Man in dames rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:09

Ik ken ook een man die een vrouwenrijbroek aan heeft, maar waar zijn zaakje zit, daar scheurde het toch wel iedere keer. Nu moet ik er wel bij zeggen dat die broeken wel echt strak zitten.. Dus eerder maatje te klein

Kaula

Berichten: 2494
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:11

scheurde of schuurde ? :D

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:15

Elke dag leer ik weer iets nieuws hier, was mij nog nooit opgevallen dat de rits op een andere plek zit bij een herenbroek :Y) Daar let ik niet zo op denk ik :+

Evelienepien

Berichten: 3306
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:16

Bagheera: manlief had ook eigen horse en rijbroeken tic!
Vandaar dat me dit op is gevallen ;)!

Is laatste jaar natuurlijk wel verandert doorsat vrouwenbroek voort op jeansmodellen zijn gaan lijken!
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 31-08-14 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:17

Hij zit op dezelfde plek. Echter is die flap eeoverheen andersom.

Passende broek is voor mij belangrijker dan die rits.

Anoniem

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:22

Heb nu kennelijk een herenjeans aan :P
En toch als damesjeans gekocht :)

Maakt mij helemaal niets uit waar de rits zit :) Zolang de broek maar goed zit!

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:43

Michellkuh schreef:
Ik ken ook een man die een vrouwenrijbroek aan heeft, maar waar zijn zaakje zit, daar scheurde het toch wel iedere keer. Nu moet ik er wel bij zeggen dat die broeken wel echt strak zitten.. Dus eerder maatje te klein

Klopt. Niet iedere broek is daar geschikt voor. := Je moet daar op die plek idd ook nog voldoende ruimte hebben. :') Sommige damesrijbroeken hebben dat wel.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:44

Joaltijd schreef:
Heb nu kennelijk een herenjeans aan :P
En toch als damesjeans gekocht :)

Maakt mij helemaal niets uit waar de rits zit :) Zolang de broek maar goed zit!

Je ziet idd tegenwoordig veel meer dameskleding waar het aan de herenmaat zit zeg maar.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:59

De laatste keer dat ik voor een rijbroek ging kijken (is wel 8 jaar terug geloof ik) hingen er ergens achterin de hoek 4 herenbroeken.
1 was echt veel te klein
1 had zulke stijve kont-zak-flappen dat dat echt niet lekker zat
1 zat redelijk maar van zulke dramatische kwaliteit dat die hoogstens 2 ritjes mee zou gaan
En 1 die was veel te duur, maar zat wel geweldig.

Aangezien ik de volgende dag toch echt een broek nodig had, die veel te dure Anky broek maar gekocht voor €250.
Maar ik heb hem nog, en hij zit nog steeds super dus hij heeft z'n geld inmiddels wel opgebracht.
Heb ook nog een pikeur liggen die ongeveer in dezelfde prijsklasse zat, maar toch minder lekker zit.

Dus een ruime keuze moet je inderdaad bij de damesbroeken zoeken. Waarschijnlijk ook voor de lagere prijs :)
Nu betaal ik wel sneller wat meer als de kwaliteit de moeite is. Helaas weet je dat niet van tevoren.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:05

Haha! Inderdaad. Heb eigenlijk alleen maar Eurostars. Die passen mij het beste. Nou ja, als je graag als man in ruitjesbroek wilt rijden heb je bij de dames alle keuze. _O-

palousa_boy schreef:
De laatste keer dat ik voor een rijbroek ging kijken (is wel 8 jaar terug geloof ik) hingen er ergens achterin de hoek 4 herenbroeken.
1 was echt veel te klein
1 had zulke stijve kont-zak-flappen dat dat echt niet lekker zat
1 zat redelijk maar van zulke dramatische kwaliteit dat die hoogstens 2 ritjes mee zou gaan
En 1 die was veel te duur, maar zat wel geweldig.

