Outdoorlaarzen welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puck030123
Berichten: 28
Geregistreerd: 02-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:58

Bralindy schreef:
Ik heb net de USG Ranger outdoorlaars gekocht (winterrijlaarzen more or less). Kuitmaat kan je dus zelf aanpassen door de touwtjes ;)

Tot nu toe bevallen ze me erg goed!

[ Afbeelding ]


Wauw!die zijn erg mooi! Hoe duur waren ze en waar heb je ze gekocht?

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:03

Ik heb ze bij boomlooszadelbecidor.nl gekocht. Daar zijn ze voor 120,90 te koop terwijl je elders makkelijk 160 euro voor dokt. Zitten heerlijk en krijg er lekkere zweetvoetjes in haha :D

Levertijd duurt iets langer (bij mij anderhalve week, maar ik had daar ook nieuwe inlages besteld voor
mijn barefoot london pad) maar alles komt altijd netjes aan en goed verpakt. Het is wel vooraf betalen, maar je kan altijd terugzenden indien het fout is gegaan o.i.d.

Voor de liefhebbers:
http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-23 ... rs-ranger/

Ze zijn wat robuuster van voet en is dus even wennen met lopen als je nauw aangesloten rijlaarsjes gewend bent, maar daar heb ik het er voor over. Ze zijn ook vrij hoog, dus niet echt voor mensen met hele korte benen.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:10

ANWB heeft ook outdoorlaarzen, wij zijn er thuis erg tevreden over. Met mijn 1e paar heb ik 2,5 jaar gedaan, dagelijks aan naar stal. Nu mijn tweede paar. Mijn moeder gebruikt ze als gewone laars, dan gaan ze helemaal lang mee!
Ze zitten lekker en warm, blijven lang mooi mits je ze af en toe poetst en redelijk geprijsd vergeleken met andere outdoorlaarzen.

Succes :)

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:11

Mendy1984 schreef:
GEEN Horka Lois!!
ik heb ze afgelopen winter gehad, ik had ze dagelijks aan ze zien er echt nog super netjes uit (geen slijtage oid) maar ik merkte al heel snel dat ik natte voeten kreeg :( en zo ook een vriendin van mij met diezelfde laarzen hetzelfde probleem
en daar betaal je dan 130 euro voor!! echt super slecht!!

Dat komt dat het een waterafstotende laars is en GEEN waterdichte/waterproof laars.
Dus om nu op een laars af te gaan geven als slecht, terwijl de laarzen naar alle waarschijnlijk gebruikt zijn voor een doel waar ze niet geschikt voor zijn. Kijk of dit op advies is geweest van een winkel, dat weet ik dan niet. Maar dan ligt de fout bij de winkel en niet aan de laars.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:25

Naath86 schreef:
zwanepol schreef:
Ik heb zelf 2 winters achter elkaar outdoor laarzen van de welkoop gehad maar die overleven 1 winter dus ook niet. Zitten overigens wel heel lekker.



Mag ik vragen welke jij hebt? Ik zou anders vanmiddag ook bij de Welkoop Outdoor laarzen ophalen, maar als die 1 winter nog niet mee gaan, vind ik 110 euro wel een beetje veel.. Het is ongeveer zoals deze..

http://voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=920544


Yep, die heb ik gehad.
Nou ben ik niet erg zuinig op mijn laarzen, stal uitmesten, door het land lopen (blubber e.d.) maar ik dacht dat outdoorlaarzen daar voor waren. Na het eerste paar dacht ik dat het gewoon pech was maar het 2e paar heeft het ook maar 1 winter uitgehouden. Ik heb nu maar rubber gevoerde laarzen bij de welkoop gekocht en die gaan nu aan de 2e winter beginnen. Mijn voeten zijn nog steeds droog gebleven de afgelopen weken en dat was bij die outdoorlaarzen dus niet het geval. :')

Nog even een toevoeging, de zolen laten dus los. Het 2e paar heb ik nog bij een schoenmaker laten maken maar na een week of 2 à 3 was hij al weer los.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:14

Oh ik had hetzelfde probleem met de winter laarzen van Kraemer.de
Die zijn dus ook een afrader.

