Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 152 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Lange regenjas

 

Voor herfst en winter zoek ik een lange regenjas.
Zo eentje die dus ook je benen en eventueel je zadel bedekt.

Mijn eisen:

goed ventilerend dus geen klef ding
goed waterdicht :')
niet heel zwaar
hoeft niet giga warm,wil hem ook met druilerige dagen van bijvoorbeeld 12 graden aankunnen

wie heeft er tips?
qua maat lijkt het me ook lastig?
ik heb meestal 40/42 van boven maar wel wat grotere cup dus heel strak is niet fijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-13 09:27 



 
Profiel   

Je hebt hier volgensmij speciale jassen voor, inclusief zo`n "snee" (even benaming vergeten) bij je kont :+
ik zal zo even googlen,heb toch niks te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-13 09:31 



 

ja ik ken ze wel,maar er zijn zoveel merken dat ik op zoek ben naar ervaringen..
dus welke fijn is/zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-13 09:32 



 
Profiel   

Is zo'n waxjas niks? Die heb je zowel gevoerd als ongevoerd. Het enige nadeel is dat het niet extreem ademend is. Ik vind ze zelf wel heel fijn in het gebruik. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-13 09:35 



 

Nee dat vind ik echt niks.
Zwaar en klam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-13 09:37 



 
Profiel   

Hoi ik heb bij Divoza een lange jas gekocht ben er erg blij mee. Het is zeg maar hetzelfde idee als een waxjas maar dan zonder de wax. Volg je het nog haha die kan je met bandjes om je bovenbeen vast maken en heeft extra flappen op de schouders waardoor je goed droog blijft. Hij is niet dik maar toch wel warm. In de winter met erge kou draag ik hem over mijn jas heen. Ik heb gewoon mijn maat besteld die ik altijd heb van jassen en die past goed. Het is de Equitheme Jack outdoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-13 09:56 



 
Profiel   

Ik heb een lange regenjas gekocht bij Loesdau. Geweldig ding! Goed waterdicht, valt ruim over je benen, zadel en paard, niet zwaar. Echt heel fijn. Ik heb hem pas sinds vorig najaar, maar ik heb al veel positieve berichten gelezen op bokt dat hij lang mee gaat. Hij valt wel heel ruim, dus je moet hem wel kleiner bestellen dan je normale maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-13 08:08 



 
Profiel   

ik heb deze regenjas van Loesdau, valt inderdaad ook groot, maar in de winter is dat wel lekker, dan kan er een andere jas onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-13 08:19 



 
Profiel   

Ik heb een lange regenjas van Jack Murphy, lichte niet zweterige jas!
Je kunt de jas om je benen vastzetten met klitteband bij deze jas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-13 08:25 



 
Profiel   

ik heb een drizabone wax jas. Niet zwaar. En je blijft heerlijk droog en warm. waait ook niet op omdat er straps om je benen zitten.
Ik heb heel lang marktplaats af zitten speuren maar heb hem gevonden als nieuw voor 60€.
een aanrader

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-13 08:32 



 
Profiel   

Ik heb hem toendertijd bij Equimatch gekocht van Shire
Ik vind hem heel fijn, goed waterdicht en houd de kou tegen.

Wij gaan altijd met Veluweweekend en 2 jaar geleden alleen maar regen gehad en ik was er erg blij mee.

[ img ]

Zie dat ze hem alleen nog maar van bridleway hebben

http://www.equimatch.nl/kleding/jassen/bridleway-lange-regenjas/

Bij Kraemer.de hadden ze deze jassen ook die zagen er ook wel goed uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-13 08:33 



 

Fijne tips.
Daar moet wel iets bijzitten lijkt me.
Ik heb nu wel een gewoon regenjasje van eurostar maar dat ding is zo snel klam...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-13 10:34 