Aangezien ik de volgende dag toch echt een broek nodig had, die veel te dure Anky broek maar gekocht voor €250.
Maar ik heb hem nog, en hij zit nog steeds super dus hij heeft z'n geld inmiddels wel opgebracht.
Heb ook nog een pikeur liggen die ongeveer in dezelfde prijsklasse zat, maar toch minder lekker zit.

Dus een ruime keuze moet je inderdaad bij de damesbroeken zoeken. Waarschijnlijk ook voor de lagere prijs :)
Nu betaal ik wel sneller wat meer als de kwaliteit de moeite is. Helaas weet je dat niet van tevoren.

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:08

Els1984 schreef:
Zie ik nou goed dat je hem gelijk maar te koop hebt gezet? :P


Bwahahaha, geweldig dat 'ie gelijk te koop staat! _O-

Mariett schreef:
Kaula schreef:
Hangt er ook vanaf waar de broek gemaakt/ontworpen in. In Australië doen ze het geloof ik weer precies andersom.

In Australië wilden ze altijd in elkaars blouse kijken denk ik :+


_O-

Echt te grappig dit topic. :')

Ik draag ook gewoon veel mannenkleding, hoewel het voor een man voor mijn idee nog wel meer not-done is om vrouwenkleding te dragen, dan andersom, helaas.

Bagheera_206 schreef:
Mijn herenrijbroeken hebben idd wel een kontzak die functioneel is met rits of drukknoop. Mijn damesrijbroek heeft idd een nep kontzak waar alleen het flapje van de zak op zit voor de sier. :')


Ik heb echt zoveel haat aan nep-zakjes. WAAROM?! _O- Ik mis echt zakken in mijn rijbroeken, want ik heb normaal altijd aardig wat in m'n broekzakken en te paard ineens nergens ruimte voor. :+

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:12

Omdat jullie vrouwen toch altijd een handtasje bij jullie hebben? :)

ennaj

Berichten: 39
Geregistreerd: 30-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:13

Geen idee -O-

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:14

@Iris: Niets grappigs aan... Dit is een heel serieus topic wat voor uitdaging het wel niet is om als man paard te rijden. :P

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:17

sflj schreef:
Omdat jullie vrouwen toch altijd een handtasje bij jullie hebben? :)


Te paard? :')

Ik koop ook eigenlijk alleen nog maar mannenjeans omdat ik teveel broekzak-teleurstellingen bij damesbroeken had :') Te ondiepe zakken waar je nieteens je portemonnee in kwijt kon, vervelende nepzakjes, en dergelijke problemen. :P

Bagheera_206 schreef:
@Iris: Niets grappigs aan... Dit is een heel serieus topic wat voor uitdaging het wel niet is om als man paard te rijden. :P


Ja, wordt jij ook altijd overal uitgelachen om je vrouwenrijbroek? :D

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:21

Geen hond die dat ziet. :P Heb laarzen aan en polo heb ik nooit in broek dus alleen als mensen heel hard naar mijn kruis staren kunnen ze het zien... _O- En nee, geen ruitjes. Hij is lichtbruin met grijze kniestukken/kont. Past mooi bij mijn bruine cap. ;)

Mews schreef:
sflj schreef:
Omdat jullie vrouwen toch altijd een handtasje bij jullie hebben? :)


Te paard? :')

Ik koop ook eigenlijk alleen nog maar mannenjeans omdat ik teveel broekzak-teleurstellingen bij damesbroeken had :') Te ondiepe zakken waar je nieteens je portemonnee in kwijt kon, vervelende nepzakjes, en dergelijke problemen. :P

Bagheera_206 schreef:
@Iris: Niets grappigs aan... Dit is een heel serieus topic wat voor uitdaging het wel niet is om als man paard te rijden. :P


Ja, wordt jij ook altijd overal uitgelachen om je vrouwenrijbroek? :D

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:04

In de kontzakken heb ik ook niets zitten tijdens het rijden hoor :+ een bos sleutels zit echt niet lekker.

