Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:38

Ik heb 22 jan (als het door gaat :') ) mijn meet afspraak staan *\o/*

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:32

Ik wacht nogsteeds... gisteren maar eens een appje gestuurd of ze al meer weet, maar nog niks gehoord. Ze zouden voorrang krijgen omdat het mis was gegaan met maken, maar inmiddels 2 maanden verder dus die voorrang lijkt toch niet echt aanwezig. Ben eind aug en begin nov geweest en nogsteeds geen passende schoenen :(

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:33

Ik ga dit topic even volgen. Ik zoek nieuwe laklaarzen en toen zag ik deze voorbij komen. Nu twijfel ik tussen lak en croco lak..

Afbeelding

Hoe zijn de ervaringen met de croco lak op langere termijn?

En hoe is het draagcomfort t.o.v. Derby? Die vind ik erg fijn zitten.

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:09

Mijn ervaring is dat croco lak gevoeliger is dan gewoon lak.. Mijn 2e paar waren van bruin croco lak, maar het leer ging toch best snel "stuk" hier en daar. Voor wat accenten prima, maar een hele laars zou ik het niet zo snel weer doen.

Comfort is prima, zit wel verschil tussen de modellen, althans dat was heel in het begin wel zo. Heb de laatste jaren alleen het bia model, en daar kan ik gerust een hele dag op lopen als het moet. Ook geen centje pijn gehad met inrijden.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:26

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik het nog eens heroverwegen. Al zal ik de laarzen niet vaker dan 5-6x per jaar dragen, dat helpt wellicht wel wat in slijtage.

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:42

@nessie, ik heb het model Pablo inmiddels vier jaar. Ik kon ook meteen de eerste keer opstappen en wegrijden zonder blaren. Laarzen zitten fijn. Ik loop er nauwelijks op overigens, aangezien ik aangepaste schoenen heb.

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:21

Nessie schreef:
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik het nog eens heroverwegen. Al zal ik de laarzen niet vaker dan 5-6x per jaar dragen, dat helpt wellicht wel wat in slijtage.

Ah ja dat zal wel wat schelen! Ik droeg de mijne zeker wel zo'n 5x per week ongeveer.

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:53

@nessie, ik heb de crocolak in het bruin, en ik moet zeggen dat het wel erg goed blijft. Nu ga ik niet heel erg netjes met mijn laarzen om dat ik ze vaak schoon maakt enz.. De binnenkant van de laars is wel van leer, en het puntje van de neus. Het leer vind ik eerder slecht worden tov het lak, aangezien het erg zacht leer is.

Heb ze nu 2 jaar, en loop alleen tegen een lamme rits aan, en de drukknoppen die ik zowat niet open krijg.

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:35

Is er al iemand die iets gehoord heeft vanuit celeris over de bestellingen? Hier zijn nu 11 weken voorbij.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:37

Hier gehoord, na zelf na vragen, dat de fabriek dicht geweest is en deze week weer open zou gaan.. Hopelijk komen ze snel! Ook 11 weken voorbij.

amber510

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:53

Hoi hoi!
Ik meld mij ook even! Ik heb 12dec 2020 ook celeris laarzen aanlaten meten en besteld :)
Ik heb het model bia gekozen! In het polished blue, met top 7 waarvan de bovenkant croco midnight blue. Daarna komen Swarovski steentjes... en daaronder een donkerblauw lak randje! Ik heb met de polo gesp gekozen die ook midnight blue croco wordt.
Bij de voet heb ik midnight blue croco met broque stiksel op de teen. Bij de hak heb ik ook midnight blue croco...
En als gesp van de polo gesp heb ik Swarovski steentjes!

Ik kan zelf nog niet heel goed bedenken hoe het er uit komt te zien haha maar ben heel benieuwd! Ik show ze wel als ik ze binnen heb!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:31

Ik had vandaag even contact met Marije over mn schoenen, ze worden met de volgende levering verzonden en dat is waarschijnlijk morgen. Ik ben heel erg benieuwd!

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:46

Spannend!

Ik heb binnenkort mijn aanmeetmoment, ik twijfel alleen nog steeds wat ik wil :+

JenteC
Berichten: 455
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:02

amber510 schreef:
Hoi hoi!
Ik meld mij ook even! Ik heb 12dec 2020 ook celeris laarzen aanlaten meten en besteld :)
Ik heb het model bia gekozen! In het polished blue, met top 7 waarvan de bovenkant croco midnight blue. Daarna komen Swarovski steentjes... en daaronder een donkerblauw lak randje! Ik heb met de polo gesp gekozen die ook midnight blue croco wordt.
Bij de voet heb ik midnight blue croco met broque stiksel op de teen. Bij de hak heb ik ook midnight blue croco...
En als gesp van de polo gesp heb ik Swarovski steentjes!

Ik kan zelf nog niet heel goed bedenken hoe het er uit komt te zien haha maar ben heel benieuwd! Ik show ze wel als ik ze binnen heb!


Klinkt gaaf! Ik heb ze de 13de laten doen, dus denk dat die van ons dan tegelijk komen :j

Haha Nessie het is ook super lastig, zoveel keus.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:05

Ik heb op zich wel echt 2 tot in detail keuzes, alleen daartussen nog kiezen is lastig. Nog een paar nachtjes over slapen :P

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:11

Spannend miccamaaike!
Klinkt tof amber510!
Ben benieuwd wat voor iets je er van gaat maken Nessie!

