:52

Priscilla_90 schreef:
als je een beetje googled kom je het rij jasje in het grijs wel tegen in maat xl xx en xxxl


maar kobaltblauw vind ik zelf een hele gave kleur staat nog nog op mijn verlanglijstje


Ik was bij Divoza en die hebben de leverancier speciaal voor mij gebeld, die gaf aan dat het jasje maar tot L ging. Ze hebben zelfs gevraagd of er nog andere kleuren/tinten komen tussen die lichtgrijs en zwart in. Maar nee :(

Floxjes
Berichten: 25
Geregistreerd: 26-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:48

Ze zijn echt heel leuk! <3

lisaislisa

Berichten: 4748
Geregistreerd: 23-08-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:56

Janine1990 schreef:
Ben benieuwd of jullie nog tips hebben...

Ik ben op zoek naar een goedkoop jasje, met een goede pasvorm. Voor mij is dat tot op heden de Harry's Horse Saint Tropez gebleken. Is lang genoeg op de armen en zit gewoon heel erg mooi bij mij!
Ik ben 1.86m en de meeste gewone jasjes hebben een waardeloze lengtemaat. De gewone maat van HH is uitstekend!

Nu wilde ik eerst het kobaltblauwe jasje, maar ben ik gaan twijfelen. Afgelopen week een ander jasje van HH gepast maar die zat nergens naar, te kort op armen en rug en zat niet mooi over mijn borsten (flinke D/kleine E). M'n moeder vindt felle kleuren niet bij de dressuursport horen, die is van het zwart, blauw en grijze. Bruin waarschijnlijk ook, maar dat vind ik niet mooi :P

Helaas is de lichtgrijze versie niet in mijn maat verkrijgbaar (gaat maar tot L).

Dus dan blijven de kobaltblauwe, donkerblauwe en zwarte over. Mijn belangrijkste doel is om het jasje op te pimpen. Dus ik ben benieuwd wat jullie er mee zouden doen om er toch een kleuriger geheel van te maken (zonder dat ik als clown rondrij uiteraard :P )


Kobaltblauw is wel gaaf! Maar hangt er ook een beetje vanaf met wat voor kleur paard je start vind ik :P

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:09

Een zwarte :P

lisaislisa

Berichten: 4748
Geregistreerd: 23-08-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:01

Dan staat het vast heel mooi!