Ik had ze net 3 weken en toen lieten van beide laarzen de zool compleet los. Dit was dus nog voordat de winter begon, dus echt heel erg slecht!

kevje06

Berichten: 4108
Geregistreerd: 12-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:04

Apple schreef:
Als je echte laarzen wilt dan kun je Hunter laarzen aanschaffen :-) Dat zijn wel rubberlaarzen, dus koud, maar je kunt er ook extra warme sokken bij aanschaffen.

http://www.hunter-boot.com/

Ik heb de mijne nu een jaar of 3 en ze doen het nog steeds :-)


Ik heb gevoerde hunters staan,helaas kan ik er niet op lopen maar zijn echt heerlijk warm en mijn vriendin heeft ze al jaren,ook mega sterk.

Mocht iemand ze over willen nemen,is maat 40.

Heb vele andere gehad, 2 maal anwb maar beide van korte duur,zool liet los.

De hkm heb ik en gebruik ik als rijlaars, kan ik helaas ook niet lang op lopen.

Idem met mountain horse,ook als rijlaars gehad.

En nu sinds kort de mondoni en die lopen heerlijk, rijden zijn ze iets kort voor maar kan wel. Gebruik ze niet tijdens stal werk en in de wei alleen.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:06

Mijn ANWB laarzen hebben gestikte zolen. Geen geplakte zoals mijn vorige die loslieten.

Denise1984

Berichten: 2634
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:18

Ik heb 2 jaar met mijn anwb laarzen gedaan. En helaas krijg ik nu echt natte voeten doordat de zool weer loslaat. Gebruik ze ook voor in de blubber etc. Maar ik draag ze nog tot ik wat anders heb gevonden.

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:09

Ik weet niet wat je budget is?

Ik doe al 3 winters met mijn Ariat Grasmère laarzen. Ze kosten een lieve duit, maar man wat een fijne laarzen!

Ik gebruik ze flink, klos ermee door enkelsdiepe modder, door sneeuw, dagelijks aan naar stal, soms zelfs naar mijn werk als ik veel buiten moet zijn.
Zijn lekker warm en echt waterdicht en bij de juiste verzorging (de suede schacht spray ik regelmatig in, de gladleren schoen en binnenkant kuit behandel ik met speciaal lederwax) blijven ze ook echt heel erg netjes. Ik vind niet dat je kunt zien dat de mijne al 2,5 winter mee gaan en ook nu al de nodige modderige paddock/wei hebben doorstapt.
Na gebruik spoel ik ze af met de tuinslang en dus 1x per 2-3 maand een grote beurt met lederwax en spray.

Ik vind het echt een aanrader!

Jniena

Berichten: 585
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Nieuwleusen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:53

xHoefijzer schreef:
Ik zit momenteel te denken om de volgende laarzen te kopen

http://www.roekeruitersport.nl/contents/nl/d134.html

De Horze Rovigo vind ze erg stoer heeft iemand daar ervaring mee?

Er zijn zoveel merken je ziet door de bomen het bos niet meer



ik doe al sowizo 3 jaar met mn horze laarzen en lopen nog steeds super! en moet eerlijk zeggen dat ik ze in die tijd mischien 1 tot 2 keer heb ingevet en doe er alles mee, stallen door de modder, alles en zijn nog steeds fijn waterdicht.

het is wel het oude type van deze laarzen (met 3 klitteband sluitingen) maar die zijn niet meer verkrijgbaar en is deze voor in de plek gekomen.

pillow
Berichten: 7792
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:23

Ik heb leren laarzen van Grisport, zijn wel werklaarzen met stalen neus en niet elegant. Maar lopen super goed Ik loop er al 2 jaar alle dagen zomer en winter op. Nog steeds prima waterdicht en helemaal heel.

sorla

Berichten: 192
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:47

Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Janouk van Epplejack en de Mondoni Iceland? Wat zouden jullie doen? Beiden kosten 100 euro..

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:11

Jniena schreef:
xHoefijzer schreef:
Ik zit momenteel te denken om de volgende laarzen te kopen

http://www.roekeruitersport.nl/contents/nl/d134.html

De Horze Rovigo vind ze erg stoer heeft iemand daar ervaring mee?

Er zijn zoveel merken je ziet door de bomen het bos niet meer



ik doe al sowizo 3 jaar met mn horze laarzen en lopen nog steeds super! en moet eerlijk zeggen dat ik ze in die tijd mischien 1 tot 2 keer heb ingevet en doe er alles mee, stallen door de modder, alles en zijn nog steeds fijn waterdicht.

het is wel het oude type van deze laarzen (met 3 klitteband sluitingen) maar die zijn niet meer verkrijgbaar en is deze voor in de plek gekomen.