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:52

VanHowie14 schreef:
Hoi ik heb een nieuwe rijbroek van EuroStar donkergrijs en zit prima. Maar nu zit de rits aan de linkerzijde. Is het dan een damesbroek


Mij is verteld van wel B-)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:52

Lijkt me ook niet heel bevordelijk voor je zadel :P

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:55

palousa_boy schreef:
De laatste keer dat ik voor een rijbroek ging kijken (is wel 8 jaar terug geloof ik) hingen er ergens achterin de hoek 4 herenbroeken.
1 was echt veel te klein
1 had zulke stijve kont-zak-flappen dat dat echt niet lekker zat
1 zat redelijk maar van zulke dramatische kwaliteit dat die hoogstens 2 ritjes mee zou gaan
En 1 die was veel te duur, maar zat wel geweldig.

Aangezien ik de volgende dag toch echt een broek nodig had, die veel te dure Anky broek maar gekocht voor €250.
Maar ik heb hem nog, en hij zit nog steeds super dus hij heeft z'n geld inmiddels wel opgebracht.
Heb ook nog een pikeur liggen die ongeveer in dezelfde prijsklasse zat, maar toch minder lekker zit.

Dus een ruime keuze moet je inderdaad bij de damesbroeken zoeken. Waarschijnlijk ook voor de lagere prijs :)
Nu betaal ik wel sneller wat meer als de kwaliteit de moeite is. Helaas weet je dat niet van tevoren.


Komt bekend voor, heb pas bij de 4 rijwinkel een passende gevonden (Nedhorse 120 euro)

Mij is verteld dat de markt voor mannelijke ruiters ontzettend klein is. Als ik naar mezelf kijk, ik heb er 2 en is ook genoeg :')

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:56

Maureen95 schreef:
Lijkt me ook niet heel bevordelijk voor je zadel :P


en je kont :')

Sonador

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:57

Zolang de broek geen rare kleurtjes heeft, en je ballen niet afknijpt (tenzij je dat lekker vind) dan is het toch goed?

:D

Ik heb meestal gewoon een stretch spijkerbroek aan met rijden.
Zit prima, en als ik daarna boodschappen moet doen (moet van mijn vrouw) dan word ik niet raar aan (na)gekeken ....

:P

m_d3l13fj3
Berichten: 62
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:05

als de rits rechts zit is het dan een heren rijbroek, ik heb een een harry's horse rijbroek waarbij dit zo is (dan heb ik dus al meer dan 3 jaar met een heren broek gereden _O- )

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:06

Als ik idd ergens een passende vind neem ik hem ook direct mee. :+

Pieter25 schreef:
palousa_boy schreef:
De laatste keer dat ik voor een rijbroek ging kijken (is wel 8 jaar terug geloof ik) hingen er ergens achterin de hoek 4 herenbroeken.
1 was echt veel te klein
1 had zulke stijve kont-zak-flappen dat dat echt niet lekker zat
1 zat redelijk maar van zulke dramatische kwaliteit dat die hoogstens 2 ritjes mee zou gaan
En 1 die was veel te duur, maar zat wel geweldig.

Aangezien ik de volgende dag toch echt een broek nodig had, die veel te dure Anky broek maar gekocht voor €250.
Maar ik heb hem nog, en hij zit nog steeds super dus hij heeft z'n geld inmiddels wel opgebracht.
Heb ook nog een pikeur liggen die ongeveer in dezelfde prijsklasse zat, maar toch minder lekker zit.

Dus een ruime keuze moet je inderdaad bij de damesbroeken zoeken. Waarschijnlijk ook voor de lagere prijs :)
Nu betaal ik wel sneller wat meer als de kwaliteit de moeite is. Helaas weet je dat niet van tevoren.


Komt bekend voor, heb pas bij de 4 rijwinkel een passende gevonden (Nedhorse 120 euro)

Mij is verteld dat de markt voor mannelijke ruiters ontzettend klein is. Als ik naar mezelf kijk, ik heb er 2 en is ook genoeg :')

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:11

Bagheera_206 schreef:
Als ik idd ergens een passende vind neem ik hem ook direct mee. :+


Denk volgende keer weer een Nedhorse en via internet maatje 46 +:)+