Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 11:10

Hallo iedereen,

Dit weekend rij ik een clinic bij Judith Pietersen. Vaak hebben wij vrouwen dan weer de vraag; "hmmm wat moet ik nou aandoen? en beter nog wat mijn paard?"

Ik heb al verschillende clinics gereden maar dit waren dan clinics die we gewonnen hadden. Dus dan deed ik gewoon een nette broek aan met een trui en mijn paard, mooie witte bandages en een witte zadeldoek.

Dit is een betalende clinic en vind ik het zelf wat overdressed om in de witte bandages toe te komen. :D

Wat dragen jullie vooral tijdens een clinic?


Afbeelding

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:16

Ik lees even mee, zit met hetzelfde "probleem" haha.
Ik had het gevraagd en ze zeiden wel dat het wel leuk is als je netjes komt.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:16

Als ik het goed begrijp dus zonder publiek? Dan zou ik gewoon netjes gaan (dus geen gaten of vieze vlekken), maar niet helemaal ausgestoffiert ofzo :P

Komen er mensen kijken, dan zou ik er wel even wat meer werk van maken en even een wit dekje doen en enigszins matchende kleding.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:18

Komt er publiek of niet?
Als het zonder publiek is zou ik voor netjes gaan, donkere broek, met net shirtje en misschien een donker dekje.
Kom niet aanzetten met een roze broek, paars dekje en oranje shirtje, dat vloekt een beetje :+.

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:19

Daar zou ik me echt totaaaal niet druk om maken. :+
Het gaat toch om het rijden? Dus trek een rijbroek en shirt aan die lekker zitten, zorg dat je harnachement in goede staat is en paard gezond.

Bandages? Waarom? Paard gaat er niet beter van lopen en zal er ook niet blij van worden als hij anders nooit bandages om heeft.

rb_1990

Berichten: 214
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: ergens in Nederland

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:33

Ik zou ook niet voor witte bandages en dekje gaan, dat is denk ik een beetje te veel van het goede. Maar inderdaad een schone donkere rijbroek met bijpassend shirtje en een schoon donker dekje. Bandages zou ik lekker achterwege laten. Ondanks dat het leuk staat is het helemaal niet goed voor de pezen van je paard, dus lekker achterwege laten.

amboewella

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-09-11

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:38

Ik zou juist wel gaan voor witte bandage altijd netjes!! en waarom te veel van het goede?? voor de rest een nette rijbroek met een net shirtje erop. (bij ons heeft er als er een clinic gereden wordt zelfs een witte rijbroek een voorkeur).

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:42

Clinic ben ik altijd in het netjes. Witte broek, wit dekje, witte bandages, knotten en een netjes shirt. In mijn ogen hoort dat zo, kom ook zelden wat anders tegen.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:26

Maar waarom witte bandages? Ik lees geregeld dat die helemaal niet goed zijn voor paardenbenen. Waarom niet gewoon schone peesbeschermers of niks?

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:28

Marie111 schreef:
Maar waarom witte bandages? Ik lees geregeld dat die helemaal niet goed zijn voor paardenbenen. Waarom niet gewoon schone peesbeschermers of niks?


Ik denk een beetje dat het een ongeschreven regel is...

Ook ik zou voor een nette, sobere kleur rijbroek gaan met een net shirt (beide voorkeur zwart/blauw/wit) wit sjabrak en nette zwart/witte peeskappen of witte bandages.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:32

Gewoon hetzelfde als anders alleen wat netter. Misschien de kleuren wat op elkaar afgestemd ofzo.
Ik zou zelf niet voor wit gaan en gewoon dezelfde bescherming omdoen als anders in de training.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:11

Ik vind zoals op de foto er eigenlijk gewoon heel erg netjes uit zien en niks niet overdressed! Zou daar dus voor gaan! :)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:15

Witte beschermers, wit dekje en zelf netjes. :)

Anoniem

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:17

Netjes.. Ik wel altijd een staart in, maar paard gaat ook gewoon in de knotten en wit dekje met witte beenbescherming. En schoon harnachement.

Regendans

Berichten: 4986
Geregistreerd: 17-01-12

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:24

Ik zou zelf nooit voor wit kiezen op mijn paard omdat hij zelf wit is en dat hem vies maakt. Ik zou dus zelf kiezen voor netjes alles zwart of grijs. Of als een blauwe cap hebt, in het blauw.

Barte
Berichten: 112
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:33

Met een clinic doen wij een wit dekje ,witte beschermers .Paard in de knotten en zelf een witte rijbroek met een nette polo .Vind het een teken van respect naar degene die de clinic komt geven .Je doet daar dan wat extra moeite voor en persoonlijk vindt ik het ook wel leuk om mijn paard op te blingen hiervoor ...

Vooral als er mensen komen kijken maar ook gewoon omdat ik hetzelf mooi vind en leuk vindt om te doen.

Er is geen geschreven regel voor ,dus iedereen mag zelf kijken wat hij/zij zelf wil ...En moet en mag doen waar hij/zij zich zelf het fijnste bij voelt

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:44

Gewoon netjes, dus ik doe hem wel in de bandages! Vlechten ligt aan de coupe van de dag :+

Clinic Rijvereniging 2014 (Ronald Lammerink)
Afbeelding

Clinic Tonnie Huberts 2013
Afbeelding

Clinic Hans Peter Minderhoud 2011
Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:47

De tweede set is erg mooi Listiglistje!

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:49

Quir schreef:
De tweede set is erg mooi Listiglistje!

Thanks, de 28e weer een clinic van Tonnie Huberts, dus we gaan weer in het blauw :D

Thuis ben ik nooit van de setjes en rijd altijd zonder beenbescherming :P alleen oud spul hahaha

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 20:24

Ok bedankt voor de info. Ik denk dat ik dus gewoon in mijn setje ga van op mijn foto maar met een ander truitje :)* Zoals men zegt, het toont toch van respect naar de persoon die de clinic komt geven.


@listiglistje wauw die eerste set is onwijs gaaf! Prachtig paard ook!

Ik krijg de kriebels van dat iedereen nu snel met de vingers wijst van "bandages zijn niet goed voor de pezen" Klopt. Mijn paard krijgt deze ook enkel aan bij prijsuitreikingen of bij clinics en ohjawel zij loopt er wel beter van ;) Wat waarschijnlijk wel te maken heeft met mijn happy gevoel op die moment maar toch :P

Zijn er nog mensen met foto's? Ben benieuwd!

Barte
Berichten: 112
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:46


Anoniem

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:44

Listiglisje ik vind het er bij jou dus ook keurig uitzien. Verzorgd.
Dat heb ik wel eens anders gezien. Paard vol mestvlekken, hoofd nog onder de slobber en tuig was heel vies. Staart ook helemaal onder de stront. Vind dat echt niet netjes.

Ik heb geen foto, sorry!

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:20

Zelf witte rijbroek, zwart t shirt of nette polo en paard netjes in het wit gestoken (inclusief witte bandages) en het liefst ook in de knotten.

Maar een schone donkere broek en zonder knotten is natuurlijk ook geen ramp. Maar het eerste heeft wel mijn voorkeur.

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 11:59

Hey iedereen,

Had dus de witte broek en bandages bij maar ook een ander setje. Mijn besluit was om de andere lesnemers te observeren en kijken wat deze aan hadden en mij daar op afstemmen hihi.

Er was dus niemand met witte bandages maar iedereen wel netjes met mooie setjes of mooie zadeldoek.

Ik ben dan maar zo gegaan. :-)

Afbeelding

amboewella

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-09-11

Re: Wat dragen jullie tijdens een clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:45

Netjes toch :)