Hier vandaag bericht gehad dat de laarzen in de laatste fase van ontwikkeling zijn. Moeten nog afgewerkt en verstuurd worden. Dat kan 2 dagen tot 2 weken duren.
Hoop dat ze snel komen want mun chaps zijn stuk gegaan :+

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:09

Mooie creaties in wording hier! Toch wel gaaf al die unieke laarzen! :j

@Pattypaard: wat gaaf. :D Ik heb nog niks gehoord en op dezelfde dag besteld bij dezelfde dealer. Ben nu ook wel erg benieuwd.

leonie87

Berichten: 4462
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:54

Ik heb mail gehad dat mijn laarzen bijna klaar zijn! *\o/*
Alleen willen ze enkel versturen NA betaling van de 2de 50%. Gezien de wisselende verhalen hier wil ik ze EERST passen (vind ik ook logisch met maatwerk). Oftewel, ik heb voorlopig nog steeds geen laarzen -O- .
Baal er flink van maar ik wil gewoon echt niet het risico nemen dat ze niet fatsoenlijk passen.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:26

leonie87 schreef:
Ik heb mail gehad dat mijn laarzen bijna klaar zijn! *\o/*
Alleen willen ze enkel versturen NA betaling van de 2de 50%. Gezien de wisselende verhalen hier wil ik ze EERST passen (vind ik ook logisch met maatwerk). Oftewel, ik heb voorlopig nog steeds geen laarzen -O- .
Baal er flink van maar ik wil gewoon echt niet het risico nemen dat ze niet fatsoenlijk passen.


Dat was 3 jaar geleden ook al zo, maar ik blijf het heel krom vinden inderdaad.
Ik had met mijn vorige paar namelijk dat ze terugmoesten omdat er iets verkeerd was gegaan :+

JenteC
Berichten: 455
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:27

leonie87 schreef:
Ik heb mail gehad dat mijn laarzen bijna klaar zijn! *\o/*
Alleen willen ze enkel versturen NA betaling van de 2de 50%. Gezien de wisselende verhalen hier wil ik ze EERST passen (vind ik ook logisch met maatwerk). Oftewel, ik heb voorlopig nog steeds geen laarzen -O- .
Baal er flink van maar ik wil gewoon echt niet het risico nemen dat ze niet fatsoenlijk passen.


Goed dat je het zegt.. ga ik idd ook doen. Zou ze ook op laten sturen, maar voor de zekerheid idd maar niet als je eerst moet betalen.

Edit: wanneer heb je deze laarzen aan laten meten? Oftewel; hoelang heb je moeten wachten?

Nowiexx

Berichten: 165
Geregistreerd: 05-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:45

leonie87 schreef:
Ik heb mail gehad dat mijn laarzen bijna klaar zijn! *\o/*
Alleen willen ze enkel versturen NA betaling van de 2de 50%. Gezien de wisselende verhalen hier wil ik ze EERST passen (vind ik ook logisch met maatwerk). Oftewel, ik heb voorlopig nog steeds geen laarzen -O- .
Baal er flink van maar ik wil gewoon echt niet het risico nemen dat ze niet fatsoenlijk passen.

Same over here. Ik wil ze ook niet op laten sturen en dan bijvoorbeeld niet passen of niet tevreden zijn etc.. of schade eraan.

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:08

leonie87 schreef:
Ik heb mail gehad dat mijn laarzen bijna klaar zijn! *\o/*
Alleen willen ze enkel versturen NA betaling van de 2de 50%. Gezien de wisselende verhalen hier wil ik ze EERST passen (vind ik ook logisch met maatwerk). Oftewel, ik heb voorlopig nog steeds geen laarzen -O- .
Baal er flink van maar ik wil gewoon echt niet het risico nemen dat ze niet fatsoenlijk passen.


Ik heb ook zo’n mail gehad en twijfel ook gezien het feit dat een en ander niet altijd blijkt te passen. Als je eenmaal betaald hebt dan zit je er mee en moet je dan weer een oplossing zoeken terwijl je al volledig hebt betaald. Ik zou liever eerst passen, zekerheid hebben en dan betalen. Maar blijkbaar moeten de showrooms nog dicht blijven en zou je dus tot na de lockdown moeten wachten. Ik vraag me af of ze de laarzen niet naar de showroom kunnen sturen, dat is voor mij in elk geval dichterbij en wie weet kan er over een aantal weken meer als ze er zijn? Wat doen jullie?

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:34

huh maar waarom zou je dan nog een aanbetaling doen :+ . Dit is dan toch gewoon 100% vooruit betalen.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:40

Nee.. Eerst aanbetaling voordat ze in productie genomen worden. Dan restbetaling voor versturen maar het op maat gemaakte product is dan al klaar.

Ik ga wel gewoon vooraf betalen en laat ze opsturen. Maar mijn model heeft wel veters waardoor ik ze makkelijker passend kan maken. Tenzij ze de voet natuurlijk compleet verkeerd gemaakt hebben.

Maar goed. Ik snap wel dat ze voor versturen de betaling willen hebben. Anders kunnen ze vaak daarna nog achter het geld aan gaan sjezen.
Met het plaatsen van de bestelling en aanbetaling ben je ook akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden, daar zal er ook vast iets over in staan.
Dus ja.. wachten tot je wel een pasafspraak kan inplannen is dan de andere optie die er is. Maar daar hebben hun relatief weinig invloed op natuurlijk.

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:42

Mijn laarzen zijn in nederland! Hoop ze volgende week in huis te hebben Afbeelding