Goed om te horen ik denk dat ik ze wel ga bestellen vallen ze groot of klein?

Jolet

Berichten: 812
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:13

Dublin River Boot.. Hlele mooie fijne laarzen

Jniena

Berichten: 585
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Nieuwleusen

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:26

ik heb normaal 39/40 heb toen eerst de 39 aangepast die zaten mij vrij krap de 40 zat in het begin goed maar naarmate het 'bont' aan de binnenkant uitgelopen was waren ze eigenlijk een beetje aan de grote kant

annmary

Berichten: 845
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Heemskerk

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:30

Er zijn maar weinig outdoorlaarzen die echt waterdicht zijn, wat je wel wil/moet hebben als je ze zowel voor mesten, afspuiten, concours en weet ik het wat wil gebruiken.
Wellicht is de Ariat Mudbuster wat voor je? Dat is een rubberen laars, dus super waterdicht, maar dan wel met een hele goede zool er in (schokdempend, ondersteunend, beter dan de standaard laarzen/zolen).

http://www.ej.nl/products/10000208/6000022/

Sonraffie

Berichten: 1286
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Warder, Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:32

die van Mondoni raad ik echt af,
heleboel gezeur gehad ermee!

xoxsannexox

Berichten: 780
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:36

DesertOrchid schreef:
Ik heb pas de Highlander outdoorlaarzen van Horka gekocht. Ze zijn heerlijk warm, waterdicht (niet alleen waterproof maar echt -dicht, al uitgeprobeerd op het strand en drassige polder/weiland) en door het riempje bij de kuit ook nog verstelbaar. Ze zitten niet zo strak als een rijlaars maar om mij ietwat smalle kuit-met-spijkerbroek zitten ze prima! Ben er zeer tevreden mee!


Hoe valt deze laars qua maat?

zuidbroek
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Muntendam ( eerder zuidbroek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:30

Ik lees ook ff mee,

Mijn ervaring met de mondoni outdoor laars
ik heb net mijn 2e paar mondoni's terug gebracht naar Divoza, nadat bij beide paar binnen 3 weken de binnenvoering kapot ging. op de naad achterkant laars. dit omdat de voering te los is en bij het aan doen naar benden schuift en deels onder je voet komt...

Vind het erg jammer, want verder lopen ze prima en zijn lekker warm.

De service was verder prima kreeg de eerste keer zo een nieuw paar laarzen mee ( was een bekend probleem zei de verkoopster.) en bij het 2e paar gewoon mijn geld terug.


ik zit er nu aan te denken om bij ej de horka outdoor laars te gaan halen, alleen is dit het zelfde model als de mondoni, hopen dat de kwaliteit beter is, iemand nog andere goeie opties?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:37

Oh echt? Ik heb ook de Mondoni outdoor. Ik heb hem nu een paar maanden en hij is ook al mee geweest naar een paar zeer modderige SGW's. Tot nu toe ben ik er heel blij mee. Hopelijk blijft dat zo :)

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:42

Ikzelf heb Kanyon outdoorlaarzen van mayfair ruitersport , ik vind ze heerlijk ik wandel erop en rij er overgens ook mee, geen koude of te warme voetjes to nu toe zijn ook waterdicht tot boven de enkel omdat er een soort extra deel in de voet zit. de rest is denk ik waterproof zelfs met flinke buien alles doorweekt maar mijn benen en voeten nog droog haha.

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:10

Ik heb hele goede ervaringen met de Ariat Windermere. Gingen bij mij tot over mn enkels in de blub en bleven waterdicht. Alleen op het laatst ging m'n binnenvoering in 1 laars kapot... na 6 jaar intensief gebruik.. dat wel...

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:20

ariat windermere, echt lekker warme voeten en ik gebruik ze nu zeker al 5 jaar (als t niet meer is)
verder heb ik ook nog dubarry staan maar die laat ik nog even voor t nette staan maar dat zijn zalige laarzen! Voor de winter heb ik zo n extra inlegsok ding gekocht, van bont en dat sla je aan de boven kant van je laars om, suuuuper warm en t staat ook nog sjiek ook ;)

Caresse07

Berichten: 9401
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:21

Ik heb laarzen van Zoo Adventure. Die zijn waterdicht en echt heerlijk warm.
Ik heb ze ook niet in hoeven lopen of zo, gewoon aantrekken en gelijk heerlijk een stuk mee
kunnen lopen. Tot nu toe bevallen ze meer dan prima.