 
Profiel   

klarinebult schreef
Hoi ik heb bij Divoza een lange jas gekocht ben er erg blij mee. Het is zeg maar hetzelfde idee als een waxjas maar dan zonder de wax. Volg je het nog haha die kan je met bandjes om je bovenbeen vast maken en heeft extra flappen op de schouders waardoor je goed droog blijft. Hij is niet dik maar toch wel warm. In de winter met erge kou draag ik hem over mijn jas heen. Ik heb gewoon mijn maat besteld die ik altijd heb van jassen en die past goed. Het is de Equitheme Jack outdoor


Ja die heb ik ook! http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... tdoor.html
Draag normaal van jassen M en heb van deze een XS (en nog issie vrij huge :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-13 13:05 



 
Profiel   

Ja je kan hem beter iets kleiner nemen of je gewone maat vind het wel fijn dat hij iets groter zit omdat ik hem dan met mijn winterjas eronder ook kan dragen. Maar omdat ts zei dat hij niet te strak moet zitten denk ik dat ze gewoon haar gewone maat aan kan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-13 19:22 



 

Nouja ik wil wel fatoenlijk mijn armen kunnen bewegen.
En als het erg koud is, een lekkere dikke trui eronder aan.

Maar echt het belangrijkste vind ik dat de jas niet vies klam wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-13 20:36 



 
Profiel   

Morrie schreef
ik heb deze regenjas van Loesdau, valt inderdaad ook groot, maar in de winter is dat wel lekker, dan kan er een andere jas onder.


[ img ]

:D heb ook diezelfde jas. Geweldig fijn ding. Vallen wel echt megagroot. Ik heb normaal xl en dit is een m, en dan pas ik er wel 2 keer in :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-13 20:55 



 
Profiel   

Ik heb de bovenstaande jas in het donkerblauw, idd ook groot. Normaal gesproken heb ik L en dit is een s, geloof ik. Kan nog makkelijk een winterjas onder.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-13 07:48 



 
Profiel   

De equitheme jas heb ik ook. Maatje XS en dan nog ruimte zat voor een trui of fleecejas eronder (terwijl ik normaal M-L heb) .
Nadeel met stalwerk/paardenwerk/rijden vind ik altijd dat als je eenmaal bezig bent, jassen snel te warm zijn. Dan heb ik gauw de neiging om mijn jas uit te gaan doen omdat ik anders ga zweten. Ik heb dat in iedere jas en dus ook in deze. Deze jas voelt wel veel minder klef dan een gewone regenjas dus is wat dat betreft echt een vooruitgang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-13 07:59 



 
Profiel   

Ik heb wel een waxjas gekocht vorig jaar. Ik ben er erg blij mee en vind 'm niet klef worden.
Hij was toevallig bij de intratuin toen in de aanbieding :P
Ik moet wel mijn lange laarzen er onderaan doen, anders loopt de regen precies naar binnen.
Die van Loesdau zien er ook wel goed uit!

Beetje onduidelijk foto in de regen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-13 12:29 



 
Profiel   

Ik heb dr een keer 1 in huis gehad en weer terug gebracht. Maar ik ben nu toch weer op zoek naar een goede jas. Is er ook een foto van die grote jas die over het paard valt als je niet op het paard zit ? Heb je dan een soort sleep of zo ? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 22:12 



 
Profiel   

Ik heb geen foto met de grote jas zonder paard, maar je hebt geen sleep. Er zitten allemaal drukknopjes op waardoor je hem weer smal kunt maken. Maar dat is niet perse nodig. Hij blijft gewoon als een normale jas vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-13 04:30 



 
Profiel   

Bertine als je idd de Loesdau jas bedoeld, die heeft geen sleep oid. De extra stukken waardoor hij over je paard valt, zitten in splitten verwerkt. Die dus met drukknopen dicht te maken zijn. Als je hem aanhebt zonder paard valt hij dus ook gewoon recht naar beneden.

Foto even gejat van Ebay :D :o
[ img ]
Das de split aan de achterkant, en aan de zijkanten heb je er nog 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-13 10:11 



 

Dat is inderdaad precies wat ik zoek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-13 11:22 



 
Profiel   

Dat hadden een aantal van ons toch al gezegt :D ;) :+ :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-13 11:24 



 

Jaaa ja dat heb ik gelezen hoor,haha.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-13 11:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 152 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen