Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wat dragen jullie tijdens een clinic?

 

Even dit topic omhoog schoppen als dat mag.
Hebben jullie nog leuke outfit tips voor een Clinic?
Is het oké om in een Equestrian Stockholm setje te gaan? Of moet het toch wit? En ik lees hier allemaal dingen over polo‘s, maar in de winter, wat voor jas zouden jullie dan aan doen? ik heb zelf een Anky jas is dat oké?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 21:46 



 
Profiel   

M.b.t. een jas: het is vooral belangrijk dat je kleding goed aansluit, zodat je lesgever goed je houding en zit kan beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 21:50 



 

Heb deze jas:

https://www.ruitershopboxmeer.nl/produc ... rformance/


Maar is het niet een beetje stom om daar een witte broek onder te doen? Kan ik dan niet beter een donkerblauwe broek aandoen of een andere jas aanschaffen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 21:59 



 
Profiel   

Ik vind die jas niet echt geschikt, om te rijden moet je strakke, aansluitende kleding hebben. Als het goed is heb je het na het losrijden warm zat om een net vestje aan te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 23:09 



 

Dan ga ik denk ik voor een setje, vestje plus dekje plus oortjes van Equestrian Stockholm en een witte rijbroek, zou dat kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 23:24 



 
Profiel   

Witte rijbroek kan overal bij. Is het setje in dezelfde kleur?

Verder mooi in de knotten en gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 23:34 



 

Van es Kun je wel een vest plus dekje plus oortjes in dezelfde kleur krijgen ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 23:39 



 

Zijn er wel jassen die geschikt zouden zijn? Of liever helemaal niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 18:38 



 
Profiel   

Voor mij maakt het niet zo veel uit of ik de clinic had gewonnen of niet, persoonlijk vind ik het sowieso erg
prettig om er bij evenementen netjes verzorgd uit te zien en koos ik 's zomers meestal voor een witte rijbroek
en een netto polo met bijpassend dekje en eventueel peesjes, ik ben zelf geen fan van bandages. 's winters
vaak het zelfde maar dan ipv een polo een coltrui met lange mouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 13:58 



 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
Zijn er wel jassen die geschikt zouden zijn? Of liever helemaal niet?


Ik zou geen jas aan doen nee. Of het moet een dunne softshell zijn of zo. Een aansluitende bodywarmer kan imo nog wel. Persoonlijk zou ik een warme baselayer zoals een thermoshirt en een net vest aan doen dan kan tijdens het losrijden en uitstappen je jas daar overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:14 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb dit de laatste keer gedragen met de clinic. Geen wedstrijdjasje maar een van ariat. Witte beschermers heb ik niet gewoon mijn dagelijkse maar deze wel netjes gewassen. Paard liep ook niet met knotten maar wel manen gedaan en geknipt waar nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:28 



 
Profiel   

Hetzelfde wat ik aan zou hebben tijdens mijn rijlessen:

Witte (schone!) pony met donker dekje en zwarte bandages

Nette donkere rijbroek met een mooie trui of mooi fleecevestje en haren in een knot.

Als het - 5 is tijdens de rijlessen zoals gisteravond doe ik daar een paar lagen fijn thermo ondergoed bij aan en pony draagt dan de eerste 20 minuten een donkerblauwe fleece nierdeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:44 



 
Profiel   

Tijdens een clinic draag ik een witte rijbroek met blauw shirt of vest (afhankelijk van het weer) en mijn blauwe cap. Mijn paard draagt knotten, een wit dekje en blauwe of witte peesbeschermers.

Als het een gewone les is, dragen we een setje.

Alles is altijd schoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:46 



 

Ik haal dit topic even omhoog. Ben benieuwd naar weer wat recente foto’s van dingen die jullie dragen tijdens een Clinic. Heb bijna weer een Clinic en zit een beetje te twijfelen, vanwege corona is het nu zonder publiek. De mogelijkheden zijn:
Wit dekje, witte bandages, witte broek, witte handschoenen, donkerblauw shirt cap en laarzen.
Witte broek, donkerblauwe cap en laarzen, shirt en dekje in dezelfde kleur dus blauw of roze of Bordeaux rood of zo, iig een set van ps es of eskadron..
Of donkere broek, shirt en dekje in dezelfde kleur dus gewoon weer een setje. cap en laarzen weer blauw uiteraard

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 18:39 



 
Profiel   

Ik vind witte bandages altijd wel gaaf en wanneer moet je die dingen anders ooit gebruiken :+
Maar het valt me bij clinics op dat de andere deelnemers vaak in hun alledaagse outfits komen.
Het is ook zo wat om als enige strak in je pak aan te komen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 18:48 



 

Dispar_Vulgo schreef
Ik vind witte bandages altijd wel gaaf en wanneer moet je die dingen anders ooit gebruiken :+
Maar het valt me bij clinics op dat de andere deelnemers vaak in hun alledaagse outfits komen.
Het is ook zo wat om als enige strak in je pak aan te komen :+


Hahaha ja nou daarom laat ik dus mijn wedstrijd jasje en plastron al achterwege. Het is Les, geen wedstrijd, maar paard optutten is zo leuk! Ik vind witte bandages ook mooi, gebruik die ondingen anders toch nooit, maar dan wel bij een wit dekje. Op mijn zwarte paard vind ik een wit dekje niet zo, dan kan ik beter bandages in dezelfde kleur als het dekje nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 19:04 



 
Profiel   

Ongeacht andere deelnemers, gaan wij altijd wit dekje +bandages/beschermers.
Netjes in de knotten.
Witte rijbroek + gepoetste laarzen.
Aansluitende zwarte koltrui of een nette donkere polo.
Zwarte handschoenen
Cap en haar in een knot.

Simpel, maar toch netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 19:35 



 
Profiel   

Leuke vraag!

Ik zelf bij eigenlijk altijd netjes gekleed met kleding waarin mijn houding goed te zien is. Mijn paard is altijd ingevlochten (PRE dus soms knotten soms hengstenvlecht) en ik heb eigenlijk altijd wel 4x witte benen.

Dit is mij ooit geleerd door mijn oude instructrice die het zelfs op prijs stelde als wij altijd zo de les in kwamen.

Haar gedachtengang was dat door de ingevlochten manen de hals goed te beoordelen was en door de witte benen was het voor haar makkelijker te zien hoe het paard bewoog. Vooral bij bijvoorbeeld paarden die drie witte benen hadden en 1 niet. Door de 4 bandages was het zo een gelijker beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 19:42 



 
Profiel   

Die paar keer dat ik een clinic reed had ik gewoon mijn standaard outfit aan die ik normaal ook op stal draag. Dus 1 van mijn gekleurde rijbroeken, gewoon een dekje uit de kast, kleur wisselt, en dan zadel en hoofdstel. Bij dressuur geen beenbescherming, bij springen gewoon de peesbeschermers.
Het is geen wedstrijd, maar gewoon een les, meer is een clinic niet immers. Je neemt gewoon een duurdere les bij iemand anders.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 17:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen